Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2005, 10:59   #1781
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Op mijn vragen over de bubbelstandpunten over het provinciaal federalisme heb ik bijvoorbeeld nooit een antwoord gekregen van de opperbubbel. Als de vragen ernstig werden, was hij plotseling verdwenen.
U zou misschien in uw vragen denigrerende benamingen als "bubbel" en "opperbubbel" kunnen vermijden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 28-09-2005 at 11:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Op mijn vragen over de bubbelstandpunten over het provinciaal federalisme heb ik bijvoorbeeld nooit een antwoord gekregen van de opperbubbel. Als de vragen ernstig werden, was hij plotseling verdwenen.
U zou misschien in uw vragen denigrerende benamingen als "bubbel" en "opperbubbel" kunnen vermijden.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Met dank. Ik kan met iedereen overweg die in staat is diens standpunten toe te lichten en ook te beargumenteren. Hierdoor ligt Hans I le Grand in de onderste lade: hij is immers niet in staat ook maar enigszins iets te beargumenteren. Het enige waartoe hij in staat is, is wat gescheld en wat naast-de-zaak-gepraat.

U zou misschien in uw vragen denigrerende benamingen als "bubbel" en "opperbubbel" kunnen vermijden.[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 28 september 2005 om 10:59.
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 11:04   #1782
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb al meerdere malen u gevraagd dit eens concreet uit te werken. Een antwoord bleef uit.

Eerder stelde u dat milieubescherming een nationale materie hoorde te worden en niet langer bij de gewesten, omdat, aldus uw stelling, de zorg voor het leefmilieu niet ophoudt aan de taalgrens. Blijkbaar wilt u die nu laten ophouden aan de provinciegrens...

Waarin zal de beslissingsvrijheid van de provincies dan juist zitten? Concreet voorbeeld met de milieunormen bijvoorbeeld.
Hans1 heeft juist uitgelegd dat het geen BUB-propgrammapunt is, waarom zou hij dan van u opdrachten moeten aanvaarden om een politiek idee dat u interesseert verder uit te werken?
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Oud 28 september 2005, 11:08   #1783
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Hetzelfde soort tactiek als die van jou dus. Je hebt immers nog steeds niet op mijn vraag geantwoord.
Jij stelt nooit vragen, jij parasiteert op vragen van anderen. Jij bent zowat het schoothondje (sorry, schootkalfje) van de andere VB'ers en N-VA'ers hier aanwezig. Jij duikt (samen met Knuppel trouwens) overal op waar zij iets posten. Ik vermoed dat jij een systeem hebt om hen op de voet te volgen.
En dan probeer je bij hen in het gevlei te komen door tot in den treure hun geposte vragen en opmerkingen te herhalen.

Eigenlijk ben jij een loeiende schootpapegaai.[edit]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 28-09-2005 at 12:10
Reason:

Citaat:
Hetzelfde soort tactiek als die van jou dus. Je hebt immers nog steeds niet op mijn vraag geantwoord.
Jij stelt nooit vragen, jij parasiteert op vragen van anderen. Jij bent zowat het schoothondje (sorry, schootkalfje) van de andere VB'ers en N-VA'ers hier aanwezig. Jij duikt (samen met Knuppel trouwens) overal op waar zij iets posten. Ik vermoed dat jij een systeem hebt om hen op de voet te volgen.
En dan probeer je bij hen in het gevlei te komen door tot in den treure hun geposte vragen en opmerkingen te herhalen.

Eigenlijk ben jij een loeiende schootpapegaai.[/size]

Citaat:
Jij stelt nooit vragen, jij parasiteert op vragen van anderen. Jij bent zowat het schoothondje (sorry, schootkalfje) van de andere VB'ers en N-VA'ers hier aanwezig. Jij duikt overal op waar zij iets posten. En dan probeer je bij hen in het gevlei te komen door tot in den treure hun geposte vragen en opmerkingen te herhalen.
Eigenlijk ben jij een loeiende schootpapegaai.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 28 september 2005 om 11:10.
Oud 28 september 2005, 11:09   #1784
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Hans1 heeft juist uitgelegd dat het geen BUB-propgrammapunt is, waarom zou hij dan van u opdrachten moeten aanvaarden om een politiek idee dat u interesseert verder uit te werken?
Hierom:

Citaat:
Eerder stelde u
Citaat:
dat milieubescherming een nationale materie hoorde te worden en niet langer bij de gewesten, omdat, aldus uw stelling, de zorg voor het leefmilieu niet ophoudt aan de taalgrens. Blijkbaar wilt u die nu laten ophouden aan de provinciegrens...
[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 28-09-2005 at 12:11
Reason:

