Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2010, 20:30   #1801
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De PVV heeft 8 van de 45 zetels gehaald in den Haag, ofwel 17.8% van de uitgebrachte stemmen. Meer dan 80% van Hagenaars deelt zijn mening dus niet.
Zo is het.
De mening van Ernst en van Wilders is niet de mening van alle Nederlanders.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 01:04   #1802
wauwelaer
Lokaal Raadslid

wauwelaer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Zo is het.
De mening van Ernst en van Wilders is niet de mening van alle Nederlanders.
Inderdaad, ik denk dat veel mensen genoeg binnen te krijgen van het gekakel van Wilders en aanhang. Zijn aanhangers willen ergens willen bijhoren en zien in Wilders een charismatisch leider. Ik ken die haagse bluf en schollekoppen onderhand. Blaaskaken zijn het en verder niets.
wauwelaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 01:31   #1803
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wauwelaer Bekijk bericht
Inderdaad, ik denk dat veel mensen genoeg binnen te krijgen van het gekakel van Wilders en aanhang. Zijn aanhangers willen ergens willen bijhoren en zien in Wilders een charismatisch leider. Ik ken die haagse bluf en schollekoppen onderhand. Blaaskaken zijn het en verder niets.
Wilders met zijn Limburgse accent is natuurlijk echte Haagse bluf en een schollekop. Nu ja, het kan natuurlijk dat er in de Maas bij Venlo, waar Wilders vandaan komt, schollen zwemmen en dat de plaatselijke bakker geen Limburgse vlaaien meer verkoopt, maar overgegaan is op de massaproductie van Haagse bluf.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 10:51   #1804
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geert Wilders komt uit Venlo ...
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 11:37   #1805
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het wordt tijd dat de Groot Nederlandse gedachte uit extreem rechtse handen komt.
U bent daar een slecht voorbeeld voor.
U speelt op de man en u moet mijn politieke voorkeur loszien van de Groot-Nederlandse gedachte.

Mijn voorkeur gaat uit naar de PVV, nadat ik jarenlang trouw VVD heb gestemd. Politieke en maatschappelijke ontwikkelingen hebben mij van mening doen veranderen. En wat dan nog? Dat is mijn democratisch recht.

De suggestie dat ik een racist ben vanwege mijn politieke voorkeur, werp ik verre van mij. Voor iemand die met een volbloed-Indonesische is getrouwd, getuigt deze onzinnige verdachtmaking zowel van naïveteit als van een enorme gotpse. Vindt u zelf ook niet?

Voor zowel mijn vrouw als voor mij is de maat meer dan vol als het gaat om deze politieke en maatschappelijke ontwikkelingen in Nederland, die een richting uitgaan, die wij helemaal niet willen. Wij ergeren ons namelijk in toenemende mate over:

- een verder verval van ons geestelijke en morele klimaat;
- een verdere groei en verharding van de criminaliteit;
- de toenemende onveiligheid voor de burgers op straat en in huis;
- de verloedering in de grote steden, die o.a. de leefbaarheid van hele wijken aantast;
- de steeds verdere ondermijning van recht en wet door bepaalde groepen in onze samenleving, maar vooral
- de steeds verdergaande dwang tot 'politieke correctheid', die de vrijheid van meningsuiting aan banden dreigt te leggen.
Oud 16 maart 2010, 12:19   #1806
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
U speelt op de man en u moet mijn politieke voorkeur loszien van de Groot-Nederlandse gedachte.

Mijn voorkeur gaat uit naar de PVV, nadat ik jarenlang trouw VVD heb gestemd. Politieke en maatschappelijke ontwikkelingen hebben mij van mening doen veranderen. En wat dan nog? Dat is mijn democratisch recht.

De suggestie dat ik een racist ben vanwege mijn politieke voorkeur, werp ik verre van mij. Voor iemand die met een volbloed-Indonesische is getrouwd, getuigt deze onzinnige verdachtmaking zowel van naïveteit als van een enorme gotpse. Vindt u zelf ook niet?

Voor zowel mijn vrouw als voor mij is de maat meer dan vol als het gaat om deze politieke en maatschappelijke ontwikkelingen in Nederland, die een richting uitgaan, die wij helemaal niet willen. Wij ergeren ons namelijk in toenemende mate over:

- de verloedering in de grote steden, die o.a. de leefbaarheid van hele wijken aantast;
- de steeds verdere ondermijning van recht en wet door bepaalde groepen in onze samenleving, maar vooral
- de steeds verdergaande dwang tot 'politieke correctheid', die de vrijheid van meningsuiting aan banden dreigt te leggen.
U maakt een fout. Een verkeerde inschatting. Maar goed, zolang er mensen zijn zoals u, die op de PVV stemmen, maak ik me niet al te veel zorgen. U kunt tenminste nog relativeren. Maar u begeeft zich op glad ijs. Misschien zelfs: Anda memainkan permainan yang berbahaya.

Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2010 om 12:36.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 12:37   #1807
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Het is mijn goed recht om de PVV een gevaar te vinden voor Nederland en het samenspelen van VB en PVV een gevaar te vinden voor de samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen ,zeker als het om een hereniging gaat.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 13:39   #1808
wauwelaer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Geert Wilders komt uit Venlo ...
En, wat wil je daarmee zeggen; brand, waar Limburg trots op is?
Oud 16 maart 2010, 13:42   #1809
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U maakt een fout. Een verkeerde inschatting. Maar goed, zolang er mensen zijn zoals u, die op de PVV stemmen, maak ik me niet al te veel zorgen. U kunt tenminste nog relativeren. Maar u begeeft zich op glad ijs. Misschien zelfs: Anda memainkan permainan yang berbahaya.
Ik kan zeker relativeren, ook met u. Itu nada musik saya!
Oud 16 maart 2010, 13:42   #1810
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
En, wat wil je daarmee zeggen; brand, waar Limburg trots op is?
Was het niet: Brand, waar Heineken trots op is?
Oud 16 maart 2010, 13:48   #1811
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is mijn goed recht om de PVV een gevaar te vinden voor Nederland en het samenspelen van VB en PVV een gevaar te vinden voor de samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen ,zeker als het om een hereniging gaat.
Zeker.

Maar de heersende politieke kaste in Nederland heeft het zover laten komen. Is dat niet z'on beetje als 'het gevaar' over jezelf afroepen?

En nogmaals: dat moet losgezien worden van het integratiestreven.

Ik hoop van ganser harte dat juist andere partijen hun plannen voor het integratiestreven ontvouwen, want tot nu toe houden zij de boot af. Waarom eigenlijk? Waarom laten de andere partijen de PVV de kastanjes uit het vuur halen? Is het gebrek aan durf of aan daadkracht?
Oud 16 maart 2010, 13:49   #1812
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik bedoel: zo 'Haags' is het dus ook weer niet.
Oud 16 maart 2010, 13:56   #1813
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop van ganser harte dat juist andere partijen hun plannen voor het integratiestreven ontvouwen, want tot nu toe houden zij de boot af. Waarom eigenlijk? Waarom laten de andere partijen de PVV de kastanjes uit het vuur halen? Is het gebrek aan durf of aan daadkracht?
Ik hoop dat ook al jaren, maar ik denk dat de gevestigde partijen met de handen in het haar zitten bij het aanschouwen van de puinhopen die ze er zelf van gemaakt hebben. Dát toegeven zou natuurlijk enorm gezichts- en stemmenverlies betekenen. Want ze weten verdomd goed dat ze destijds de doos van Pandora hebben geopend zonder over de (negatieve) consequenties op termijn na te denken. Of, nog veel erger, ze hebben destijds wel die negatieve consequenties overwogen, maar zijn bewust voor de kortzichtige winst gegaan.
Oud 16 maart 2010, 13:58   #1814
wauwelaer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Je schuift, wat je hier opsomt, klakkeloos van je af. Wat heet vrijheid in jouw ogen; dat je alles mag uitflappen zonder er bij na te denken? Dat is pure onzin.
Hoe denk jij als PVV'r erover om Nederlanders te heropvoeden? Vervolgens, wat vindt ervan om je handen eens in eigen boezem te steken? Ik walg ervan dat mensen ver van buiten onze landsgrenzen als allochtonen betiteld worden. Is de kleur van het Nederlands bloed anders?
Als onze Nederlandse vlag begint met rood, gevolgd door wit en blauw, dan is het Nederlands geweten behoorlijk doordrenkt met bloed.

Groetjes aan Wilders.

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 16 maart 2010 om 14:02.
Oud 16 maart 2010, 14:07   #1815
wauwelaer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Die Brand (weer) is altijd paraat om (uitslaande) brand te blussen.

