Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2006, 23:15   #1801
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dus gij zijt een "trol"...Kijk, ik ben geen racist hé.Ik denk dat er van alles nodig is om een wereld te maken.Dus...welkom, Edinatrol
Pas onlangs een internet aansluiting kado gekregen ofzo? Het is troll en niet trol!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 23:15   #1802
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik schat dat ze geen stemmen zouden halen. En dan nog... ja, zo'n partij mag voor mij. Dan zijn ze ook makkelijker in het oog te houden. Dat heet dan weer democrrrrrrrrrratie.
(Pedofielenpartij).

Bestaat reeds in Nederland; persoonlijk vind ik dat/ze walgelijk maar dat is uiteraard slechts een/mijn mening.
Oud 12 september 2006, 23:16   #1803
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Indien multi-paspoortig: zeker wel doen. Waarom zulken extra reeds bevoordelen boven autochtonen die wettelijk slechts 1 paspoort is toegestaan?
zéér juist! Waarom mogen wij ook geen meerdere nationaliteiten hebben?Ik zou bvb best Marokaan willen worden, maar toch Belg blijven. Om in België, en elders in Europa , meer rechten te hebben, als nu, als "simpele" Belg.Tegen elke baas die mij weigert aan te nemen, kan ik dan klacht indienen bij het CGKR, en een jaar loon uitbetaald krijgen.En daarmee kan ik dan op vakantie gaan in mijn "2de" vaderland, Marokko.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 23:18   #1804
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Pas onlangs een internet aansluiting kado gekregen ofzo? Het is troll en niet trol!
BazilTROLL?
Oud 12 september 2006, 23:18   #1805
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dus toch discriminatie?
Integendeel: beëindiging van ("positieve") discriminatie want aan geen autochtoon is meerpaspoortigheid wettelijk toegestaan.
Oud 12 september 2006, 23:18   #1806
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat geloof ik zeker.Ik zag reeds op de tv ( Franse nieuws) hoe men in Marokko illegalen aanpakt: negers werden bij bosjes opgepakt, in bussen geduwd, en aan de zetels vastgeboeid.Vervolgens reed men hen regelrecht de woestijn in, tot op 200 km afstand van de Algerijnse grens.En daar liet men ze "vrij". Een soldaat gaf aan elk van hen een plastieken fles water, wees in de verte: "Ginderachter is Algerije. Goede reis" zei hij, en de militairen lieten de hele troep illegalen achter, moederziel alleen in de woestijn.
En zulke mensen, die Marokanen, hebben dan het lef om hier Belgen, die hen 100 % onderhouden, voor racisten uit te schelden...ge moet maar durven!
Ze reden de illegalen in Marokko tot op 200 km afstand van de Algerijnse grens en dachten dat die mensen de grens wel zouden oversteken? Die Marokkanen toch...

Waarschijnlijk was het gewoon een "show" voor de Franse media.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 23:20   #1807
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
(Pedofielenpartij).

Bestaat reeds in Nederland; persoonlijk vind ik dat/ze walgelijk maar dat is uiteraard slechts een/mijn mening.
En vind jij het kunnen dat zo'n politieke partij partij niet buiten de wet word gesteld. Of nog beter stel dat die partij binnen 10 jaar de grootste partij van je stad wordt en iedereen het normaal begint te vinden dat oudere mannen aan je kinderen zitten? Kritiek er opgeven mag niet natuurlijk want dan ben je extreem links.
Oud 12 september 2006, 23:21   #1808
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Olala! Zelfs Van Temsche wordt erbij betrokken.. hij bezocht sites van B&H en BBET op internet..

Volgens mij zijn ze echt wel wanhopig op zoek om toch maar 'iets' te hebben

Nieuwslink
ik kijk wel eens naar politie-series op de TV. Ben ik daarom zelf ook een politieagent, of een bandiet?
Oud 12 september 2006, 23:23   #1809
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het wil wel zeggen dat Van Temsche misschien onder de invloed van zijn bezoeken aan die sites kan gehandeld hebben. Met wat daar te lezen valt, oproepen tot moord bijv., en indien die jongen snel beïnvloedbaar is lijkt me dat niet onmogelijk.
en wat voor sites bezoekt gij? Om zo een ramp te zijn?
Oud 12 september 2006, 23:24   #1810
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
En vind jij het kunnen dat zo'n politieke partij partij niet buiten de wet word gesteld. Of nog beter stel dat die partij binnen 10 jaar de grootste partij van je stad wordt en iedereen het normaal begint te vinden dat oudere mannen aan je kinderen zitten? Kritiek er opgeven mag niet natuurlijk want dan ben je extreem links.
Er staat genoeg over op o.a internet. Het lijkt er niet naar uit te gaan zien dat de situatie die je schildert zich in Nederland zou gaan voordoen, maar indien toch, zal ik bij leven en welzijn mij daar opnieuw op beraden.
Oud 12 september 2006, 23:34   #1811
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard doel aanslagen bekend: PDW

