Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2008, 09:42   #1881
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Dat ik het libertarisme bijzonder grappig vind, ik me hier al heel erg geamuseerd heb in deze thread en dat precies nog een poosje zal duren.

Dit zal wel de laatste keer zijn dat ik verantwoording afleg, want dat vind ik minder grappig als je begrijpt wat ik bedoel ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 09:43.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:45   #1882
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Zoals gezegd: ik vind m'n vrienden belangrijker dan het minder beroofd worden.
Da's dan prioriteiten stellen eh. Dan zullen de belastingen toch niet zooooo overdreven erg zijn eh. Eigelijk eh polle tieker - geef toe - valt dat allemaal best mee é. Maarja, ge moet toch ergens op kunnen kakken, en wat is er makkelijker dan het allemaal te steken op de belastingen, ze plukken u kaal, ge wordt beroofd, ge moet een half jaar slavenwerk verrichten voor de staat, etc.

Dat vind ik ergens zielig. Ge beseft niet dat ge leeft in een welvaartstaat. Bon, @ al de libertariërs hier: als het allemaal zo'n druk legt op uw carrière (of voor de studentjes: op uw studentenleven), verhuis naar het buitenland, naar een belastingsparadijs. Niemand houdt u tegen, ge zijt dus géen slaaf die geweld ondervindt (zoals Adriaan dat hier soms in het wilde weg beweert). Maar dan opeens zijn de friendjeuus en friendinnetjeeeuus belangrijker. zielig!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:47   #1883
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dit zal wel de laatste keer zijn dat ik verantwoording afleg, want dat vind ik minder grappig als je begrijpt wat ik bedoel ...


ik begrijp dat je het niet zo grappig vindt om af te gaan als een gieter
maar ik heb er redelijk wat vertrouwen in dat je dat zult blijven doen
en ik vind dat wél grappig
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:48   #1884
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

D�*t is dus wat ik zo grappig vind aan dit forum.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 09:48.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:50   #1885
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Da's dan prioriteiten stellen eh. Dan zullen de belastingen toch niet zooooo overdreven erg zijn eh. Eigelijk eh polle tieker - geef toe - valt dat allemaal best mee é. Maarja, ge moet toch ergens op kunnen kakken, en wat is er makkelijker dan het allemaal te steken op de belastingen, ze plukken u kaal, ge wordt beroofd, ge moet een half jaar slavenwerk verrichten voor de staat, etc.

Dat vind ik ergens zielig. Ge beseft niet dat ge leeft in een welvaartstaat. Bon, @ al de libertariërs hier: als het allemaal zo'n druk legt op uw carrière (of voor de studentjes: op uw studentenleven), verhuis naar het buitenland, naar een belastingsparadijs. Niemand houdt u tegen, ge zijt dus géen slaaf die geweld ondervindt (zoals Adriaan dat hier soms in het wilde weg beweert). Maar dan opeens zijn de friendjeuus en friendinnetjeeeuus belangrijker. zielig!
En vooral:
die vriendjes en vriendinnen hebben blijkbaar niet dezelfde mening erover anders zouden ze probleemloos mee naar het buitenland gaan en hun vrienden, familie en al wie hun lief is ook meenemen?
Tiens?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 09:50.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:51   #1886
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
D�*t is dus wat ik zo grappig vind aan dit forum.
je bent een lachebekje hé
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:40   #1887
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Da's dan prioriteiten stellen eh. Dan zullen de belastingen toch niet zooooo overdreven erg zijn eh. Eigelijk eh polle tieker - geef toe - valt dat allemaal best mee é.
Hoeveel van je inkomen heb jij al moeten afdragen?

Bepaal dat eens voor jezelf, wat overdreven is en wat niet

Citaat:
Maarja, ge moet toch ergens op kunnen kakken,
Zoals op Het Grote Boze Kapitalisme?

Citaat:
en wat is er makkelijker dan het allemaal te steken op de belastingen, ze plukken u kaal, ge wordt beroofd, ge moet een half jaar slavenwerk verrichten voor de staat, etc.
Er bestaat geen enkele economisch of filosofisch valide argumentatie tegen belastingen en wat eruit voortvloeit?

Allemaal geneuzel dat hier a volonté doorprikt wordt?

Man, wat een triomfantalisme toch...

Ik merk op dat zowel jij als Groentje trouwens niet gereageerd hebben op posts waarin ik de moeite deed om wat dieper in te gaan op wat jullie schreven. Het is niet omdat je een paar one-liners kan ontleden, daar een onvolledigheid niet in vinden en daar dan de hele tijd op kappen en ondertussen de hele uiteenzetsels die we hier posten onaangeraakt laat dat je hier ook maar IETS ontkracht hebt.

Citaat:
Dat vind ik ergens zielig. Ge beseft niet dat ge leeft in een welvaartstaat.
Neen, wij beseffen dat niet.

Lol.

Citaat:
Bon, @ al de libertariërs hier: als het allemaal zo'n druk legt op uw carrière (of voor de studentjes: op uw studentenleven), verhuis naar het buitenland, naar een belastingsparadijs.
Ik hou van deze samenleving en van veel van de mensen erin. Ik zou zelfs stellen dat de meeste libertariërs dat doen.

Citaat:
Niemand houdt u tegen, ge zijt dus géen slaaf die geweld ondervindt (zoals Adriaan dat hier soms in het wilde weg beweert).
ALS ik verkies te werken dan ben ik een bepaald deel van de tijd wel een slaaf. Dat wordt niet zomaar beweerd en daar bestaat een argumentatie voor.

Citaat:
Maar dan opeens zijn de friendjeuus en friendinnetjeeeuus belangrijker. zielig!
Ja, het is zielig hoe we verbonden zijn met de samenleving rondom ons.

Aan allen:

Belastingen zijn diefstal en een beetje slavernij.

Daarover discussiëren is gewoon verloren moeite, want dan moet je wat diefstal is gelijk gaan stellen aan wat de wet als diefstal definieert, wat impliceert dat alles wat in de wet staat op een bepaalde plek in een bepaalde periode ok is, als je een consequente argumentatie wil ontwikkelen.

Er is niks mis met te zeggen dat je diefstal en een beetje slavernij ok vindt hoor; dat is wat mijn vrienden doen, en dan kunnen we weer voort discussiëren over andere dingen. Een pak interessanter en vruchtvoller (dan kan het aandeel uitgebreidere argumentaties een beetje stijgen). Op die manier hoeven we niet pissed off te worden als er zich (voor de zoveelste keer) van den domme wordt gehouden.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson

Laatst gewijzigd door Casca : 20 juni 2008 om 10:45.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:43   #1888
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
En vooral:
die vriendjes en vriendinnen hebben blijkbaar niet dezelfde mening erover anders zouden ze probleemloos mee naar het buitenland gaan en hun vrienden, familie en al wie hun lief is ook meenemen?
Tiens?
Jij bent al lang al die al die lange, argumentatieve posts waar je geen weerwoord op had vergeten he?

Moet wel leuk zijn.

Lang leve het discussiëren met de overheersende discursiviteit aan je zijde...





En voor je vraagt naar een voorbeeld, die gigantische post van AH die hier ergens in het begin vanboven staat zou een goed begin zijn. Daarna kan je bv op mijn posts reageren. Of niet, natuurlijk. We kunnen het ook houden bij wat semantisch gekrakeel.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:44   #1889
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Aan allen:

Belastingen zijn diefstal en een beetje slavernij.
en omdat jij dat vindt, moet iedereen dat maar vinden?

ongelooflijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:49   #1890
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Er is niks mis met te zeggen dat je diefstal en een beetje slavernij ok vindt hoor; dat is wat mijn vrienden doen, en dan kunnen we weer voort discussiëren over andere dingen. Een pak interessanter en vruchtvoller (dan kan het aandeel uitgebreidere argumentaties een beetje stijgen). Op die manier hoeven we niet pissed off te worden als er zich (voor de zoveelste keer) van den domme wordt gehouden.
ik zeg juist dat ge niet van diefstal en slavernij kunt spreken kerel. Zijt gij nu dom of doet ge alsof
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:50   #1891
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en omdat jij dat vindt, moet iedereen dat maar vinden?

ongelooflijk.
Neen, omdat we dat fucking strak kunnen argumenteren, en omdat de tegenargumentaties bijzonder kwetsbaar zijn voor reductio ad absurdum.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:51   #1892
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Jij bent al lang al die al die lange, argumentatieve posts waar je geen weerwoord op had vergeten he?

Moet wel leuk zijn.

Lang leve het discussiëren met de overheersende discursiviteit aan je zijde...





En voor je vraagt naar een voorbeeld, die gigantische post van AH die hier ergens in het begin vanboven staat zou een goed begin zijn. Daarna kan je bv op mijn posts reageren. Of niet, natuurlijk. We kunnen het ook houden bij wat semantisch gekrakeel.
Ik heb AH al uitgenodigd om te zeggen welke posts hij bedoelde. Hij zei daar geen behoefte aan te hebben, ik moest er niet op reageren. :-/

Iets later zei hij wel het tegenovergestelde. En toen zei hij ook dat het een reactie was op iemand anders. Maar ik lees hier slechts sporadisch reacties die niet expliciet naar mij gericht zijn. Hier en daar zal ik waarschijnlijk al eens een reactie aan mij hebben gemist. En ik heb ook al aangegeven op sommige dingen later terug te komen. (Die later is nog niet nu.)

Maar geef jij me al die posts die dus niét naar mij gericht waren maar waar ik wel op moést antwoorden ?

Dan zal ik mij binnenkort eens bezighouden met het omgekeerde. En ook reageren op jullie posts waar ik nog niet op geantwoord had en die dus ook niet aan mij gericht waren maar blijkbaar toch wel. () Ik zal de berichten antwoorden als jullie dan ook serieus antwoorden, maar het is voor mij geen topprioriteit. Deze week zal het er niet meer van komen. Toch niet als we wat diepgaander willen discussiëren dan nu.
Niettegestaande dat vind ik wel dat alle argumenten van het libertarisme hier al uit mekaar gespat zijn als zeepbellen, als ze ze al waren. Daar was doorgaans niet meer voor een one-liner voor nodig. En op de anderen hebben mijn collega's gereageerd, met dank aan Ambiorix, LRR en degenen die ik vergeet.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 10:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:51   #1893
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Neen, omdat we dat fucking strak kunnen argumenteren, en omdat de tegenargumentaties bijzonder kwetsbaar zijn voor reductio ad absurdum.
libertariërs argumenteren? hehe
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:53   #1894
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik zeg juist dat ge niet van diefstal en slavernij kunt spreken kerel. Zijt gij nu dom of doet ge alsof
Neen, dom zijn diegenen die de hele tijd op oneliners inspringen en lange posts aan zich laten voorbijgaan...

ARGUMENTEER EENS waarom belastingen geen diefstal of slavernij zijn.

Een 'ik vind' is echt niet genoeg he kerel. Het gaat hier om een definitie en een analytisch onderscheid; het gaat hier zelfs niet over waardeoordelen.

Er is niks mis met diefstal ok vinden in functie van bepaalde doelstellingen; heel wat mensen doen dat. Dat verandert niks aan de aard van wat de elementen zijn die iets tot diefstal maken.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:56   #1895
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Neen, dom zijn diegenen die de hele tijd op oneliners inspringen en lange posts aan zich laten voorbijgaan...

ARGUMENTEER EENS waarom belastingen geen diefstal of slavernij zijn.

Een 'ik vind' is echt niet genoeg he kerel. Het gaat hier om een definitie en een analytisch onderscheid; het gaat hier zelfs niet over waardeoordelen.

