Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2020, 18:10   #1781
Tavek
Banneling

Standaard

Die twee run-offs in GA gaan de democraten ook wel halen nu turnout king Trump niet meer op het kiesbiljet staat.

50/50 met VP Kamala die beslist.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:11   #1782
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik denk dat er hem veel koud lusten na zijn "ik en ik alleen" doortocht op het witte huis en in de zakenwereld.
Als je wat meer wilt weten over zijn "imperium", boek "de Duistere bank", = geschiedenis van Duitse Bank eens lezen.
Dan weet je meteen ook hoe het komt dat DB nu op zijn knieën zit.
Vanmorgen stond in Trends dat als Trump niet in het witte huis kan blijven hij in zwaar onweer zou terechtkomen.
Het Trump imperium staat op instorten, geen enkele bank wil hem, zijn familie en bedrijven nog 1$ dollar lenen.
Men spreekt in dat artikel zelfs van een gevangenisstraf dat hem en zijn familie boven het hoofd hangt.
btw Hij moet DB nog honderden miljoenen, maar ik vrees dat die daar geen cent van zullen terug zien.
Ook van de lening die hij had afgesloten om in NY de Trump Tower te bouwen is nog steeds niets terug betaald.
Die man is een oplichter eerste klas.

Laatst gewijzigd door speurneus : 6 november 2020 om 18:11.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:11   #1783
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Trump kan ze niet betalen.
Bovendien verliezen die advocaten niet graag, zeker niet in een verloren zaak.
En wslk verdienen ze dan helemaal niets.
Daar gaat het op neerkomen: of hij zijn advocaten nog zal kunnen betalen. Tot nu toe deed hij dat met andermans geld. Zal niet meer lukken.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:13   #1784
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die twee run-offs in GA gaan de democraten ook wel halen nu turnout king Trump niet meer op het kiesbiljet staat.

Het gaat wel hevig worden denk ik. Daar staat of valt (gedeeltelijk) het beleid van Biden mee.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 6 november 2020, 18:13   #1785
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Die man is een oplichter eerste klas.
snake oil salesman for the gullible
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:17   #1786
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat wel hevig worden denk ik. Daar staat of valt (gedeeltelijk) het beleid van Biden mee.
Niet alleen dat: het verhindert Biden ook van zijn agenda er blindelings door te rammen. Hij zal moeten compromissen maken met de corporate democrats en zal dus een aantal van zijn radicale ideeën zoals court packing, end the filibuster,... en andere extreem-linkse fantasietjes overboord moeten gooien. Er zijn nu al geruchten van een aantal democraten, die echt niet gelukkig zijn hoe de campagne van de democraten verlopen is. Die zouden wel eens in verhitte debatten van kant kunnen veranderen omdat hun eigen postje anders op het spel komt te staan bij de volgende verkiezingen...
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:18   #1787
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Ze hebben het hoe dan ook vrij amateuristisch georganiseerd, dat is zeker. Waarschijnlijk zal dat bij de volgende verkiezingen wel anders zijn. Nuja, wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten
Diezelfde commentaren kregen we bij vorige verkiezingen ook, en niets veranderde structureel.

Al die staten gaan niet hun wetgeving aanpassen omdat er één slechte verliezer blijkt te zijn, en omdat buitenlanders hun methodiek negatief inschatten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:19   #1788
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Als hij een beetje verstand heeft, kijkt ie nu gewoon hoe hij zo veilig en efficiënt mogelijk zijn aftocht/vlucht inplant.
Daar moet je natuurlijk wel een beetje verstand voor hebben niet?
Oud 6 november 2020, 18:20   #1789
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je het nu over de Senaat? Ik lees dat de Democrats daar ook nog de meerderheid zouden kunnen halen. Dat lijkt me wel wenselijk, anders zijn we weer voor minstens twee jaar blokkering vertrokken.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:20   #1790
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Niet alleen dat: het verhindert Biden ook van zijn agenda er blindelings door te rammen. Hij zal moeten compromissen maken met de corporate democrats en zal dus een aantal van zijn radicale ideeën zoals court packing, end the filibuster,... en andere extreem-linkse fantasietjes overboord moeten gooien. Er zijn nu al geruchten van een aantal democraten, die echt niet gelukkig zijn hoe de campagne van de democraten verlopen is. Die zouden wel eens in verhitte debatten van kant kunnen veranderen omdat hun eigen postje anders op het spel komt te staan bij de volgende verkiezingen...
Als puntje bij paaltje komt volgen ze wel de partij.

