Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2025, 13:58   #1781
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Terzijde: kan je even toelichten op welke grond illegale vreemdelingen een proces moeten krijgen voor ze uitgezet worden?
Hoe kom je erbij dat illegalen geen rechten zouden hebben en die rechten moeten kunnen uitoefenen voor een rechtbank?

Anderzijds, illegale misdadigers hoeven dan niet meer te vluchten om uit de handen van het gerecht te blijven. Jij brengt ze wel gewoon naar huis.
Oud 19 maart 2025, 14:39   #1782
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ah, het "bij kruis win ik, bij munt verlies jij" principe.
Ook gekend als:
Neen. Helemaal niet. Met een voos "gifke" plakken krijg je noch heb je gelijk.

Of zoals hierboven ergens staat, als de meerderheid van de bevolking er voor kiest om alle pasgeboren baby's te verdrinken (of ze allemaal voor de geboorte te vermoorden), dan "krijg" je gelijk, als je er toevallig zelf voor gekozen hebt.

Dus, dan liever een dictator die daar een stokje voor steekt, en wiens oordeel aligneert met gelijk "hebben."

Of een dictator die ordonneert dat een terra-centrisch heelal onzin is. Dat is misschien beter verstaanbaar voor u.

Het is trouwens voor exact dezelfde reden, nu ik er aan denk, dat artificial intelligence ook gewoon complete onzin is.
Er is geen computer ter wereld, nu niet en nooit niet, die als enige een helio-centrisch heelal zal voorstellen, als alle andere computers ter wereld een terra-centrisch heelal voorstellen.
En net DAT zou nodig zijn, om van "intelligentie" te kunnen spreken.
AI zoals het NU geconcipieerd is, is gewoon een nieuwe steekkaartenbak met alle juiste en foute informatie, op een andere manier gestructureerd en op een andere manier consulteerbaar.
Oud 19 maart 2025, 14:43   #1783
gunter5148

Standaard

Citaat:
Hoe kom je erbij dat illegalen geen rechten zouden hebben en die rechten moeten kunnen uitoefenen voor een rechtbank?

Anderzijds, illegale misdadigers hoeven dan niet meer te vluchten om uit de handen van het gerecht te blijven. Jij brengt ze wel gewoon naar huis.
Illegale vreemdelingen kunnen een proces krijgen in het land van herkomst.
Immers, hoe kan je legaliteit garanderen voor een persoon die zich illegaal in de rechtbank aanbiedt/bevindt? Hoe kan een rechtbank zich legaal uitspreken over een persoon die zelfs niet in die rechtbank mag zijn?
Oud 19 maart 2025, 14:48   #1784
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Terzijde: kan je even toelichten op welke grond illegale vreemdelingen een proces moeten krijgen voor ze uitgezet worden?
Citaat:
Eventually, the Supreme Court extended these constitutional protections to all aliens within the United States, including those who entered unlawfully, declaring that aliens who have once passed through our gates, even illegally, may be expelled only after proceedings conforming to traditional standards of fairness encompassed in due process of law.3 The Court reasoned that aliens physically present in the United States, regardless of their legal status, are recognized as persons guaranteed due process of law by the Fifth and Fourteenth Amendments.4 Thus, the Court determined, [e]ven one whose presence in this country is unlawful, involuntary, or transitory is entitled to that constitutional protection.5 Accordingly, notwithstanding Congress’s indisputably broad power to regulate immigration, fundamental due process requirements notably constrained that power with respect to aliens within the territorial jurisdiction of the United States.6
https://constitution.congress.gov/br...ALDE_00001262/

Kweetet, de grondwet is maar een vodje papier
Oud 19 maart 2025, 16:18   #1785
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neen. Helemaal niet. Met een voos "gifke" plakken krijg je noch heb je gelijk.
Alleen ego-trippende narcisten hechten veel waarde aan 'gelijk hebben'.

8<

Citaat:
Het is trouwens voor exact dezelfde reden, nu ik er aan denk, dat artificial intelligence ook gewoon complete onzin is.
Er is geen computer ter wereld, nu niet en nooit niet, die als enige een helio-centrisch heelal zal voorstellen, als alle andere computers ter wereld een terra-centrisch heelal voorstellen.
En net DAT zou nodig zijn, om van "intelligentie" te kunnen spreken.
AI zoals het NU geconcipieerd is, is gewoon een nieuwe steekkaartenbak met alle juiste en foute informatie, op een andere manier gestructureerd en op een andere manier consulteerbaar.
AI omvat meer dan ChatGPT, Gemini, chatbots, ...
Als AI ergens in uitblinkt is het wel in het herkennen van patronen en/of simulaties.

