![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1803 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1805 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo, mijn kleine bijdrage.
![]() |
![]() |
![]() |
#1806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 april 2011 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1807 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De topics op dit forum waarbinnen u het meest actief bent, zijn niet toevallig steeds de topics die homoseksualiteit op één of andere manier als onderwerp hebben. Een paar voorbeeldjes:
In al deze topics werkte u zich uit de naad om aan te tonen dat homoseksualiteit "abnormaal" is en dat homoseksuelen derhalve niet dezelfde rechten mogen genieten als heteroseksuelen. In een door u opgestart topic, Homodouches in bedrijven, pleitte u zelfs ongegeneerd voor segregatie van homoseksuelen en heteroseksuelen. We hernemen nog even de definitie van homofobie: "Homophobia is a range of negative attitudes and feelings towards lesbian, gay, bisexual, and in some cases transgender and intersex people. Definitions refer variably to antipathy, contempt, prejudice, aversion, and irrational fear." U kan nu bij hoog en bij laag blijven beweren dat u geen homofoob bent en dat u die benaming als "beledigend" ervaart, maar uit alles wat u in de loop der jaren omtrent homoseksualiteit op dit forum heeft neergeschreven, blijkt aan de hand van de bovenstaande definitie overduidelijk het tegendeel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 7 april 2011 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist dat ik homoseksualiteit een minderwaardige seksualiteitsbeleving vind, omdat ze nu eenmaal minder functioneel is. Met homoseksualiteit is geen voortplanting mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik iets zou hebben tegen de homoseksuele mens toch? Noch angst, nog afkeer, nog van enige haat is hier sprake. Er zijn ook heteroseksuele mensen die in die mate afwijken dat zij geen kinderen kunnen hebben hoor. Ik haat hen evenmin. Kijk: Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets. Maar als je dat zegt aan een homofiel, dan is hij verschrikkelijk diep gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op. maar dat is je reinste bulshit natuurlijk. Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt? Als ik zeg dat homoseksualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homoseksueel te kwetsen. Ik heb het niet over de mens. Ik heb het over homoseksualiteit. Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen. Maar o wee als je dat durft zeggen over homoseksualiteit. Dan ben je homofoob,... ... volgens mij wegens gebrek aan argumentatie. Ik voldoe op geen enkele wijze aan het begrip homofoob volgens geen enkele woordenboek encyclopedia of wat dan ook. U gebruikt het woord als stopwoord in een discussie omdat u geen argumentatie hebt om mijn visie te weerleggen. En dat hoef ik niet te nemen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1811 | ||
Banneling
|
![]() Dat vertel ik je al van in de post waarin ik je vraag je visie te toetsen aan het gelijkheidsprincipe. Nu al meer dan 3 weken geleden.
Citaat:
Citaat:
1. Heeft het bestreden onderscheid betrekking op twee categorieën van personen die zich in vergelijkbare situaties bevinden.dan is het discriminatie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Flinke jongen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1814 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar reageer u gerust wat af op mij, ik zit er weinig mee in. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel: Paulus heeft alle hulp nodig die hij kan krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1816 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit deze draad blijkt alleszins het tegendeel maar ok, u hebt recht op uw persoonlijke overtuiging.
![]() |
![]() |
![]() |
#1818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat ben je toch een grapjas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1819 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Doki : 7 april 2011 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, soms wel.
Had je daar een bemerking over of wat bedoel je?
![]() |
![]() |