Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2010, 06:39   #1901
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bon, zijn hier eigenlijk concrete argumenten gegeven die de evolutietheorie ontkrachten?
Nope, net zoals in de andere threads wordt dat wel geclaimd,maar daar blijft het bij.

Trouwens, had je dat dan verwacht? Het wordt al 200 jaar geprobeerd door de wetenschap. Onsuccesvol. Dan gaan een paar forummers het niet beter weten hoor. Ze gaan dat denken natuurlijk, maar verder komt het niet

Laatst gewijzigd door Travis66 : 17 februari 2010 om 06:42.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 17:41   #1902
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Nope, net zoals in de andere threads wordt dat wel geclaimd,maar daar blijft het bij.

Trouwens, had je dat dan verwacht? Het wordt al 200 jaar geprobeerd door de wetenschap. Onsuccesvol. Dan gaan een paar forummers het niet beter weten hoor. Ze gaan dat denken natuurlijk, maar verder komt het niet
Ze zijn allemaal een beetje bang, me dunkt. Zelden heeft één van hen ooit iets wetenschappelijks gelezen en begrepen (zoals EFL indertijd dat wél had gedaan, maar ik kan hem hem niet op dezelfde hoogte plaatsen als creationisten). Creationistische wetenschap is fundamenteel intuïtief en daar waar er logische tegenstellingen ontstaan wordt steeds beroep gedaan om goddelijke interventie. Het creationisme komt voort uit politieke doeleinden, en vindt zijn wortels in onwetendheid en angst. Wordt men dan op zijn fouten gewezen gaat de paardenbril op.

Hoe ga je in godsnaam natuurlijke selectie 'ontkrachten' als je niet eens snapt wat het betekent?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 17 februari 2010 om 17:44.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 21:18   #1903
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ze zijn allemaal een beetje bang, me dunkt. Zelden heeft één van hen ooit iets wetenschappelijks gelezen en begrepen (zoals EFL indertijd dat wél had gedaan, maar ik kan hem hem niet op dezelfde hoogte plaatsen als creationisten). Creationistische wetenschap is fundamenteel intuïtief en daar waar er logische tegenstellingen ontstaan wordt steeds beroep gedaan om goddelijke interventie. Het creationisme komt voort uit politieke doeleinden, en vindt zijn wortels in onwetendheid en angst. Wordt men dan op zijn fouten gewezen gaat de paardenbril op.

Hoe ga je in godsnaam natuurlijke selectie 'ontkrachten' als je niet eens snapt wat het betekent?
Van iemand wiens enige bijdrage bestaat uit schelden en het publiceren van belachelijke cartoons afkomstig van atheïstische schimp-sites lijkt het mij bijzonder pretentieus om hier te komen doen alsof jij de grote wetenschapper bent. Als er hier iemand een grote paardenbril opheeft dan ben jij het wel: iedereen die het niet met je eens is moet wel een stomme creationist zijn die nog nooit een boek heeft gelezen en niet in staat is om zelfstandig te denken.
Deze draad heeft in ieder geval aangetoond dat heel de hypothese van Darwin geen been heeft om op te staan, en erger nog, dat ze geen wetenschappelijke methode kan aanreiken waarmee ze ooit een begin van een bewijs zou leveren voor de verregaande extrapolaties die ze maakt.

Zelfs een intern dispuut tussen evolutie-biologen oplossen lukt ze niet eens, bij gebrek aan wetenschappelijke methode.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 21:21   #1904
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Nope, net zoals in de andere threads wordt dat wel geclaimd,maar daar blijft het bij.

