Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2020, 08:38   #1801
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Lijkentransport in Italie op dit moment.

Ik kan die "staatsgreep NVA mag er niet in" gehuil zeik van NVA en VB trollen niet meer apprecieren.
Zeer triestig en laag inderdaad.
Oud 19 maart 2020, 08:40   #1802
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb vernomen dat een familielid er hoogstwaarschijnlijk ook mee zit. Hij is nog jong, dus hopelijk valt het mee. Zit nu opgesloten met vrouw en kinderen.
Oud 19 maart 2020, 08:47   #1803
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
35 jaar lang iedere slachtoffer van een moslim misbruiken voor politieke doeleinden, lager kan men niet gaan zou men denken, maar je slaagt er iedere keer opnieuw in.
Ik hoef het niet altijd met SDX eens te zijn maar d'er houding tegens bidmatten-kussers uit het Arabisch schiereiland tot de zuilen van Hercules aan de Med zee genieten mijn steun.
Waarom? Hun gedrag hier tiens, wat anders?
Oud 19 maart 2020, 08:55   #1804
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Nochtans zijn Nederland en Groot Brittannië ondertussen over dat “immuun “ maken, al van gedacht veranderd.
Marc Van Ranst en Steven van Gucht geven toe: “We hadden scholen nooit mogen sluiten”
Ik hoorde ook net op de radio dat dat dus de agenda van Van Ranst was. He bah, wat een smerige leugenaar.

Alles wat hij dus tot voor kort zei, al die 'inspanningen' om het virus te stoppen waren dus gore leugens?

Kan de KU Leuven z'n academische titels afnemen? Hij is die niet waard.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 08:57   #1805
dpg
Banneling

Standaard

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/bin...tJR?li=BBoPJKK

WTF Waar zijn die mee bezig daar ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 09:01   #1806
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stomme idioten.
Gisteren ook beelden gezien van de Spring Break in de US. Het zijn dergelijke debielen die het verzieken.
Oud 19 maart 2020, 09:09   #1807
dpg
Banneling

Standaard

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/bin...ujG?li=BBoPOOe

Nog zoiets, terwijl ze hier al van 9 maart op slot zijn.

Waar zijn ze mee bezig in Nederland.
Oud 19 maart 2020, 09:17   #1808
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Stomme idioten.
Gisteren ook beelden gezien van de Spring Break in de US. Het zijn dergelijke debielen die het verzieken.
Bekijk nog een duidelijk die foto in Zeeland. Wanneer denk je dat die genomen werd? Gisteren?
Dpg heeft de doorsnee ***** bij zijn (in dit geval jouw) pitje!
Oud 19 maart 2020, 09:18   #1809
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bekijk nog een duidelijk die foto in Zeeland. Wanneer denk je dat die genomen werd? Gisteren?
Dpg heeft de doorsnee ***** bij zijn (in dit geval jouw) pitje!
Ja maar het artikel is wel serieus.

Nederland loopt 2 weken achter op België. Zo heeft het ook geen zin.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 maart 2020 om 09:19.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 09:48   #1810
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
TV Journaal werden vragen voorgelegd aan Jambon & viroloog Van Ranst.
Duidelijkheid over bepaalde regels.

1 vd vragen was of man & vrouw van hetzelfde gezin hand in hand mochten lopen, volmondig "ja natuurlijk", of 'n papa/ mama met 2 kindjes, 1 aan elke hand, mochten wandelen, volmondig "ja natuurlijk", zelfs met 't hondje

Dat afstand bewaren betekende dat die 2 hand in hand lopende leden van hetzelfde gezin & die papa/mama hand in hand lopend met hun kroost afstand dienden te houden van andere wandelaars!

Bovendien werd er (nog) niet gevraagd of 't wel zo'n goed idee is om in volle coronacrisistijden met je overbejaarde ouders in 'n hotel te gaan zitten, en is 't nog maar de vraag of die genieën nog terug naar huis mogen, niet essentiële verplaatsingen worden nl. ook gecontroleerd.
Enkel noodzakelijke verplaatsingen naar supermarkt, arts, bank, apotheek, postkantoor, werk zijn nog toegelaten.. geen plezieruitstapjes.
Dus niet effe in de auto springen om aan de kust te gaan uitwaaien.

Dat zit de moraalridder uit te hangen, onderwijl zovelen onnodig zelf in gevaar brengend.

'Moraalridder' is dan ook zijn middle name...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 09:57   #1811
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar het artikel is wel serieus.

Nederland loopt 2 weken achter op België. Zo heeft het ook geen zin.
Wie nu nog steeds plannen heeft om binnen 14 dagen ergens heen te gaan is dom.
Onvoorstelbaar dus dat men maatregelen vraagt om dat te stoppen.

