Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2012, 06:13   #1801
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat vind ik dus een goed voorbeeld van verregaande arrogantie!Wie bent u om uit te maken wat wel of niet drogredenen zijn en dan ook nog eens wat waarheid is om vervolgens meningen van anderen daar aan aan te passen??
Wat vind je dan er van dat iemand een ander een mening toeschrijft waarvan hij/zij heel goed weet dat het leugens zijn?

Citaat:
Dat is doodsimpel willen domineren, sensureren en die houding is nefast binnen een discussie; voor anderen.
Wanneer u geen argumenten heeft om iets te weerleggen moet u gewoon niet reageren, enkel met argumenten kunt u een discussie voeren en met niets maar dan ook niets anders!
Ik hoop echt dat de moderatie meeleest, want dergelijke attitude zorgt voor heel wat irritatie, wrevel en frustraties op dit forum.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 06:57   #1802
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Trek hier dan wél de juiste conclusie uit: Alboreta is geen racist, maar zijn definitie van racisme is lamentabel.
Nee, de definitie die Paulus er van gemaakt heeft door selectief en uit context te quoten is inderdaad lamentabel.

Paulus is een kampioen in woordspelletjes.
Als een paling in een emmer snot kronkelt hij zich een weg naar een bepaalde stelling.
Ik heb er vroeger al te veel tijd en tientallen posts aan verkwist zonder enig resultaat.
Vandaar dat er nu geen tijd meer aan verkwist en gewoon repliceer met de waarheid.

Ik heb het op uw manier geprobeerd hoor (die trouwens ook de mijne is), maar mijn tijd is niet onbeperkt en kostbaar.
Als dat u niet aanstaat, dan is dat spijtig voor u, maar dat zult ge moeten aanvaarden, tenzij ge mij sponsort zodat ik meer tijd kan vrijmaken en ik hier meer tijd kan in steken.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 januari 2012 om 07:03.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 06:59   #1803
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat vind ik dus een goed voorbeeld van verregaande arrogantie!Wie bent u om uit te maken wat wel of niet drogredenen zijn
Alice, als iemand mij een mening toeschrijft ben ik de enige om uit te maken of het al dan niet een drogreden is.
Dat is evident, gezien ik de enige ben die daarover kan en mag oordelen.

Citaat:
en dan ook nog eens wat waarheid is om vervolgens meningen van anderen daar aan aan te passen??
Nee, ik pas MIJN mening aan, begrijpt ge dat niet?
Oud 6 januari 2012, 07:34   #1804
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Paulus is een kampioen in woordspelletjes.
Als een paling in een emmer snot kronkelt hij zich een weg naar een bepaalde stelling.
Ik heb er vroeger al te veel tijd en tientallen posts aan verkwist zonder enig resultaat.
Ik moet mezelf even corrigeren, want Paul heeft inderdaad al 1x ongelijk toegegeven ... na 20 pagina's.

Ik zal zien of ik dit weekend wat tijd heb om zijn stropop even uit te kleden.
Oud 6 januari 2012, 09:46   #1805
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de definitie die Paulus er van gemaakt heeft door selectief en uit context te quoten is inderdaad lamentabel.
Paulus heeft misschien een quote uit de context gehaald, maar hij heeft ze in geen geval aangepast.
En aangezien het hier om een definitie ging, is context eigenlijk niet heel belangrijk.

Ofwel geef je dus toe dat je racismedefinitie niet geldig is.
Ofwel geef je toe dat je jezelf aan racisme schuldig maakt.
Ofwel geef je toe dat je definities selectief wil toepassen.
Oud 6 januari 2012, 10:00   #1806
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Mocht ik nu, zoals Esperanza doet, gewone quotes totaal gaan aanpassen naar zaken die er niets mee te maken hebben
...
Aha, fifyen (is dat een werkwoord?) is blijkbaar onderhevig aan bepaalde richtlijnen.

1. Het mogen geen gewone quotes zijn , maar wel speciale.
2. Je mag wel aanpassen, doch het moet binnen de context blijven.
3. Je mag wel aanpassen doch je mag niet overdrijven.

Lijkt me wel behoorlijk arbitrair, hoor...

Zijn er zo nog van de regeltjes die ik in acht dien te nemen?

Leun eens achterover, denk er eens goed over na en ik ben er zeker van dat je tot het besef zult komen wat voor flut-argumenten jij hier naar voor schuift om quote-vervalsingen goed te praten.

