Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2012, 19:44   #19241
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en nog eentje, het is een vruchtbare dag vandaag:

Citaat:
BRUGGE/MERELBEKE - Het lichaam van Pierre Cattrysse, een 76-jarige man uit Sint-Kruis bij Brugge die sinds twee weken vermist was, werd zondag met een plastic zak rond zijn hoofd teruggevonden in Merelbeke. Een 20-jarige Angolees uit Brugge bekende de moord.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21225_00413591

Dit vind ik nu helemaal raar. Waarom ineens geen "jongere"? Waarom moet diene sukkelaar zijn nationaliteit vermeld worden? Toch niet omdat we anders zouden denken dat het een jongere is?

wacht, ik weet het:

Citaat:
Het was op aanwijzen van dader Adriano N., een 20-jarige Angolees die al geruime tijd in Brugge woont, dat het slachtoffer werd teruggevonden. De Portugees sprekende man was het land uit gevlucht, maar werd op woensdag 12 december van een tourbus in Lissabon geplukt.
't is geen allahtoon! val nu dood!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 19:48   #19242
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
sterker nog...het zijn meestal niet gewoon allohtonen maar moslims.
allahtonen dus
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 21:33   #19243
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en nog eentje, het is een vruchtbare dag vandaag:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...21225_00413591

Dit vind ik nu helemaal raar. Waarom ineens geen "jongere"? Waarom moet diene sukkelaar zijn nationaliteit vermeld worden? Toch niet omdat we anders zouden denken dat het een jongere is?

wacht, ik weet het:

't is geen allahtoon! val nu dood!
Een plastic zak rond z'n hoofd? Dat gaf het al weg, moslims moorden met messen. Wel een vreemde manier om iemand te vermoorden.

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 december 2012 om 21:34.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 23:15   #19244
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Iemand enkele dagen geleden terzake gekeken?
Over het achterblijven van allochtone mannelijke boegbeelden in de politiek.
De allochtone vrouwen worden tegenover één na één aan boord direct richting de positie van de kapitein gewezen, dus daarover geen klagen.
Het enige vreemde vond ik dat men het specifiek wou hebben over Turken en Marokkanen. Dit werd aangegeven. Vreemd genoeg zijn de Chinezen, Joden, Nederlanders, Fransen (uit Frankrijk ), Grieken, ... nooit vertegenwoordigd geweest in dit land doch al veel langer en verspreider hier dan deze mensen.
Waarom men specifiek enkel deze nationaliteiten en dan nog de afwezigheid van mannen onder deze nationaliteiten wou aankaarten, te weten dat er een 160-tal nationaliteiten in dit land zijn, was me een raadsel. Maar goed, positieve discriminatie is op een rode zender niet abnormaal.

Het was interessant wat de gasten (een mannelijke allochtoon en een vrouwelijke allochtone politicus/politica) te vertellen hadden. Beide besloten ze toch tenminste voor de uitzending het woord allochtoon te gebruiken. Ze wisten niet hoe ze het anders moesten duiden. Ze hadden het ook over zoveelste en zoveelste generatie allochtoon. Toch iets dat aangeeft dat ze mensen die hier geboren worden niet zien als "Belgen" maar wel als allochtonen van de zoveelste generatie, iets waar dacht ik nochtans vaak bezwaren over werden geuit vanuit sommige hoeken (die beweerden dat je zo allochtonen als allochtonen blijft zien en niet als Belgen).

Ze gaven ook aan dat er een groot verschil is tussen jongens en meisjes. Dat heb ik hier zelf al ooit aangehaald nav een uitzending op de Nederlandse televisie waarin een hogeropgeleide Moslima ook haar beklag deed over de schaarse keuze aan huwelijkspartners die ze had, gegeven dat de Moslimmannen achterblijven inzake opleiding maar zelfs het tegenovergestelde doen: teren op de sociale zekerheid, in de gevangenis belanden, strafbladen als wc-papier rollen laten produceren, ...

