Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2022, 22:55   #18121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus alle praatjes van het Westen en het regime in Kiev moeten we blindelings geloven, maar wat de Russen zeggen is per definitie een leugen?

Nogmaals, een groot deel van de Oekraïners in bepaalde streken wil bij Rusland. Dat bleek overduidelijk in 2014. Waarom zou dat 8 jaar later zo anders zijn? Wat er anders is, is dat leger en politie nu stevig in handen zijn van uiterst-rechtse elementen.
Belangrijk bericht voor u: we leven niet meer in 2014, maar wel in 2022. Er is geen reden om aan te nemen dat Russischgezinde Oekraïners nog steeds onveranderd hetzelfde denken, zeker niet na de inval en de destructie die Rusland nu aan het zaaien is.

O ja, daar zijn we ook weer met die mythe over "leger en politie in handen uiterst-rechts". Die rare snuiter naar wie u verwees, maakt geen deel meer uit van de politie van Kyiv.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 22:56   #18122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, zoiets vereist tijd. Van zodra de meerderheid doorheeft dat Kiev definitief verloren heeft zul je zulke taferelen beginnen zien. Nu is de kans nog groot dat er een akkoord komt waarbij Donbas onafhankelijk wordt maar de rest terug bij een niet-"gedenazifieerd" regime in Kiev komt. In dat geval is iedereen die nu met de Russen "collaboreert" zijn leven niet zeker.
In de Donbas heeft men eerst alle Oekraïners "vriendelijk verzocht" andere oorden te zoeken die niet instemden met de nieuwe leiding. Hierdoor vertrokken ook heel wat bedrijven uit de streek. Het resultaat laat zich dan ook voelen: enorme werkloosheid. Nog werk in de mijnen, maar die kolen gaan rechtstreeks naar Rusland. De Donbas wordt dus als een soort kolonie gebruikt.
Oud 11 maart 2022, 22:59   #18123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs onze parcival heeft al bevestigd dat het waar is, of is hij nu ook al een Russisch geheim agent?
Dat zoiets niet in de mainstream media komt, geeft aan dat cruciale informatie achter gehouden wordt.
Parcival? Welke autoriteit heeft hij om het waarheidsgehalte van dat bericht te bevestigen?
Oud 11 maart 2022, 23:01   #18124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anoniem ja, tot nu toe.
Ik kan het niet maken zulke zaken op bvb. facebook te plaatsen, want dan zou ik persoonlijk last krijgen, omdat mijn mening te zeer afwijkt van wat getolereerd wordt.
Ik hou niet van de socio-economische orde hier, maar ik ben hier opgegroeid en mijn broodwinning is hier. Zegt U nu dat iedereen die het niet eens is met Poetin maar uit Rusland moet vertrekken in plaats van te klagen?
Er is een verschil tussen kritiek hebben op bepaalde aspecten en het volledige systeem afwijzen. Als Rusland zoveel beter is, ook op economisch vlak, dan mag ik u er toch van uitgaan dat u daar toch snel werk vindt?
Oud 11 maart 2022, 23:05   #18125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb van alles gelezen op allerlei sites, Chinese, Russische, Amerikaanse, Duitse, etc. . Ik doe niet anders dan hier links plaatsen. Dan komt er geen antwoord meer. (zoals die link naar het artikel uit Reuters over de nazificatie van Oekraïne) Het komt wel, op tijd en stond zal ik eraan denken een link te posten op dit forum.
Het laatste wat ik las (vandaag, op BBC) is dat de eigendommen van de bedrijven die Rusland verlaten hebben zullen genationaliseerd worden.
Dit is geen antwoord. U beweert dat de westerse bedrijven in snel tempo vervangen worden door andere. Ik vroeg concrete voorbeelden. U geeft daarover niets. Geen voorbeelden. Geen links.
Oud 11 maart 2022, 23:06   #18126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is oorlog natuurlijk. Wie sympathie toont voor de Russen wordt koudweg vermoord, net als die onderhandelaar eergisteren.
Onbewezen.
Oud 11 maart 2022, 23:12   #18127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet op de beelden die op VRT te zien waren.
Duidelijk is hier dat er een zware propaganda oorlog gaande is.

