![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1861 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 29 juli 2023 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1862 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarom ongeloofwaardig als 'expert'.
![]() |
![]() |
![]() |
#1863 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik ben wel voorstander om de voedselproductie scherp in het oog te houden om goed te weten van welke andere landen we afhankelijk worden en in welke mate.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1865 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van welk land waren we tijdens WO II afhankelijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1866 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boeren en tuinders hebben ons al een paar keer diep in de shit geholpen. Met hormonen in het vlees, vuile olie in de eieren en pesticiden in onze groentes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1867 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() .
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 31 juli 2023 om 05:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1868 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het parlement dat niet ontbonden kan worden. Niet "de regering die niet kan vallen". Maar ja, in het land van de bleke blauw ongrondwettelijkheden zal die man teveel gewoon geworden zijn. https://www.vlaamsparlement.be/nl/ov...-hoe-werkt-dat Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2023 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1869 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar des te geloofwaardiger voor belgicisten.
![]() |
#1870 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in deze bevoegdheid bakt minister Demir er niks van...
Ze haalt nog geen derde van de doelstellingen inzake bosuitbreiding. https://www.hln.be/binnenland/nog-ge...eerd~a54efb4c/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het parcours van Weyts en Jambon is geen zak beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1872 | |||
|
![]() Citaat:
Dhr Diependaele, Mathias voor de vrienden, is echt wel een krak in zijn vak Hij gaat naar een begroting in evenwicht https://www.matthiasdiependaele.be/n...s-in-evenwicht Citaat:
geen extra schulden dus Maar dhr Diependaele, u ziet ik ben geen vriend, is zo belegen in zijn bevoegdheid, zo finacieel onderlegd dat Hij, en hij alleen, er wel in slaagt de schulden van Vlaanderen snel te doen oplopen ! https://www.demorgen.be/nieuws/vlaam...2027~bfa7af6b/ Citaat:
dat moet ge maar kunnen !
![]() |
![]() |
#1873 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier een reactie van een ander lid , die het zo verwoordt : Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 31 juli 2023 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1874 | |
|
![]() Citaat:
U lijkt kompleet verward ! U gaat de welkome en zeer gewaardeerde hulp van de Federale regering voor de energie-prijzen-crisis plots gebruiken om de Vlaamse snel stijgende schulden te gaan duiden ? Neen, zo werkt het niet natuurlijk ! Probeer dat ergens anders U weet toch dat de VlaReg met een leeg blad en niets op tafel naar het overlegcomité trok. En ook niets maar dan ook niets deed om de energiefactuur van de Vlaming op een dagdagelijkse en onmiddellijke basis te verlagen. Dus neen, de energiemaatregelen van de FedReg hebben geen zak vandoen met de snel oplopende Vlaamse schuld Daar zit het leugenachtig knoeiwerk achter van leugenaars die ons een "begroting in evenwicht" voorliegen !
![]() |
![]() |
#1875 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stop toch met het verdedigen van kompleet van de pot gerukte ideeën
![]() |
![]() |
#1876 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men, zeg maar, voor 50 miljard uitvoert, wat enkel maar kan als men daar, ik zeg maar wat, 7 miljard subsidies tegenaan heeft gegooid, dan zou het inderdaad beter zijn om die uitvoer niet te hebben, zoveel is zeker. Het wil immers zeggen dat er er voor ongeveer 43 miljard werd geproduceerd, maar dat dat in de buurt van 50 miljard heeft gekost alles bij elkaar. Het is toch beter dat al die landbouwers in de industrie gaan werken waar er met winst geproduceerd wordt, dan dat die verlieslatend op hun akkers blijven rondhossen en hierbij nog eens de omgeving nutteloos vervuilen, nee ? Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2023 om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1877 | |
|
![]() Citaat:
kunnen bijdragen die over verlieslatende landbouw orakelen, niet als ernstig worden beschouwd. Wat tot het bewijs van het tegendeel dus ook niet zal gebeuren. Als we onze landbouw kapot maken, zoals Demir wil gaan we niet alleen die 60 miljard inkomsten verliezen maar zullen we onze consumptie moeten invoeren. Dus de totale schade zal allicht de 75 miljard overschrijden. Strak plan die landbouw kapot maken ! Heel strak plan !
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 augustus 2023 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1878 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat de internationale marktprijs van konijnenkeutels met suiker op, 10 Euro de kilo is. Stel dat mijn productiekosten van konijnenkeutels met suiker op, 10.5 Euro is. Als ik 0.6 Euro subsidie krijg, dan kan ik "succesvol" konijnenkeutels met suiker op produceren en exporteren he. Ik kan die dan aan 10 Euro, de marktprijs, verkopen. Ik had daar zelf voor 10.5 Euro kosten voor gemaakt, maar met de 0.6 Euro subsidie die ik krijg, kan ik 0.1 Euro in mijne zak steken en beweren dat ik winst maak. Maar mijn bezigheid is netto verlieslatend. Hoe meer ik exporteer, hoe meer ik kost. Als ik 10 miljard kilo konijnenkeutels met suiker op exporteer, dan is mijnen export 100 miljard ! Ge gaat hier dan zitten stoefen over de belangrijke industrie van de konijnenkeutels, met zo maar eventjes 100 miljard export ! Maar die industrie heeft kosten veroorzaakt ter hoogte van 105 miljard. Het heeft 105 miljard gekost om die export te maken. De belastingsbetaler heeft daar 6 miljard voor afgegeven. In totaal heeft dit avontuurtje dus 111 miljard gekost aan Vlaanderen op een of andere manier. En heeft 100 miljard bekomen. Hadden we dit NIET gedaan, we zouden 11 miljard rijker geweest zijn. Door gewoon GEEN konijnenkeutels te produceren, zouden we 11 miljard rijker geweest zijn. We zouden de kosten niet gemaakt hebben, en de belastingsbetaler zou zijn 6 miljard niet kwijt zijn. Maar bovendien zou de omgeving properder geweest zijn. Daarentegen, de producent, die is content want die heeft 1 miljard in zijne zak gestoken. Had de overheid nu dus direct 1 miljard belastingsgeld, zonder konijnenkeutels, aan die producent gegeven, terwijl die op zijn gat zat, dan zou dat voor gans Vlaanderen properder en winstgevender geweest zijn dan door verlieslatend konijnenkeutels te maken aan enorme hoeveelheden. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2023 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1879 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bovendien is uw redenering zelfs onnozel, want mocht dat intern verkocht zijn, dan zou men de uitgaven van de klanten in eigen land OOK als inkomsten voor die landbouw hebben beschouwd. Maw, dat waren OOK uitgaven voor burgers. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2023 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1880 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkt nu dat Jambon er voor gezorgd heeft dat Ineos verwacht dat de vergunning binnen de 4 maand binnen is.
https://www.demorgen.be/nieuws/jambo...den~bc9e18155/ Citaat:
Citaat:
![]() |