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 16 maart 2010 om 14:11.
Oud 17 maart 2010, 07:58   #1816
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je schuift, wat je hier opsomt, klakkeloos van je af. Wat heet vrijheid in jouw ogen; dat je alles mag uitflappen zonder er bij na te denken? Dat is pure onzin.
Soms lijkt het wel of wij Nederlanders ziende blind en horende doof zijn. Daardoor laten wij ontwikkelingen over ons komen die wij niet willen, maar die uiteindelijk ook niet meer terug te draaien zijn. En wat wij nu verzuimen, wreekt zich op onze volgende generaties. Vooral omdat ik ervan overtuigd ben dat democratie, vrijheid en veiligheid alleen dan kunnen overleven wanneer deze ook daadwerkelijk in praktijk worden gebracht, acht ik het noodzakelijk dat de burgers zich bewust worden en blijven van hun eigen verantwoordelijkheid. Ik stel mij mede ten doel dit proces van bewustwording te bevorderen, zo niet daarin mijn eigen keuzen te maken. Dat is mijn goed recht.

Citaat:
Hoe denk jij als PVV'r erover om Nederlanders te heropvoeden?
Ik ben geen PVV'er, maar door de bedenkelijke ontwikkelingen in Nederland, heeft deze partij mijn sympathie gekregen. Het kan mij werkelijk niet verdommen als de linkse gedachtepolitie mij daarom een schuldgevoel in de schoenen wil schuiven. De eerste die trouwens begon over 'heropvoeden', was Ruud Lubbers en ook hij signaleerde terecht dat er, vooral onder de jeugd, sprake is van een wijdverbreide vervaging van normen en waarden. Maar ook hij kreeg de linkse goegemeente over zich heen.

Citaat:
Vervolgens, wat vindt ervan om je handen eens in eigen boezem te steken? Ik walg ervan dat mensen ver van buiten onze landsgrenzen als allochtonen betiteld worden. Is de kleur van het Nederlands bloed anders?
En ik walg ervan dat allochtonen zich niet als gasten gedragen. En ik walg nog meer van tendentieuze vragen waarvoor ik geen enkele moeite doe om deze ernstig te nemen, laat staan dat ik ze beantwoord.

Citaat:
Als onze Nederlandse vlag begint met rood, gevolgd door wit en blauw, dan is het Nederlands geweten behoorlijk doordrenkt met bloed.
Waar haal je in godsnaam de onbeschaamdheid om het hier even te hebben over 'onze' Nederlandse vlag en deze in één adem te noemen met 'geweten' en 'bloed'? Als er al bloed gevloeid heeft, dan is het dat van mijn grootvader die als politiek gevangene in het concentratiekamp Ludwigslust is omgekomen in mei 1945.

Citaat:
Groetjes aan Wilders.
Groetjes aan Femke Halsema.
Oud 17 maart 2010, 08:10   #1817
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik walg ervan dat allochtonen zich niet als gasten gedragen.
Ernst, mensen die hier geboren zijn, die hier heel hun leven wonen, die de taal spreken, dat zijn geen gasten, dat zijn gewone inwoners van het land. behandel ze dan ook zo.

waarmee ik dus niet wilt zeggen dat criminelen niet moeten aangepakt worden, integendeel zelf, maar met mensen in hokjes te duwen, daar is nog geen enkele goede oplossing uitgekomen.
Oud 17 maart 2010, 08:47   #1818
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ernst, mensen die hier geboren zijn, die hier heel hun leven wonen, die de taal spreken, dat zijn geen gasten, dat zijn gewone inwoners van het land. behandel ze dan ook zo.

waarmee ik dus niet wilt zeggen dat criminelen niet moeten aangepakt worden, integendeel zelf, maar met mensen in hokjes te duwen, daar is nog geen enkele goede oplossing uitgekomen.
Ik heb niet de HELE discussie gevolgd, maar kan iemand mij even laten zien waarom Geert Wilders als racist kan worden beschouwd? Dat hij een politicus is die polarisatie en stevige uitspraken niet schuwt is wel duidelijk, maar hem klakkeloos als extreem-rechts beschouwen zoals veel buitenlandse pers is volgens mij veel te kort door de bocht.

Voorts is het ieders goed recht zijn stem te verlenen aan elke politicus die hij verkiest. Dat mag hem/haar nooit persoonlijk nagedragen worden, daarvoor zijn de vólgende verkiezingen bedoeld.

Laatst gewijzigd door Hollander : 17 maart 2010 om 08:47.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:42   #1819
wauwelaer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Soms lijkt het wel of wij Nederlanders ziende blind en horende doof zijn. Daardoor laten wij ontwikkelingen over ons komen die wij niet willen, maar die uiteindelijk ook niet meer terug te draaien zijn. En wat wij nu verzuimen, wreekt zich op onze volgende generaties. Vooral omdat ik ervan overtuigd ben dat democratie, vrijheid en veiligheid alleen dan kunnen overleven wanneer deze ook daadwerkelijk in praktijk worden gebracht, acht ik het noodzakelijk dat de burgers zich bewust worden en blijven van hun eigen verantwoordelijkheid. Ik stel mij mede ten doel dit proces van bewustwording te bevorderen, zo niet daarin mijn eigen keuzen te maken. Dat is mijn goed recht.