Citaat:
Hierom:

Citaat:
Eerder stelde u
Citaat:
dat milieubescherming een nationale materie hoorde te worden en niet langer bij de gewesten, omdat, aldus uw stelling, de zorg voor het leefmilieu niet ophoudt aan de taalgrens. Blijkbaar wilt u die nu laten ophouden aan de provinciegrens...
[/size]

Citaat:
Hierom:

Citaat:
Eerder stelde u
Citaat:
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 september 2005 om 11:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 11:10   #1785
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij stelt nooit vragen, jij parasiteert op vragen van anderen. Jij bent zowat het schoothondje (sorry, schootkalfje) van de andere VB'ers en N-VA'ers hier aanwezig. Jij duikt overal op waar zij iets posten. En dan probeer je bij hen in het gevlei te komen door tot in den treure hun geposte vragen en opmerkingen te herhalen.
Eigenlijk ben jij een loeiende schootpapegaai.
Olalala!
En ik die echt dacht dat JIJ Feremans na papegaaide...
Oud 28 september 2005, 11:14   #1786
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens vind ik dat Distel in dezelfde lijn denkt als Seba en Superstaaf. Zijn dat volgens jou ook VB-ers?
Oud 28 september 2005, 11:24   #1787
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Olalala!
U was mij voor. Ik had net mijn laatste tussenkomst gewijzigd om uw naam toe te voegen aan de schootpapegaaien toen u mijn ongewijzigde tussenkomst citeerde (om 12:10u). Soit.

Maar met Feremans heb ik niks te maken. Waar haalt u dat?
Is of was Feremans geen liberaal?
Heeft Feremans niet beweerd dat alle moslims democraten zijn?
Heeft Feremans niet gepleit voor een censuurknop om ongewenste posts op dit forum meteen te doen verdijnen?
Ik ben alles behalve een liberaal.
Ik weet heel goed dat moslimfundamentalisten - zoals alle fundamentalisten en extremisten - een hekel hebben aan democratische regels.
Ik ben tegen censuur, en zeker ook tegen forumklanten die via de moderator andere tussenkomsten willen laten censureren.
Maar ik heb eens ooit tegen u gezegd dat u oneerlijk en pesterig discussieerde met Feremans. Misschien hebt u daaruit afgeleid dat ik dezelfde ideeën aanhang als Feremans.
Zoals sommigen hier nu ook zullen denken dat ik lid ben van de BUB omdat ik pleit voor een eerlijk debat.

Dus voor alle duidelijkheid: ik ben geen lid van BUB, want ik ben een voorstander van de huidige Belgische staatsstructuur, die ter voltooiing alleen nog de splitsing van B-H-V nodig heeft. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat die splitsing er komt vóór de volgende federale verkiezingen.[edit]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 28-09-2005 at 12:26
Reason:

Citaat:
Olalala!
U was mij voor. Ik had net mijn laatste tussenkomst gewijzigd om uw naam toe te voegen aan de schootpapegaaien toen u mijn ongewijzigde tussenkomst citeerde (om 12:10u). Soit.

Heeft Feremans niet gepleit voor een censuurknop om ongewenste posts op dit forum meteen te doen verdijnen?
Ik weet heel goed dat moslimfundamentalisten - zoals alle fundamentalisten en extremisten - een hekel hebben aan democratische regels.
Ik ben tegen censuur, en zeker ook tegen forumklanten die via de moderator andere tussenkomsten willen laten censureren.
Maar ik heb eens ooit tegen u gezegd dat u oneerlijk en pesterig discussieerde met Feremans. Misschien hebt u daaruit afgeleid dat ik dezelfde ideeën aanhang als Feremans.
Zoals sommigen hier nu ook zullen denken dat ik lid ben van de BUB omdat ik pleit voor een eerlijk debat.

Dus voor alle duidelijkheid: ik ben geen lid van BUB, want ik ben een voorstander van de huidige Belgische staatsstructuur, die ter voltooiing alleen nog de splitsing van B-H-V nodig heeft. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat die splitsing er komt vóór de volgende federale verkiezingen.[/size]

Citaat:
Olalala!
U was mij voor. Ik had net mijn laatste tussenkomst gewijzigd om uw naam toe te voegen aan de schootpapegaaien.

