Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2011, 17:22   #1801
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is geen beschuldiging, maar een vaststelling. En die is wel degelijk gegrond.
Neen het is een beschuldiging zonder enige grond.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 17:23   #1802
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: veel woordjes, maar weinig tot geen inhoud.
Zonder weerwoord zul je bedoelen....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 17:23.
Oud 7 april 2011, 17:24   #1803
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel, traditie hé! In die traditie is gegrond, omdat het... traditie is!
Ja, en het verschil is een reden om te discrimineren omdat het een verschil is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 17:25   #1804
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Precies! We zijn er uit.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 17:26   #1805
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat heb ik al één keer gedaan, ik doe het geen tweede keer meer. Jij weet best wel het verschil tussen iets en iemand, en tusen een statuut en een plaats en tussen een recht en een regel, tussen mensen en relatievormen enz...

Je zult het daarmee moeten doen.

Paulus.
Ja, ik heb soms de indruk dat Raf het niet wil begrijpen.

Zo, mijn kleine bijdrage.
Oud 7 april 2011, 17:26   #1806
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het verschil is een reden om onderscheid te maken niet om te discrimineren. Er is van discriminatie noit sprake geweest tav het huwelijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 17:28.
Oud 7 april 2011, 17:27   #1807
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies! We zijn er uit.
Ik wel ja. Nu jij nog.

Paulus.
Oud 7 april 2011, 17:29   #1808
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen het is een beschuldiging zonder enige grond.

Paulus.
Nee, het is een vaststelling en ze is wel degelijk gegrond:

De topics op dit forum waarbinnen u het meest actief bent, zijn niet toevallig steeds de topics die homoseksualiteit op één of andere manier als onderwerp hebben.

Een paar voorbeeldjes:Dit is maar een greep uit de grootste "homo-topics" op dit forum.

In al deze topics werkte u zich uit de naad om aan te tonen dat homoseksualiteit "abnormaal" is en dat homoseksuelen derhalve niet dezelfde rechten mogen genieten als heteroseksuelen. In een door u opgestart topic, Homodouches in bedrijven, pleitte u zelfs ongegeneerd voor segregatie van homoseksuelen en heteroseksuelen.

We hernemen nog even de definitie van homofobie: "Homophobia is a range of negative attitudes and feelings towards lesbian, gay, bisexual, and in some cases transgender and intersex people. Definitions refer variably to antipathy, contempt, prejudice, aversion, and irrational fear."

U kan nu bij hoog en bij laag blijven beweren dat u geen homofoob bent en dat u die benaming als "beledigend" ervaart, maar uit alles wat u in de loop der jaren omtrent homoseksualiteit op dit forum heeft neergeschreven, blijkt aan de hand van de bovenstaande definitie overduidelijk het tegendeel.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 7 april 2011 om 17:30.
Oud 7 april 2011, 17:31   #1809
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De topics op dit forum waarbinnen u het meest actief bent, zijn niet toevallig steeds de topics die homoseksualiteit op één of andere manier als onderwerp hebben.

Een paar voorbeeldjes:Dit is maar een greep uit de grootste "homo-topics" op dit forum.

In al deze topics werkte u zich uit de naad om aan te tonen dat homoseksualiteit "abnormaal" is en dat homoseksuelen derhalve niet dezelfde rechten mogen genieten als heteroseksuelen. In een door u opgestart topic, Homodouches in bedrijven, pleitte u zelfs ongegeneerd voor segregatie van homoseksuelen en heteroseksuelen.

We hernemen nog even de definitie van homofobie: "Homophobia is a range of negative attitudes and feelings towards lesbian, gay, bisexual, and in some cases transgender and intersex people. Definitions refer variably to antipathy, contempt, prejudice, aversion, and irrational fear."

U kan nu bij hoog en bij laag blijven beweren dat u geen homofoob bent en dat u die benaming als "beledigend" ervaart, maar uit alles wat u in de loop der jaren omtrent homoseksualiteit op dit forum heeft neergeschreven, blijkt aan de hand van de bovenstaande definitie overduidelijk het tegendeel.
U maakt nog steeds niet het onderscheid tussen de homoseksuele mens en homoseksualiteit op zich.

