Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2013, 20:22   #1801
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

De blauwdruk van Cyprus in actie...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 21:12   #1802
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

DWN - DIE GROSSE KRISE - Der brutalste Raubzug aller Zeiten: Wie die Banken den Crash planen
15 oktober 2013 - Am Dienstag werden die EU-Finanzminister die nächsten Schritte für eine Banken-Union beschließen. Damit ist der Weg frei für die große Selbstzerstörung des Welt-Finanzsystems. Die internationalen Großbanken werden in unvorstellbarer Weise vom Crash profitieren. Bezahlt wird alles von den Bank-Kunden und den Steuerzahlern. Das Unglaubliche dabei: Die weitreichende Enteignung wird vollständig legal erfolgen.
HIER
Oud 18 oktober 2013, 09:09   #1803
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wat bedoel ik met een endgame in dit geval?

Eerst en vooral, ik beschik wel over een paar kristallen bollen, maar de toekomst kan ik daar heus niet mee voorspellen.

In feite zijn er verschillende eindspelscenario's mogelijk, elk van deze scenario's zou men dan nog eens kunnen opdelen subcategorieën van verschillende resulterende situaties.

Maar we zien in feite twee opties :

- fiscale/politieke unie en verdere integratie met vergaand verlies van souvereiniteit van de deelstaten, een belangrijke uitholling van de rechten van de burgers van de EU welke ons meer dan waarschijnlijk nog dieper in de schuldenunie doet wegzakken...

- een fragmentatie of opdeling van de EU is verschillende blokken met meer souvereiniteit voor de leden, minder centraal bestuur (vanuit) Brussel. Dit zou misschien wel eens een oplossing kunnen bieden en geniet mijn voorkeur. Op zich ben ik absoluut niet tegen een Europese Unie, maar wel tegen de huidige EU, waarvoor ik geen mooie toekomst weggelegd zie (verschillende scenario's, denk bvb. aan burgeropstand, crisis, burgerlijke ongehoorzaamheid, misschien wel een oorlog...).

Wat het eindspel ons uiteindelijk zal brengen is nog lang niet duidelijk, maar laat ons hopen dat deze uiteindelijk in het voordeel van de burger moge spelen. Een centraal geplande 'sovjietstijl' superstaat die mbv. crisis na crisis in de strot wordt geramd lijkt me niet gewenst, het onding zou meer dan waarschijnliijk spoedig uit elkaar vallen met alle gevolgen vandien.
Eerst en vooral, deze mening getuigt toch van een iets meer genuanceerde houding dan de "the end is near"-toon in de meeste van uw berichten.

Twee, ge geeft op verschillende punten aan dat ge het eigenlijk zelf niet weet.

Citaat:
...Wat het eindspel ons uiteindelijk zal brengen is nog lang niet duidelijk...
Dat stoort mij een beetje, want in de meeste van uw eerdere berichten spreekt ge al dan niet in bedekte termen, over de nakende apocalypse, zonder die te benoemen. Ik vraag die te benoemen en nu zeg je dat je het eigenlijk niet weet en benoemt dan maar verschillende mogelijke toekomsten voor de EU, waar uiteraard een nuttige discussie over gevoerd kan worden. In plaats dan van gehuld in mysterie wat doemdenkerige boodschappen de wereld in te sturen, concretiseer uw mening/bezorgheid en ga de discussie aan.

Een verdere integratie van de EU, met verlies van nationale soevereiniteit ( dat hoeft niet eens negatief of minder democratisch te zijn) is bezwaarlijk een apocalyps. Zullen we dit scenario wat verder uitwerken in deze draad?
Is dit het nu waarover ge zo zwaarwichtig over doet?! Allé, we kunnen ook dáár over discussieren in plaats van om de zoveel uren/dagen een bericht van nakende rampspoed te posten. Wat heb jij en wat heeft de medeforummer daar nu aan?

En op het einde doe je het toch weer he...

Citaat:
tegen de huidige EU, waarvoor ik geen mooie toekomst weggelegd zie (verschillende scenario's, denk bvb. aan burgeropstand, crisis, burgerlijke ongehoorzaamheid, misschien wel een oorlog...).
...hier laat je weer de optie open van grote apocalyps zonder er eigenlijk op in te gaan. Hoezo geen mooie toekomst?, wat mogen we dan verwachten?..