Gebruik een fify bij wijze van ludieke grap maar onthou je van het systematisch toepassen ervan.
Oud 6 januari 2012, 10:18   #1807
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zijn er zo nog van de regeltjes die ik in acht dien te nemen?
Jij snapt er gewoon geen hol van.
Quotes vervalsen, fifyen, en selectief toepassen van eigen definities, is voorbehouden voor wie er het correcte gedachtegoed op nahoudt.

De anderen moeten liefst zwijgen en ja-knikken.
Als ze toch iets zeggen moeten ze als staving van elk van hun stellingen drie artikels uit drie verschillende bronnen kunnen citeren: één uit een politiek correcte krant, één uit een artikel van de studiedienst van de SP-a, en dan nog één uit een wetenschappelijk artikel van een VUB-prof.

Oud 6 januari 2012, 12:23   #1808
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet mezelf even corrigeren, want Paul heeft inderdaad al 1x ongelijk toegegeven ... na 20 pagina's.

Ik zal zien of ik dit weekend wat tijd heb om zijn stropop even uit te kleden.
Ik zie liever dat u daar eens eindelijk mee stopt! Wie bent u om te bepalen of de woorden van anderen drogredenen zijn?
Wanneer je hier wilt discussieren dan kun je met argumenten iemands stelling, hypothese, uitspraken weerleggen, maar dat gedoe met uw stropoppen vind ik persoonlijk nergens op slaan, zo probeert u moreel te domineren, niet op basis van argumenten maar enkel omdat u een redenering niet kunt laten bestana naast uw eigen mening.

En ik kan me niet herinneren dat u ooit stopt met dat getreiter van mensen waarvan u even besloten hebt dat hun mening uw " stropop" is, beperk je maar eens tot je eigen gedrag alvorens Paulus te bekritiseren?
Ik hoop dat u dit jaar uzelf beperkt tot inhoudelijk een discussie voeren en stopt met uw "moreel" boven iedereen te zetten die een mening heeft die u niet kunt weerleggen en daarom maar " stropop" noemt omdat ze niet uw mening is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 12:27   #1809
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice, als iemand mij een mening toeschrijft ben ik de enige om uit te maken of het al dan niet een drogreden is.
Dat is evident, gezien ik de enige ben die daarover kan en mag oordelen.

Nee, ik pas MIJN mening aan, begrijpt ge dat niet?
"Leugens aanpassen aan de waarheid" is iets totaal anders dan iemand corrigeren die uw mening verkeerd heeft weergegeven!
Wanneer u uw eigen mening bedoeld moet u dat duidelijk schrijven, maar ik denk gezien uw " stropoppen" gedoe dat u vooral anderen wilt corrigeren in liefst in hun mening; omdat het hun mening is! U ziet dit als leugens aanpassen aan de waarheid?
Oud 6 januari 2012, 15:07   #1810
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie liever dat u daar eens eindelijk mee stopt! Wie bent u om te bepalen of de woorden van anderen drogredenen zijn?
Wanneer je hier wilt discussieren dan kun je met argumenten iemands stelling, hypothese, uitspraken weerleggen, maar dat gedoe met uw stropoppen vind ik persoonlijk nergens op slaan, zo probeert u moreel te domineren, niet op basis van argumenten maar enkel omdat u een redenering niet kunt laten bestana naast uw eigen mening.

En ik kan me niet herinneren dat u ooit stopt met dat getreiter van mensen waarvan u even besloten hebt dat hun mening uw " stropop" is, beperk je maar eens tot je eigen gedrag alvorens Paulus te bekritiseren?
Ik hoop dat u dit jaar uzelf beperkt tot inhoudelijk een discussie voeren en stopt met uw "moreel" boven iedereen te zetten die een mening heeft die u niet kunt weerleggen en daarom maar " stropop" noemt omdat ze niet uw mening is.
Dat stropoppengezeik van Alboreto is inderdaad irritant. Maar voor Tourette bestaat geen behandeling, jammer.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 16:04   #1811
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ze toch iets zeggen moeten ze als staving van elk van hun stellingen drie artikels uit drie verschillende bronnen kunnen citeren: één uit een politiek correcte krant, één uit een artikel van de studiedienst van de SP-a, en dan nog één uit een wetenschappelijk artikel van een VUB-prof.