In de microbiologie zijn er nog duizenden eiwitten waarvan men de exacte werking nog niet van kent.
Een eiwit heeft een sequentie van 20 verschillende aminozuren, waarvan de keten omwille van de welbepaalde sequentie en biochemische/fysische wetmatigheden zich in een 3D-structuur plooit en dus een sleutel vormt op een receptor.
Verander een enkel detail aan de sequentie en de 3D-structuur is anders waardoor het niet op de receptor past.
Het is zodanig complex dat het voordien tot 2 jaar duurde om een enkel eiwit te doorgronden. Dankzij AI kan dat in een paar dagen.

Ook in de kosmos draait alles om patronen. Ook hier zal AI onze kennis gaan vergroten.

Laatst gewijzigd door hamac : 19 maart 2025 om 16:18.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 16:31   #1786
gunter5148

Standaard

Citaat:
Alleen ego-trippende narcisten hechten veel waarde aan 'gelijk hebben'.

8<
Alleen volstrekte idioten leggen zich neer bij "gelijk krijgen."
Oud 19 maart 2025, 16:31   #1787
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Illegale vreemdelingen kunnen een proces krijgen in het land van herkomst.
LOL

Een rechtbank in land X die dan jurisdictie heeft in land Y?

Citaat:
Immers, hoe kan je legaliteit garanderen voor een persoon die zich illegaal in de rechtbank aanbiedt/bevindt? Hoe kan een rechtbank zich legaal uitspreken over een persoon die zelfs niet in die rechtbank mag zijn?
Oei, als je de jurisprudentie zo strikt gaat bekijken (wat gewoon complete onzin is), dan ga je het moeilijk hebben om het 'ongeboren kind' rechtskundig te gaan verdedigen, nee?

Natuurlijk moet het dan ook in de andere richting gelden he. "Meneer de juge, ik was onschuldig voor die misdaad, want ik kan het niet gedaan hebben omdat ik hier niet mocht zijn."

Laatst gewijzigd door hamac : 19 maart 2025 om 16:57.
Oud 19 maart 2025, 16:35   #1788
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

Intussen werden 27 van Trumps EO teniet gedaan door federale rechters. En gezien de Executive Office enkel maar uitvoerende maar geen wetgevende macht heeft, zullen de noodzakelijke wetswijzigingen dienen voorgelegd te worden aan de legislatieve arm; het congres.

De republikeinen hebben daar slechts een meerderheid van 53%, RINO's incluis.

https://www.zerohedge.com/military/b...ransgender-ban

Of, hoe de lange mars door de instellingen niet teniet te doen is met een handtekening van de president.

En gezien ik al voorspelde dat "woke" zich niet zo maar gewonnen gaat geven, het worden nog leuke tijden, daar in de VS.

De link zette ik er bij omdat er meer en meer "red states" roepen om afscheuring van de "blue states."

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 19 maart 2025 om 16:41.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 16:38   #1789
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

Ach, je zal maar een zoon of dochter hebben die in het buitenland op doortocht is, studeert of werkt en een probleem ondervindt met een reispas, visum, ...
Technisch ben je dan illegaal en mogen ze dan blijkbaar gedeporteerd worden naar El Salvador.

"Jamaar, dat is iets anders."
O ja, en aan wie gaan ze dat verschil dan uitleggen als ze 'rechteloos' zouden zijn?
Oud 19 maart 2025, 16:38   #1790
gunter5148

Standaard

Citaat:
LOL

Een rechtbank in land X die dan jurisdictie heeft in land Y?

Oei, als je de jurisprudentie zo strikt gaat bekijken (wat gewoon complete on zin is), dan ga je het moeilijk hebben om het 'ongeboren kind' rechtskundig te gaan verdedigen, nee?

Natuurlijk moet het dan ook in de andere richting gelden he. "Meneer de juge, ik was onschuldig voor die misdaad, want ik kan het niet gedaan hebben omdat ik hier niet mocht zijn."
Vandaar dat de illegalen eerst naar het land van herkomst moeten teruggebracht worden hé. Zoals ook geschiedde. Tot een rechter zei dat dat niet mocht.

Want criminelen hebben rechten. Zoals jij zegt.
Slachtoffers, zoals geaborteerde kinderen, die hebben geen rechten hé.
Oud 19 maart 2025, 16:39   #1791
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ach, je zal maar een zoon of dochter hebben die in het buitenland op doortocht is, studeert of werkt en een probleem ondervindt met een reispas, visum, ...
Technisch ben je dan illegaal en mogen ze dan blijkbaar gedeporteerd worden naar El Salvador.

"Jamaar, dat is iets anders."
O ja, en aan wie gaan ze dat verschil dan uitleggen als ze 'rechteloos' zouden zijn?
Gratis terug naar huis? Wat is daar mis mee?
Oud 19 maart 2025, 16:39   #1792
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen volstrekte idioten leggen zich neer bij "gelijk krijgen."
Met het ene koop je iets, met het andere 'als je geluk hebt'.
Oud 19 maart 2025, 16:42   #1793
gunter5148

Standaard

Citaat:
Met het ene koop je iets, met het andere 'als je geluk hebt'.
Als je geluk hebt, val je niet van de rand van de aarde, zeiden zij die ooit "gelijk kregen" dat de aarde een schijf was.