Trouwens, had je dat dan verwacht? Het wordt al 200 jaar geprobeerd door de wetenschap. Onsuccesvol. Dan gaan een paar forummers het niet beter weten hoor. Ze gaan dat denken natuurlijk, maar verder komt het niet
Tuurlijk wel, maar de taktiek van de atheistjes is altijd hetzelfde: als de argumenten ontoereikend zijn begin je aan een scheldtirade of publiceer je wat onzin van een of andere schimp-site om de aandacht af te leiden. Een zinnige discussie voeren met atheïsten is per definitie onmogelijk. Doof, blind en stom.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 21:22   #1905
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bon, zijn hier eigenlijk concrete argumenten gegeven die de evolutietheorie ontkrachten?
Tientallen.
De tegen-argumentatie van de atheïsten vind je hier: #827. Het getal 80 mag je naar 250 verhogen, maar in wezen zijn de argumenten niet geëvolueerd gedurende de rest van het verloop van deze draad

Laatst gewijzigd door fonne : 17 februari 2010 om 21:26.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 21:25   #1906
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Tientallen.
Zoals?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 21:47   #1907
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Van iemand wiens enige bijdrage bestaat uit schelden en het publiceren van belachelijke cartoons afkomstig van atheïstische schimp-sites lijkt het mij bijzonder pretentieus om hier te komen doen alsof jij de grote wetenschapper bent. Als er hier iemand een grote paardenbril opheeft dan ben jij het wel: iedereen die het niet met je eens is moet wel een stomme creationist zijn die nog nooit een boek heeft gelezen en niet in staat is om zelfstandig te denken.
Beledigingen of vaststellingen? Volgens mij bent u, om het met internet-termen te zeggen, een beetje 'butthurt'. Je maakt het me natuurlijk makkelijk om zulke dingen te gaan zeggen door openlijk toe te geven dat je natuurlijke selectie niet snapt. Iemand die een principe niet snapt die hij aanvalt kan toch niet serieus genomen worden? Ik zou daar toch eens over nadenken.

U liegt trouwens dat u zwart ziet, me dunkt.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=412

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=551

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=606

Ik kreeg nochtans steeds hetzelfde antwoord met eenzelfde inhoud. Het leek een beetje op de quote hierboven.

Citaat:
Deze draad heeft in ieder geval aangetoond dat heel de hypothese van Darwin geen been heeft om op te staan, en erger nog, dat ze geen wetenschappelijke methode kan aanreiken waarmee ze ooit een begin van een bewijs zou leveren voor de verregaande extrapolaties die ze maakt.
Zelfs een intern dispuut tussen evolutie-biologen oplossen lukt ze niet eens, bij gebrek aan wetenschappelijke methode.
Wie wil vinden moet eerst zoeken.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 17 februari 2010 om 21:51.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 21:48   #1908
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zoals?
Oei.

Hij doet mij liever eer aan, vrees ik.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 01:53   #1909
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Fonne?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 06:49   #1910
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Op een heldere uitleg kan ik blijkbaar blijven wachten
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 01:09   #1911
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Op een heldere uitleg kan ik blijkbaar blijven wachten
Nee hoor. probleem is: er zijn zoveel tegenargumenten dat het gewoon weken gaat vergen om het allemaal op te schrijven. Bovendien stond al alles in de draad, maar goed, ik heb ingezien dat het geen zin heeft daar iets in te schrijven. Van zodra er een onweerlegbaar argument is, wordt dat weggeblazen door een of andere irrelevante post met een anti-religieuze poster en is de discussie weer afgeleid. Vandaar dat ik aan een documentje begonnen ben om het allemaal eens en voor altijd vast te leggen. In de toekomst kunnen we dan gewoon iedere keer naar het juiste paragraafje in het document verwijzen.

In ieder geval, hier al een voorsmaakje:

Weerlegging van de Evolutie Theorie.doc
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 07:56   #1912
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Van zodra er een onweerlegbaar argument is, wordt dat weggeblazen door een of andere irrelevante post met een anti-religieuze poster en is de discussie weer afgeleid.
Nee hoor, je 'onweerlegbare' argumenten zijn gewoon allemaal weerlegd.
Het is eerder jij die de discussie dan met een irrelevante post met persoonlijke aanvallen afleidt.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 15:22   #1913
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee hoor. probleem is: er zijn zoveel tegenargumenten dat het gewoon weken gaat vergen om het allemaal op te schrijven. Bovendien stond al alles in de draad, maar goed, ik heb ingezien dat het geen zin heeft daar iets in te schrijven. Van zodra er een onweerlegbaar argument is, wordt dat weggeblazen door een of andere irrelevante post met een anti-religieuze poster en is de discussie weer afgeleid. Vandaar dat ik aan een documentje begonnen ben om het allemaal eens en voor altijd vast te leggen. In de toekomst kunnen we dan gewoon iedere keer naar het juiste paragraafje in het document verwijzen.