Dus voor alle duidelijkheid: ik ben geen lid van BUB, want ik ben een voorstander van de huidige Belgische staatsstructuur, die ter voltooiing alleen nog de splitsing van B-H-V nodig heeft. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat die splitsing er komt vóór de volgende federale verkiezingen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 28 september 2005 om 11:26.
Oud 28 september 2005, 11:31   #1788
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had net mijn laatste tussenkomst gewijzigd om uw naam toe te voegen aan de schootpapegaaien.
Met oprechte dank voor de aanpassing.
Ik ben namelijk duizendmaal liever schootpapegaai van Seba, Superstaaf en Distel dan die van 'liberalen' en bubbels.
Oud 28 september 2005, 11:39   #1789
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens mankeert nog minstens één man in je lijstje.

Om één of andere reden sta jij in zijn negeerlijst...
Oud 28 september 2005, 11:56   #1790
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus voor alle duidelijkheid: ik ben geen lid van BUB, want ik ben een voorstander van de huidige Belgische staatsstructuur, die ter voltooiing alleen nog de splitsing van B-H-V nodig heeft. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat die splitsing er komt vóór de volgende federale verkiezingen.
B-H-V is juist de enige echt democratische kieskring in België waar de inwoners op alle Belgische lijsten kunnen stemmen van de partijen die hen gaan besturen. Pleiten voor de splitsing van dit kiesdistrict is dus een ondemocratische daad volgens de B.U.B..

Bovendien zit er geen enkele logica in het huidig federalisme. Waar ligt de logische grens van de defederaliseringen? Waarom bevoegdheden splitsen die niets met taal te maken hebben? Waarom een deel van de S.Z. federaal houden terwijl "persoongebonden" bevoegdheden gesplitst zijn?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 12:24   #1791
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden is eenvoudig: de opperbubbel Hans I le Grand heeft het idee hier op dit forum zelf gelanceerd en vond het een goed alternatief. Aan hem dus om zijn standpunten uit te leggen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 12:34   #1792
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. De N-VA en het VB zijn ruimschoots vertegenwoordigd op deze fora. Je moet al moeite doen om op te duiken op een plaats waar zij niet posten. Ik kan avn jou dus hetzelfde zeggen.

2. Ik probeer bij niemand in het gevlei te komen. Ik verdedig altijd mijn eigen mening. Zo zal ik bvb SuperStaaf de ene keer verdedigen, de andere keer "aanvallen". Ook N-VAers en VBers pak ik aan waar ik dat nodig vind.

3. Ik herhaal hier niet de vraag van iemand anders, maar wel de vraag die ik zelf in eerste instantie stelde, en waar nog steeds geen deftig antwoord op gekomen is.

P.S.: Probeer jij nu in het gevlei te komen bij Hans?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 12:51   #1793
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
B-H-V is juist de enige echt democratische kieskring in België waar de inwoners op alle Belgische lijsten kunnen stemmen van de partijen die hen gaan besturen. Pleiten voor de splitsing van dit kiesdistrict is dus een ondemocratische daad volgens de B.U.B..
Het is nochtans de enige kieskring die niet met de Belgische grondwet strookt én die zelfs als discriminerend wordt bestempeld door het hoogste Hof.
Heb jij altijd zo veel moeite om je neer te leggen bij de uitspraken van de Belgische instanties?

Citaat:
Bovendien zit er geen enkele logica in het huidig federalisme. Waar ligt de logische grens van de defederaliseringen? Waarom bevoegdheden splitsen die niets met taal te maken hebben? Waarom een deel van de S.Z. federaal houden terwijl "persoongebonden" bevoegdheden gesplitst zijn?
De logica zit hem in het feit dat Belgique evenmin federalisme verdraagt als unitarisme. Belgique bestaat nu eenmaal uit twee totaal verschillen volkeren die NIETS met elkaar gemeen hebben: niet de taal, maar ook niet de cultuur en het grondgebied.

Mocht je de moed hebben om de Walen te polsen over jouw tweetalige, unitaire wensdroom, je zou nog veel harder uitgelachen worden dan hier.
Oud 28 september 2005, 13:37   #1794
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
B-H-V is juist de enige echt democratische kieskring in België
Dat moet je durven zeggen zoiets. Een situatie die veroordeeld is door het hoogste Hof durf jij hier te verdedigen als 'de enige echt democratische kieskring'.

Ik zeg u één ding: uw partij mag zich gelukkig prijzen dat ze er tot nog toe niet in geslaagd is om verkozen te raken want als u er ooit in zou geslaagd zijn om zulke voorstellen door te drukken naar het hele Belgische grondgebied, was België al lang uiteen gespat.[edit]
[size=1]After edit by groene flamingant on 28-09-2005 at 14:47
Reason:

Citaat:
Dat moet je durven zeggen zoiets. Een situatie die veroordeeld is door het hoogste Hof durf jij hier te verdedigen als 'de enige echt democratische kieskring'.