op vtm
Vtm houdt geplande aanslagen op abou jahajah en Dewinter staande

Citaat:
Moordaanslag gepland op Dewinter
Het extreemrechtse BBET had plannen om Vlaams Belang kopstuk Filip Dewinter te vermoorden. Dat bevestigen bronnen in de hoogste gerechtelijke kringen. De schuld voor de moord wilde de organisatie in de schoenen van de moslimgemeenschap schuiven. In de verwarring die daarop volgde zou Abou Jahjah van de Arabisch-Europese Liga vermoord worden. De uiteindelijke bedoeling was het land destabiliseren.
Het federaal parket ontkent het verhaal. Er is volgens hen geen enkele concrete aanwijzing dat er plannen waren voor een aanslag op Filip Dewinter of Abou Jahjah.

U kan dit online bekijken

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 september 2006 om 23:34.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 23:36   #1812
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Als ik zo het nieuws en de kranten volg, gaat dat proces nog een klucht worden.
Ik denk dat men gerust kan stellen dat dit op voorhand al een klucht is.
Oud 12 september 2006, 23:37   #1813
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ze reden de illegalen in Marokko tot op 200 km afstand van de Algerijnse grens en dachten dat die mensen de grens wel zouden oversteken? Die Marokkanen toch...

Waarschijnlijk was het gewoon een "show" voor de Franse media.
zijt gij nu écht zo naïef meiske? Ooit al eens tweehonderd km door de woestijn gewandeld? dat kan een dodelijk uitstapje zijn hoor...en dat was nu nét de bedoeling der marokkanen: dat al die illegale negers kapot gingen...Die Marokkanen toch.
Oud 12 september 2006, 23:39   #1814
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zijt gij nu écht zo naïef meiske? Ooit al eens tweehonderd km door de woestijn gewandeld? dat kan een dodelijk uitstapje zijn hoor...en dat was nu nét de bedoeling der marokkanen: dat al die illegale negers kapot gingen...Die Marokkanen toch.
Welke woestijn ligt er tussen Algerije en Marokko?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 23:47   #1815
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
U bent nog altijd verantwoordelijk voor u eigen daden, niet iemand anders.
Dat klopt, maar je mag de invloed van context en dergelijke niet wegminimaliseren. Er is een ontzettend uitgebreide literatuur over hoe context en informatie gedrag subtiel of minder subtiel kunnen beïnvloeden.

Had HVT de voorbije tien jaar enkel jommekes en suske en wiskes gelezen, dan hadden we wellicht bij hem een ander gedragspatroon gezien dan het neerschieten van mensen.

Gedrag is voor een deel gebaseerd op de opvatting van wat juist is en wat niet. Die opvatting wordt vanzelfsprekend beïnvloed door de informatie die je krijgt, en dat zowel op overdachte maar ook op automatische (i.e. onbewuste) wijze. Niet alleen op lange termijn, maar ook op informatie uit de situatie zelf (de context dus), en ook daarbij hoef je die inkomende informatie niet eens bewust overdacht te hebben om toch een invloed te hebben.

Ik denk dat we maar beter rekening houden met al deze effecten, en de wijze waarop menselijk gedrag tot stand komt niet zomaar simplificeren.
Oud 13 september 2006, 00:01   #1816
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Er staat genoeg over op o.a internet. Het lijkt er niet naar uit te gaan zien dat de situatie die je schildert zich in Nederland zou gaan voordoen, maar indien toch, zal ik bij leven en welzijn mij daar opnieuw op beraden.
Ik had ook nooit verwacht dat het VB zoveel mensen hun kop kon zot maken 20 jaar geleden. Maar blijkbaar is lachen met iemand om willen van zijn huidskleur tegenwoordig geen blijk meer van slechte opvoeding, integendeel. Respect is iets wat totaal tot het verleden schijnt te behoren.
Oud 13 september 2006, 00:27   #1817
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had ook nooit verwacht dat het VB zoveel mensen hun kop kon zot maken 20 jaar geleden. Maar blijkbaar is lachen met iemand om willen van zijn huidskleur tegenwoordig geen blijk meer van slechte opvoeding, integendeel. Respect is iets wat totaal tot het verleden schijnt te behoren.
Wie had vorige week kunnen voorspellen dat vandaag PDW het doelwit zou gaan worden in een extreem rechts spelletje om zijn eigen martelaren te creëren?
Na Pim Fortuyn en Theo van Gogh wordt het hier in Vlaanderen nog krasser: men ensceneert niet alleen bloedige islamieten, men betaalt ze er niet voor maar men schiet zelf!
Wanneer wordt ons landje wakker? Wanneer gaat het beseffen waar de extremisten zitten die gevaarlijk zijn, niet in Bagdad maar in Leopolsburg en Dendermonde en Antwerpen en Brugge enz;..
Wanneer wordt de waanzin van eigen volk eerst gestopt?
Het sluipende gif blijft zich verspreiden. Vandaag bleek dat het ging over vrij naïeve stumperds, morgen zijn er weer anderen.
Moet men blijven fluiten en doen of er niets aan de hand is?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 september 2006 om 00:43.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 00:31   #1818
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Waar slaat dit nou weer op? Off topic, lijkt mij.
Oud 13 september 2006, 00:32   #1819
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Neonazi's trainden onder brug in Dendermonde

