Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Nederland en Vlaanderen samen voegen tot één land
Ja 77 34,84%
Nee 106 47,96%
Nu nog niet,maar binnen 30 jaar wel 38 17,19%
Aantal stemmers: 221. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2007, 13:28   #1801
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Het was een vergelijking om aan te tonen dat verworven rechten niet zomaar afgenomen kunnen worden,zoals in mijn vorige posten al aangegeven stond dragen de tjeven en sossen en Volksunnie mannen van de jaren 1970 daar veel schuld aan(weet jij waarom het VB eigenlijk onstaan is egmontpact, te veel toegevingen aan de franstaligen)
En staatshervorming dat op niets trok,waar veel te veel toegingingen werden gedaan aan de Walen,ect.....
En wij zouden dat nu in een vingerknip kunnen recht zetten?
Inderdaad wel (mét enige nuance natuurlijk) want de belgische realiteit zal opheouden te bestaan, en kan onmogelijk zijn grondwet laten gelden op grondgebied van Vlaanderen. En tot nader order ligt Brussel nog steeds op grondgebied Vlaanderen. DAT is onze grootste troef. Er is GEEN corridor, er is géén aansluiting mogelijk. DAT beseffen ze in het zuiden zéér goed, en daarom de "corridor". Want waarom zou je anders een "corridor" willen als er niet eens grenzen zijn? Denk DAAR maar eens over na!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:29   #1802
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Inderdaad. Maar géén garanties buiten dat gebied, én duidelijk uitdovend.
Zo veel mag duidelijk zijn.
Citaat:
Steun voor franstalig onderwijs, misschien zelfs voor LLN (zullen het kunnen gebruiken) en de ULB natuurlijk. De aanwezige studenten kunnen we moeilijk ineens van taal laten veranderen. Maar een extra cursus nederlands erbij zal hen wel een grote stap vooruit helpen om in Vlaanderen te kunnen werken en leven.
Voorts kan het lager onderwijs misschien zelfs tweetalig worden, zodat iedereen daar tweetalig kan zijn. Maar dat daar een aantal fasciliteiten moeten voor uitgewerkt worden, staat buiten kijf.
Als het aan mij lag, zou ik het onderwijs in Brussel laten voor wat het is voor al de bestaand leerlingen, alleen zou ik extra Nederlandse lessen aanbieden op de Franstalige scholen. Voor de rest zou ik al het onderwijs Nederlanstalig maken vanaf het eerste schooljaar na de Vlaamse onafhankelijkheid, met extra nadruk op de Nederlandse taalvaardigheid voor de Franstalige kinderen.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:31   #1803
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar wie zegt dat Brussel voor vlaanderen zal kiezen,ik ben daar nog niet zo zeker van hoor

Ik hoop het wel natuurlijk,maar wat is mijn hoop waard?
Die zekerheid is er niet, maar ik schat de kans erg hoog in dat Brussel voor Vlaanderen kiest als Vlaanderen slim campagne voert in die stad. Veel keus heeft Brussel immers niet en Vlaanderen is de optie met de meeste voordelen en de minste nadelen.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:33   #1804
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Brussel was zeker in de jaren 1960-1970 niet zo Franstalig hoor,ik kan mij dat nog heel goed herinneren !!
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:33   #1805
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.395
Standaard

In het ergste geval kan Brussel gewoon een enclave van de Walen/Fransen worden op Vlaams grondgebied, indien Vlaanderen Sint-Genesius-Rode kan behouden.

Kaliningrad is een Russische enclave waar je niet naast kan kijken (Ceuta, Baarle-Hertog zijn ook enclaves)

Het feit dat Brussel totnogtoe volledig omringd is door Vlaanderen biedt dus geen definitieve zekerheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:35   #1806
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
In het ergste geval kan Brussel gewoon een enclave van de Walen/Fransen worden op Vlaams grondgebied, indien Vlaanderen Sint-Genesius-Rode kan behouden.

Kaliningrad is een Russische enclave waar je niet naast kan kijken (Ceuta, Baarle-Hertog zijn ook enclaves)

Het feit dat Brussel totnogtoe volledig omringd is door Vlaanderen biedt dus geen definitieve zekerheid.
Waarom zou Vlaanderen Rode opgeven?????
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:35   #1807
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik zou niet echt spreken van een "sprekende vergelijking".

Brussel is grotendeels Franstalig omdat er nu eenmaal meer Franstaligen dan Vlamingen wonen. De trend kan je omkeren als er meer jonge Vlamingen en Vlaamse gezinnen in de hoofdstad gaan wonen.
Of, zoals ik al zei, door een klimaat te scheppen dat het Nederlands bevoordeelt en uiteindelijk quasi onmisbaar maakt. En zoiets kan volgens mij pas volledig tot zijn recht komen als Vlaanderen het volledige hoederecht krijgt over Brussel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:41   #1808
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Maar JOUW veronderstellingen zijn gebaseerd op wat?
Méér glazen-bol-werk dan de mijne, nietwaar?
Mijn veronderstellingen zijn gebaseerd op logica (Nederland en Vlaanderen zouden beide welvaren bij een staatkundig verband) en persoonlijke ervaring (twee referenda binnen een jaar over hetzelfde onderwerp met precies tegenovergestelde resultaten).

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 12 augustus 2007 om 13:50.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:41   #1809
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Waarom zou Vlaanderen Rode opgeven?????
Sint-Genesius-Rode is voor 60 % Franstalig. Voor een overheveling is sowieso een meerderheid in beide taalgroepen nodig. En die zal nooit behaald worden aangezien Vlaanderen deze gemeente niet zal loslaten. De corridor komt er dus wellicht nooit.

Maar dit geeft nog altijd geen 100 % zekerheid, daarom zei ik dat Brussel wel eens een Waals/Franse enclave kan worden.

Kaliningrad, Ceuta, Baarle-Hertog, Baarle-Nassau zijn ook enclaves.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.

Laatst gewijzigd door DebianFox : 12 augustus 2007 om 13:42.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:43   #1810
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik zou niet echt spreken van een "sprekende vergelijking".

Brussel is grotendeels Franstalig omdat er nu eenmaal meer Franstaligen dan Vlamingen wonen. De trend kan je omkeren als er meer jonge Vlamingen en Vlaamse gezinnen in de hoofdstad gaan wonen.
Die trend kun je ook omkeren als Brussel zich door de veranderde omstandigheden vooral op het Nederlandse taalgebied moet richten.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 12 augustus 2007 om 13:51.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:46   #1811
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Sint-Genesius-Rode is voor 60 % Franstalig. Voor een overheveling is sowieso een meerderheid in beide taalgroepen nodig. En die zal nooit behaald worden aangezien Vlaanderen deze gemeente niet zal loslaten. De corridor komt er dus wellicht nooit.

Maar dit geeft nog altijd geen 100 % zekerheid, daarom zei ik dat Brussel wel eens een Waals/Franse enclave kan worden.

Kaliningrad, Ceuta, Baarle-Hertog, Baarle-Nassau zijn ook enclaves.
Se das weer zo iets hé,Sint-Genesius-Rode was in de jaren 1960 zeker niet voor 50% franstalig,wij zouden aan de oorzaken van de verfransing iets moeten doen
Nu merk ik wel dat de laatste jaren er weer meer politieke partijen hier inspanningen rond leveren dank zij het VB
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:47   #1812
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Se das weer zo iets hé,Sint-Genesius-Rode was in de jaren 1960 zeker niet voor 50% franstalig,wij zouden aan de oorzaken van de verfransing iets moeten doen
Nu merk ik wel dat de laatste jaren er weer meer politieke partijen hier inspanningen rond leveren dank zij het VB

http://forum.politics.be/showthread.php?t=92976
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:49   #1813
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
In het ergste geval kan Brussel gewoon een enclave van de Walen/Fransen worden op Vlaams grondgebied, indien Vlaanderen Sint-Genesius-Rode kan behouden.

Kaliningrad is een Russische enclave waar je niet naast kan kijken (Ceuta, Baarle-Hertog zijn ook enclaves)
Kaliningrad en Certa zijn exclaves, d.w.z. ze hebben een toegang tot de buitenwereld.

Citaat:
Het feit dat Brussel totnogtoe volledig omringd is door Vlaanderen biedt dus geen definitieve zekerheid.
Die zekerheid heb je niet zolang Brussel zich hier niet over heeft uitgesproken. Maar Brussel is Baarle-Hertog niet. Het laatste is een dorp en weinig mensen zouden het merken, mocht het niet meer kunnen functioneren. In het geval van Brussel zouden de gevolgen een stuk merkbaarder zijn.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 12 augustus 2007 om 13:49.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:50   #1814
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heel juist van U,vandaar mijn terechte vrees dat mensen VB moeheid vertonen,heeft trouwens andere oorzaken dan het verfransen van Brussel,maar dat weet je zelf goed genoeg hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:51   #1815
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Heel juist van U,vandaar mijn terechte vrees dat mensen VB moeheid vertonen,heeft trouwens andere oorzaken dan het verfransen van Brussel,maar dat weet je zelf goed genoeg hé
Wat is de oorzaak van verfransing denk u? Ik weet ze wel hoor:

1) Taalfaciliteiten voor Franstaligen
2) Massale toestroom van Franstaligen naar de Vlaamse Rand.

Anderstalige kopers in de Vlaamse Rand moeten gewoon min of meer verplicht worden om Nederlands te leren, voor in aanmerking te komen om een huis te mogen kopen.

De taalfaciliteiten afschaffen!

Misschien moet het op een of één of andere manier beloond worden als Franstaligen hun kinderen naar een Vlaamse school sturen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 15:30   #1816
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Wat is de oorzaak van verfransing denk u? Ik weet ze wel hoor:

1) Taalfaciliteiten voor Franstaligen
2) Massale toestroom van Franstaligen naar de Vlaamse Rand.

Anderstalige kopers in de Vlaamse Rand moeten gewoon min of meer verplicht worden om Nederlands te leren, voor in aanmerking te komen om een huis te mogen kopen.

De taalfaciliteiten afschaffen!

Misschien moet het op een of één of andere manier beloond worden als Franstaligen hun kinderen naar een Vlaamse school sturen
In Quebec zijn de Engelstalige scholen ALLEEN voor die mensen die thuis Engels praten, wie zich dus wil "opwerken" door zijn kind naar een Engelstalige school te sturen mag het op zijn buik schrijven, en moest ik daar als immigrant rondwandelen zou ik mijn kinderen waarschijnlijk ook naar een Franstalige school moeten sturen.
Lijkt mij een goeie regel hier, gezien het feit dat er ook Engelstaligen en dergelijke in de rand wonen.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 15:34   #1817
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Wat is de oorzaak van verfransing denk u? Ik weet ze wel hoor:

1) Taalfaciliteiten voor Franstaligen
2) Massale toestroom van Franstaligen naar de Vlaamse Rand.

Anderstalige kopers in de Vlaamse Rand moeten gewoon min of meer verplicht worden om Nederlands te leren, voor in aanmerking te komen om een huis te mogen kopen.

De taalfaciliteiten afschaffen!

Misschien moet het op een of één of andere manier beloond worden als Franstaligen hun kinderen naar een Vlaamse school sturen
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 15:49   #1818
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
In Quebec zijn de Engelstalige scholen ALLEEN voor die mensen die thuis Engels praten, wie zich dus wil "opwerken" door zijn kind naar een Engelstalige school te sturen mag het op zijn buik schrijven, en moest ik daar als immigrant rondwandelen zou ik mijn kinderen waarschijnlijk ook naar een Franstalige school moeten sturen.
Lijkt mij een goeie regel hier, gezien het feit dat er ook Engelstaligen en dergelijke in de rand wonen.
Als je als Nederlandstalige je dus zou vestigen in Quebec zou je je kinderen niet naar een Engelstalige school kunnen sturen ofzo Dat is weer een andere verfransingstactiek dan in de Vlaamse Rand dus

Zoveel Engelstaligen zitten er toch niet hier? Ik dacht voornamelijk in Zaventem en Brussel zelf. Toch kunnen zij een belangrijke bondgenoot zijn
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 16:00   #1819
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.395
Standaard

