![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1802 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DWN - DIE GROSSE KRISE - Der brutalste Raubzug aller Zeiten: Wie die Banken den Crash planen
15 oktober 2013 - Am Dienstag werden die EU-Finanzminister die nächsten Schritte für eine Banken-Union beschließen. Damit ist der Weg frei für die große Selbstzerstörung des Welt-Finanzsystems. Die internationalen Großbanken werden in unvorstellbarer Weise vom Crash profitieren. Bezahlt wird alles von den Bank-Kunden und den Steuerzahlern. Das Unglaubliche dabei: Die weitreichende Enteignung wird vollständig legal erfolgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1803 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Twee, ge geeft op verschillende punten aan dat ge het eigenlijk zelf niet weet. Citaat:
Een verdere integratie van de EU, met verlies van nationale soevereiniteit ( dat hoeft niet eens negatief of minder democratisch te zijn) is bezwaarlijk een apocalyps. Zullen we dit scenario wat verder uitwerken in deze draad? Is dit het nu waarover ge zo zwaarwichtig over doet?! Allé, we kunnen ook dáár over discussieren in plaats van om de zoveel uren/dagen een bericht van nakende rampspoed te posten. Wat heb jij en wat heeft de medeforummer daar nu aan? En op het einde doe je het toch weer he... ![]() Citaat:
Ok, niemand heeft een glazen bol, maar kan je beschrijven hoe we stapsgewijs tot de totale ondergang (die jij dacht ik voor ogen had) gaan komen?. Ik zal beschrijven hoe ik het zie: De europese economie zal langzamaan aantrekken (dat is nu al het geval). Banken schonen hun balansen geleidelijk aan verder op. Regeringen werken verder aan (met wisselende ambitie) structurele hervormingen. In all kalmte wordt er tegelijk gewerkt aan verdere Europese integratie (bankenunie, misschien een vorm van Eurobonds?, een nieuw verdrag...). Geen apocalyps, geen oorlog, geen Euro-crash. Hoe ziet gij het?, ooit was het Griekenland die ons de dieperik ging in sleuren, nu is het Cyprus weer denk ik? En hoe werkt dat dan?, hoe zie je dat? Hoe kan een Grexit (waar nu overigens al geen sprake meer van is) leiden tot de apocalypse, leg het pad eens uit.
![]() |
![]() |
#1804 |
Banneling
|
![]() Het is al de moeite niet, er komt geen endgame, het gevaar voor de desintegratie van de eurozone is voorbij. De crisis in de EU is (net zoals de mondiale crisis) langzaam maar zeker aan het milderen en is inderdaad zo goed als voorbij. De Cassandra's zijn eraan voor hun moeite.
Ik voorzag dat al in oktober 2011 toen ik de draad startte "de EU crisis is voorbij" (http://forum.politics.be/showthread.php?t=162300) als tegenhanger van de van de rampscenariodraad van Zonbron. En wie blijkt er nu een betere glazen bol gehad te hebben? Laatst gewijzigd door eno2 : 18 oktober 2013 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U schijnt te vergeten dat ze in de VS enkel tijd hebben gekocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1806 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allebei juist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1807 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier ook niet over een gewone crisis maar over een supercrisis. Welnu, het gevaar daarvoor blijkt allang afgewenteld te zijn. Bij de les blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1808 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat valt nog te bezien. Wel is het zo dat de meeste mensen aan de situatie gaan wennen, maar als je scherp oplet zie je dat de prijzen stelselmatig stijgen omdat de verzwaringen van de (r)overheid glashard teruggehaald c.q. doorberekent worden bij/aan de consument.
Een heel simpel voorbeeld. Op een losloopplek krijgen twee honden het aan de stok. De een bijt een scheurtje van 1,5 cm in het oor van de andere hond. De eigenaar laat dat bij een dierenarts hechten en die rekent daarvoor 400 euro. De absolute krankzinnigheid ten top. Helaas volgen veel bedrijven dat starmien. Mijn zorgverzekering belast me voor een artsenconsult 119 Euro terwijl dat consult normaal gesproken iets van 25 euro is. Eno, je zit op je eiland maar hier op het vaste land lopen de dingen toch wel iets anders.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 oktober 2013 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1809 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zelfde banken die momenteel miljarden hebben verloren aan Griekenland, hebben gelijkaardige schuldpapieren bij de VS. Als er veel 'Detroits' volgen in de VS, gaan onze banken mee de dieperik in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1810 |
|
![]() De Unie moet ontbonden worden met een behoud van de status quo van de Euro als munt voor een nader overeen te komen periode. De Eurocommissie dient per direct te worden ontbonden alsmede het parlement.
Dan zit je even in een diep gat dat de ECB tijdelijk moet opvullen. Nadeel is dat je dan min of meer de banken de touwtjes in handen geeft. Maar dat hebben ze nu ook al. Er zijn een aantal scenario's mogelijk, zoals 'we sluiten de boekhouding af en beginnen opnieuw.' We kunnen het lidmaatschap ook gefaseerd afbouwen. Maar dat we van het monstrum af moeten mag wel duidelijk zijn.
![]() |
#1811 |
|
![]() De Unie moet ontbonden worden met een behoud van de status quo van de Euro als munt voor een nader overeen te komen periode. De Eurocommissie dient per direct te worden ontbonden alsmede het parlement.
Dan zit je even in een diep gat dat de ECB tijdelijk moet opvullen. Nadeel is dat je dan min of meer de banken de touwtjes in handen geeft. Maar dat hebben ze nu ook al. Er zijn een aantal scenario's mogelijk, zoals 'we sluiten de boekhouding af en beginnen opnieuw.' We kunnen het lidmaatschap ook gefaseerd afbouwen. Maar dat we van het monstrum af moeten mag wel duidelijk zijn.
![]() |
#1812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En? Is Europa ondertussen ontploft? Alles gecrasht? Oeps, alles gebleven zoals het was ![]() ![]() Beter nog , de wereld, en dus ook Europa, raakt stilaan uit de economische crisis. Krijgt u zelf geen genoeg van uw eigen onzin? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1813 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie het erger worden elke dag. Wat zie jij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de rest is de (gebruikelijke smalende) lulkoek van Uwentwege @Antoon. Trouwens mogen christenen wel liegen en samenspannen met de moneychangers? Jesus wist destijds wel wat hij ermee moest doen, niet in mijn tempel weinig christene extreme zionist! ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 4 november 2013 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1815 |
|
![]() Ik kan niet anders dan meneer gelijk geven. Dat de banken hun balansen opschonen dat hale je de duivel.
Maar de ene bdrijfssluiting na de andere volgt en per dag gaan er honderden banen verloren. De sociale voorzieningen worden stelselmatig afgebouwd en het aantal asielzoekers neemt toe. Dit jaar het grootste aantal sinds 2002. Een kleine stad is er wederom bijgekomen in een jaar tijds. Dit gaat de BV NL niet erg lang meer volhouden. Die mensen zijn volstrekt waardeloos op korte termijn en kosten de gemeenschap dusdanig veel geld dat het vechten tegen de bierkaai is. De Roverheid heeft geen geld meer en de Nederelandse gemeentes verkeren voor een flink deel al in zwaar weer. Waar jullie die kletspraatjes vandaan halen dat het beter gaat mag joost weten. Het is nog nooit zo slecht geweest. In ons toch niet arme dorp staat de halve winkelstraat leeg. De ene zaak na de andere verdwijnt. Hou op met die onzin en blijf eens bij de les!
![]() |
#1816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, u hebt ondertussen ook gesnapt dat uw draad hier één en al belachelijkheid is, van in den beginne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1817 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt u er iets van gevoeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1819 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er hebben lange jaren veel mensen hun werk verloren. En dat is steeds weer hard. In de jaren '70 was de werkloosheid op een hoogtepunt na de oliecrisis. Vandaag zijn er veel werklozen vanwege de crisis die eind 2008 begon (financieel) en de daaropvolgende economische crisis. Alle indicatoren tonen aan dat we er eindelijk stilaan uit geraken. Gelukkig maar.
U heeft dus gelijk dat er mensen hun werk verliezen. Maar daar gaat het hier niet om. De draad begon twee jaar geleden, en alles zou toen ontploffen. We zijn twee jaar later, en we zijn er nog. Ik heb het reeds een paar keer geschreven, hier een voorbeeld: Citaat:
We zijn over twee maanden in 2014, de euro (en ook Europa) bestaat nog steeds. Wat is aangekondigd geweest zo'n 2 jaar geleden blijkt dus eens te meer pure onzin te zijn geweest. Werklozen of geen werklozen. |
|
![]() |
![]() |