Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2012, 21:55   #18621
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Katholicisme moet met wortel en tak uitgeroeid worden. Alle respect voor mensen die nog heil zien in een totale degeneratie en misbruik van een religieuze stroming die het Christendom noemt zoals de Roomsen deden. De Romeinen hebben van het Christendom een elitaire religieuze handeling gemaakt totaal in tegenspraak met de principes van De Here. Jezus Christus zelf was bijvoorbeeld zelf radikaal tegen beeldenverering en protserige rijkdom. De RKK is in feite een criminele instelling die onderdrukking, pedofilie en moord legaliseerde omdat ze van zichzelf pretendeerde dat ze in naam van God handelde. Niets is minder waar, de RKK is een verderfelijke instelling die best zo snel mogelijk naar de vuilnisbak van de geschiedenis wordt verwezen.
Breid het gewoon uit naar gans dat christendom. Een aantal soorten protestantisme, te beginnen met calvinisme, is nog een stukje kwaadaardiger dan de RKK.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 21:59   #18622
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Breid het gewoon uit naar gans dat christendom. Een aantal soorten protestantisme, te beginnen met calvinisme, is nog een stukje kwaadaardiger dan de RKK.
Met Calvinisme is niets mis. Mss omdat Calvinisten meer leven naar Gods woord dan Katholieken. Wie tegen willens lid blijft van een instelling die pedofilie oogluikend toestaat is medeplichting. Waarom zien we dit soort misbruik nooit met dominees???
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:01   #18623
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Is het niet waar wat ik zeg misschien?
Ja, het komt regelmatig voor dat je glashard zit te liegen. En dat zeg ik niet snel over iemand, want de meeste mensen zitten er wel eens naast, zo ook ik, maar die geven dat dan toe en leren ervan. Maar jou ontbreekt echt alle intellectuele eerlijkheid om je ongelijk toe te geven.

Zo blijf je maar emmeren over dat de Hollanders zijn gaan lopen in het Warandepark. Terwijl je heel goed weet (of zou moeten weten) dat daar geen Hollands leger zat, maar gewoon het (Regerings)leger. (en dat dat voor 2/3 gewoon uit Zuid-Nederlanders bestond (in jouw woorden zouden dat dus Belgen zijn)).

Het zou je sieren dat eens uit je strot te krijgen. Maar dat zal vermoedelijk niet lukken.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:02   #18624
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En wat is dan die fameuze 'eigen cultuur' uit Nederland?? Klompen, kaas, molens, tulpen? Want een eigen hedendaagse schilderkunst, typisch voor Nederland ken ik niet. Een eigen typische Nederlandse muziek evenmin. En een eigen hedendaagse Nederlandse klederdracht is mij onbekend . En...en... Niet veel eigen Nederlandse cultuur zo te zien. Ze hebben wel een eigen mentaliteit die Nederlanders, da's waar. En ze verschillen met ons, dat is ook waar. En als u dat een 'eigen cultuur' wilt noemen, dan ben ik het met u eens.
Heeft Maxima niet gezegd dat "de Nederlander" niet bestaat?
De volksaard binnen Nederland kan nogal verschillen. Misschien moet dit eens geanalyseerd worden waaruit zal blijken waar er wel of geen overeenstemmingen zijn met Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door bartelx : 12 februari 2012 om 22:03.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:42   #18625
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Binnen 4 dagen opgerold.
Jullie mogen van geluk spreken dat het Amerikaanse leger jullie in '44 en '45 te hulp kwam schieten.
Klopt niet!.
Raad eens een geschiedenisboek daarover, in plaats van Wikipedia.

Nederland is trouwens bevrijd door de Canadezen en de Britten, niet door de Amerikanen.
De Amerikanen heb wel gevochten in Nederland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Om maar aan te geven dat ge u niet moet schamen om hulp te krijgen van een vriend in het oog van een (op dat moment) gemeenschappelijke vijand.
Om hulp te krijgen van een vriend is ook geen schande.
Maar de schande ligt in deze dat men Nederland bestempeld als "vijand" en Frankrijk als "vriend".

Gezien de geschiedenis klopt dat dus niet!.
Ik bedoel; die Nederlandse leeuw bij Waterloo staat er niet voor niks!.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:43   #18626
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Klopt niet!.
Raad eens een geschiedenisboek daarover, in plaats van Wikipedia.

Nederland is trouwens bevrijd door de Canadezen en de Britten, niet door de Amerikanen.
De Amerikanen heb wel gevochten in Nederland.



Om hulp te krijgen van een vriend is ook geen schande.
Maar de schande ligt in deze dat men Nederland bestempeld als "vijand" en Frankrijk als "vriend".

Gezien de geschiedenis klopt dat dus niet!.
Ik bedoel; die Nederlandse leeuw bij Waterloo staat er niet voor niks!.

Jeff
Soms is het een beetje tegen een muur praten bij die lui. Ben blij dat er af en toe wat vers bloed komt binnenwaaien.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:49   #18627
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Met Calvinisme is niets mis. Mss omdat Calvinisten meer leven naar Gods woord dan Katholieken. Wie tegen willens lid blijft van een instelling die pedofilie oogluikend toestaat is medeplichting. Waarom zien we dit soort misbruik nooit met dominees???
Het calvinistisch ethos is een steunpilaar van het kapitalisme. Net daarom moet het uitgeroeid worden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:50   #18628
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een natie betekent niet een eigen taal.
bv China, Canada, Zwitserland, maar ook Spanje, Groot Brittannië, enz...
Dat zei ik ook niet!.
Beter lezen!.

Ik zei; Nederland op zijn slechts is nog altijd een natiestaat, met een eigen cultuur en taal.
* Oftewel een kleine opsomming van dat gene waarom Nederland een natiestaat is, en België dus niet. *

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En het is niet omdat een paar kwezels klagen dat daarom niemand tevreden is.
Een paar kwezels?!?.
Hoeveel Vlamingen stemmen ook alweer op partijen zoals het Vlaams Belang, NV-A of LDD?..

Allemaal "fiere" Belgen nietwaar??..
Zeg eens, ben je altijd zo complimenteus over "landgenoten" die een andere mening over België hebben dan jij?.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 23:00   #18629
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Allemaal "fiere" Belgen nietwaar??..
Zeg eens, ben je altijd zo complimenteus over "landgenoten" die een andere mening over België hebben dan jij?.
Zoals al eeuwen goed gebruik hanteert hij ook nu nog het credo 'als je er anders over denkt kan je opkrassen' (oftewel naar Nederland verhuizen).
België ten goede veranderen? Welnee, bevalt het je niet dan rot je maar op.

Ooit was België (althans het gebied dat we nu zo noemen) groter dan Nederland, economisch gezien, cultureel gezien, qua bevolking. Tegenwoordig is dat (om de gekende redenen) niet meer zo. België reduceert zichzelf t.o.v Nederland en niets wijst er op dat dat gaat veranderen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 23:32   #18630
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Zoals al eeuwen goed gebruik hanteert hij ook nu nog het credo 'als je er anders over denkt kan je opkrassen' (oftewel naar Nederland verhuizen).
België ten goede veranderen? Welnee, bevalt het je niet dan rot je maar op.

Ooit was België (althans het gebied dat we nu zo noemen) groter dan Nederland, economisch gezien, cultureel gezien, qua bevolking. Tegenwoordig is dat (om de gekende redenen) niet meer zo. België reduceert zichzelf t.o.v Nederland en niets wijst er op dat dat gaat veranderen.
Zoals ook eeuwen goed gebruik zijn zij welkom in Nederland, en daar ben ik als Nederlander heel tevreden over.

Zoals je weet kom ik uit Amsterdam, en staan Amsterdammers met recht & rede nou eenmaal niet bekend om hun bescheidenheid als het gaat om het geven van hun mening. ( hart op de tong. )

Maar zo bot, kort, grof, onredelijk, koppig, dom, lelijk en ronduit onbeschoft heb ik een Amsterdammer nog nooit zien doen in een discussie, laat staan een Nederlander!.
In tegenstelling tot enkele lui hier op het forum.

Maar goed zoals jezelf al aan gaf; België reduceert zichzelf t.o.v Nederland .
Moge dit lang zo door gaan, tot de dag komt dat België niet meer is dan een herinnering.