U vergeet ook nog de studiediensten van het ABVV en een of ander OCMW.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 19:58   #1812
Alboreto

Standaard

Citaat:
De eigenaar van de mening ben ik.
Vandaar dat ik, en ik alleen kan en mag bepalen of het een stropop is of niet.
Ik weet dat ge er gevoelig voor zijt omdat ge zelf heel dikwijls stropoppen gebruikt.
Ik zou ook liever zien dat ge daar eendelijk eens mee stopt, maar het zal wel ijdele hoop blijven zeker?
Oud 6 januari 2012, 20:12   #1813
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
"Leugens aanpassen aan de waarheid" is iets totaal anders dan iemand corrigeren die uw mening verkeerd heeft weergegeven!
Wat is het verschil?
Citaat:
Wanneer u uw eigen mening bedoeld moet u dat duidelijk schrijven, maar ik denk gezien uw " stropoppen" gedoe dat u vooral anderen wilt corrigeren in liefst in hun mening; omdat het hun mening is! U ziet dit als leugens aanpassen aan de waarheid?
Het gaat wel degelijk over het "verkeerd weergeven" van andermans mening.
Je kent het wel.
Oud 6 januari 2012, 20:28   #1814
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is het verschil?

Het gaat wel degelijk over het "verkeerd weergeven" van andermans mening.
Je kent het wel.
Nooit aan gedacht dat iemand zijn mening niet echt duidelijk verwoord heeft.
In dat geval volstaat het dat in een reactierecht te zetten zonder een quote te veranderen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 21:02   #1815
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nooit aan gedacht dat iemand zijn mening niet echt duidelijk verwoord heeft.
Toch wel.
Citaat:
In dat geval volstaat het dat in een reactierecht te zetten zonder een quote te veranderen.
En als die verkeerd weergave dan toch keer op keer weer herhaald wordt?
En als duidelijk blijkt dat die mening opzettelijk verkeerd wordt weergegeven?
Keer op keer recht zetten?
Oud 6 januari 2012, 21:08   #1816
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel.

En als die verkeerd weergave dan toch keer op keer weer herhaald wordt?
En als duidelijk blijkt dat die mening opzettelijk verkeerd wordt weergegeven?
Keer op keer recht zetten?
Gewoon negeren.
Denkt ge echt dat een quote vervalsen wel het gewenste resultaat zal hebben ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 21:34   #1817
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat ge er gevoelig voor zijt omdat ge zelf heel dikwijls stropoppen gebruikt.
Ik zou ook liever zien dat ge daar eendelijk eens mee stopt, maar het zal wel ijdele hoop blijven zeker?
Ik denk ook dat het ijdele hoop zal blijven.
Oud 7 januari 2012, 02:38   #1818
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben blij met uw reactie want ze bevestigt wat ik dus zeg, het gaat niet over werkelijk gebruik door anderen van drogredenen, maar om uw nood aan domineren in discussies , niet door middel van steekhoudende argumenten maar enkel omdat iemands mening (en inderdaad , daar reken ik zeker mijn mening toe) u niet bevalt.

Dat verziekt discussies vaak totaal. Lees uw commentaaar eens zelf goed, enkel u kunt bepalen in welke mate argumenten van anderen steekhoudend zijn binnen de discussies, omdat het uw mening is ...
Wat een arrogantie!
Oud 7 januari 2012, 07:52   #1819
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben blij met uw reactie want ze bevestigt wat ik dus zeg, het gaat niet over werkelijk gebruik door anderen van drogredenen, maar om uw nood aan domineren in discussies , niet door middel van steekhoudende argumenten maar enkel omdat iemands mening (en inderdaad , daar reken ik zeker mijn mening toe) u niet bevalt.

Dat verziekt discussies vaak totaal. Lees uw commentaaar eens zelf goed, enkel u kunt bepalen in welke mate argumenten van anderen steekhoudend zijn binnen de discussies, omdat het uw mening is ...
Wat een arrogantie!
Dit is nu een prachtvoorbeeld van het leugenachtig weergeven van andermans mening.

@Alboreto, het is dus wel ijdele hoop dat Alice zou stoppen met het gebruik van stropoppen.
Oud 7 januari 2012, 09:03   #1820
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is nu een prachtvoorbeeld van het leugenachtig weergeven van andermans mening.

@Alboreto, het is dus wel ijdele hoop dat Alice zou stoppen met het gebruik van stropoppen.
het is eraan te zien dat noch Artisjok noch Alboreto enig idee hebben wat een MENING is.

In dit geval geeft Alice gewoon HAAR mening over wat iemand anders schrijft. Dit heeft niks met leugenachtig te maken. Ik ga trouwens volledig met haar akkoord.
De mening van Alboreto kan dan zijn mening zijn, anderen hebben een andere mening daarover.
Daarom is het zo ridicuul om aan schriftvervalsing te doen om dan UW mening onder de naam van iemand anders te plaatsen; Geef toch gewoon uw eigen mening over de mening van iemand anders, maar zet dat dan in uw eigen post en niet in de quote van de geviseerde. Buiten jullie twee heeft niemand daar een probleem mee.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be