Het is juist dat ik homoseksualiteit een minderwaardige seksualiteitsbeleving vind, omdat ze nu eenmaal minder functioneel is. Met homoseksualiteit is geen voortplanting mogelijk.

Maar dat wil niet zeggen dat ik iets zou hebben tegen de homoseksuele mens toch? Noch angst, nog afkeer, nog van enige haat is hier sprake. Er zijn ook heteroseksuele mensen die in die mate afwijken dat zij geen kinderen kunnen hebben hoor. Ik haat hen evenmin.

Kijk:

Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets.

Maar als je dat zegt aan een homofiel, dan is hij verschrikkelijk diep gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op. maar dat is je reinste bulshit natuurlijk.

Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt?

Als ik zeg dat homoseksualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homoseksueel te kwetsen. Ik heb het niet over de mens. Ik heb het over homoseksualiteit.

Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen.

Maar o wee als je dat durft zeggen over homoseksualiteit. Dan ben je homofoob,...

... volgens mij wegens gebrek aan argumentatie.

Ik voldoe op geen enkele wijze aan het begrip homofoob volgens geen enkele woordenboek encyclopedia of wat dan ook. U gebruikt het woord als stopwoord in een discussie omdat u geen argumentatie hebt om mijn visie te weerleggen.

En dat hoef ik niet te nemen.

Paulus.
Oud 7 april 2011, 17:34   #1810
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al één keer gedaan, ik doe het geen tweede keer meer. Jij weet best wel het verschil tussen iets en iemand, en tusen een statuut en een plaats en tussen een recht en een regel, tussen mensen en relatievormen enz...

Je zult het daarmee moeten doen.

Paulus.
Nee, u heeft dat nog geen enkele keer gedaan. U kan niet uitleggen wat er "van de pot gerukt is" aan mijn vergelijkingen tussen homoseksualiteit (als menselijk kenmerk dat aanleiding geeft tot discriminatie) en huidskleur, geslacht en medische toestand (menselijke kenmerken die aanleiding geven tot discriminatie). Mijn vergelijkingen waren dan ook geenszins "van de pot geruk"; ze zijn een consequent doortrekken van uw standpunten in deze (en andere) discussies.

Citaat:
Oud 7 april 2011, 17:34   #1811
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Blij dat je het toegeeft. Bank vooruit.
Dat vertel ik je al van in de post waarin ik je vraag je visie te toetsen aan het gelijkheidsprincipe. Nu al meer dan 3 weken geleden.

Citaat:
Ik doe inderdaad ernstige inspanningen om mijn visie zo klaar en duidelijk als mogelijk toe te lichten. Hopeloos zo blijkt. Julie willen niet verstaan.

Anders zou e er op ingaan en vandaaruit zeggen wat je er verkeerd aan vindt. Maar dat doe je niet. Je weerlegt me niet.

Je komt altijd weer op nieuw met de onnozele vraag wat de gegronde reden is om een groep mensen anders te behandelen door voor hen het huwelijk te weigeren.
Natuurlijk kom ik steeds terug met die vraag; want als je geen gegronde reden hebt om een groep mensen anders te behandelen; dan discrimineer je.

Citaat:
Daarop werd al altijd geantwoord maar je aanvaardt dat antwoord niet. Je vraag vertrekt vanuit een verkeerd uitgangspunt en daarom is het niet eens relevant.

Ondanks dat ik dat niet hoef te vertellen heb ik het toch maar al zeker twintig keren gedaan.

Als ik een gegronde reden heb om het onderscheid dat er reeds is staande te houden, dan mag het mijn mening zijn om dat ook zo te houden. Waarom zouden twee verschillende dingen hetzelfde behandeld moeten worden?

Paulus.
Dat mag je mening zijn, maar als je "gegronde reden" niet voldoet aan :
1. Heeft het bestreden onderscheid betrekking op twee categorieën van personen die zich in vergelijkbare situaties bevinden.

2. Wat is het doel van dit onderscheid en is dit doel wettig.

3. Kan de maatregel die door de betwiste norm gedragen wordt, objectief gerechtvaardigd worden en is de maatregel geschikt ten opzichte van het beoogde doel.