Ok, niemand heeft een glazen bol, maar kan je beschrijven hoe we stapsgewijs tot de totale ondergang (die jij dacht ik voor ogen had) gaan komen?.

Ik zal beschrijven hoe ik het zie:

De europese economie zal langzamaan aantrekken (dat is nu al het geval). Banken schonen hun balansen geleidelijk aan verder op. Regeringen werken verder aan (met wisselende ambitie) structurele hervormingen. In all kalmte wordt er tegelijk gewerkt aan verdere Europese integratie (bankenunie, misschien een vorm van Eurobonds?, een nieuw verdrag...).

Geen apocalyps, geen oorlog, geen Euro-crash.

Hoe ziet gij het?, ooit was het Griekenland die ons de dieperik ging in sleuren, nu is het Cyprus weer denk ik? En hoe werkt dat dan?, hoe zie je dat? Hoe kan een Grexit (waar nu overigens al geen sprake meer van is) leiden tot de apocalypse, leg het pad eens uit.
Oud 18 oktober 2013, 09:27   #1804
eno2
Banneling

Standaard

Het is al de moeite niet, er komt geen endgame, het gevaar voor de desintegratie van de eurozone is voorbij. De crisis in de EU is (net zoals de mondiale crisis) langzaam maar zeker aan het milderen en is inderdaad zo goed als voorbij. De Cassandra's zijn eraan voor hun moeite.

Ik voorzag dat al in oktober 2011 toen ik de draad startte "de EU crisis is voorbij" (http://forum.politics.be/showthread.php?t=162300) als tegenhanger van de van de rampscenariodraad van Zonbron.

En wie blijkt er nu een betere glazen bol gehad te hebben?

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 oktober 2013 om 09:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 09:47   #1805
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is al de moeite niet, er komt geen endgame, het gevaar voor de desintegratie van de eurozone is voorbij. De crisis in de EU is (net zoals de mondiale crisis) langzaam maar zeker aan het milderen en is inderdaad zo goed als voorbij. De Cassandra's zijn eraan voor hun moeite.

Ik voorzag dat al in oktober 2011 toen ik de draad startte "de EU crisis is voorbij" (http://forum.politics.be/showthread.php?t=162300) als tegenhanger van de van de rampscenariodraad van Zonbron.

En wie blijkt er nu een betere glazen bol gehad te hebben?
Ik zie nochtans alleen dat de crisis van de drek in de drop arriveert.
U schijnt te vergeten dat ze in de VS enkel tijd hebben gekocht.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 09:49   #1806
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

De europese economie zal langzamaan aantrekken (dat is nu al het geval). Banken schonen hun balansen geleidelijk aan verder op. Regeringen werken verder aan (met wisselende ambitie) structurele hervormingen. In all kalmte wordt er tegelijk gewerkt aan verdere Europese integratie (bankenunie, misschien een vorm van Eurobonds?, een nieuw verdrag...).

Geen apocalyps, geen oorlog, geen Euro-crash.
Citaat:

Allebei juist.
Oud 18 oktober 2013, 11:13   #1807
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik zie nochtans alleen dat de crisis van de drek in de drop arriveert.
U schijnt te vergeten dat ze in de VS enkel tijd hebben gekocht.
Het gaat hier niet over de VS.

Het gaat hier ook niet over een gewone crisis maar over een supercrisis. Welnu, het gevaar daarvoor blijkt allang afgewenteld te zijn.

Bij de les blijven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 13:33   #1808
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Dat valt nog te bezien. Wel is het zo dat de meeste mensen aan de situatie gaan wennen, maar als je scherp oplet zie je dat de prijzen stelselmatig stijgen omdat de verzwaringen van de (r)overheid glashard teruggehaald c.q. doorberekent worden bij/aan de consument.

Een heel simpel voorbeeld. Op een losloopplek krijgen twee honden het aan de stok.
De een bijt een scheurtje van 1,5 cm in het oor van de andere hond. De eigenaar laat dat bij een dierenarts hechten en die rekent daarvoor 400 euro.
De absolute krankzinnigheid ten top. Helaas volgen veel bedrijven dat starmien.
Mijn zorgverzekering belast me voor een artsenconsult 119 Euro terwijl dat consult normaal gesproken iets van 25 euro is.

