Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2022, 10:53   #19041
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bommen gooien gebeurt in elke oorlog. Burgers vastplakken aan bomen en met ontbloot achterwerk achterlaten niet.
Woehaha... een Vlomse commie-inwoner van Groot Brussel met humor en een Putin Komplekske als toemaatje.
Dat moet wel de Kremlin vliegenvanger van Hamelen voorstellen, ofwa?
Oud 21 maart 2022, 10:55   #19042
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is zever, ik heb nog geen enkel filmpje gezien van Russische soldaten die burgers vastplakken aan een boom, hun achterwerk ontbloten en hen genadeloos slaan.
Er is natuurlijk schade aan civiele infrastructuur maar volgens de Russen is dat omdat ze van daaruit beschoten worden. De BBc reportage over Kharkov toont aan dat Oekraiense soldaten en milities zich verschuilen in bewoonde om van daaruit de Russen te beschieten. Dat is een oorlogsmisdaad.
Volgens Poetin kan er geen oorlogmisdaad begaan worden want er is helemaal geen oorlog bezig in Oekraïne.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 10:57   #19043
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik blijf erbij: weerzinwekkend & verachterlijk.
Ukraieners leren snel aan de andere kant blijkbaar, ...van hun Russische bevrijders.
Ik vind dat spijtig maar ja, wie kort bij die Russen en hun honden slaapt krijgt hun luizen.
Feiten des levens. Live and die with it.
Zulke zaken gebeurden ook al voor de Russische inval. De extreem-rechtse milities worden beschuldigd van een lange waslijst van misdaden tegen burgers. Niet dat ze bang moesten zijn voor straf. Als een van hun kamaraden voor de rechtbank moest verschijnen kwamen ze hem bevrijden en de procureur of rechter intimideren. Gewapend uiteraard.

https://youtu.be/v5vSCGSvf3U

https://youtu.be/39Xptbcaufc
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 10:58   #19044
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wauw, je laat je weer van je meest tolerante kant zien.
Het radicalisering-traject van Tommy en comsoorten is opmerkelijk de laatste weken.

De ware kleuren komen boven bij de Poetin-knuffelclub en het is bloedrood. Ze zijn geen haar beter dan Islamfundamentalisten eigenlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 10:59   #19045
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb gelezen dat het burgers zijn die verdacht worden van Russische sympathie, en ook mannen die "niet patriottisch genoeg" zouden zijn, lees, niet willen gaan vechten.
Het zijn pluderaars die op heterdaad betrapt werden.
Voor je leugencircus ga je beter naar een Russisch gezind forum, VKontacte of zoiets als dat nog in de lucht is.
Oud 21 maart 2022, 11:01   #19046
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij: weerzinwekkend & verachterlijk.
Ukraieners leren snel aan de andere kant blijkbaar, ...van hun Russische bevrijders.
Ik vind dat spijtig maar ja, wie kort bij die Russen en hun honden slaapt krijgt hun luizen.
Feiten des levens. Live and die with it.
Zulke zaken gebeurden ook al voor de Russische inval. De extreem-rechtse milities worden beschuldigd van een lange waslijst van misdaden tegen burgers. Niet dat ze bang moesten zijn voor straf. Als een van hun kamaraden voor de rechtbank moest verschijnen kwamen ze hem bevrijden en de procureur of rechter intimideren. Gewapend uiteraard.

https://youtu.be/3qAbTWbo63Q
Oud 21 maart 2022, 11:08   #19047
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Mogelijke actuele situatie in Mariupol. Pro Russische bron veronderstel ik.
Citaat:
Looks like the battle for Mariupol is ending....

"On March 21, the Russian Ministry of Defense opens humanitarian corridors for the withdrawal of civilians and Ukrainian combat units from Mariupol and declares a “silence regime”

?A terrible humanitarian catastrophe has developed in Mariupol as a result of lawlessness arranged by Ukrainian nationalists. Desperate and mindless bandits, realizing the impossibility of providing any assistance from Kyiv, staged a mass terror in those quarters of the city that they still control. At the same time, the reliable information we receive testifies to the terrible atrocities of the militants distraught from hopelessness. The tone of their active negotiations with officials in Kyiv, which we record daily in radio intercepts, speaks of their extreme anger towards the Ukrainian authorities because they were simply abandoned, while being forced to strictly follow the order: “stand to death”, and the status of "martyrs of Mariupol" has already been assigned to them.

?It has been objectively established that every day from 80 to 235 innocent citizens die at the hands of the Nazis, these are terrible statistics for the last three days only, and these are the people who are trying to leave the city on their own, the militants simply shoot them.

