Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2011, 18:40   #1901
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik schuif nooit aan omdat ik alleen ga shoppen wanneer mensen zoals jij het niet doen.

Of het nog erger zal worden weet ik niet, maar de reden dat we in de file staan is juist die communistische tendens die niet kan aanvaarden dat mensen individualisten zijn. Wat uiteindelijk voor heel grote problemen zal zorgen.
Laten we corse daar een encyclopedisch werk over schrijven met hopen definities:

"Waarom ik steeds bij de bakker in de file sta"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 18:45   #1902
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Laten we corse daar een encyclopedisch werk over schrijven met hopen definities:

"Waarom ik steeds bij de bakker in de file sta"
Dat uw lul omhoog komt van de vrouw van de bakker, daar hebben wij niets mee te maken hé padvinderke!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 18:46   #1903
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Laten we corse daar een encyclopedisch werk over schrijven met hopen definities:

"Waarom ik steeds bij de bakker in de file sta"
Kopiëren en plakken, bedoel je?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 18:47   #1904
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Dat uw lul omhoog komt van de vrouw van de bakker, daar hebben wij niets mee te maken hé padvinderke!
Kort en bondig, zo hebben we het graag.
En ja Raf, geen copy/paste

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 maart 2011 om 18:49.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 18:52   #1905
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kort en bondig, zo hebben we het graag.
En ja Raf, geen copy/paste
En? Weer krabbe zeker? Nog korter en onnozeler! Ik benader u bijna!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 18:53   #1906
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
En? Weer krabbe zeker? Nog korter en onnozeler! Ik benader u bijna!
Bijna.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 22:25   #1907
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik schuif nooit aan omdat ik alleen ga shoppen wanneer mensen zoals jij het niet doen.

Of het nog erger zal worden weet ik niet, maar de reden dat we in de file staan is juist die communistische tendens die niet kan aanvaarden dat mensen individualisten zijn. Wat uiteindelijk voor heel grote problemen zal zorgen.
Als je per toeval Christen bent, naar het katholiek onderwijs gegaan bent, je communies en tutti quanti gedaan hebt, dan kan je onmogelijk individualist zijn!!!
Het moment dat je geboren werd zijn er in de wereld tientallen anderen geboren: dat zijn allen je broeders en je zusters - althans volgens het Evangelie, waarvoor je op een of andere manier mee verantwoordelijk bent. Wat voor zin heeft een goede oude Vlaams-katholieke opvoeding anders nog?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 22:55   #1908
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Als je per toeval Christen bent, naar het katholiek onderwijs gegaan bent, je communies en tutti quanti gedaan hebt, dan kan je onmogelijk individualist zijn!!!
Het moment dat je geboren werd zijn er in de wereld tientallen anderen geboren: dat zijn allen je broeders en je zusters - althans volgens het Evangelie, waarvoor je op een of andere manier mee verantwoordelijk bent. Wat voor zin heeft een goede oude Vlaams-katholieke opvoeding anders nog?
Christus was de éérste communist, hij werd daar ook voor aan het kruis genageld!
Voor de zwakke en arme te verdedigen op onze planeet wordt je nog steeds aan het kruis genageld.
Voor enkel en alleen uw eigenbelangen te verdedigen, daar wordt je voor beloond.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 22:55   #1909
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Christus was de éérste communist, hij werd daar ook voor aan het kruis genageld!
Voor de zwakke en arme te verdedigen op onze planeet wordt je nog steeds aan het kruis genageld.
Voor enkel en alleen uw eigenbelangen te verdedigen, daar wordt je voor beloond.
Heel mooi gezegd ))
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 23:00   #1910
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

