Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2012, 18:13   #18201
F.B.
Parlementslid

Standaard

Daarnet gelezen op de standaard.

Citaat:
Bejaard slachtoffer gewelddadige handtasdiefstal in Laken overleden

zondag 15 juli 2012, 14u30

BRUSSEL - De 96-jarige vrouw die op 3 juli brutaal werd overvallen door een groep jongeren in Laken, zou aan haar verwondingen in het ziekenhuis UZ Brussel overleden zijn. Dat melden verschillende kranten op hun website. Politie en parket kunnen het nieuws niet bevestigen.

Madeleine Klonhammer werd overvallen aan het metrostation Houba-Brugmann in Laken. Door het geduw en getrek van de overvallers kwam de vrouw ten val en raakte ze zwaargewond.

Dinsdag werd een van de vermoedelijke daders opgepakt. Het gaat om een jonge Brusselaar. Hij zit opgesloten in de gesloten jeugdinstelling van Everberg.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120715_028

Ik dacht bij mezelf.. Ja, Ja "Een Brusselaar"...

Even later op Sud-info en andere

Citaat:
Bruxelles: Madeleine Klonhammer, 96 ans, est décédée suite ?* son agression par des mineurs

Agressée par une bande de jeunes le 3 juillet dernier près de la station de métro Houba, ?* Laeken, Madeleine Klonhammer Voordecker, 96 ans est finalement décédée suite ?* ses blessures, ?* l’UZ Brussel où elle avait été hospitalisée.

Rédaction en ligne

Publié le Dimanche 15 Juillet 2012 ?* 11h29

Un de ses agresseurs, Hassan A., 15 ans, a été interpellé le 9 juillet grâce aux images de vidéosurveillance de la Stib. Il a été placé en IPPJ ?* Everberg.

Ce qui s’était passé? Trois individus, des mineurs d’âge, se jettent sur elle pour lui arracher son sac. Madeleine est projetée ?* terre où elle restera allongée de longues minutes avant d’être découverte par une voisine. Pendant ce temps, les trois petites frappes ne demandent pas leur reste. À toutes jambes, les agresseurs s’engouffrent dans la station de métro Houba-Brugmann. Une erreur qui heureusement leur sera fatale. Les caméras de surveillance installées dans le métro permettront, plus tard, d’identifier l’un des auteurs.

Les enquêteurs ont retrouvé la trace d’un des trois délinquants. Hassan A., âgé seulement de 15 ans, est interpellé grâce aux images enregistrées dans la station de métro Houba. La police locale indique, pour l’instant, ne pas vouloir donner plus de détails sur cette interpellation pour ne pas entraver l’enquête, car les complices de Hassan courent toujours.

Le jeune agresseur a été placé, ce vendredi, en IPPJ ?* Everberg dans le Brabant flamand.

http://www.sudinfo.be/461496/article...ession-par-des

Laatst gewijzigd door F.B. : 15 juli 2012 om 18:14.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 18:21   #18202
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Daarnet gelezen op de standaard.

Ik dacht bij mezelf.. Ja, Ja "Een Brusselaar"...

Even later op Sud-info en andere
Normaal gezien staat de bende vergoeilijkaards en minimaliseerders nu al klaar om in het defensieve te gaan met hun verhaaltjes over discriminatie op de arbeidsmarkt enzo. Het zal deze keer niet pakken. De Edina's gaan wat anders moeten bedenken.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 18:23   #18203
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Hassan A., 15 ans

Verder commentaar overbodig.
Oud 15 juli 2012, 18:38   #18204
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Hassan A., 15 ans

Ja, ik zat er dus flink naast hé.

Ik was er van overtuigd dat het mohammed zou zijn. Zo zie je maar hé. Niet te snel oordelen hé.

Laatst gewijzigd door F.B. : 15 juli 2012 om 18:38.
Oud 15 juli 2012, 18:41   #18205
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

Ik was er van overtuigd dat het mohammed zou zijn. Zo zie je maar hé. Niet te snel oordelen hé.
Precies, als jij zegt dat het wel een Mohammed zal zijn, en het blijkt een Hassan, Rachid of Ali te zijn, dan stigmatiseer je daarmee alle Mohammeds, en dat is onrechtvaardig en riekt naar het R-woord.
Oud 15 juli 2012, 18:55   #18206
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Precies, als jij zegt dat het wel een Mohammed zal zijn, en het blijkt een Hassan, Rachid of Ali te zijn, dan stigmatiseer je daarmee alle Mohammeds, en dat is onrechtvaardig en riekt naar het R-woord.
Stigmatiseren is als je een gedrag van één of enkele individuen toeschrijft aan de gehele groep terwijl anderen uit die groep zulks gedrag niet vertonen. De R-woord komt er bij als je je afgunst toont aan elk individu uit die gehele groep vanwege stigmatiserend gedrag.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 19:01   #18207
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Stigmatiseren is als je een gedrag van één of enkele individuen toeschrijft aan de gehele groep terwijl anderen uit die groep zulks gedrag niet vertonen. De R-woord komt er bij als je je afgunst toont aan elk individu uit die gehele groep vanwege stigmatiserend gedrag.
Afgunst?
Oud 15 juli 2012, 19:01   #18208
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 15 juli 2012, 19:19   #18209
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een uitzondering.

Je mag zeggen dat Vlaams Belangers stigmatiseren, ook al doen niet alle leden van de groep aan stigmatisatie.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 22:38   #18210
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Met ander woorden zolang er 1 gezonde appel is in een kamion appelen en ik zeg: "De appelen zijn rot, hier komt geen appel van die fabrikant meer binnen". Dan ben ik ocharme aan het stigmatiseren?