Eno, je zit op je eiland maar hier op het vaste land lopen de dingen toch wel iets anders.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 oktober 2013 om 13:36.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 01:07   #1809
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gaat hier ook niet over een gewone crisis maar over een supercrisis. Welnu, het gevaar daarvoor blijkt allang afgewenteld te zijn.

Bij de les blijven.
Bij de les blijven?

De zelfde banken die momenteel miljarden hebben verloren aan Griekenland, hebben gelijkaardige schuldpapieren bij de VS.

Als er veel 'Detroits' volgen in de VS, gaan onze banken mee de dieperik in.
Oud 19 oktober 2013, 02:33   #1810
D'ARTOIS

Standaard

De Unie moet ontbonden worden met een behoud van de status quo van de Euro als munt voor een nader overeen te komen periode. De Eurocommissie dient per direct te worden ontbonden alsmede het parlement.

Dan zit je even in een diep gat dat de ECB tijdelijk moet opvullen. Nadeel is dat je dan min of meer de banken de touwtjes in handen geeft. Maar dat hebben ze nu ook al.

Er zijn een aantal scenario's mogelijk, zoals 'we sluiten de boekhouding af en beginnen opnieuw.'

We kunnen het lidmaatschap ook gefaseerd afbouwen. Maar dat we van het monstrum af moeten mag wel duidelijk zijn.
Oud 19 oktober 2013, 02:33   #1811
D'ARTOIS

Standaard

De Unie moet ontbonden worden met een behoud van de status quo van de Euro als munt voor een nader overeen te komen periode. De Eurocommissie dient per direct te worden ontbonden alsmede het parlement.

Dan zit je even in een diep gat dat de ECB tijdelijk moet opvullen. Nadeel is dat je dan min of meer de banken de touwtjes in handen geeft. Maar dat hebben ze nu ook al.

Er zijn een aantal scenario's mogelijk, zoals 'we sluiten de boekhouding af en beginnen opnieuw.'

We kunnen het lidmaatschap ook gefaseerd afbouwen. Maar dat we van het monstrum af moeten mag wel duidelijk zijn.
Oud 3 november 2013, 17:36   #1812
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

DE GROTE EURO ZONE CRISIS : The Endgame

Jawel dames en heren, de grote euro zone crisis is officieel begonnen.

Over een kleine drie weken zijn we twee jaar na uw zoveelste 'Big Announcement'.

En? Is Europa ondertussen ontploft? Alles gecrasht?

Oeps, alles gebleven zoals het was

Beter nog , de wereld, en dus ook Europa, raakt stilaan uit de economische crisis.

Krijgt u zelf geen genoeg van uw eigen onzin?
Oud 4 november 2013, 00:17   #1813
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Bij de les blijven.
Waaruit besluit jij dat dan ? Ik zie meer en meer bedrijven sluiten, meer en meer doppers, landlopers, asielzoekers enz enz...
Ik zie het erger worden elke dag. Wat zie jij ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 00:34   #1814
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Over een kleine drie weken zijn we twee jaar na uw zoveelste 'Big Announcement'.

En? Is Europa ondertussen ontploft? Alles gecrasht?

Oeps, alles gebleven zoals het was

Beter nog , de wereld, en dus ook Europa, raakt stilaan uit de economische crisis.

Krijgt u zelf geen genoeg van uw eigen onzin?
Dat het de zionistische graaiers, too big to fail banken a la GS, rovers incorporated, de roverheid en Co. voor de wind gaat begrijpen de meesten maar al te goed.