Er is niks mis met diefstal ok vinden in functie van bepaalde doelstellingen; heel wat mensen doen dat. Dat verandert niks aan de aard van wat de elementen zijn die iets tot diefstal maken.
"lange posts" zonder inhoud negeer ik idd.

Verder heb ik reeds geargumenteerd dat ge de vrijheid hebt om u te onttrekken aan dit "geweld", deze "slavernij", "diefstal", etc. door andere oorden op te zoeken. Er staat geen muur met prikkeldraad rond Belgiê, wist u dat. Dus van al deze begrippen is geen enkele juist. Plat populisme, da's mss een juister woord.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:57   #1896
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Neen, omdat we dat fucking strak kunnen argumenteren, en omdat de tegenargumentaties bijzonder kwetsbaar zijn voor reductio ad absurdum.
iets betalen (belastingen) en er iets voor terugkrijgen (sociale zekerheid, wegen, onderwijs,....) is voor mij niet echt de definitie van diefstal, laat staan van slavernij. dat sommigen veel betalen voor wat ze krijgen, dat kan zijn, maar dat maakt het nog niet diefstal.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:57   #1897
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
libertariërs argumenteren? hehe
Dan moet je wel posts van langer dan 3 zinnen willen lezen.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:58   #1898
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Dan moet je wel posts van langer dan 3 zinnen willen lezen.
Kwantieit <-> kwaliteit.

(En ook wel: waarom vijf uur tijdverspillen aan allerlei consequenties van iets te lezen als je de fundamenten ervan al hebt weggeblazen?)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 10:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:58   #1899
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Dan moet je wel posts van langer dan 3 zinnen willen lezen.
ik lees genoeg, al is het vrij moeilijk om uit ellenlange berichten nonsens de "essentie" te halen. In tegenstelling tot u, gij hebt precies moeite met de essentie te halen uit een paar zinnen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 juni 2008 om 10:59.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:59   #1900
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb AH al uitgenodigd om te zeggen welke posts hij bedoelde. Hij zei daar geen behoefte aan te hebben, ik moest er niet op reageren. :-/
En ik heb dus pas een paar aanwijzingen gegeven.

Citaat:
Iets later zei hij wel het tegenovergestelde. En toen zei hij ook dat het een reactie was op iemand anders. Maar ik lees hier slechts sporadisch reacties die niet expliciet naar mij gericht zijn. Hier en daar zal ik waarschijnlijk al eens een reactie aan mij hebben gemist. En ik heb ook al aangegeven op sommige dingen later terug te komen. (Die later is nog niet nu.)

Maar geef jij me al die posts die dus niét naar mij gericht waren maar waar ik wel op moést antwoorden ?
Neen, er zijn een aantal posts die ik heb gezet die rechstreeks naar jou waren gericht (2 dagen geleden) waar je absoluut niet de moeite voor hebt gedaan om erop te reageren.

Citaat:
Dan zal ik mij binnenkort eens bezighouden met het omgekeerde. En ook reageren op jullie posts waar ik nog niet op geantwoord had en die dus ook niet aan mij gericht waren maar blijkbaar toch wel. () Ik zal de berichten antwoorden als jullie dan ook serieus antwoorden, maar het is voor mij geen topprioriteit. Deze week zal het er niet meer van komen. Toch niet als we wat diepgaander willen discussiëren dan nu.
Niettegestaande dat vind ik wel dat alle argumenten van het libertarisme hier al uit mekaar gespat zijn als zeepbellen, als ze ze al waren. Daar was doorgaans niet meer voor een one-liner voor nodig.
Als je komende posts ook one-liners gaan zijn dan hoeft het niet voor mij hoor.

Citaat:
En op de anderen hebben mijn collega's gereageerd, met dank aan Ambiorix, LRR en degenen die ik vergeet.
Ambiorix heeft hier nul de kloten gepost. LRR heeft wel interessante dingen gezegd.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be