Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2020, 15:50   #1821
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Uw tijdlijn klopt niet.
Mijn tijdlijn haal ik bij Heather Mac Donald:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

I Cited Their Study, So They Disavowed It

Citaat:
In September 2019, I cited the article’s finding in congressional testimony. I also referred to it in a City Journal article, in which I noted that two Princeton political scientists, Dean Knox and Jonathan Mummolo, had challenged the study design. Messrs. Cesario and Johnson stood by their findings. Even under the study design proposed by Messrs. Knox and Mummolo, they wrote, there is again “no significant evidence of anti-black disparity in the likelihood of being fatally shot by the police.”

My June 3 Journal op-ed quoted the PNAS article’s conclusion verbatim. It set off a firestorm at Michigan State. The university’s Graduate Employees Union pressured the MSU press office to apologize for the “harm it caused” by mentioning my article in a newsletter. The union targeted physicist Steve Hsu, who had approved funding for Mr. Cesario’s research. MSU sacked Mr. Hsu from his administrative position. PNAS editorialized that Messrs. Cesario and Johnson had “poorly framed” their article—the one that got through the journal’s three levels of editorial and peer review.
Wat klopt er niet aan de volgorde van mijn tijdlijn? Gelieve de nodige bronnen te geven in plaats van zomaar te roepen dat ze niet klopt.

Citaat:
En Cesario heeft op basis van de initiele kritiek op hun artikel zelf hun artikel aangepast. Toen die correctie gepubliceerd werd, kwamen er andere flaws aan het licht, en dit, in combinatie met het misbruiken van de studie in het publieke debat, oa door dat Op Ed, heeft ertoe geleid dat ze zelf beslist hebben om die studie terug te trekken.
Nu parafraseer je gewoon de begeleidende tekst bij de intrekking van dat artikel. Zonder het te hebben over de olifant in de kamer: het ontslag van Stephen Hsu.

Wanneer academische vrijheid op zo een brute wijze met de voeten wordt getreden is alle gepalaver over "flaws" praat voor de vaak. De tekst van die intrekking moet op dezelfde manier worden benaderd als de tekst die een gijzelaar voorleest op video.

Citaat:
PNAS heeft er een editorial aan gewijd, net om zulke zever als hierboven te ontkrachten

https://www.pnas.org/content/117/31/18135
Dat is geen PNAS editoriaal maar een op-ed van twee sociologen.

Ik zal nog eens mijn vraag aan jou herhalen want je bent er opvallend stil over:

Citaat:
wat vind je van het ontslag van Stephen Hsu?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 15:56   #1822
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik vind 't wel knap dat er nog zoveel zwarten rondlopen in de VS, vrij rondlopen op straat, gezien 't 'systematisch racisme' waarbij zwarten worden opgejaagd als loslopend wild, zelfs bij elke ademhaling worden neergeknald.

Dit is wat Larry Elder er van vindt.

https://youtu.be/Z572XopBVFc
Ze houden wel zelf hun aantallen beperkt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 15:57   #1823
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind 't wel knap dat er nog zoveel zwarten rondlopen in de VS, vrij rondlopen op straat, gezien 't 'systematisch racisme' waarbij zwarten worden opgejaagd als loslopend wild, zelfs bij elke ademhaling worden neergeknald.

Dit is wat Larry Elder er van vindt.

https://youtu.be/Z572XopBVFc
De ketter Larry Elder zal in deze draad - net als Stephen Hsu - doodgezwegen worden. Teveel in tegenspraak met de doctrine van BLM en de nieuwe religie van Critical Race Theory. Amen.
Oud 8 oktober 2020, 16:05   #1824
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ze houden wel zelf hun aantallen beperkt.
Black lives don't matter to Black Lives Matter.

Oud 8 oktober 2020, 16:09   #1825
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dit zijn de keiharde cijfers en daar is alles mee gezegd!
Oud 8 oktober 2020, 18:32   #1826
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voltian, heb jij die Fryer studie eigenlijk wel gelezen? Hun bevindingen zijn veel minder dramatisch dat wat jij doet uitschijnen hoor.