Ik geef toe dat Oekraine, met hun steracteur in de rol van president, de propaganda oorlog in het Westen tot nu toe gewonnen heeft. Echter, als ik rondvraag bij vrienden en collega s zijn er meer en meer die doorhebben dat ook de Oekraieners de zaken flink manipuleren en ook liegen.
Nochtans is het duidelijk dat het scenario dat Poetin in zijn eerste toespraak wilde verkopen, geen hout snijdt. Oekraïners willen helemaal niet "bevrijd" worden, Oekraïense soldaten leggen niet massaal de wapens neer zoals hij opriep... Er moet nu een heel harde oorlog uitgevochten worden om de Oekraïners onder de knoet te krijgen. Tot daar die "vredesmissie" van Poetin.

Eén en al leugen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 11 maart 2022 om 23:12.
Oud 11 maart 2022, 23:16   #18128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Rusland een achterlijk land noemen is te gek voor woorden.
Dat lijkt me toch heel dicht bij de waarheid: een nepdemocratie waar één man de wetten zodanig blijft aanpassen, zodat hij de hand kan blijven leggen op de macht.
Oud 11 maart 2022, 23:22   #18129
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans is het duidelijk dat het scenario dat Poetin in zijn eerste toespraak wilde verkopen, geen hout snijdt. Oekraïners willen helemaal niet "bevrijd" worden, Oekraïense soldaten leggen niet massaal de wapens neer zoals hij opriep... Er moet nu een heel harde oorlog uitgevochten worden om de Oekraïners onder de knoet te krijgen. Tot daar die "vredesmissie" van Poetin.

Eén en al leugen.
De schurkenstaten Rusland en ook Belarus zijn de paria’s geworden in de wereld en de Oekraïners zullen de strijd nooit opgeven Deze oorlog gaat nog jaren duren als partizanen oorlog , zoals in Afghanistan

Laatst gewijzigd door cato : 11 maart 2022 om 23:24.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 23:29   #18130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is veel meer vrijheid van meningsuiting in Rusland dan hier. Daar durft men openlijk kritiek hebben op de operatie, hier is openlijk de operatie steunen onmogelijk als je niet aangevallen wilt worden.
Pure leugens. Je moet maar eens goed de reacties op sociale media lezen. Er staat van alles. Je vindt er beate volgelingen van Poetin tot mensen die hem tot op de grond afbranden. Er zijn tot op heden echter geen gevallen bekend van mensen die op straat fysiek werden aangevallen.
Oud 11 maart 2022, 23:35   #18131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oekraïne geeft geen commentaar over de eigen gesneuvelde militairen en generaals. Dat zullen er niet weinig zijn.
Straks als alle burgers geëvacueerd zijn, worden uw vriendjes in Mariupol tot moes gebombardeerd.
Uw taalgebruik laat weer eens echt zien wie u echt bent.
Oud 12 maart 2022, 00:23   #18132
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs onze parcival heeft al bevestigd dat het waar is, of is hij nu ook al een Russisch geheim agent?
Dat zoiets niet in de mainstream media komt, geeft aan dat cruciale informatie achter gehouden wordt.
jongen toch.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 00:27   #18133
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw taalgebruik laat weer eens echt zien wie u echt bent.
Tja, echt beschaafd is dit debat niet he, er werd mij al gezegd te verhuizen, dat ik een Kremlin Troll ben, een spion, ik werd al bedreigd, etc.

Dan kun je moeilijk van mij verwachten dat ik zeer deftig blijf.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 00:28   #18134
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
jongen toch.
Volgens U was de man een verrader. Kan zijn, maar feit is dat hij door zijn eigen delegatie vermoord werd.
Oud 12 maart 2022, 00:31   #18135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, echt beschaafd is dit debat niet he, er werd mij al gezegd te verhuizen, dat ik een Kremlin Troll ben, een spion, ik werd al bedreigd, etc.