En de rest is de (gebruikelijke smalende) lulkoek van Uwentwege @Antoon. Trouwens mogen christenen wel liegen en samenspannen met de moneychangers? Jesus wist destijds wel wat hij ermee moest doen, niet in mijn tempel weinig christene extreme zionist!
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 november 2013 om 00:44.
Oud 4 november 2013, 02:46   #1815
D'ARTOIS

Standaard

Ik kan niet anders dan meneer gelijk geven. Dat de banken hun balansen opschonen dat hale je de duivel.
Maar de ene bdrijfssluiting na de andere volgt en per dag gaan er honderden banen verloren. De sociale voorzieningen worden stelselmatig afgebouwd en het aantal asielzoekers neemt toe. Dit jaar het grootste aantal sinds 2002. Een kleine stad is er wederom bijgekomen in een jaar tijds.
Dit gaat de BV NL niet erg lang meer volhouden. Die mensen zijn volstrekt waardeloos op korte termijn en kosten de gemeenschap dusdanig veel geld dat het vechten tegen de bierkaai is.
De Roverheid heeft geen geld meer en de Nederelandse gemeentes verkeren voor een flink deel al in zwaar weer.
Waar jullie die kletspraatjes vandaan halen dat het beter gaat mag joost weten. Het is nog nooit zo slecht geweest.

In ons toch niet arme dorp staat de halve winkelstraat leeg. De ene zaak na de andere verdwijnt. Hou op met die onzin en blijf eens bij de les!
Oud 4 november 2013, 08:54   #1816
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het de zionistische graaiers, too big to fail banken a la GS, rovers incorporated, de roverheid en Co. voor de wind gaat begrijpen de meesten maar al te goed.

En de rest is de (gebruikelijke smalende) lulkoek van Uwentwege @Antoon. Trouwens mogen christenen wel liegen en samenspannen met de moneychangers? Jesus wist destijds wel wat hij ermee moest doen, niet in mijn tempel weinig christene extreme zionist!
Allemaal off topic gebral en gezwets.

Met andere woorden, u hebt ondertussen ook gesnapt dat uw draad hier één en al belachelijkheid is, van in den beginne.
Oud 4 november 2013, 09:19   #1817
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal off topic gebral en gezwets.

Met andere woorden, u hebt ondertussen ook gesnapt dat uw draad hier één en al belachelijkheid is, van in den beginne.
Echt? Ik zie hier anders niet veel mensen jouw bewering volgen in deze draad.
Oud 4 november 2013, 09:37   #1818
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt? Ik zie hier anders niet veel mensen jouw bewering volgen in deze draad.
Mja, een bewering van twee jaar geleden. Alles was ontploft.

Hebt u er iets van gevoeld?
Oud 4 november 2013, 09:43   #1819
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja, een bewering van twee jaar geleden. Alles was ontploft.

Hebt u er iets van gevoeld?
Mensen die hun werk verliezen wel vrees ik.
Oud 4 november 2013, 09:56   #1820
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die hun werk verliezen wel vrees ik.
Er hebben lange jaren veel mensen hun werk verloren. En dat is steeds weer hard. In de jaren '70 was de werkloosheid op een hoogtepunt na de oliecrisis. Vandaag zijn er veel werklozen vanwege de crisis die eind 2008 begon (financieel) en de daaropvolgende economische crisis. Alle indicatoren tonen aan dat we er eindelijk stilaan uit geraken. Gelukkig maar.
U heeft dus gelijk dat er mensen hun werk verliezen. Maar daar gaat het hier niet om.

De draad begon twee jaar geleden, en alles zou toen ontploffen. We zijn twee jaar later, en we zijn er nog. Ik heb het reeds een paar keer geschreven, hier een voorbeeld:

Citaat:
...

Alleen deze draad al begon zo'n 2 jaar geleden met een aangekondigde big bang en big crash (met hoofdletters a.u.b). De Eurozone ging 2012 niet halen, er werd zelfs gelachen met hen die durfden beweren dat de euro 2012 zou overleven. We zijn ondertussen al bijna in 2014 en dezelfde onzin wordt met nog steeds dezelfde overtuiging neergepend door zonbron.

...
U kan het natuurlijk eens zijn met wat zonbron schrijft, al zijn het meestal ellenlange copy/paste artikelen en 'links' naar nog langere artikelen zonder een duidelijke boodschap. Behalve de titel en opening van deze draad, dit was een duidelijke aankondiging voor iets wat twee jaar geleden zou moeten gebeuren, quod non.

We zijn over twee maanden in 2014, de euro (en ook Europa) bestaat nog steeds. Wat is aangekondigd geweest zo'n 2 jaar geleden blijkt dus eens te meer pure onzin te zijn geweest.

Werklozen of geen werklozen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be