Fryer probeert zijn resultaten te verklaren door aan te nemen dat een fractie van het politiekorps geniepige racisten zijn die niet te ver over de schreef kunnen gaan willen ze geen sanctie krijgen. Dat is geen systematisch racisme. Dat zijn individuele rotte appels die in toom worden gehouden door een anti-racistisch systeem.
yup gelezen; ze zijn inderdaad voorzichtig. Waarschijnlijk omdat aantonen van systemisch racisme nogal een netelige kwestie is. eigenlijk zeggen ze dat zelf ook:

Citaat:
With these caveats in mind, this paper takes first steps into the treacherous terrain of understanding the nature and extent of racial differences in police use of force
controleren voor omgevingsfactoren is niet simpel en al helemaal niet als uw dataset mogelijke inherente bias bevat.

Daarom is die dataset van 911-calls interessant.

Uiteraard zijn het rotte appels. Vanaf wanneer is het een rotte appel en vanaf wanneer is het systematisch? I'd say als ge het system-wide uit de data kunt afleiden. En dat blijkt dus.

djeezes christ, deze discussie...
Oud 8 oktober 2020, 18:33   #1827
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:

Kunt ge mij de link bezorgen van de studie waaruit je dit hebt geplukt? Ben erg benieuwd naar de context
Oud 8 oktober 2020, 19:21   #1828
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kunt ge mij de link bezorgen van de studie waaruit je dit hebt geplukt? Ben erg benieuwd naar de context
Dat heb ik niet uit een studie geplukt. Die grafiek doet vaak de ronde hier en daar en ik heb tot nu toe nog geen "debunking" ervan gezien.

De cijfers kun je narekenen aan de hand van deze tabel:
https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s...ender_2013.xls

Je moet ook het aantal "blanken" en "zwarten" in de VS in 2013 ergens opzoeken.
Oud 8 oktober 2020, 19:52   #1829
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard zijn het rotte appels. Vanaf wanneer is het een rotte appel en vanaf wanneer is het systematisch? I'd say als ge het system-wide uit de data kunt afleiden. En dat blijkt dus.
Het verschil tussen blank en zwart in gebruik van dwang tegen de persoon daalt naarmate de dwang zwaarder wordt. Dus het anti-racistisch systeem houdt de racistische rotte appels in toom.

Ik denk dat de algemene gewelddadigheid van veel politiediensten en hun slechte selectieproeven en opleidingen een veel groter probleem vormen dan de raciale "bias" in de toepassing van dat geweld.

Als je een oplossing wil voor de vele schietpartijen in bv Chicago heeft het ook geen zin om over de huidskleur van daders & slachtoffers te blijven jammeren. Dat geldt evenzeer voor politiegeweld. De tijd van Jim Crow is al lang voorbij.

Betere selectie & opleiding van agenten zal de rotte appels (racistische en niet-racistische) er vanzelf uitfilteren. Maar dat betekent dat er meer geld nodig is voor de politie en niet minder, zoals BLM eist.

Ook politievakbonden nemen die rotte appels vaak teveel in bescherming.

BLM maakt er een huidskleur-discussie van. Ze roept "defund the police". En ze praat rellen, plunderingen en brandstichtingen goed. Dit werkt allemaal contra-productief. Er is geen slechtere pleitbezorger voor de leefomstandigheden van African Americans dan BLM.
Oud 9 oktober 2020, 15:24   #1830
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ketter Larry Elder zal in deze draad - net als Stephen Hsu - doodgezwegen worden. Teveel in tegenspraak met de doctrine van BLM en de nieuwe religie van Critical Race Theory. Amen.
24 hr later, the sound of silence.
Oud 9 oktober 2020, 15:52   #1831
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier over politiegeweld en studies tonen aan dat zwarter harder aangepakt worden dan blanken.

https://www.theguardian.com/us-news/...olice-killings
Oud 9 oktober 2020, 15:53   #1832
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat hier over politiegeweld en studies tonen aan dat zwarter harder aangepakt worden dan blanken.

https://www.theguardian.com/us-news/...olice-killings
Weet je wie de zwarte het hardst aanpakt?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2020, 15:57   #1833
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Weet je wie de zwarte het hardst aanpakt?
Ik ben niet racistisch. Ik weet dat er ook foute zwarte politiemensen zijn.
Oud 9 oktober 2020, 16:47   #1834
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij wordt vaak 'Coon', 'Oreo', 'Coconut', maar meest 'Uncle Tom' genoemd (niet beseffend dat Uncle Tom in 't verhaal niet de slechte was).

Vandaar z'n docufilm.

https://www.uncletom.com/
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2020, 17:03   #1835
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij wordt vaak 'Coon', 'Oreo', 'Coconut', maar meest 'Uncle Tom' genoemd (niet beseffend dat Uncle Tom in 't verhaal niet de slechte was).