?At the same time, the formations of the Donetsk People's Republic with the support of the Russian Armed Forces, realizing that neo-Nazis are closed by a "human shield" of innocent people, measures to unblock Mariupol are carried out only pointwise - house by house, block by block, without using heavy weapons, thereby avoiding civilian casualties.

?As a result of the effective measures taken, over the past three days, 59,304 people , as well as 139 foreign citizens , have been evacuated to the Russian Federation from the center of horror and arbitrariness organized in the city by nationalists . But according to our data , up to 130,000 civilians and 184 foreign citizens from six countries are currently held hostage in the city .

. Given the above, in order to save human lives and preserve the infrastructure of the city of Mariupol, guided exclusively by humane principles, as well as on the basis of an analysis of the content of radio communications intercepted only today, desperate neo-Nazis who realized the complete hopelessness of the situation that has developed for them and the senselessness of further resistance, the Russian Federation with 10 a.m. Moscow time, tomorrow March 21, opens humanitarian corridors from Mariupol to the east, and in agreement with the Ukrainian side - to the west .

?For the practical implementation of the measures of the humanitarian operation for the evacuation of civilians and foreign citizens along previously agreed routes, the Ukrainian side is offered the following algorithm of actions :

????from 9:00 a.m. , continuous communication is established between the Russian and Ukrainian sides for the mutual exchange of information;

????from 9:30 a.m., units of the armed forces of Ukraine, territorial defense battalions, as well as nationalists and foreign mercenaries entrenched in Mariupol, on the one hand. The Russian Armed Forces, together with the military formations of the Donetsk People's Republic, on the other hand , declare a "complete silence regime" and guarantee its strict observance .

? The actual start of the "silence mode" is 9 hours 30 minutes Moscow time, at the main entrances to the city of Mariupol, both sides are indicated by the raising of flags . From the Russian side - red , from the Ukrainian side - white , along the entire line of contact. In addition, the fact that the parties are ready to introduce a “silence regime” is confirmed through all communication channels.

????From 10 o'clock , being continuously in touch, there is constant interaction on the functioning of humanitarian corridors between authorized officials in Moscow and Kiev, a list of officials as agreed by the parties. The Ukrainian side has already been notified about the official from the Russian side .

In this case, an organized exit from the city is organized in the following order :

?From 10:00 to 12:00, without exception, all armed units of Ukraine and foreign mercenaries without any weapons and ammunition along the route agreed with Ukraine.

?From 12 o'clock - simultaneous passage of humanitarian convoys with food, medicines and essentials: from the east - the Russian humanitarian convoy, from the west - formed by the Ukrainian side.

?Ahead of these columns , sapper units are being advanced from the formations of the Donetsk People's Republic and units of the Russian Armed Forces, which carry out continuous demining of routes to ensure the safe movement of humanitarian convoys to the residential areas of the city of Mariupol and the subsequent evacuation of civilians and foreign citizens. At the same time, everyone who wants to evacuate to Russia leaves in columns formed by the Russian Federation, and everyone who wants to go to the territories controlled by the Kiev authorities are evacuated in columns formed by the Ukrainian side.

?At the same time, each Mariupol citizen and foreign citizen is guaranteed an exclusively voluntary choice of any of the humanitarian corridors or the right to stay in the unblocked city."

INDY
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 11:09   #19048
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Extreem-rechtse milities zijn ook aanwezig in Rusland.
Misdaden tegenover burgers coördineert Poetin liever zelf omdat ie daar beter in geschoold is.(polonium, Novitsjok...)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 11:12   #19049
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb gelezen dat het burgers zijn die verdacht worden van Russische sympathie, en ook mannen die "niet patriottisch genoeg" zouden zijn, lees, niet willen gaan vechten.
Waarop wacht je?
Of zijn er ginder niet voldoende zwarte vrouwtjes om op hun gezicht te meppen?
Jouw eigen posts he: Zoals je weet verwijs ik hierbij naar JOUW vroeger geposte exploten op deze site.

"What about that", Hunk?
Oud 21 maart 2022, 11:17   #19050
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het radicalisering-traject van Tommy en comsoorten is opmerkelijk de laatste weken.

De ware kleuren komen boven bij de Poetin-knuffelclub en het is bloedrood. Ze zijn geen haar beter dan Islamfundamentalisten eigenlijk.
De ware kleuren van het regime in Kiev komen ook boven. Gisteren werden alle oppositiepartijen verboden.
Voornaamste oppositieleider Medvedchuk is verdwenen, er zou opdracht gegeven zijn hem te vermoorden.

