![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#18641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat we te horen krijgen over Mariupol bvb., inclusief dat zogezegde "kindertheater" kpmt van deze bron. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het goed is mag het ook geschreven worden.
![]() |
![]() |
#18644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is trouwens een correcte feitelijke stelling maar verandert niks aan jouw & tomms 'whataboutiski' schrijfsels hier. Nada. Nichego.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 maart 2022 om 04:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan begrijp ik niet waarom u, vanuit uw positieve houding t.o.v. China, de agressie van de Angelsaksen tegenover Rusland bij monde van de Oekraïeners toejuicht. De logica is zoek. Of Chinezen vriendelijk zijn of niet raakt niet waar het om gaat, mijn gedacht. Misschien benadert u de zaken teveel als 'kleine commerçant'.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 maart 2022 om 04:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat uw familie zich dan niet toevallig op de veekeerde plaats het verkeerde moment bevindt, want dan zult u misschien nog eens denken aan wat u hiernet verkondigd hebt. (of misschien bent u zo cynisch dat zelfs dat u niet meer kan schelen maar soit. Ik ken de mentaliteit van veel westerlingen die in Azie wonen. "Aziaten zijn vervangbaar, zolang ze ons maar goed doen voelen en doen wat ze moeten doen". Velen doen niet eens de moeite om de lokale taal te leren, typisch westers neokoloniaal gedrag) Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2022 om 04:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hier geen kwestie van "what about" maar van "you did it". De Amerikanen hebben sinds 2014 de democratisch verkozen president helpen verjagen, en sindsdien oorlogswapens gegeven aan nazi milities. Alles in het kader van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" net zoals ze Osama Bin Laden bewapenden, en toen deze zich tegen het Westen keerde deden alsof hun neus bloedde. Toen de Russen er genoeg van kregen en uithaalden doen ze opnieuw of hun neus bloedt. Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2022 om 04:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die krijgen in Hong Kong dim sum met varkenswangetjes in soy saus. ![]() Zoals Parcifal-zaliger ergens schreef: "Cry me a river..."
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 maart 2022 om 04:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18650 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Oekraïne is iedereen een nazi. Ook de patiënten in een gebombardeerd ziekenhuis (of misschien waren dat acteurs en nazi's). Ook de kinderen die schuilden in een theatergebouw. Enkel de pro-Poetin milities zijn ware democraten. De realiteit is echter anders. Wie nazimethoden in deze oorlog toepast, zowel qua oorlogsmisdaden als wat Goebbelse propaganda betreft, is voor iedereen zichtbaar. Specifiek over dit: Citaat:
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 17 maart 2022 om 09:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans kun je in het filmpje duidelijk lezen Azov.org.au The Azov Special Operations Detachment (Ukrainian: ??????? ????? ???????????? ??????????? «????», romanized: Okremyi zahin spetsialnoho pryznachennia "Azov"), also known as the Azov Detachment, Azov Regiment (Ukrainian: ???? ????, romanized: Polk Azov), Azov Battalion (until September 2014), or simply Azov, is a right-wing extremist,[1][2] neo-Nazi,[3][4][5] formerly paramilitary unit of the National Guard of Ukraine,[6][7][8] based in Mariupol, in the Azov Sea coastal region.[9] https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion U lijkt een van deze domme mensen die vallen voor de simplistische anti-Russische/Amerikaanse propaganda. Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2022 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleszins blij te weten dat die zogezegde onderdrukking van de Oeigoeren in China dus allemaal quatch is. Amerikaanse bullshit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18653 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je zonder context en zonder voorbehoud een claim overneemt van een blog, dan maak je je toch net evengoed schuldig aan de verspreiding van propaganda die je de Westerse pers kwalijk neemt? Nogmaals, uw post war het mee begon: Citaat:
Ik dacht eerst, aha, mogelijk een interessante bron om het conflict vanuit een ander perspectief te bekijken. Ik heb het gelezen en ben wat verder gaan kijken in de blog, want inderdaad, daar gebeuren dingen die niet zo goed passen in de "UKR is goed en RUS is slecht" verhaal. Maar, al snel blijkt dat die blog niet echt betrouwbaar lijkt en dat de claim totaal niet onderbouwd is en ook niet verifieerbaar is. Wat is dan nog de waarde van die claim? Betekent niet dat het niet gebeurd kan zijn; betekent gewoon dat je het niet weet (en dan moet je dat ook gewoon erkennen) Ik wil maar zeggen uw "aanpak" om een breder perspectief te krijgen op de oorlog door "ter compensatie" dan onbetrouwbare nieuwsbronnen "van de andere kant" zomaar voor waar aan te nemen om wat balans te brengen tegen "Westerse propaganda" is fout. Je moet nieuwsbronnen die je inschatting bevestigen EN niet bevestigen met dezelfde kritische reflex benaderen. Claims kunnen fout zijn (hoe leuk je ze ook zou vinden). Zie bvb. dat verhaal over Slangeneiland. Nooit zomaar voor waar nemen. Idem dus deze claim. Ik vind deze aanpak beter: probeer met de weinig beschikbare informatie die je kan afleiden uit de gebeurtenissen (een filmpje, een berichtgeving,...) te controleren of het nieuws correct/fout/onvolledig/misleidend is. Dat kan tot op zekere hoogte het. Geolocatie, meta-data van filmpjes, verschillende filmpjes/berichten/getuigen van eenzelfde gebeurtennis etc. etc. ik vind dat DAT een betere kritische methode is dan "ter compensatie" een "tegenclaim" gewoon aan te nemen. Wat bewijst dat laatste uiteindelijk?... Er is nu een nieuw casus die je zo kan benaderen: de bombardering van het theater in Mariupol. Claim A: een luchtaanval door de russen Claim B: opgeblazen door Azov Claim C: aanval door russen, maar als legitiem doel want wapenopslag etc. etc. GEEN ENKELE claim mag je on face-value accepteren. Er gaat de komende dagen ongetwijfeld veel bewijs (of claims van bewijs) voor deze of gene claim naar buiten komen. Iedereen zou nu moeten durven zeggen "we weten het nog niet" (dus niet zoals Vranckx alweer in de Ochtend deze morgen ![]() Iets meer werk, maar als je dat niet doet, dan trap je gewoon in de val van propaganda, Westerse, of Russische.
![]() |
![]() |
#18654 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat zijn dan "goeie" neonazi's, wellicht. Maar niemand ontkent het bestaan van Azov. Wel de relevantie ervan bij het beoordelen van Poetins invasie van Oekraïne. Een goeie analyse: Citaat:
Hij heeft het ook over sommige "linksen": "I’m struck by the dismissiveness from some elements of the compulsively online left about the current situation, as if somehow Ukraine deserves to be invaded, occupied and sectioned up because of the existence of the far right."
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 17 maart 2022 om 09:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar leg me eens uit, waarom dat een bedreiging zou zijn voor Rusland? Je gelooft toch nooit dat Oekraïne Rusland militair zou aanvallen? De wapens kunnen dus enkel ter verdediging zijn geweest. En de enige reden waarom verdedigingswapens een 'bedreiging' zouden kunnen vormen voor een ander land, is wanneer dat ander land van plan is binnen te vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18656 |
Europees Commissaris
|
![]() Extremisten als neonazi's, stalinisten en fundamentalistische moslims hebben hier niks te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18657 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.themoscowtimes.com/2022/...-bombed-a76970
Wat je niet ziet in de westerse leugenmedia: Overal in Rusland vormen burgers menselijke kettings in de vorm van Z. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |