Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2022, 22:42   #19221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daarnaast werden de Russische media wel degelijk geband in Europa.
Niets van. Alleen RT en Sputnik. Ik bekijk nog steeds probleemloos bepaalde Russische internetkranten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2022, 22:46   #19222
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Zo van het is propaganda maar er zal wel iets van waar zijn.
Of het is propaganda en we sluiten er ons an af.
Dat beeld van wenende kindjes in Oekraïne, gelukkig hebben wij u tomm die ons beelden kan geven van met bloemen verwelkomende Russische bevrijders en slechterikzoekende Russische preciezie raketinslagen.
Als het Westen in landen binnenvalt en ze tot het stenen tijdperk terug bombarderen, dan zie je in westerse media geen beelden van wenende kindjes. Ah nee want alle westerse bombardementen zijn chirurgisch en er vallen nooit burgerslachtoffers..

Pro-Russische Oekraieners houden zich op dit moment stil, anders worden ze vermoord, aan bomen vastgebonden, etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2022, 22:46   #19223
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Of even googlen wie die Johnson eigenlijk is om te weten welk vlees je in de kuip hebt en wiens agenda hij dient :

Verder is hij er ook in geslaagd John Kerry te beschuldigen van oorlogsmisdaden in Vietnam, zonder enig bewijs uiteraard.

Geen Biden-fan dus om het zacht uit te drukken
Ik heb het interview eens gelezen. Ik ken de beste man in het geheel niet, in ieder geval niet genoeg op hem te karaktermoorden, op basis van “even te googelen.”
Als je het niet met hem eens bent, zeg dan eens waarom.

Ik ben ook geen fan van dat dement kieken in het witte huis, en zijn crack-verslaafde, door burisma omgekochte halve debiel van een zoon.. Maar ik weet wél dat, hate him or love him, putin zijn pivot naar het oosten al gemaakt heeft.

Want, wie in Europa en op dit forum heeft er nu goedkope olie, ertsen en mineralen nodig, als je uit je moreel verheven positie naar beneden kijkt.

Tot voor een half jaar geleden was Oekraïne een verderfelijk, arm, corrupt land. Tot het het nieuwe ding werd, waar de woke-brigade, in al hun kinderlijke dualiteit, VOOR kon zijn. Nu zijn de neonazis van de azov brigade, ineens heilige dutskes.

Ik merk ook dat de immer pragmatische duitsers behoorlijk stil zijn. Zouden zij wél de geopolitieke realiteit inzien, door de mist van de propaganda, de leugens en de censuur? Én de kararaktermoord, Yolanda?

Of, om toch nog maar eens de analogie te maken, de nieuwe ziekte is putin, en het nieuwe vaccin, (dat je zieker maakt dan de ziekte), is zelensky.

En tegen een vaccin voor een ziekte, daar kan je toch niet tegen zijn, gij se vuilen anti-uki.
Oud 22 maart 2022, 22:47   #19224
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niets van. Alleen RT en Sputnik. Ik bekijk nog steeds probleemloos bepaalde Russische internetkranten.
Is wel de voornaamste en meest bekeken Russische media in het Westen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2022, 22:47   #19225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rusland wil in geen enkel ander land binnen vallen. Ze kunnen het Westen het meest straffen door over heel de wereld anti-westerse bewegingen en regimes te steunen. En dat zullen ze vanaf nu zonder gene doen.
Was het tot nog toe nog wat discreet, beperkt en dikwijls in coordinatie, dat valt weg. Ik zou om te beginnen kernwapens verkopen aan landen die bedreigd worden door het Westen, zoals Syrie of Venezuela.
Kijk eens, een vriend van "Lavrov, the new Comical Ali" is er bij komen. Neen, natuurlijk niet, Rusland wil in geen enkel ander land binnenvallen. Echt niet. Georgië. Nu Oekraïne. En als het moet komen de Russen militair op een andere manier tussen. Kazachtstan als mooi voorbeeldje.
Oud 22 maart 2022, 22:47   #19226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is wel de voornaamste en meest bekeken Russische media in het Westen.
Waarmee u dus bevestigt dat u uw uitspraak onwaar is.
Oud 22 maart 2022, 22:50   #19227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige escalatie tussen Rusland en het Westen die nu nog mogelijk is, is een nucleaire oorlog. In plaats van te bemiddelen stoken ze de boel verder op.

Poetin blijft zowieso aan in Rusland, het Westen zal niet beslissen wie Rusland leidt.
Westerse instrumenten zoals "Den Haag", de Nobel prijs, etc. zullen nog minder serieus genomen worden.
Landen als Belarus, Kazakhstan, etc. blijven in de Euraziatische Unie met Rusland. China, Indie, de Arabische landen, etc. blijven handel voeren en goede relaties hebben met Rusland, zullen hun politieke en economische banden versterken.