· Het woord ‘democratie’ is afgeleid van de Griekse woorden ‘demos’ (volk) en ‘krakos’ (macht) en betekent dus ‘het volk aan de macht’, de eerste kleine vorm van democratie werd in Athene (Griekenland) ontwikkeld.
· Deze bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal dat iedereen vrij en gelijk in rechten en plichten geboren is, geen discriminatie, apartheid, rang of stand, (zoals in het artikel van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens staat)
· Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu in een klasseloze samenleving en niet als een vijand, concurrent of tegenstrever.
Als deze basiskennis ontbreekt zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zichzelf, doorgeschoten individualisme dus, eigenbelang en neoliberalisme.
· Evenzeer als ik weiger een slaaf te zijn, weiger ik een meester te zijn, dat is wat democratie is.
· Pure en reine democratie is de zuiverste vorm van communisme of katholicisme dit natuurlijk theoretisch filosofisch gezien, het in praktijk brengen van één van beide systemen of beide is een andere zaak.
· Democratie is niet iets dat je in een bazaar kan kopen, het heeft minimum 100 jaar positieve evolutie en goede wil nodig.
· Democratie komt uit het menselijk bewustzijn en wordt via cultuur overgedragen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 10:24   #1911
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Wat heeft die presentator toch een vreselijk Engels/Hollands accent!
Verder : heel erg natuurlijk dat er zoveel eten wordt weggegooid.
Maar als er ook maar één dingetje na de houdbaarheidsdatum wordt bijgehouden in de winkels gaan de poppen aan het dansen.
Overigens zijn de consumenten zelf ook niet onschuldig. Veel mensen "vergeten" gewoon dat ze iets gekocht hebben en laten het liggen tot het wel weg moet gegooid worden.
Maar het is moeilijk dit afdoende te controleren. U vond het communistische systeem toch niet beter waarbij rijen en rijen mensen op maandag stonden aan te schuiven voor een winkel waar toevallig die dag brood in voorraad was en op dinsdag voor een andere winkel waar op dat moment fruit was binnengekomen enzovoort. Dat was werkelijk surrealistisch in de voormalige communistische landen.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:02   #1912
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat heeft die presentator toch een vreselijk Engels/Hollands accent!
Verder : heel erg natuurlijk dat er zoveel eten wordt weggegooid.
Maar als er ook maar één dingetje na de houdbaarheidsdatum wordt bijgehouden in de winkels gaan de poppen aan het dansen.
Overigens zijn de consumenten zelf ook niet onschuldig. Veel mensen "vergeten" gewoon dat ze iets gekocht hebben en laten het liggen tot het wel weg moet gegooid worden.
Maar het is moeilijk dit afdoende te controleren. U vond het communistische systeem toch niet beter waarbij rijen en rijen mensen op maandag stonden aan te schuiven voor een winkel waar toevallig die dag brood in voorraad was en op dinsdag voor een andere winkel waar op dat moment fruit was binnengekomen enzovoort. Dat was werkelijk surrealistisch in de voormalige communistische landen.
Juist...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:20   #1913
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat heeft die presentator toch een vreselijk Engels/Hollands accent!
Verder : heel erg natuurlijk dat er zoveel eten wordt weggegooid.
Maar als er ook maar één dingetje na de houdbaarheidsdatum wordt bijgehouden in de winkels gaan de poppen aan het dansen.
Overigens zijn de consumenten zelf ook niet onschuldig. Veel mensen "vergeten" gewoon dat ze iets gekocht hebben en laten het liggen tot het wel weg moet gegooid worden.
Maar het is moeilijk dit afdoende te controleren. U vond het communistische systeem toch niet beter waarbij rijen en rijen mensen op maandag stonden aan te schuiven voor een winkel waar toevallig die dag brood in voorraad was en op dinsdag voor een andere winkel waar op dat moment fruit was binnengekomen enzovoort. Dat was werkelijk surrealistisch in de voormalige communistische landen.
Beter 50 % wegsmijten dan, liberale vrijheid? voedsel is duur???
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:27   #1914
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Beter 50 % wegsmijten dan, liberale vrijheid? voedsel is duur???
Waar het voedsel echt duur is... dat is in de communistische paradijzen...
Uiteraard niet voor de echte leiders (zie Castro... de 7de rijkste heerser ter wereld)...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:51   #1915
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waar het voedsel echt duur is... dat is in de communistische paradijzen...
Uiteraard niet voor de echte leiders (zie Castro... de 7de rijkste heerser ter wereld)...
Uw argument is maar plattekes!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 12:50   #1916
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
· Het woord ‘democratie’ is afgeleid van de Griekse woorden ‘demos’ (volk) en ‘krakos’ (macht) en betekent dus ‘het volk aan de macht’, de eerste kleine vorm van democratie werd in Athene (Griekenland) ontwikkeld.
· Deze bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal dat iedereen vrij en gelijk in rechten en plichten geboren is, geen discriminatie, apartheid, rang of stand, (zoals in het artikel van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens staat)
· Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu in een klasseloze samenleving en niet als een vijand, concurrent of tegenstrever.
Als deze basiskennis ontbreekt zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zichzelf, doorgeschoten individualisme dus, eigenbelang en neoliberalisme.
· Evenzeer als ik weiger een slaaf te zijn, weiger ik een meester te zijn, dat is wat democratie is.
· Pure en reine democratie is de zuiverste vorm van communisme of katholicisme dit natuurlijk theoretisch filosofisch gezien, het in praktijk brengen van één van beide systemen of beide is een andere zaak.
· Democratie is niet iets dat je in een bazaar kan kopen, het heeft minimum 100 jaar positieve evolutie en goede wil nodig.
· Democratie komt uit het menselijk bewustzijn en wordt via cultuur overgedragen.
Ik heb de oude Grieken grondig bestudeerd, waarvan mijn haren ten berge rezen, en zelfs uitvielen toen ik vernam wat die zogenaamde democraten toendertijd zo allemaal uitgevreten hebben.

Dat laat niet staan.


Democratie is een gedachtengoed en helaas zelfs een gedachtentegoed en een waarde en een ideaal.

Kortom een idee.

Een Grieks idee.

Daar moet voortdurend blijven aan gewerkt worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2011 om 12:51.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 13:01   #1917
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb de oude Grieken grondig bestudeerd, waarvan mijn haren ten berge rezen, en zelfs uitvielen toen ik vernam wat die zogenaamde democraten toendertijd zo allemaal uitgevreten hebben.

Dat laat niet staan.


Democratie is een gedachtengoed en helaas zelfs een gedachtentegoed en een waarde en een ideaal.

Kortom een idee.

Een Grieks idee.

Daar moet voortdurend blijven aan gewerkt worden.
De huidige democratie, analyse:

Democratie is voorlopig iets waarvan we denken dat het bestaat, maar wat nog steeds in z’n embryonale fase vertoeft.

Democratie is een evolutieproces in de richting van het menselijk gelijkheidsideaal.
De voltooiing van het democratiseren is het einddoel van de ideale beschaafde samenleving.
Democratie is de noodzaak om af en toe te buigen voor de mening van andere dan de meerderheid.
Het misbruiken en manipuleren van de menselijke waarden is tegengesteld aan de democratische ideologie, al wie de menselijke waarden misbruikt moeten we blijven bestrijden.
Door doorzettingsvermogen bereikt de slak de ark.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 13:05   #1918
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Echt arm zijn is...

een aanfluiting voor elke waarlijke democratie
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 13:08   #1919
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Oplossing : terug een Franse revolutie!
Dat was een revolutie ten gunste van de (rijke en rijkere) burgerij.

Als we een nieuwe Franse revolutie moeten hebben, waar ik voor ben, dan is het er een voor het opheffen van de grote ongelijkheden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 13:09   #1920
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De huidige democratie, analyse:

Democratie is voorlopig iets waarvan we denken dat het bestaat, maar wat nog steeds in z’n embryonale fase vertoeft.

Democratie is een evolutieproces in de richting van het menselijk gelijkheidsideaal.
De voltooiing van het democratiseren is het einddoel van de ideale beschaafde samenleving.
Democratie is de noodzaak om af en toe te buigen voor de mening van andere dan de meerderheid.
Het misbruiken en manipuleren van de menselijke waarden is tegengesteld aan de democratische ideologie, al wie de menselijke waarden misbruikt moeten we blijven bestrijden.
Door doorzettingsvermogen bereikt de slak de ark.
Citaat:
Het misbruiken en manipuleren van de menselijke waarden is tegengesteld aan de democratische ideologie, al wie de menselijke waarden misbruikt moeten we blijven bestrijden.
Inderdaad, het communisme kan men niet fel genoeg blijven bestrijden...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be