Gisteren nog beelden gezien uit Berlijn waar de parken vol volk zitten, of die snullen die zich gisteren nog snel voor 12 uur wensten te zien en dan maar afscheid namen met een "ellebogengroet" terwijl ze eerst samen zaten.

Mensdom inderdaad.
Oud 19 maart 2020, 10:23   #1812
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard aansluiten van informatie

Graag deze link toevoegen van onze collega secretaris- generaal Universalia samen met de tussenkomst van RASPOUTINE die wel belangrijk is om de draad te volgen van de verspreiding van het CORINAVIRUS, namelijk in de lucht.

De verklaring van de Chinese minister van buitenlandse zaken die beweerd dat het in China is ingevoerd door de USA –als dit geen ‘fake nieuws’ is, is dit op zijn minst angstaanjagend.

Daar aan bijgevoegd dat men nu begint te stellen dat het CORINAVIRUS ook al in de lucht zou zijn, dat is het einde of niet?

https://www.youtube.com/watch?v=NNC0kIzM1Fo

Moest dit kloppen en dat daarom sommige landen de “immuun” theorie zijn gaan toepassen zou dit een bevestiging zijn dat wij niet alles weten.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=252451
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 10:32   #1813
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Weyts: “Gelukkig hebben we de scholen wél opengehouden”
“Kinderen die besmet raken, worden over het algemeen niet zo ziek als volwassenen. Maar ze krijgen wel antistoffen, en zijn dus voor een paar jaar veilig tegen het virus”, aldus Van Ranst. Hij betreurt dat de politici had expertenadvies niet hebben gevolgd.
Dokters en politici die deze theorie klakkeloos verkondigen zonder er een heleboel voorbehoud en vraagtekens bij te plaatsen zijn serieus verkeerd bezig. Bij hen spelen andere dan wetenschappelijke argumenten of motieven van volksgezondheid de hoofdrol.

Als wetenschap en gezondheid ondergeschikt gemaakt worden aan het economisch belang van de rijken, dan is dat corporate fascisme, pur sang.

Citaat:
All of this is a reminder that scientists do not yet know enough about this new coronavirus. What percentage of people become immune to the virus if exposed? How strong is the immunity? Will it actually prevent reinfection? How long would this immunity last? Is it two years as the SARS study hints at or could it be much shorter than that? How does all of this vary from person to person? How many different versions of the virus may end up circulating? As the Internet meme goes, I and many other scientists have so many questions.

Laatst gewijzigd door discuz : 19 maart 2020 om 10:33.
Oud 19 maart 2020, 10:35   #1814
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Van Ranst: 'Ga deze zomer niet naar buitenland op reis'
Viroloog Marc Van Ranst denkt dat ook in de zomer buitenlandse reizen nog in het gedrang kunnen komen door het coronavirus. Ook vindt hij het geen goed idee om de grote festivals te laten doorgaan. Dat zegt hij in een interview met Het Laatste Nieuws.
'Stel dat het virus midden of eind mei ten einde loopt in ons land, dan betekent dat nog niet dat het ook uitgedoofd is in andere landen, waar corona nu pas de kop opsteekt of zelfs nog moet doorbreken', aldus Van Ranst. Gevolg kan zijn dat Belgen die in eigen land de dans ontsprongen zijn, elders besmet raken en het virus weer meenemen. 'Ik zou alleszins een pauze inlassen voor internationale reizen. Vorig jaar was ik in de Ardennen: dat was heel fijn. Ik zou nu ook kiezen voor een vakantie in eigen land. Al was het maar om de horeca te ondersteunen. Naar zee kan ook, als we voldoende afstand houden van elkaar.'
Hij kan niet vroeg genoeg beginnen de mensen op hun verantwoordelijkheid te wijzen.

Laatst gewijzigd door dpg : 19 maart 2020 om 10:46.
Oud 19 maart 2020, 10:42   #1815
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Daar aan bijgevoegd dat men nu begint te stellen dat het CORINAVIRUS ook al in de lucht zou zijn, dat is het einde of niet?
Als er veel mensen die drager zijn dicht op elkaar zitten, dan zit het virus werkelijk overal op, 'airborne' is een erg emotieve term. Bij besmettingen die bijvoorbeeld via het bloed en muggen worden verspreid - wat in dit geval voorlopig niet zo lijkt te zijn - kan je ook gauw denken dat het zich 'door de lucht' verspreidt.

