![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een beetje "want onderscheidt mijn kinderen van die van de buren ?". Het zijn de mijne, dat volstaat. Dat is het probleem met het universalisme, en het is zelfs de val waar de nazi's ingetrapt zijn. Er HOEFT geen verschil te zijn met de "andere", en er "hoeft" geen reden bedacht te worden waarom er "objectief gesproken" een onderscheid moet zijn. Het feit zelf dat het "ik" en "niet-ik" is, of "wij" en "niet-wij" volstaat. https://en.wikipedia.org/wiki/Haecceity |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1802 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Europa zou uit eigenbelang beter onafhankelijkheid zoeken en geen vreemde meesters accepteren waarvan geweten is dat ze geen vrienden hebben, enkel belangen. En die belangen lopen niet over definitie gelijk aan die van Europa. In het geval van de Oekraïne zelfs helemaal niet. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het net de VS en het GB zijn die het actiefste zijn om de Oekraïense oorlog te laten voort duren (het Karkhov offensief kan als voorbeeld dienen). Voor hen, over de zee, brengt die investering in vasteland verdeeldheid misschien wel iets op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1803 |
|
![]() Enkel wat 'extreem' genoemde oppositie, van links zowel als rechts, durft nog zijn mond open doen. Extreem genoemd wegens nog niet gekauft waarschijnlijk:
https://m.youtube.com/watch?v=OTT6SyMloYk |
![]() |
![]() |
![]() |
#1804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1805 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1806 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Van je vrienden moet je het hebben, het RAND rapport van 25 januari 2022
https://disk.yandex.com/d/jxD85BQemPfz1A |
![]() |
![]() |
![]() |
#1807 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1808 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over dat rapport d.d. 25 januari 2022.
(fig.)
![]() |
#1809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik eigenlijk iets anders verwacht had, gezien de hoek van waaruit het kwam. Maar op de Rand website is er van dat 'rapport' geen spoor terug te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1810 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitstalig artikel d.d. 6 september 2022:
Die Wirtschaftskrise in Deutschland ist das Ergebnis einer bewussten Provokation durch die USA. Die Amerikaner ließen die deutsche Wirtschaft zusammenbrechen, um einen Konkurrenten zu vernichten.
![]() |
#1811 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou door een klokkenluider naar buiten zijn gebracht, op alternatieve media kan je er meer over vinden, bijvoorbeeld hier. https://www.youtube.com/watch?v=JXP9inU3AG4 of hier https://www.greanvillepost.com/2022/...ening-germany/ op deredactie.be ga je het niet terugvinden denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1812 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kunnen die 'Greenpeacers' niet ingezet worden in Oekraïne? Achterwerken afkuisen van de vluchtende orcs met buikloop, dan zijn ze toch nog voor iets nuttig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen BS meer posten kan nuttiger zijn.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 september 2022 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1814 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 14 september 2022 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1815 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1816 |
|
![]() Ja, maar ik heb ook geen zin om een vazal van een andere feodale heer te worden.
Er geldt vaccin-dwang/chantage in Rusland, ze springen graag mee op de medisch-fascistische trein. Ze zijn voorstander van central-bank-digital-currencies (het uiteindelijke doel van vaccinpassen, gelinkt aan een nood-rantsoen) Op de substack van eduard slavsquat kan je er veel over lezen, en minstens zo’n levendige discussies erover voeren als hier. Putin is NIET de ridder op het witte paard die ons van de absolute totalitaire fascistische maatschappij komt redden, mocht je dat hopen. Maar uiteraard is enig leedvermaak, dat de bullebak (het westen) van de speelplaats eens een paar petsen op z’n oog terugkrijgt altijd leuk.
![]() |
#1817 | |
|
![]() Citaat:
Of eerder, ik ben van mij? Zijn mijn kinderen mij, of van mij? Duns Scotus. Fascinerende kerel. Kende hem niet. Pas gelezen dat de nieuwste cosmologische inzichten als resultaat zouden kunnen hebben dat het heelal “altijd bestaan heeft.” Dat de big bang wel eens gefalsifieerd zou kunnen zijn. Het haalt zijn argument voor het bestaan van god onderuit.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 september 2022 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van buiten uit is er geen verschil van formaat tussen Jan en Piet. Maar vanuit de ikkigheid van Jan gezien, is er een wereld van verschil: Jan is "ik" en Piet is niet-ik. Je kan totaal geen "objectieve" reden bedenken waarom Jan eten zou moeten krijgen en Piet niet. Dat soort objectiviteit ligt aan de basis van het universalistische denken: "alle mensen zijn gelijk". Maar vanuit de ikkigheid van Jan is er een wereld van verschil tussen "Jan krijgt eten" en "Piet krijgt eten". Jan gaat er alles voor doen om dat eerste doel te verwezenlijken, en de "gelijkheid" tussen Jan en Piet is een waanzinnig idee vanuit de ikkigheid van Jan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1819 |
|
![]() Het “westen” incluis.
![]() |
#1820 |
Secretaris-Generaal VN
|