Jeff

Laatst gewijzigd door Pinda : 12 februari 2012 om 23:38.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 23:41   #18631
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Zoals je weet kom ik uit Amsterdam, en staan Amsterdammers met recht & rede nou eenmaal niet bekend om hun bescheidenheid als het gaat om het geven van hun mening. ( hart op de tong. )

Maar zo bot, kort, grof, onredelijk, koppig, dom, lelijk en ronduit onbeschoft heb ik een Amsterdammer nog nooit zien doen in een discussie, laat staan een Nederlander!.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 23:42   #18632
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Maar zo bot, kort, grof, onredelijk, koppig, dom, lelijk en ronduit onbeschoft heb ik een Amsterdammer nog nooit zien doen in een discussie, laat staan een Nederlander!.
Jeff, het is een universele natuurwet dat wij stervelingen in discussies de eigenschappen van onze tegenstanders dreigen over te nemen. Ik hoop dat je Nederlandse beleefdheid niet vroeg of laat aan het wankelen wordt gebracht op dit forum, en wens je veel sterkte vanuit het diepe Zuiden.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 00:02   #18633
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Nederland is trouwens bevrijd door de Canadezen en de Britten, niet door de Amerikanen.
De Amerikanen heb wel gevochten in Nederland.
Niet Polen maar Belgen bevrijdden het Nederlandse Oost-Groningen

Het oosten van Groningen werd in april 1945 niet door Poolse troepen, maar door Belgische militairen bevrijd. Dat blijkt uit een reportage van RTV Noord, de regionale omroep van de provincie Groningen. De reportage bestaat ondermeer uit een getuigenis van Jaak Daemen, één van de Belgische militairen die deel uitmaakte van de troepen die ondermeer Oost-Groningen hebben bevrijd, de Belgische SAS Parachutisten. De SAS Parachutisten of Belgian SAS Squadron was de Belgische tak van de Britse Special Air Service, de Britse Special Forces. Het “Belgian SAS Squadron” groeide samen met een andere elite-eenheid –de 4th troop of 10 Inter-Allied Commando- na de oorlog uit tot het huidige Regiment ParaCommando.
Tot nog toe werd algemeen verondersteld dat de regio door Poolse pantsertroepen werd bevrijd. Wie zich enigszins verdiept in de materie, komt echter tot de vaststelling dat die Poolse pantsers werden voorafgegaan door Belgische stoottroepen. Voordat de lokale bevolking goed en wel besefte dat ze bevrijd waren, trokken de Belgische troepen al door naar het volgende dorp. De troepen die na de Belgen in het dorp verschenen, de Polen, werden vervolgens onthaald als helden en bevrijders. De Belgen bleven echter in het anonieme. Ook nu nog, meer dan 60 jaar na dato.

De inzet van Belgische SAS’ers in Noord-Nederland (Operatie Larkswood) was een onderdeel van een grootscheepse geallieerde operatie die tot doel had Nederland volgens de noord-zuid as in twee delen te snijden. Dit om de terugtrekkende Duitsers te omsingelen en de aftocht te bespoedigen van hen die in het oosten gevestigd waren. In dat kader werden de Belgen begin april 1945 ingezet in Coevorden. Vandaar moesten de verkenningstroepen doorstoten naar het noorden, tot aan de Dollard, de zeearm in Oost-Groningen die Nederland van Duistland deels scheidt.

Bij de daarmee gepaarde gevechten verloren de Belgen ook drie manschappen. De SAS’ers ROLIN, BREUR en HAZARD lieten op 12 april 1945 hun leven tijdens een vuurgevecht in Veele, een dorp nabij Winschoten. Ook nu nog zijn er ter plaatse enkele zaken die herinneren aan deze gebeurtenissen. Zo vind je in Veele de “Kolonel Blondeelweg” (Kolonel Blondeel is de oprichter en bevelhebber van de SAS Parachutisten, nvdr) en de “Rolin-brug” terug. Ook in ondermeer Finsterwolde, Veerle en Winschoten zijn monumenten opgericht die herinneren aan de inzet en offers van de Belgen.

http://www.paracommando.com/comment....ment.news.1810
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 00:11   #18634
hollande
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 februari 2010
Berichten: 2.114
Standaard

is dat niet vermoeiend zo tegen zichzelf lullen....


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Zoals al eeuwen goed gebruik hanteert hij ook nu nog het credo 'als je er anders over denkt kan je opkrassen' (oftewel naar Nederland verhuizen).
België ten goede veranderen? Welnee, bevalt het je niet dan rot je maar op.

Ooit was België (althans het gebied dat we nu zo noemen) groter dan Nederland, economisch gezien, cultureel gezien, qua bevolking. Tegenwoordig is dat (om de gekende redenen) niet meer zo. België reduceert zichzelf t.o.v Nederland en niets wijst er op dat dat gaat veranderen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Zoals ook eeuwen goed gebruik zijn zij welkom in Nederland, en daar ben ik als Nederlander heel tevreden over.