Citaat:
Gedaanteverandering van het Nederlandstalig onderwijs

Het Nederlandstalig onderwijs in de hoofdstad bevindt zich in een andere situatie. Twintig jaar geleden werd het bevolkt door weinig kinderen, autochtoon en met als thuistaal Nederlands. Door stevige promotiecampagnes, door ingrijpende sociaal-demografische veranderingen en mits een meer dan behoorlijke financiële steun uit Vlaanderen, zijn de Vlaams-Brusselse scholen nu zo goed als vol met kinderen van vele talen en culturen. Een weergaloos succesverhaal in cijfers, een moeilijke uitdaging op pedagogisch vlak: in het kleuteronderwijs zitten 12% kinderen waarvan beide ouders Nederlandstalig zijn, 21,5 % waarvan één van beide ouders Nederlands spreekt, 36,2 % waar beide ouders Franstalig zijn en 29,5 % waar beide ouders een andere taal spreken ! Voor het basisonderwijs liggen deze cijfers respectievelijk op 19,5 %, 28,4 %, 29,1 % en 23 %. In het secundair onderwijs is de meerderheid van de leerlingen Nederlandstalig, mede door de aantrekkingskracht op de Vlaamse rand rond Brussel, maar dezelfde evolutie zet zich ook daar gestaag door.

Nederlandstalig onderwijs aan rustpauze toe

Het is dus geen sinecure om als leerkracht in een dergelijke taal- en cultuurheterogene klassituatie Nederlandstalig onderwijs te geven, zeker in een omgeving waar de lingua franca het Frans is. Thuis spreekt 70% van de kinderen uit het Nederlandstalig basisonderwijs Frans, 47 % spreekt thuis (ook) het Nederlands, in 17% van de gevallen is Arabisch of Berbers de thuistaal, in 7 % het Engels, in 6 % het Turks en in 4 % het Spaans. Via allerlei beleidsinstrumenten probeert de Vlaamse overheid deze situatie op te vangen met als voornaamste probleem dat wanneer het beleid op het terrein operationeel wordt de situatie weeral scherper geworden is. Het beleid is m.i. dus goed maar hinkt telkens achterop, wat voor een zekere demotivatie in de scholen zorgt. Laten we van de nood een deugd maken: aangezien de Vlaams-Brusselse scholen ongeveer aan een maximumcapaciteit zitten en nu we met het project Voorrangsbeleid Brussel (stroomlijnen van alle bestaande beleidsinstrumenten in één grote omkaderingsstructuur) een goede ondersteuning kunnen bieden, pleit ik voor een rustpauze van enkele jaren om greep te kunnen krijgen op deze veeleisende situatie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 16:18   #1820
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Als je als Nederlandstalige je dus zou vestigen in Quebec zou je je kinderen niet naar een Engelstalige school kunnen sturen ofzo Dat is weer een andere verfransingstactiek dan in de Vlaamse Rand dus
Ik haal dat eigenlijk allemaal letterlijk van die website hoor , ik zal het u zeker niet onthouden :


http://www.olf.gouv.qc.ca/charte/charte/clflgens.html

Citaat:
73. Peuvent recevoir l'enseignement en anglais, �* la demande de l'un de leurs parents,
1o les enfants dont le père ou la mère est citoyen canadien et a reçu un enseignement primaire en anglais au Canada, pourvu que cet enseignement constitue la majeure partie de l'enseignement primaire reçu au Canada;
2o les enfants dont le père ou la mère est citoyen canadien et qui ont reçu ou reçoivent un enseignement primaire ou secondaire en anglais au Canada, de même que leurs frères et sœurs, pourvu que cet enseignement constitue la majeure partie de l'enseignement primaire ou secondaire reçu au Canada;
3o les enfants dont le père et la mère ne sont pas citoyens canadiens mais dont l'un d'eux a reçu un enseignement primaire en anglais au Québec, pourvu que cet enseignement constitue la majeure partie de l'enseignement primaire reçu au Québec;
4o les enfants qui, lors de leur dernière année de scolarité au Québec avant le 26 août 1977, recevaient l'enseignement en anglais dans une classe maternelle publique ou �* l'école primaire ou secondaire, de même que leurs frères et sœurs;
5o les enfants dont le père ou la mère résidait au Québec le 26 août 1977, et avait reçu un enseignement primaire en anglais hors du Québec, pourvu que cet enseignement constitue la majeure partie de l'enseignement primaire reçu hors du Québec.




Citaat:
Zoveel Engelstaligen zitten er toch niet hier? Ik dacht voornamelijk in Zaventem en Brussel zelf. Toch kunnen zij een belangrijke bondgenoot zijn
Ik woon niet in de Rand maar ik denk dat er in de faciliteitengemeenten wonen (ik denk zelfs dat er eentje getrouwd is met zo een MR-ster uit Rode)
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be