Ik zeg u één ding: uw partij mag zich gelukkig prijzen dat ze er tot nog toe niet in geslaagd is om verkozen te raken want als u er ooit in zou geslaagd zijn om zulke voorstellen door te drukken naar het hele Belgische grondgebied, was België al lang uiteen gespat.[/size]

Citaat:
Dat moet je durven zeggen zoiets. Een situatie die veroordeelt is door het hoogste Hof durf jij hier te verdedigen als 'de enige echt democratische kieskring'.

Ik zeg u één ding: uw partij mag zich gelukkig prijzen dat ze er tot nog toe niet in geslaagd is om verkozen te raken want als u er ooit in zou geslaagd zijn om zulke voorstellen door te drukken naar het hele Belgische grondgebied, was België al lang uiteen gespat.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 28 september 2005 om 13:47.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:46   #1795
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat pleit niet voor u - althans in mijn ogen.
Kent u mij dan?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:47   #1796
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nochtans, telkens ze een post van mij ziet, begint ze op de N-VA te hakken...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 14:30   #1797
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, misschien zijn er uitzonderingen, maar er wordt door de hier aanwezige VB'ers zelden inhoudelijke kritiek gegeven op de BUB en hun standpunten. Jullie hebben gewoon de neiging telkens onnozel te doen als jullie de naam BUB of Hans1 zien verschijnen. Dat is geen volwassen debat. Als dat in de grotere mediakanalen zou gebeuren zou die belachelijke treiter-reflex trouwens bijzonder contraproductief zijn.
Salmon, je hebt (twee weken terug) toch heel duidelijk gezien dat met Rudy Van Nespen en de NU wel op een ernstige manier omgegaan en geargumenteerd wordt. Tot op de dag van vandaag.
Toont dat niet aan dat de spottende toon van velen hier tegenover de BUB, niets met de politieke overtuiging van de BUB te maken heeft, maar alles met hun optreden en capaciteiten?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 14:43   #1798
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U verdedigt alleen maar Rudy Van Espen omdat hij het niet aandurft duidelijk zijn mening te zeggen over het flamingantisme. Hij wil jullie sparen omdat jullie de enigen zijn die hem zogezegd serieus nemen. Nochtans is dat ook maar bedreiglijke schijn. De opkomst van de B.U.B. stoort jullie zozeer dat jullie flink jullie best doen om andere "Belgische-gezinde" partijen tegen ons op te zetten.

Maar wij zijn ook niet van gisteren natuurlijk.

Voor de rest kan ik de commentaar van Salmon alleen maar beamen. I.p.v. hier de kleine kinderen uit te hangen, zouden jullie beter eens een inhoudelijk debat voeren. Het is misschien zelfs in jullie eigen belang, zoals Salmon terecht aangaf.

Als jullie hiertoe niet in staat zijn, houd dan jullie mond of geef toe dat jullie geen zinnig antwoord kunnen verzinnen.

Gelieve nu weer niet eens persoonlijk te worden als je op deze mail antwoordt. Dat is echt ziekelijk bij jullie en verschrikkelijk kinderachtig.
Oud 28 september 2005, 14:47   #1799
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden is eenvoudig: de opperbubbel Hans I le Grand heeft het idee hier op dit forum zelf gelanceerd en vond het een goed alternatief. Aan hem dus om zijn standpunten uit te leggen...
Het voorstel kan zijn waarde hebben, maar persoonlijk vind ik het te ingewikkeld. Negen verschillende wetgevingen is wat teveel van het goede.

Het staat voor de rest niet in ons programma, dus zoals Salmon terecht opmerkt, hoef ik er dus ook geen commentaar bij te geven.
Oud 28 september 2005, 14:52   #1800
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jullie hiertoe niet in staat zijn, houd dan jullie mond
1/ (ik kijk voor de veiligheid even achter mij: niemand te zien): wie is toch die "jullie" waar je het altijd over hebt?

2/ ik houd regelmatig mijn mond, wees gerust, maar dat bepaal ik geheel en alleen zelf.

Citaat:
Gelieve nu weer niet eens persoonlijk te worden als je op deze mail antwoordt. Dat is echt ziekelijk bij jullie en verschrikkelijk kinderachtig.
1/ Persoonlijk? Geef eens enkele voorbeelden waarin ik persoonlijk geworden ben tegen u? (Normaal gezien staat u op mijn negeerlijst, dus veel zal ik tegen u nog niet gezegd hebben).

2/ Zou u echt een ernstig antwoord willen krijgen? Dat is moeilijk te geloven hoor. In elk geval volstaat het eens een ernstig bericht te posten, dat niet bol staat van de onnozele beschuldigingen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be