Zoals je weet kom ik uit Amsterdam, en staan Amsterdammers met recht & rede nou eenmaal niet bekend om hun bescheidenheid als het gaat om het geven van hun mening. ( hart op de tong. )

Maar zo bot, kort, grof, onredelijk, koppig, dom, lelijk en ronduit onbeschoft heb ik een Amsterdammer nog nooit zien doen in een discussie, laat staan een Nederlander!.
In tegenstelling tot enkele lui hier op het forum.

Maar goed zoals jezelf al aan gaf; België reduceert zichzelf t.o.v Nederland .
Moge dit lang zo door gaan, tot de dag komt dat België niet meer is dan een herinnering.

Jeff
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 00:16   #18635
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
is dat niet vermoeiend zo tegen zichzelf lullen....

Sorry, Ik ben Hollander niet.

Doe nog een gok?.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 00:39   #18636
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Jeff, het is een universele natuurwet dat wij stervelingen in discussies de eigenschappen van onze tegenstanders dreigen over te nemen. Ik hoop dat je Nederlandse beleefdheid niet vroeg of laat aan het wankelen wordt gebracht op dit forum, en wens je veel sterkte vanuit het diepe Zuiden.
Dankjewel.
Maar het komt wel goed hoor, bovendien;
"wat er ook gebeurd"


Jeff

Laatst gewijzigd door Pinda : 13 februari 2012 om 00:40.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 06:53   #18637
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Gezien de geschiedenis klopt dat dus niet!.
Gezien uw revisionistische geschiedenis niet, nee.
Gezien de echte geschiedenis wel.

Maar dat is allemaal water onder de brug.
Nederland is ondertussen terug een goede vriend, dus ge moet u zo niet opwinden over iets wat zo lang geleden is gebeurd.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 07:58   #18638
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Met Calvinisme is niets mis. Mss omdat Calvinisten meer leven naar Gods woord dan Katholieken. Wie tegen willens lid blijft van een instelling die pedofilie oogluikend toestaat is medeplichting. Waarom zien we dit soort misbruik nooit met dominees???
Ik stel vast dat u Dominee Visser niet kent.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 08:20   #18639
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ja, het komt regelmatig voor dat je glashard zit te liegen. En dat zeg ik niet snel over iemand, want de meeste mensen zitten er wel eens naast, zo ook ik, maar die geven dat dan toe en leren ervan. Maar jou ontbreekt echt alle intellectuele eerlijkheid om je ongelijk toe te geven.

Zo blijf je maar emmeren over dat de Hollanders zijn gaan lopen in het Warandepark. Terwijl je heel goed weet (of zou moeten weten) dat daar geen Hollands leger zat, maar gewoon het (Regerings)leger. (en dat dat voor 2/3 gewoon uit Zuid-Nederlanders bestond (in jouw woorden zouden dat dus Belgen zijn)).

Het zou je sieren dat eens uit je strot te krijgen. Maar dat zal vermoedelijk niet lukken.
Wanneer u de mening toegedaan bent dat iemand de waarheid niet vertelt dan moet u deze onwaarheid ontzenuwen. En dat doet u vrijwel nooit.


Wat het Warandepark betreft. Het Hollands regeringsleger werd verjaagd door de opstandelingen. Of er nu Zuid-Nederlanders in zaten of niet, doet er niet toe. Ze waren om den brode in dienst van Willem I en maakten dus deel uit van het Hollands leger. Bovendien blijkt dat heel wat van deze soldaten weigerden te schieten op de Belgische opstandelingen om evidente redenen (*) en ze werden dan ook niet vertrouwd door de Hollandse legerleiding. Wat er ook van zij, het Hollands leger werd op de vlucht gedreven door de Belgische revolutionairen en uit het Warandepark gejaagd. Zoveel is zeker.



(*)
Zo verhaalt Van Genabeth dat tijdens de opstand in Brugge het feit dat de Vlaamse soldaten die in het Hollands leger dienden, toen ze het bevel kregen te schieten op de menigte, deze Vlaamse soldaten in de lucht schoten terwijl Hollandse soldaten wel degelijk effectief op de menigte schoten.
En Van Genabeth kon het weten, want als Hollander zat hij daar verstrikt, midden in deze Belgische opstand die daar in volle hevigheid uitbrak.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 februari 2012 om 08:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 10:04   #18640
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het calvinistisch ethos is een steunpilaar van het kapitalisme. Net daarom moet het uitgeroeid worden.
Even aangenomen dat je gelijk hebt, dan vind ik het juist een reden om het calvinisme te prijzen. Het kapitalisme is beter dan alle tot nu toe bekende systemen. Ontelbare mensen hebben zich dankzij het kapitalisme uit de armoede weten te werken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be