4. Bestaat er een evenredige verhouding tussen de aangewende middelen en het beoogde doel.
dan is het discriminatie.
Oud 7 april 2011, 17:36   #1812
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, ik heb soms de indruk dat Raf het niet wil begrijpen.

Zo, mijn kleine bijdrage.
Eindelijk zeg! Paulus begon al stilaan te wanhopen dat zijn trouwe vriendje hem niet meer ging komen aanmoedigen.

Flinke jongen!

Citaat:
Oud 7 april 2011, 17:37   #1813
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U maakt nog steeds niet het onderscheid tussen de homoseksuele mens en homoseksualiteit op zich.

Het is juist dat ik homoseksualiteit een minderwaardige seksualiteitsbeleving vind, omdat ze nu eenmaal minder functioneel is. Met homoseksualiteit is geen voortplanting mogelijk.

Maar dat wil niet zeggen dat ik iets zou hebben tegen de homoseksuele mens toch? Noch angst, nog afkeer, nog van enige haat is hier sprake. Er zijn ook heteroseksuele mensen die in die mate afwijken dat zij geen kinderen kunnen hebben hoor. Ik haat hen evenmin.

Kijk:

Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets.

Maar als je dat zegt aan een homofiel, dan is hij verschrikkelijk diep gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op. maar dat is je reinste bulshit natuurlijk.

Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt?

Als ik zeg dat homoseksualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homoseksueel te kwetsen. Ik heb het niet over de mens. Ik heb het over homoseksualiteit.

Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen.

Maar o wee als je dat durft zeggen over homoseksualiteit. Dan ben je homofoob,...

... volgens mij wegens gebrek aan argumentatie.

Ik voldoe op geen enkele wijze aan het begrip homofoob volgens geen enkele woordenboek encyclopedia of wat dan ook. U gebruikt het woord als stopwoord in een discussie omdat u geen argumentatie hebt om mijn visie te weerleggen.

En dat hoef ik niet te nemen.

Paulus.
U heeft nog steeds niet begrepen dat er geen onderscheid is. De homoseksualiteit maakt wezenlijk deel uit van de homoseksuele mens. Zonder homoseksualiteit geen homoseksuele mensen en zonder homoseksuele mensen geen homoseksualiteit. Uw "onderscheid" bestaat alleen tussen uw twee oren en is een ijdele poging om uw homofobie een air van fatsoenlijkheid te verlenen.

Citaat:
Oud 7 april 2011, 17:42   #1814
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eindelijk zeg! Paulus begon al stilaan te wanhopen dat zijn trouwe vriendje hem niet meer ging komen aanmoedigen.

Flinke jongen!
Paulus blijkt geen hulp nodig te hebben van mij om u op uw plaats te zetten.

Maar reageer u gerust wat af op mij, ik zit er weinig mee in.
Oud 7 april 2011, 17:43   #1815
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus blijkt geen hulp nodig te hebben van mij om u op uw plaats te zetten
Integendeel: Paulus heeft alle hulp nodig die hij kan krijgen.

Citaat:
Oud 7 april 2011, 18:03   #1816
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies! We zijn er uit.
Wij wel. Nu Paulus nog.
Oud 7 april 2011, 18:25   #1817
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel: Paulus heeft alle hulp nodig die hij kan krijgen.
Uit deze draad blijkt alleszins het tegendeel maar ok, u hebt recht op uw persoonlijke overtuiging.
Oud 7 april 2011, 18:58   #1818
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit deze draad blijkt alleszins het tegendeel maar ok, u hebt recht op uw persoonlijke overtuiging.

Wat ben je toch een grapjas!

Citaat:
Oud 7 april 2011, 20:17   #1819
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Correcte analyse. "Obsessionele homofobie met compulsieve fixatie op verschillen tussen de benen“ luidt mijn diagnose. Gecombineerd met een gevaarlijk woekerend Calimero-syndroom.

Laatst gewijzigd door Doki : 7 april 2011 om 20:43.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 20:52   #1820
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat ben je toch een grapjas!
Ja, soms wel.

Had je daar een bemerking over of wat bedoel je?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be