In ieder geval, hier al een voorsmaakje:

Bijlage 64406
Lachwekkend hoe ge keer op keer dezelfde onzin blijft herkauwen, ondanks de vele uitleg die al werd gegeven. De religieus gaat bestrijden wat hij niet begrijpt. Als je trouwens denkt dat de observaties die jij opsomt de enige zijn, ben je goed mis. Maar moleculaire biologie ligt u niet, he. Bang dat ge iets ontdekt dat u niet zint misschien?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 15:31   #1914
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee hoor. probleem is: er zijn zoveel tegenargumenten dat het gewoon weken gaat vergen om het allemaal op te schrijven. Bovendien stond al alles in de draad, maar goed, ik heb ingezien dat het geen zin heeft daar iets in te schrijven. Van zodra er een onweerlegbaar argument is, wordt dat weggeblazen door een of andere irrelevante post met een anti-religieuze poster en is de discussie weer afgeleid. Vandaar dat ik aan een documentje begonnen ben om het allemaal eens en voor altijd vast te leggen. In de toekomst kunnen we dan gewoon iedere keer naar het juiste paragraafje in het document verwijzen.

In ieder geval, hier al een voorsmaakje:

Bijlage 64406
Doe maar niet te veel moeite Fonne. Ik heb het begin al gelezen en het draagt niks bij tot de discussie.

Als je een theorie wil weerleggen, moet je wel de theorie weerleggen en niet de theorie waarvan jij denkt dat het de theorie is.
Je stelt een stroman op en dan ga je die afbreken.

Voorbeeld:
Citaat:
Op basis van de gelijkenissen van mens en aap wordt aangenomen dat de mens afstamt van een aap.
Dat is dus niet zo, en je was nog niet eens begonnen met weerleggen.

Toen ik op het punt kwam dat je Harriechristus gebruikt om aan te tonen dat er wel alternatieven zijn voor Darwins evolutietheorie, schoot ik spontaan in de lach (sorry buurman) en ben ik maar gestopt met lezen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 februari 2010 om 15:34.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 19:51   #1915
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik stel die 6000 jaar alleen als de limiet waaronder de nauwkeurigheid van de metingen snel afneemt, omdat de directe kalibratie-methodes daar wegvallen. Dat jij daar iets anders achter zoekt heeft alleen met jouw paranoide brein te maken (en een beetje mijn provocatie natuurlijk.
Zo, volgens Fonne, de volgende Nobelprijswinnaar, kunnen we geen verval meten over een periode langer dan 1 halfwaarde tijd. Maak dat mee. En, hoe opmerkelijk toch: ook geen tijdspannes langer dan zijn geliefde Bijbelse Geschiedenis.
o ja, en ook opvallend dat hij geen melding maakt van isotopensystemen die een veel langere verval tijd hebben, past allemaal niet in het kraam.
Opvallend toch...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 20:50   #1916
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

zou Fonne ge emigreerd zijn? Of gewoon gebanned?
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 17:19   #1917
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Met of zonder fonne,
Darwinisten houden zich van de domme
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 19:14   #1918
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Met of zonder fonne,
Darwinisten houden zich van de domme
Creationisten hoeven dat niet te doen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 01:40   #1919
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Creationisten hoeven dat niet te doen.
Taalkundig zijn ze blijkbaar ook niet zo sterk.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 23:57   #1920
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Met of zonder fonne,
Darwinisten houden zich van de domme
Creationisten moeten zich zo niet voordoen, ze ZIJN het gewoon. Het Smithsonian institute heeft al aan de alarmbel getrokken. In de USA zullen er over tien jaar geen wetenschappers meer afstuderen door de ID-theorie die daar onderwezen wordt. Ze zijn binnenkort niet meer alleen het dikste en het meest vervuilende land ter wereld, maar ook het stomste! Wat me dan weer echt zorgen maakt is dat die stommelingen een leger hebben dat 30 miljoen$ per dag kost.
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be