De wereldhandel zal lastig worden voor het Westen met zoveel.sancties tegen zoveel landen, de Aziatische landen daarentegen zullen exponentieel blijven groeien en Rusland zal daarvan profiteren.

Oekraine verliest zowiezo. Ofwel zijn ze de Donbas kwijt, ofwel veel meer.

Rusland begint nu ook actief westerse wapens in Oekraine op te sporen en de vernietigen. Zo moeilijk is dat niet, er zijn maar een paar toegangswegen tot Polen bvb .
Waarom bent u dan zo tegen de sancties als het volgens u een regelrechte autosnelweg is naar een heerlijk, machtig en economisch welvarend Rusland is? Iets zegt mij dat u zichzelf een beetje moet troosten met een ferme schoot wensdenken...
Oud 22 maart 2022, 22:51   #19228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pro-Russische Oekraieners houden zich op dit moment stil, anders worden ze vermoord, aan bomen vastgebonden, etc.
Wat dus betekent dat er nog steeds een Oekraïens gezinde meerderheid is. Was er een Russisch gezinde meerderheid samen met een bezetting door Russische troepen, dan was er niets te vrezen. Dan zijn het de Oekraïens gezinden die moeten vrezen voor wat ze doen.
Oud 22 maart 2022, 22:53   #19229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Tot voor een half jaar geleden was Oekraïne een verderfelijk, arm, corrupt land. Tot het het nieuwe ding werd, waar de woke-brigade, in al hun kinderlijke dualiteit, VOOR kon zijn. Nu zijn de neonazis van de azov brigade, ineens heilige dutskes.
En met een enkele zin hebt u getoond geen objectiviteit na te streven, maar netjes in de pas te lopen van de Russische propagandamolen. Nog verbazend dat hier één van die vier, vijf, zes... foto's van Azov uit 2014 niet hebt geplaatst.
Oud 22 maart 2022, 22:57   #19230
gunter5148

Standaard

Citaat:
En met een enkele zin hebt u getoond geen objectiviteit na te streven, maar netjes in de pas te lopen van de Russische propagandamolen. Nog verbazend dat hier één van die vier, vijf, zes... foto's van Azov uit 2014 niet hebt geplaatst.
Ik hoop dat ge slechts een klein deel van uw inkomen besteedt aan voedsel en drank.

Dat gaat geen klein deel blijven.

De toekomst ligt vanaf nu in het oosten.

We zijn allemaal het slachtoffer van de onverteerbare hooghartigheid, waar ge net een mooi staaltje hebt van laten zien.

Weet ge wat dat is, Jan, objectiviteit? Dat is in leven blijven.
Oud 22 maart 2022, 23:02   #19231
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Megalomaan? Wat dan? De westerse sancties en.houding zijn megalomaan, zij denken nog steeds dat ze "de wereld" zijn.
Rusland wil in geen enkel ander land binnen vallen. Ze kunnen het Westen het meest straffen door over heel de wereld anti-westerse bewegingen en regimes te steunen. En dat zullen ze vanaf nu zonder gene doen.
Waarom is dat dan net wat ze doen: een ander land binnenvallen?

Uw posts zijn totaal onsamenhangend. De enige rode draad is een soort extremistische haat t.o.v. alles dat Westers en/of Angelsaksisch is. Vreemd, hoe iemand zo in de wereld kan staan. Ik was al lang naar Rusland of China verhuisd....
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2022, 23:05   #19232
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als het Westen in landen binnenvalt en ze tot het stenen tijdperk terug bombarderen, dan zie je in westerse media geen beelden van wenende kindjes. Ah nee want alle westerse bombardementen zijn chirurgisch en er vallen nooit burgerslachtoffers..
Stop daar eens mee! Toen de US destijds in Irak tussenkwam werd daar in onze media zeer uitgebreid over gerapporteerd en dat was allesbehalve een eenzijdig "pro-Westers" verhaal. Dat is al redelijk moeilijk want niet het gehele Westen stond achter die actie.

Uw continu verwijzen naar Westerse ontsporingen doen niets af van de gruwel die zich vandaag op 2000 km van onze deur afspeelt en die volledig op het conto van het regime van Putin zijn te schrijven. Iedere goedkeuring van die miserie, en u doet dat hier constant, is tenenkrommend.

Laatst gewijzigd door alpina : 22 maart 2022 om 23:07.
Oud 22 maart 2022, 23:07   #19233
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Waarom is dat dan net wat ze doen: een ander land binnenvallen?

Uw posts zijn totaal onsamenhangend. De enige rode draad is een soort extremistische haat t.o.v. alles dat Westers en/of Angelsaksisch is. Vreemd, hoe iemand zo in de wereld kan staan. Ik was al lang naar Rusland of China verhuisd....
Ben je voor of tegen globalisme?