Ik ben geen PVV'er, maar door de bedenkelijke ontwikkelingen in Nederland, heeft deze partij mijn sympathie gekregen. Het kan mij werkelijk niet verdommen als de linkse gedachtepolitie mij daarom een schuldgevoel in de schoenen wil schuiven. De eerste die trouwens begon over 'heropvoeden', was Ruud Lubbers en ook hij signaleerde terecht dat er, vooral onder de jeugd, sprake is van een wijdverbreide vervaging van normen en waarden. Maar ook hij kreeg de linkse goegemeente over zich heen.

En ik walg ervan dat allochtonen zich niet als gasten gedragen. En ik walg nog meer van tendentieuze vragen waarvoor ik geen enkele moeite doe om deze ernstig te nemen, laat staan dat ik ze beantwoord.

Waar haal je in godsnaam de onbeschaamdheid om het hier even te hebben over 'onze' Nederlandse vlag en deze in één adem te noemen met 'geweten' en 'bloed'? Als er al bloed gevloeid heeft, dan is het dat van mijn grootvader die als politiek gevangene in het concentratiekamp Ludwigslust is omgekomen in mei 1945.

Groetjes aan Femke Halsema.
Ik heb ook familieleden die zijn omgekomen in Sobibor, Auschwitz en in Madjanek. Ben ook ik niet door het Naziverleden getroffen? Daarom vind ik het niet beschaamd om de eerste kleur van de vlag als symboliek aan te halen. Is de kleur van het bloed van een moordenaar anders dan dat van een slachtoffer? Dat de Nederlandse overheid in den Haag die archieven toegankelijk maakt over de rol van de regering in ballingschap in London, de deelname van de Nederlandse SS op de moord op de Joden, Zigeuners, andersdenkenden enz. enz. tot aan de slag bij Stalingrad. En dan niet vergeten de politionele acties in Nederlands Indie. En ik moet dan trots zijn op mijn land Nederland? Sorry,

Vrijheid in Nederland, die tijd is over. Vrijheid zoals Napoleon het beoogde, heet nu vrije markt economie en bewegingsvrijheid. Vrijheid wil nog niet zeggen, dat je zomaar zonder pardon mag stelen, moorden plegen, euthanasie mag toepassen en som maar op. De ideologie van de jaren 60 behoren tot het verleden. Voorschriften zijn er om het gedrag aan banden te leggen. Als mensen aanwijzingen (op) en Regelgeving verwerpen, heeft vrijheid geen betekenis. Dus laat de rode kleur van de Nederlandse in deze kontekst maar wapperen. Vrijheid is dood, lang leve de vrijheid!
Oud 17 maart 2010, 10:51   #1820
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Mijn eigen vrouw is notabene 'allochtoon' en die spreekt de taal en woont hier al acht jaar. Zij heeft werk, zij is goed geïntegreerd in de samenleving en heeft zowel Nederlandse als Indonesische en Mulukse vriendinnen. Niets mis mee.

Maar ook (zelfs?) mijn vrouw ergert zich mateloos aan het onaangepaste, eigenwijze gedrag van, vooral, fanatieke moslimallochtonen, die hardnekkig en haast demonstratief op het werk hoofddoekjes willen dragen.

Ik zal je een voorbeeldje uit de praktijk geven. Mijn echtgenote werkt in de particuliere dienstverlening. In die hoedanigheid heeft zij te maken met een vrij nukkige huismeester, die de afgelopen week nogal bot het volgende had opgemerkt: "Kom jij niet uit Indonesië, het gootste moslimland ter wereld?"
Waarop mijn vrouw snedig antwoordde: "Dat klopt, maar ik ben wel christen, net als u, waarschijnlijk!"

De kribbige woordenwisseling laat hier in alle eenvoud zien waarom het in deze hele discussie gaat, namelijk de niet-geringe en groeiende afkeer bij veel Nederlanders van het abjecte islamitische geloof.

Mijn vrouw heeft in Indonesië dertig jaar lang de onverholen haat van de moslims zowat aan den lijve mogen ervaren:
- molovcocktails die naar de kerkdeur werden gegooid;
- het 'zoenverbod' de 'zedenpolitie' die in Indonesië zijn ingevoerd;
- de 'sharia' die in landelijke gebieden op Java al praktijk is, ondanks de grondwet van Indonesië die scheiding van kerk en staat garandeert!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be