![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een proportionele vertegenwoordiging vertegenwoordigen vertegenwoordigers hun kiezers. Als in een groep, 10% voor de lijst van Jan, 40% voor de lijst van Piet, en 50% voor de lijst van Marie stemmen, dan gaan er 10% van de zetels (in principe) naar Jan zijn lijst, 40% van de zetels voor Piet zijn lijst, en 50% van de zetels naar Marie haar lijst. Zeg dat er 100 zetels zijn, dan zijn de Piet-gezinden met 10, de Jan-gezinden met 40 en de Marie gezinden met 50. De BEDOELING is dat de Jan-gezinden de kiezers vertegenwoordigen die op de lijst van Jan hebben gestemd, en hun belangen. Dat de Piet-gezinden de kiezers vertegenwoordigen die voor de Piet-lijst hebben gestemd. En de Marie -gezinden de kiezers vertegenwoordigen die de Marie lijst hebben gestemd. Mocht het zo zijn dat de vertegenwoordigers "iedereen" vertegenwoordigen, dan moesten ze niet verkozen worden he. Dan zouden ze de belangen van de anderen ook verdedigen. Gelijk welke "eerlijke" mens kan dat doen, die moet niet verkozen worden. Dat "het parlement" de ganse bevolking vertegenwoordigt, is het (mislukte) basis idee van een parlementaire democratie. Maar de individuele vertegenwoordiger vertegenwoordigt enkel de mensen die op zijn lijst hebben gestemd he, dat is het idee ervan. In een "winner-takes-all" systeem zoals het Engelse (en een beetje het Franse) is dat totaal anders. Daar is de UNIEKE vertegenwoordiger die van een ganse groep, die die het meeste stemmen had. Die is dan (haha) verondersteld, eens verkozen, iedereen in die groep te vertegenwoordigen, ook zij die niet voor hem stemden, omdat er maar 1 vertegenwoordiger is voor gans het groepje. Als 40% voor Jan stemt, en 60% voor Piet, dan is enkel Piet verkozen. Die vertegenwoordigt dan de groep van al die kiezers. Maar dat is in de grond boerenbedrog: die 40% zitten er voor spek en bonen bij. In een proportioneel systeem hebben die 4 van de 10 zetels. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2023 om 06:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1802 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een Blokker het zich zou aanmatigen om te beweren dat hij ook mijn parlementair vertegenwoordiger is, sla ik hem op zijn bek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "als een neger het zou aandurven om te beweren van mij te vertegenwoordigen, ga ik hem kruisbranden". Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2023 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak je geen zorgen, panda. Alleen zotten willen zotten vertegenwoordigen.
![]() |
#1805 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans wist de dweil van tevoren wat hem te wachten stond. Waar het mij om ging, en wat ik in vet zette, is dat de kiezer NIETS in de politieke pap heeft te brokkelen. Er komen politici aan de macht die niet eens aan de verkiezingen deelnamen. Over dat gegeven zwijg jij, vaneigens, als vermoord. Ook de parlementaire "democratie" is een mythe. Wilfried De Wachter liet dit jaaaaaaren geleden al horen. En neen, De Wachter is geen BLOKKER. https://books.google.be/books?id=D1m...cratie&f=false
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 september 2023 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het idee zelf dat kwasten met een blanco cheque mogen doen alsof ze in uw naam spreken is daar het basisconcept van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1807 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vasthouden aan het cordon is niet meer of minder dan het kunnen behouden van de eigen macht voor de zelfverklaarde" democraten. Dat heeft er toe geleid dat uiterst rechts drie keer zo groot werd als het nep-liberale flutpartijtje van de dweilende De Croo. Hij had beter zijn Italiaanse schone genaaid ipv zichzelf en zijn partaai.
![]() |
![]() |
#1808 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Da's wel nie democratisch hé petertje 1962. Laatst gewijzigd door wagner.666 : 3 september 2023 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zou ik 'nijdig' moeten zijn om niet te willen dat een fascist mag beweren ook mij te vertegenwoordigen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1810 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit soort inhouddloos gescheld is de ondergang van dit forum. Je kan beter intekenen bij Twitter tussen de andere scheldorgels.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 3 september 2023 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1811 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor het dan wel op de sociale media.
![]() |
![]() |
![]() |
#1812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet schelden, het is dreigen met geweld.
![]() |
![]() |
![]() |
#1813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt er eigenlijk niets over te willen, de dingen zijn zoals ze beschreven staan in de grondwet, de VB parlementsleden vertegenwoordigen u.
![]() |
![]() |
![]() |
#1814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs zeggen dat mocht het een echte fascist zijn, die meer potentieel heeft om uw visies inderdaad te vertegenwoordigen. Maar ja, het is nu eenmaal zo in een representatieve democratie he. Men kiest zijn vertegenwoordigers he ![]() Het is altijd grappig als verdedigers van grote principes met de zottigheden van hun eigen waanbeelden geconfronteerd worden he ![]() "geen directe democratie, dat is populisme: parlementairen zijn mensen die tenminste niet zo idioot zijn als het volk". "oei, die vertegenwoordigers denken niet zoals ik vind dat ze moeten denken, en nu vertegenwoordigen zij mij en kan ik daar niks tegen inbrengen" Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2023 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen BLOK! Wél ministers die zich niet eens verkiesbaar stelden, en een federale regering van "Vlaamse" looserspartijtjes onder leiding van een (machts)geile fransdolle dweil.
![]() |
![]() |
#1817 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1818 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dat is nog het minste...
De invulling van de term Fascisme is niet bij het VB maar bij de aanhangers van 0VLD te vinden. Dat is al meer dan duidelijk geworden intussen.
![]() |
#1819 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Raoul Hedebauw is jouw parlementaire vertegenwoordiger volgens diezelfde kromlogica ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1820 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grootste uitschot van dit land, Alexander Decroo, beweert ook dat hij alle Belgen vertegenwoordigd. Dat stuk krapuul verdient dus alleszins ook verschillende slagen op zijn bek. Groter krapuul dan Alexander Decroo kan je eigenlijk echt niet vinden, getuige zijn optreden in de media vandaag. Absoluut weerzinwekkend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 3 september 2023 om 18:44. |
![]() |
![]() |