![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1841 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de pree van een halftime arbeider hier per maand kan een afrikaans dorp een gans jaar eten!
![]() |
![]() |
#1843 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1844 |
Europees Commissaris
|
![]() Het voorstel van Vivant om belastingen te heffen op de producten ipv op de arbeid verdient ook wel enige aandacht vind ik, in die zin dat er een schaal zou moeten worden gemaakt op wereldvlak en dit op basis van de lonen die worden uitbetaald. Als een arbeider in China dus acht keer minder verdient dan bijvoorbeeld in Belgie zouden de producten die van ginderuit hier worden ingevoerd acht keer meer moeten belast worden. Op die manier krijgt men een concurrentie gebaseerd op dezelfde loonwaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte ze moeten nog verlof nemen, staan geregeld ziek, sociaal verlof, zwangerschapsverlof nu ook de vader 10 dagen extra en al de rest. Er schiet niet veel meer over hé?
![]() |
![]() |
#1846 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1847 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1848 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[SIZE=1]Blij U en Mambo nog eens te 'zien'... Ik begon al het ergste te vrezen.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1849 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op mijn werk bijvoorbeeld zijn er toch verschillende werknemers die eigenlijk zouden willen kiezen voor bijvoorbeeld vier vijfden (vooral vrouwelijke werknemers met kinderen geef ik toe) op voorwaarde dat ze die vakantiedagen kunnen bundelen tijdens de vakantieperiodes. [SIZE=1]Btw: het is niet omdat we er enkele dagen niet waren dat we weg zijn he.[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1850 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[SIZE=2]En als alle vrouwelijke werknemers kinderen zouden hebben en dus allen dezelfde periode vakantie zouden willen nemen, heeft men wss wel een probleem (of anderen zijn van die verminderde 'dienstverlening' het slachtoffer)... Op uw werk is men wss minder afhankelijk van klanten... In een productiebedrijf liggen de zaken wss wel iets moeilijker (qua werkregeling)... Mss zou men bepaalde groepen ook een cursus moeten geven om hen te doen geloven dat het leven voor veel mensen minder stresserend is dan vroeger (de meesten hebben nooit zo weinig uren moeten werken en zoveel verlofdagen gehad)... De groenen hebben zo dikwijls herhaald dat alles te stresserend is geworden, dat velen het echt zijn beginnnen te geloven... [SIZE=1] (natuurlijk zijn er een pak uitzondereingen)[/SIZE] [/SIZE][/SIZE] Laatst gewijzigd door Chipie : 24 april 2006 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1851 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als men daarentegen, via een andere organisatie al een heel pak mensen zou kunnen aannemen die daadwerkelijk op zoek zijn naar een job maar die knelpuntberoepen niet zien zitten zou die beroepen misschien op die manier aantrekkelijk kunnen worden gemaakt. Weet niet, is maar een denkpiste. Laatst gewijzigd door Karma : 24 april 2006 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1852 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1853 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet goed wat er aan de hand is de laatste jaren, het lijkt wel een virus of zo dat men het niet meer ziet zitten om nog wat te doen.
Laatst was ik bij een collega aangeland en daar staan 8 camionetten om dagelijks uit te rijden. 6 stonden stil op zijn parking. 1 kwam binnen en ik deed zo eens een praatje (eens vissen natuurlijk) en die zei het ook dat ze tegenwoordig meer stil staan dan aan het werken. Allemaal ziek blijkbaar en veel pillen bestaan daar niet voor zo te zien. Drama en binnenkort zal dat bedrijfje wel over te nemen staan, nogmaals! Begin maar hé als aankomende aannemer/ondernemer! Dan maar klagen dat er geen werk genoeg is. Je zou voor minder niks meer doen tegenwoordig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1854 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op mijn werk bijvoorbeeld kiezen de meeste opvoeders om meer uren aan één stuk te presteren omdat ze op die manier meer dagen vrij zijn. Wat blijkt is dat er heel weinig opvoeders (ik spreek specifiek over mijn werk) ziek zijn. De leerkrachten daarentegen die in de sleur zitten van alle dagen te moeten werken, daar is het absentiïsme schrijnend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1855 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1856 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1857 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijwillige onbenullen... daar kan men , in het beste geval, eens mee lachen, nietwaar? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 24 april 2006 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1858 |
Minister
|
![]() Ik zou je niet eens irl willen zien, je bent gewoon een oude luilak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1859 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1860 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men nu de arbeidsduur nog gaat verminderen, zult U zien dat de stress nog zal toenemen (maar dat wist U ongetwijfeld zelf)... |
|
![]() |
![]() |