Vandaar z'n docufilm.

https://www.uncletom.com/
Je bent Bounty nog vergeten.
Oud 9 oktober 2020, 18:43   #1836
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen blank en zwart in gebruik van dwang tegen de persoon daalt naarmate de dwang zwaarder wordt. Dus het anti-racistisch systeem houdt de racistische rotte appels in toom.

Ik denk dat de algemene gewelddadigheid van veel politiediensten en hun slechte selectieproeven en opleidingen een veel groter probleem vormen dan de raciale "bias" in de toepassing van dat geweld.

Als je een oplossing wil voor de vele schietpartijen in bv Chicago heeft het ook geen zin om over de huidskleur van daders & slachtoffers te blijven jammeren. Dat geldt evenzeer voor politiegeweld. De tijd van Jim Crow is al lang voorbij.

Betere selectie & opleiding van agenten zal de rotte appels (racistische en niet-racistische) er vanzelf uitfilteren. Maar dat betekent dat er meer geld nodig is voor de politie en niet minder, zoals BLM eist.

Ook politievakbonden nemen die rotte appels vaak teveel in bescherming.

BLM maakt er een huidskleur-discussie van. Ze roept "defund the police". En ze praat rellen, plunderingen en brandstichtingen goed. Dit werkt allemaal contra-productief. Er is geen slechtere pleitbezorger voor de leefomstandigheden van African Americans dan BLM.
Dit heet whataboutism, een andere vis-verdrinking-strategie.

Zodra het niet meer mogelijk is dat uw hypthose nog te verdedigen valt (i.e. er is geen sprake van systematisch racisme in de VS), dan begint ge over andere, niet relevante oorzaken voor politiegeweld.

Ik ga toch even de essentie centraal zetten: er is aangetoond systematisch racisme bij de flikken in de VS. Eigenlijk erkent ge dat zelfs verdoken in deze reactie.

Wederom, knap Vanderzapig.
Oud 9 oktober 2020, 18:45   #1837
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet uit een studie geplukt. Die grafiek doet vaak de ronde hier en daar en ik heb tot nu toe nog geen "debunking" ervan gezien.
Dus, voor een goed begrip, je hebt een factoid opgevangen waarvan je niet weet of het klopt, waarvan je de context niet weet, waarvan je niet weet waar het vandaan komt, maar waarvan je de waarachtigheid pas in vraag stelt zodra iemand anders ze "debunkt".

wow
Oud 9 oktober 2020, 20:43   #1838
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zodra het niet meer mogelijk is dat uw hypthose nog te verdedigen valt (i.e. er is geen sprake van systematisch racisme in de VS)
Dat is niet mijn hypothese. Ik heb zelfs helemaal geen hypothese. Ik leg mij gewoon neer bij de conclusies van serieuze studies. Zowel die van Dryer als die van Cesario.

Citaat:
dan begint ge over andere, niet relevante oorzaken voor politiegeweld.
Ik begin over wat ik wil.

Ik vind het overmatig geweld van de politie in de VS een veel zorgwekkender probleem dan de raciale "bias" die men met een vergrootglas moet zoeken. En wellicht een uitdovend fenomeen is naarmate de tijd verstrijkt.

Citaat:
Ik ga toch even de essentie centraal zetten: er is aangetoond systematisch racisme bij de flikken in de VS. Eigenlijk erkent ge dat zelfs verdoken in deze reactie.
Nee. Rotte appelen die in toom worden gehouden door het systeem is geen systematisch racisme. Eerder het tegendeel: het systeem is anti-racistisch.

Citaat:
Wederom, knap Vanderzapig.
Dankuwel.
Oud 9 oktober 2020, 20:55   #1839
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus, voor een goed begrip, je hebt een factoid opgevangen waarvan je niet weet of het klopt, waarvan je de context niet weet, waarvan je niet weet waar het vandaan komt, maar waarvan je de waarachtigheid pas in vraag stelt zodra iemand anders ze "debunkt".

wow
Correct!

Het hoeft niet altijd mij te zijn die alles narekent.

De FBI bron heb ik jou al gegeven. Dit is jouw ultieme kans om mij in mijn hemd te zetten. Als die grafiek in tegenspraak is met de feiten zal ik het van jou wel horen.
Oud 9 oktober 2020, 21:27   #1840
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Je bent Bounty nog vergeten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be