Feit is wel dat de 1,5m afstand een uit de lucht geplukt getal is, en wellicht meer gemotiveerd door praktische overwegingen dan wetenschappelijke. Research uit China lijkt immers te tonen dat er mensen op een grotere afstand werden besmet, maar ja, je moet er natuurlijk een getal er op plakken.
Oud 19 maart 2020, 10:49   #1816
discuz
Minister

Standaard

Kijk, als organisaties die het internationaal vliegverkeer regelen, zoals Eurocontrol hier bij ons en in Eindhoven, hun verantwoordelijkheid niet willen nemen, dan kan het natuurlijk ook op deze manier:

Coronavrees in Ecuador: politie blokkeert in allerijl landingsbaan, KLM-piloten moeten uitwijken naar andere luchthaven

Gestrande toeristen terughalen in één ding, maar op welke datum werden die daar naartoe gebracht? Vlogen de toestellen van KLM die moesten uitwijken leeg naar ginder? Vragen, vragen

Laatst gewijzigd door discuz : 19 maart 2020 om 10:51.
Oud 19 maart 2020, 11:02   #1817
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
....
Bovendien werd er (nog) niet gevraagd of 't wel zo'n goed idee is om in volle coronacrisistijden met je overbejaarde ouders in 'n hotel te gaan zitten, en is 't nog maar de vraag of die genieën nog terug naar huis mogen, niet essentiële verplaatsingen worden nl. ook gecontroleerd.
Enkel noodzakelijke verplaatsingen naar supermarkt, arts, bank, apotheek, postkantoor, werk zijn nog toegelaten.. geen plezieruitstapjes.
Dus niet effe in de auto springen om aan de kust te gaan uitwaaien.

Dat zit de moraalridder uit te hangen, onderwijl zovelen onnodig zelf in gevaar brengend.
Wees gerust. Ik zit hier nu met mijn ouders aan de zee en de vraag rees of dit nu wel (nog) verantwoord was of niet.
Ik heb contact gehad, ten eerste met onze huisarts, ten tweede met de mensen van info-coronavirus.be om hen heel de situatie uit te leggen.
Ook met de politie van repectievelijk mijn woonplaats en die van mijn ouders.
Het verdict was dat ze hier eigenlijk beter af zijn dan dat thuis het geval zou zijn.
Plezieruitstapje is nu ook niet het juiste woord want we zaten hier al een week toen ze de eerste maatregelen hadden genomen. Ttz, resto's & cafés die moesten sluiten. Ook hier hebben we overleg gehad met wat we het beste konden doen.
Zelfs voor ons vertrek, voor de eerste maatregelen er waren, had ik dit ook al besproken met de huisarts.
En weet je wat ?
We blijven hier nu zelfs nog een weekje langer op de koop toe.
Ik zelf als mantelzorger mag me nagenoeg vrij verplaatsen, maar ook ik zorg er voor dat ik met zo min mogelijk mensen in contact kom. Handen wassen voor elk contact etc....
Ik kom dus maw nagenoeg alleen maar met andere mensen in contact bij de afhaling van het eten dat we nu moeten nuttigen op onze kamer en dat zijn steeds dezelfde mensen en dit gebeurd op een strikt veilige manier. Veel veiliger dan dat je naar bvb een winkel zou moeten gaan.
Goed voor mij, goed voor mijn ouders die nu met niemand in contact komen.
Bovendien kunnen mijn ouders hier ook wat op de dijk wandelen, in de gezonde lucht, iets wat thuis iets heel anders zou geweest zijn.
Buurman heeft en zware verkoudheid en dat zou mss wel eens...
Buurvrouw staat beroepsmatig in contact met risicomensen, etc...
En hotels blijven momenteel nog open in België. Op hotel gaan mag dus blijkbaar nog.
Oud 19 maart 2020, 11:04   #1818
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Kijk, als organisaties die het internationaal vliegverkeer regelen, zoals Eurocontrol hier bij ons en in Eindhoven, hun verantwoordelijkheid niet willen nemen, dan kan het natuurlijk ook op deze manier:

Coronavrees in Ecuador: politie blokkeert in allerijl landingsbaan, KLM-piloten moeten uitwijken naar andere luchthaven

Gestrande toeristen terughalen in één ding, maar op welke datum werden die daar naartoe gebracht? Vlogen de toestellen van KLM die moesten uitwijken leeg naar ginder? Vragen, vragen
Als ze leeg waren, domme aktie, als ze nog steeds volk brachten niet meer dan terecht, hoe egoistisch moet je nu wel zijn als ge nog steeds op vakantie vertrekt, lang geleden geboekt of niet.

Blijf in uw kot.
Oud 19 maart 2020, 11:07   #1819
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb vernomen dat een familielid er hoogstwaarschijnlijk ook mee zit. Hij is nog jong, dus hopelijk valt het mee. Zit nu opgesloten met vrouw en kinderen.
Sterkte, en ik duim met je mee op een goede afloop.
Oud 19 maart 2020, 11:11   #1820
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kan niet vroeg genoeg beginnen de mensen op hun verantwoordelijkheid te wijzen.
Dat is toch dezelfde commie-viroloog die enkele weken nog zei dat de mensen gerust op skireis konden vertrekken?

Vandaag in de krant dat "hij andere plannen had met de schoolgaande jeugd".
Wat een mediageile narcist.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be