Hebben we bij de republikeinen ook gezien.
Oud 6 november 2020, 18:22   #1791
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je het nu over de Senaat? Ik lees dat de Democrats daar ook nog de meerderheid zouden kunnen halen. Dat lijkt me wel wenselijk, anders zijn we weer voor minstens twee jaar blokkering vertrokken.
Geen meerderheid, wel 50/50 en dan beslist de vice.
Oud 6 november 2020, 18:23   #1792
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen meerderheid, wel 50/50 en dan beslist de vice.
Ervan uitgaande dat dit Harris wordt, ziet het er dus wel goed uit voor de Democrats?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:24   #1793
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er hangen Trump blijkbaar een aantal rechtszaken boven zijn hoofd, vandaar dat hij niet wil toegeven dat hij verloren heeft... Misschien zien we hem volgend jaar wel achter tralies Dat zou pas een historische afgang zijn.

Er is nog hoop !

Alt-Right fans die 'hun kar keren', en terug normaal beginnen doen !
Oud 6 november 2020, 18:25   #1794
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ervan uitgaande dat dit Harris wordt, ziet het er dus wel goed uit voor de Democrats?
Correct.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:25   #1795
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ge moogt Trump ne dikke zak vinden, maar ik heb toch ook een klein beetje een gevoel dat er iets niet klopt. En als je dan ziet hoe klein de verschillen uiteindelijk zijn, dan zou ik als ik Trump was me daar toch ook vragen bij stellen.
Blijkbaar heb jij nog nooit Amerikaanse verkiezingen gevolgd anders zou je weten dat laatste 20 jaar de overwinning altijd erg nipt is geweest.
Oud 6 november 2020, 18:25   #1796
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst de twee zetels in Georgia winnen (in januari). Dat zal niet gemakkelijk zijn.
Oud 6 november 2020, 18:28   #1797
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Blijkbaar heb jij nog nooit Amerikaanse verkiezingen gevolgd anders zou je weten dat laatste 20 jaar de overwinning altijd erg nipt is geweest.
Obama alvast twee keer niet.

En 4 jaar geleden kenden we de uitslag om half acht 's morgens na election day...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:28   #1798
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Trump kan ze niet betalen.
Bovendien verliezen die advocaten niet graag, zeker niet in een verloren zaak.
En wslk verdienen ze dan helemaal niets.
Trump heeft de Joodse lobby met ongelimiteerde financiële middelen achter zich.Ik zou Trump nog niet afschrijven.

Hoe langer het tellen blijft voortduren ,hoe beter die mannen zich kunnen voorbereiden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:29   #1799
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Eigenlijk is dit nu het meest cruciale punt : de senaat.

Als ze die niet binnenhalen, gaat McConnell hen twee jaar lang in ALLES blokkeren, tot er dan weer de volgende ronde van de gubernational verkiezingen aankomen.

Biden kan zich geen twee jaar lang als president in een gegijzelde situatie laten duwen...
Oud 6 november 2020, 18:29   #1800
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als puntje bij paaltje komt volgen ze wel de partij.

Hebben we bij de republikeinen ook gezien.
Dat klopt ook niet hé: er zijn voorbeelden genoeg te vinden bij de republikeinen bij :

- de benoeming van Kavenaugh als supreme court judge waar senatoren Steve Daines en Lisa Murkowski tegen stemden.
- de benoeming van Barrett als supreme court judge waar senatoren Collins en Murkowski tegen stemden.
- de impeachement van Trump waar senator Mitt Romney Trump schuldig achtte.

Je hebt er maar ééntje nodig die tegenstemt, en het is van dat: compromissen zijn in zo'n geval nodig.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 6 november 2020 om 18:32.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be