A propos, putin was daar een groot voorstander van. En ik hoorde hem nog niets anders zeggen.

Globalisme, een uitvinding de westerse/angelsaksiche hegemon’

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 maart 2022 om 23:08.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2022, 23:08   #19234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop daar eens mee! Toen de US destijds in Irak tussenkwam werd daar in onze zeer uitgebreid over gerapporteerd en dat was allesbehalve een eenzijdig "pro-Westers" verhaal. Dat is al redelijk moeilijk want niet het gehele Westen stond achter die actie.

Uw continu verwijzen naar Westerse ontsporingen doen niets af van de gruwel die zich nu op 2000 km van onze deur afspeelt en die volledig op het conto van het regime van Putin zijn te schrijven. Iedere goedkeuring van die miserie, en u doet dat hier constant, is tenenkrommend.
Zoals ik al zovele malen schreef: de fouten van de ene legitimeert nooit de fout van een ander. De Russische agressie afkeuren betekent dan ook geen goedkeuring van Amerikaanse agressie. Toch vervallen sommige mensen steeds weer in dit denkpatroon, bij gebrek aan echt steekhoudende argumenten. Het zijn juist westerlingen die het Westen verwerpen maar wel knusjes blijven genieten van hun comfort in dat Westen. Coherent en logisch is het alvast niet.
Oud 22 maart 2022, 23:10   #19235
gunter5148

Standaard

Citaat:
Stop daar eens mee! Toen de US destijds in Irak tussenkwam werd daar in onze media zeer uitgebreid over gerapporteerd en dat was allesbehalve een eenzijdig "pro-Westers" verhaal. Dat is al redelijk moeilijk want niet het gehele Westen stond achter die actie.

Uw continu verwijzen naar Westerse ontsporingen doen niets af van de gruwel die zich vandaag op 2000 km van onze deur afspeelt en die volledig op het conto van het regime van Putin zijn te schrijven. Iedere goedkeuring van die miserie, en u doet dat hier constant, is tenenkrommend.
Dan moet ge toch iets straffer uit den hoek komen om alle oorlogsmisdaden van de hegemon sinds wo2 af te keuren.
Oud 22 maart 2022, 23:11   #19236
gunter5148

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zovele malen schreef: de fouten van de ene legitimeert nooit de fout van een ander. De Russische agressie afkeuren betekent dan ook geen goedkeuring van Amerikaanse agressie. Toch vervallen sommige mensen steeds weer in dit denkpatroon, bij gebrek aan echt steekhoudende argumenten. Het zijn juist westerlingen die het Westen verwerpen maar wel knusjes blijven genieten van hun comfort in dat Westen. Coherent en logisch is het alvast niet.
Ok, dat houdt steek.

Maar de realiteit is er. Oekraine is op plaatsen die ertoe doen, vergeven van de neonazis.

Als ge dat zonder argumenten ontkent, dan zijt ge intellectueel oneerlijk. Ge zijt nog bijna niet genuanceerd als het over de russische agressor hebt, want dat zijn ze niet zonder reden.

Bovendien is ons comfort een mirage. En dat zal je binnenkort aan den lijve ondervinden, als wij ons als europeanen zo voor de neo-con kar laten blijven spannen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 maart 2022 om 23:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2022, 23:16   #19237
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben voor globalisme. Enfin, ik ben er van overtuigd dat er geen andere weg meer is: er is maar 1 aardbol, we zijn met erg veel en de technologie heeft ons zodanig dicht bij elkaar gebracht (fysiek alvast) dat de enige weg vooruit verdere integratie is.

Citaat:
A propos, putin was daar een groot voorstander van. En ik hoorde hem nog niets anders zeggen.
Maar woorden en daden zijn duidelijk niet in samenspraak in dit geval.

Citaat:
U spreekt code-taal voor mij.
Oud 22 maart 2022, 23:17   #19238
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Helemaal geen uitvinding. Wel een gevolg van een steeds kleiner wordende wereld waarbij steeds intensievere contacten ervoor zorgen dat een geheel aan westerse opvattingen door mensen buiten het Westen wordt overgenomen.
Oud 22 maart 2022, 23:17   #19239
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik ben voor globalisme. Enfin, ik ben er van overtuigd dat er geen andere weg meer is: er is maar 1 aardbol, we zijn met erg veel en de technologie heeft ons zodanig dicht bij elkaar gebracht (fysiek alvast) dat de enige weg vooruit verdere integratie is.

Maar woorden en daden zijn duidelijk niet in samenspraak in dit geval.

U spreekt code-taal voor mij.
One world government? Zonder rechtstreekse representatie?

Seriously?
Oud 22 maart 2022, 23:17   #19240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de realiteit is er. Oekraine is op plaatsen die ertoe doen, vergeven van de neonazis.
Echt? En waar zou dat dan wel zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be