Dan kun je moeilijk van mij verwachten dat ik zeer deftig blijf.
Al u het verschil niet ziet tussen een stevig opinieverschil en het zich verheugen in het "tot moes bombarderen", zijn de morele grenzen bij u wel heel sterk vervaagd.
Oud 12 maart 2022, 00:32   #18136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens U was de man een verrader. Kan zijn, maar feit is dat hij door zijn eigen delegatie vermoord werd.
U weet even goed als ik dat dit helemaal geen feit is. Het is een bericht dat niet geverifieerd werd. Verschenen in Russische media en dan hernomen voor "alternatieve" media en ook door bepaalde boulevardbladen. Meer niet.
Oud 12 maart 2022, 00:34   #18137
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pure leugens. Je moet maar eens goed de reacties op sociale media lezen. Er staat van alles. Je vindt er beate volgelingen van Poetin tot mensen die hem tot op de grond afbranden. Er zijn tot op heden echter geen gevallen bekend van mensen die op straat fysiek werden aangevallen.
Op sociale media, en eveneens in de media, vind je ook allerlei reacties in Rusland. Ik zou zeggen, diverser dan hier. (toch grotendeels eenzijdige propaganda wat we in de media te zien krijgen, en RT is verboden)

De Russische media is zeker ook eenzijdig, maar tegenstemmen krijgen toch een forum; Ik heb op VRT bvb. nog niemand aan het woord weten komen die de inval verdedigt. Nochtans zijn er genoeg te vinden, vooral in Rusland, maar ook in andere landen over heel de wereld (van Ethiopië over Indië en Egypte tot Brazilië). De "Z" wordt een geuzennaam.
Ikzelf zal dat symbool niet gebruiken, omdat ik bedenkingen blijf hebben bij het hele project.
Door de extreem anti-Russische reacties hier en overal in het Westen krijgt nuance geen kans meer. Als ik onder deze omstandigheden mijn mening moet sublimeren tot een twitter zin dan is het "I stand with Russia".
Oud 12 maart 2022, 00:36   #18138
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op sociale media, en eveneens in de media, vind je ook allerlei reacties in Rusland. Ik zou zeggen, diverser dan hier. (toch grotendeels eenzijdige propaganda wat we in de media te zien krijgen, en RT is verboden)

De Russische media is zeker ook eenzijdig, maar tegenstemmen krijgen toch een forum; Ik heb op VRT bvb. nog niemand aan het woord weten komen die de inval verdedigt. Nochtans zijn er genoeg te vinden, vooral in Rusland, maar ook in andere landen over heel de wereld (van Ethiopië over Indië en Egypte tot Brazilië). De "Z" wordt een geuzennaam.
Ikzelf zal dat symbool niet gebruiken, omdat ik bedenkingen blijf hebben bij het hele project.
Door de extreem anti-Russische reacties hier en overal in het Westen krijgt nuance geen kans meer. Als ik onder deze omstandigheden mijn mening moet sublimeren tot een twitter zin dan is het "I stand with Russia".
Misschien omdat ge volledig ontspoord moet zijn om die inval verdedigbaar te vinden? Ik probeer bij u ook nog altijd het eerste zinnige argument te vinden die de inval verdedigbaar maakt. Ik vind ze niet.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 00:39   #18139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet u weer niet iets? Een recente wet die straffen uitschrijft voor wie het narratief van het Kremlin niet volgt?
Oud 12 maart 2022, 00:40   #18140
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet even goed als ik dat dit helemaal geen feit is. Het is een bericht dat niet geverifieerd werd. Verschenen in Russische media en dan hernomen voor "alternatieve" media en ook door bepaalde boulevardbladen. Meer niet.
Sinds wanneer is het Britse "the times" Russische propaganda of een "boulevardblad". U kennende zult U nooit uw ongelijk toegeven. Typisch "schoolmeester die het altijd beter weet".

https://www.thetimes.co.uk/article/u...-spy-bflgkmk8d

https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Times

Zoals ik al dacht...

Laatst gewijzigd door tomm : 12 maart 2022 om 01:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be