De ware kleuren van de westerse propagandamachine komen ook boven, zelfs nominaal geen onpartijdigheid meer.
Je moet al naar instagram of twitter uitwijken om iets over het conflict te weten te komen, dat geen overduidelijke propaganda is.
Oud 21 maart 2022, 11:17   #19051
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik heb andere dingen gelezen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2022, 11:18   #19052
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorzaak gevolg dat kan ik ook zeggen. De misdaden van de extreem-rechtse milities dateren al van voor de oorlog.
En verantwoorden totaal geen militaire inval.

U zal me trouwens geen goed woord over Azov horen zeggen hoor. Ik erken dat dit zeer problematisch is.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 maart 2022 om 11:19.
Oud 21 maart 2022, 11:20   #19053
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ware kleuren van het regime in Kiev komen ook boven. Gisteren werden alle oppositiepartijen verboden.
Voornaamste oppositieleider Medvedchuk is verdwenen, er zou opdracht gegeven zijn hem te vermoorden.

De ware kleuren van de westerse propagandamachine komen ook boven, zelfs nominaal geen onpartijdigheid meer.
Je moet al naar instagram of twitter uitwijken om iets over het conflict te weten te komen, dat geen overduidelijke propaganda is.
Zeer problematisch. Niet verrassend in oorlogstijden, maar desalnietemin problematisch.

Oppositieleiders uitschakelen... Ze beginnen duidelijk Rusland te veel als voorbeeld te nemen.
Oud 21 maart 2022, 11:21   #19054
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn plunderaars die op heterdaad betrapt werden. Voor je leugencircus ga je beter naar een Russisch gezind forum, VKontacte of zoiets als dat nog in de lucht is.
Nog altijd geen excuus.
Boers & niet acceptabel gedrag blijft boers niet aanvaardbaar gedrag. Ook in West Europa deed men dat ooit met plezier en onbestraft.
Oud 21 maart 2022, 11:23   #19055
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer problematisch. Niet verrassend in oorlogstijden, maar desalnietemin problematisch.

Oppositieleiders uitschakelen... Ze beginnen duidelijk Rusland te veel als voorbeeld te nemen.
Vwalla: honden / luizen.
Oud 21 maart 2022, 11:23   #19056
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog altijd geen excuus.
Boers & niet acceptabel gedrag blijft boers niet aanvaardbaar gedrag. Ook in West Europa deed men dat ooit met plezier en onbestraft.
Wat zou jij doen als je een plunderaar in je woning betrapt en er is geen politie en functionerend gerecht?
Mee helpen dragen?

Wat ze doen is wel slecht voor het imago natuurlijk, dat is duidelijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 21 maart 2022 om 11:24.
Oud 21 maart 2022, 11:25   #19057
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Talking

Citaat:
Waarop wacht je?
Of zijn er ginder niet voldoende zwarte vrouwtjes om op hun gezicht te meppen?
Jouw eigen posts he: Zoals je weet verwijs ik hierbij naar JOUW vroeger geposte exploten op deze site.

"What about that", Hunk?
Eergisteren op "het journaal" van VRT. De helft van de "moedige Belgische vrijwilligers" (Oostfronters dus) is met de staart tussen de benen en al roepend om hun mama terug naar Belgie vertrokken toen een Russische raket insloeg op hun trainingscentrum.

Ik ga niet gaan vechten ben daar niet voor opgeleid. Ik kan wel met een wapen overweg maar heb nog nooit militaire training gevolgd of gevechtservaring opgedaan. Ik probeer hier in het Westen te helpen met de propagandamachine te bestrijden, en ik ga ook zien wat ik voor vrienden in Rusland kan doen om de westerse sancties te omzeilen.(Binnen het kader van de wet natuurlijk... )

Laatst gewijzigd door tomm : 21 maart 2022 om 11:32.
Oud 21 maart 2022, 11:27   #19058
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zou jij doen als je een plunderaar in je woning betrapt en er is geen politie en functionerend gerecht?
Mee helpen dragen?
Wat ze doen is wel slecht voor het imago natuurlijk, dat is duidelijk.
Hangt ervan af hoe zwaar ze zijn, hoeveel ze betalen en belangrijker: in welke munt.
Oud 21 maart 2022, 11:29   #19059
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af hoe zwaar ze zijn, hoeveel ze betalen en belangrijker: in welke munt.
Oud 21 maart 2022, 11:30   #19060
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En verantwoorden totaal geen militaire inval.

U zal me trouwens geen goed woord over Azov horen zeggen hoor. Ik erken dat dit zeer problematisch is.
Dat is voer voor discussie. Volgens sommigen was de inval noodzakelijk, volgens anderen niet.
Maar de teerling is geworpen, het is nu of de Russen, of Azov en co. die zullen winnen in Oekraine.
In Mariupol heeft Azov al verloren, het is nog een kwestie van dagen voor de stad bevrijd is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be