Het gerecht heeft de hand gelegd op een video-opname van paramilitaire oefeningen.
De Dendermondse raadkamer heeft gisteren beslist dat de twaalf verdachten in de zaak van de neonazi's nog een maand in de cel blijven. Het gerecht is ervan overtuigd dat de groep rond de 25-jarige beroepsmilitair Thomas B. zinnens en in staat was om, op termijn, aanslagen te plegen.

Onderling hadden de leden van de groep al via de telefoon gesproken over een plan om Vlaams Belang-voorman Filip Dewinter en Dyab Abou Jahjah van de Arabisch Europese Liga te vermoorden. Deze aanslagen zouden links en rechts tegen elkaar opzetten, zodat het land in chaos zou vervallen. Dan zouden zij hun kans grijpen.

Het federale parket ontkende gisteren met klem dat de verdachten concrete plannen hadden om Dewinter, Abou Jahjah of andere politici te vermoorden. De aanslagen zouden nog in het stadium van de ,,cafépraat'' gezeten hebben, zoals de neonazi's het ook zelf na hun arrestatie verklaarden.

Wapentuig om hun plannen ten uitvoer te brengen, hadden de bendeleden anders genoeg. Bij de huiszoekingen vorige week werd een indrukwekkend wapenarsenaal gevonden. Het gerecht beschikt over het bewijs dat de groep paramilitaire trainingen organiseerde.

Ze trokken daarvoor niet altijd naar afgelegen militaire terreinen. Rechercheurs ontdekten een videoband waarop te zien is hoe gemaskerde neonazi's geweren afvuren en molotovcocktails gooien onder de Vlassembroekbrug in Dendermonde. De brug is geïdentificeerd aan de hand van de graffiti. Niemand in de buurt had iets van de oefeningen gemerkt.

De advocaten van de verdachten vroegen gisteren de vrijlating van hun cliënten. Toen de raadkamer daar niet op inging, beslisten ze vrijwel allemaal onmiddellijk om in beroep te gaan. Het dossier komt daardoor binnen de twee weken op de tafel van de Gentse kamer van inbeschuldigingstelling.

De advocaten van de neonazi's benadrukten dat hun cliënten al geruime tijd gebroken hadden met het milieu. Zo ook de vroegere vriendin van B., beroepsmilitaire Tamara V.A.

De advocaten van de vermeende wapenhandelaars - wapenverzamelaars, benadrukken ze zelf - beklemtoonden dat hun cliënten niets te maken hadden met terreuracties of neonazistische activiteiten. Ze worden daarvoor overigens niet vervolgd, wel voor wapenhandel.

,,Mijn cliënt is een wapenliefhebber en een sportschutter. We geven toe dat hij wapens in huis had die niet vergund waren, maar dat is geen reden om hem in de cel te houden'', zegt advocaat Wim Dom.

De link tussen de drie vermeende wapenhandelaars en de neonazistische groep rond Thomas B. is Rudi P. uit Putte. De man heeft bekend dat hij een wapenmaniak is en dat hij via het internet in contact is gekomen met de eveneens wapengekke B. In totaal heeft hij hem zeven wapens verkocht. Zes handvuurwapens en een Uzi, een automatisch wapen.

Vooral aan dat laatste tilt het gerecht heel zwaar. ,,Mijn cliënt heeft ondertussen alles bekend'', zegt zijn advocaat Joris Vercammen. ,,Waarom moeten ze hem nog langer in de cel houden?''

Zelfs Geert Waegebaert, de advocaat van hoofdverdachte B., vond een aanhouding niet nodig. Volgens hem is zijn cliënt geen neonazi met terreurplannen, maar ,,een ontspoorde jongeman die zich door een misdadig gedachtegoed heeft laten misleiden''.
De Standaard

No comment
Oud 13 september 2006, 00:36   #1820
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Waar slaat dit nou weer op? Off topic, lijkt mij.
ohja? plots is dat offtopic? Het gaat plots over racisme en 't is plots offtopic. Ik vind racisme even verwerpelijk als pedofilie en we zitten hier in een topic over extreem rechtse terroristen die hun haat gevoed wordt door degene waar ze al een martelaarschap voor schijnen gepland te hebben.

Dus hoezo offtopic? Begon je even te twijfelen aan jezelf ofzo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be