Laatst gewijzigd door kwantum : 15 juli 2012 om 22:38.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 01:18   #18211
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stigmatiseren is als je een gedrag van één of enkele individuen toeschrijft aan de gehele groep terwijl anderen uit die groep zulks gedrag niet vertonen.
De media doet niets anders door het steeds over jongeren te hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 01:19   #18212
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hassan A., 15 ans

Hoe verwonderlijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 08:43   #18213
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Met ander woorden zolang er 1 gezonde appel is in een kamion appelen en ik zeg: "De appelen zijn rot, hier komt geen appel van die fabrikant meer binnen". Dan ben ik ocharme aan het stigmatiseren?
leuke vergelijking.

Heeft mss met hoeveelheden te maken.

Als ik 10 appelen heb, en er zijn er 2 rot, dan zeg ik: Er zitten rotte appels tussen. Als ik 100 appelen heb, en er zijn er 20 of 30 rot, dan zeg ik: Al die appelen zijn rot.
Oud 16 juli 2012, 08:50   #18214
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leuke vergelijking.

Heeft mss met hoeveelheden te maken.

Als ik 10 appelen heb, en er zijn er 2 rot, dan zeg ik: Er zitten rotte appels tussen. Als ik 100 appelen heb, en er zijn er 20 of 30 rot, dan zeg ik: Al die appelen zijn rot.
Als al uw rotte appelen hoofdzakelijk en steeds opnieuw van dezelfde firma komen, dan lijkt het me best interessant om die firma uit het lijstje van leveranciers te schrappen.
Dat ze dan afkomen met "vooroordelen" omdat er toch ook nog wel niet-rotte appelen bijzaten lijkt me totaal ridicuul.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 11:16   #18215
Zenit
Banneling

Standaard

Man ernstig gewond na steekpartij in Brussels premetrostation

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120716_041
9 kansen op 10 gepleegd door een Hasanneke. Edina kan zich ook vandaag weer verrijkt voelen.
Oud 16 juli 2012, 11:50   #18216
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als al uw rotte appelen hoofdzakelijk en steeds opnieuw van dezelfde firma komen, dan lijkt het me best interessant om die firma uit het lijstje van leveranciers te schrappen.
Dat ze dan afkomen met "vooroordelen" omdat er toch ook nog wel niet-rotte appelen bijzaten lijkt me totaal ridicuul.
Dat lijkt me ook ja.

Als je zelf al een appelboomgaard hebt, dan is het helemaal van den gekke dat je van andere firma's appels gaat betrekken, vooral als die firma steeds weer geen enkele kwaliteit blijkt te kunnen leveren.
Oud 16 juli 2012, 16:08   #18217
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

terzijde nogmaals even de aandacht vestigen op 1 van de ware redenen onze aandacht constant wordt afgeleid met emorommel.
----------------------------------------------
Britse drugs gigant GlaxoSmithKline heeft de Canadese autoriteiten gewaarschuwd dat een lading van hun H1N1 vaccin ernstige allergische reacties kan oproepen. De Canadezen hebben de lading uit de roelatie genomen en zijn ze aan het testen. Er zijn 172.000 dosissen van het Arepenrix vaccin.

"We zijn gevraagd door de fabrikant GSK dit vaccin niet meer te gebruiken in afwachting van de onderzoeksresiultaten" zei Manitoba hoofd medische dienst Joel Kettner.

36 canadezen toonden ernstige allergische reacties en 200 gingen er aan dood.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 19:08   #18218
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Man ernstig gewond na steekpartij in Brussels premetrostation

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120716_041
9 kansen op 10 gepleegd door een Hasanneke. Edina kan zich ook vandaag weer verrijkt voelen.
"De gewonde zou van Marokkaanse origine zijn en de verdachte zou de Poolse nationaliteit hebben maar verdere details ontbreken nog."
't Zijn haast altijd vreemdelingen. Het zou bijna een verademing zijn om eens een naam als Janssens of Peeters te zien staan.
Wie zijn ogen nu nog niet beginnen open gaan, is stekeblind of moedwillig.
Oud 16 juli 2012, 19:20   #18219
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
"De gewonde zou van Marokkaanse origine zijn en de verdachte zou de Poolse nationaliteit hebben maar verdere details ontbreken nog."
't Zijn haast altijd vreemdelingen. Het zou bijna een verademing zijn om eens een naam als Janssens of Peeters te zien staan.
Wie zijn ogen nu nog niet beginnen open gaan, is stekeblind of moedwillig.
Ik ken een politieman die vroeger bij de politie van Mechelen was. Die zei mij dat als er in Mechelen geen mensen van Marokkaanse afkomst zouden zijn ze nagenoeg niets meer te doen zouden hebben . Peis en vree , alleen nog af en toe een interventie omdat een zatte Belg zijn vrouw had afgeslagen. Zo goed als ALLE zware criminaliteit kan daar aan buitenlanders en in het bijzonder aan Marokkanen gelinkt worden .

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 juli 2012 om 19:20.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 19:38   #18220
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ken een politieman die vroeger bij de politie van Mechelen was. Die zei mij dat als er in Mechelen geen mensen van Marokkaanse afkomst zouden zijn ze nagenoeg niets meer te doen zouden hebben . Peis en vree , alleen nog af en toe een interventie omdat een zatte Belg zijn vrouw had afgeslagen... .
En waarschijnlijk had zij het nog verdiend ook!
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be