Er zijn er zelfs nu NOG die dat denken.

Laat ons hopen dat ze nooit een meerderheid vormen.
Oud 19 maart 2025, 16:45   #1794
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat de illegalen eerst naar het land van herkomst moeten teruggebracht worden hé. Zoals ook geschiedde. Tot een rechter zei dat dat niet mocht.
Dus jij zou het OK vinden dat een Marokkaanse rechtbank kan oordelen over een misdaad gepleegd in Belgie door een Marokkaanse illegaal?
Welke wetgeving moeten ze daar dan hanteren? De Belgische of de Marokkaanse?
En natuurlijk verhuis je de rechten van de slachtoffers of de familie dan mee natuurlijk. Of gaan er twee rechtbanken oordelen?

Citaat:
Want criminelen hebben rechten. Zoals jij zegt.
Slachtoffers, zoals geaborteerde kinderen, die hebben geen rechten hé.
Slechts tot op zekere hoogte he, zoals onze wetgeving voorziet en niet volgens 'uw gelijk'.

Laatst gewijzigd door hamac : 19 maart 2025 om 16:53.
Oud 19 maart 2025, 16:48   #1795
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gratis terug naar huis? Wat is daar mis mee?
Is El Salvador thuis voor Venezolanen?
Oud 19 maart 2025, 16:51   #1796
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je geluk hebt, val je niet van de rand van de aarde, zeiden zij die ooit "gelijk kregen" dat de aarde een schijf was.

Er zijn er zelfs nu NOG die dat denken.

Laat ons hopen dat ze nooit een meerderheid vormen.
Er zijn er ook die geloven dat de aarde nog maar 5000 jaar oud is, dat Genesis 'het gelijk' is en dat evolutie onzin is.

De overlap tussen deze mensen en zij die naar Fox kijken, is niet gering.
In hun ogen hebben zij gelijk.

Heb jij Trump's bijbel al gekocht?

Laatst gewijzigd door hamac : 19 maart 2025 om 17:14.
Oud 19 maart 2025, 17:00   #1797
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intussen werden 27 van Trumps EO teniet gedaan door federale rechters. En gezien de Executive Office enkel maar uitvoerende maar geen wetgevende macht heeft, zullen de noodzakelijke wetswijzigingen dienen voorgelegd te worden aan de legislatieve arm; het congres.

De republikeinen hebben daar slechts een meerderheid van 53%, RINO's incluis.

https://www.zerohedge.com/military/b...ransgender-ban

Of, hoe de lange mars door de instellingen niet teniet te doen is met een handtekening van de president.

En gezien ik al voorspelde dat "woke" zich niet zo maar gewonnen gaat geven, het worden nog leuke tijden, daar in de VS.

De link zette ik er bij omdat er meer en meer "red states" roepen om afscheuring van de "blue states."

Het is maar goed ook dat “woke” zich niet zomaar laat doen.

Anders was het verhaaltje over de ‘woke dictatuur’ volstrekt onnodige paniekzaaierij, grotendeels of helemaal gebaseerd op gebakken lucht:

< wolf ! wolf ! wolf ! > terwijl er zelfs geen chihuahua rond trippelde.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2025, 17:09   #1798
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is maar goed ook dat “woke” zich niet zomaar laat doen.

Anders was het verhaaltje over de ‘woke dictatuur’ volstrekt onnodige paniekzaaierij, grotendeels of helemaal gebaseerd op gebakken lucht:

< wolf ! wolf ! wolf ! > terwijl er zelfs geen chihuahua rond trippelde.

Ach, over de prijs van de eieren wordt niet meer gezeurd. Er worden zelfs geen katten en honden meer opgegeten.
Oud 19 maart 2025, 17:09   #1799
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelooft U nog dat de zon rond de aarde draait?
Daarnaast, democratie bestaat om de wil van de meerderheid op te leggen aan de minderheid.
En meer niet. Dat noemt "gelijk krijgen."

"Objectieve waarheid" wordt niet "opgelegd. Die bestaat gewoon. Dat noemt men "gelijk hebben."

Soms aligneert de verkiezingsuitslag met "gelijk hebben." En dan hebben we geluk...
Politiek heeft niks te zien met objectieve waarheid. Dat is voor religieuzen en idealisten.

Politiek gaat over beleid, en een gemeenschap functioneert het best als het beleid gedragen wordt door een meerderheid. Daarom bestaat democratie.
Oud 19 maart 2025, 17:10   #1800
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, kan je dan ook even toelichten op welke grond illegale vreemdelingen een proces moeten krijgen voor ze uitgezet worden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be