Ook deze mensen verwezen daar naar en weten dit aan de opvoeding. De vrouw bevestigde daarbij dat de jongens gezien werden als kleine prinsjes (volgens haar die zonder vader werden opgevoed omdat de vader moet werken als gastarbeider, iets wat ik toch vreemd vond aangezien de mijnen al dertig jaar dicht zijn en er sindsdien van gastarbeid geen sprake meer is (noch van gasten maar wel van permanente residenten)? waartegen de moeder niet durfde ingaan (dit zij ze niet met zoveel woorden maar het kwam er duidelijk op neer). De moeder moest maw hameren op de opvoeding en het belang van opleiding... Iets wat tot nog toe niet gebeurde. (Al vonden beide wel dat het stilaan aan het veranderen was.)

Godzijdank werd dit allemaal gezegd door allochtonen zèlf.
Moest dit gezegd zijn door een blanke, linkse of rechtse, of god laat het uit, Filip de Winter himself, het land ware te klein geweest en had in lichterlaaie gestaan, en de wereld zou echt zijn vergaan op de 21e december, alvast de Belgische...
Ik vind de aflevering niet terug... iemand?
Oud 27 december 2012, 01:19   #19245
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Die jongeren he... foei foei, jongere
Valt dat niet onder stigmatiseren door het steeds over de algemene term jongeren te hebben?
Nu lijkt het alsof alle jongeren verantwoordelijk zijn voor het aanvallen van bussen, beroven van oude mensen en vrouwen op straat, het ineen kloppen van homo's....etc.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 06:00   #19246
CeeSsss
Vreemdeling

Standaard

Ik heb er een half jaar geleden nog mee zitten lachen, dat 'jongeren' het nieuwe 'allochtonen' zou worden. Ook vond ik het opmerkelijk hoe jongeren stééds mannelijk zijn. Bij gemengde groepjes spreekt men steevast over studenten, let er maar eens op.
CeeSsss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 12:52   #19247
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeSsss Bekijk bericht
Ik heb er een half jaar geleden nog mee zitten lachen, dat 'jongeren' het nieuwe 'allochtonen' zou worden. Ook vond ik het opmerkelijk hoe jongeren stééds mannelijk zijn. Bij gemengde groepjes spreekt men steevast over studenten, let er maar eens op.
Blanken noemen ze studenten, groepjes mannelijke allochtonen noemen ze jongeren want de meeste allochtonen in groepjes zijn al lang gestopt met school. Eigenlijk is die benaming nog zo slecht niet al houd ze geen rekening met de meisjes.

Meer dan 1 op de 5 Brusselse jongens verlaat secundair onderwijs zonder diploma.
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...-diploma.dhtml

Laatst gewijzigd door BonBon : 27 december 2012 om 12:53.
Oud 27 december 2012, 15:54   #19248
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rstmarkt.dhtml

Alweer jongeren?

En wat krijg je nu bij dergelijke feiten? 2 groepen van mensen.
1 groep zegt...typische feiten van allochtone moslims. Echt typisch en ik zet al mijn geld erop dat het ook deze keer zo is.
En een andere groep die zegt of denkt...gvdmme, laten we hopen dat het niet opnieuw om allochtonen gaat. Maar jammer genoeg zal het wel weer zo zijn.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 december 2012 om 16:00.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:32   #19249
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rstmarkt.dhtml

Alweer jongeren?

En wat krijg je nu bij dergelijke feiten? 2 groepen van mensen.
1 groep zegt...typische feiten van allochtone moslims. Echt typisch en ik zet al mijn geld erop dat het ook deze keer zo is.
En een andere groep die zegt of denkt...gvdmme, laten we hopen dat het niet opnieuw om allochtonen gaat. Maar jammer genoeg zal het wel weer zo zijn.
Natuurlijk zijn het allahtonen, anders hadden ze dat wel vermeld en het groepsgedrag is ook typisch. Ik bevond me vroeger in groep 2, ik wist toen niet beter dan te hopen dat de verhaaltjes overdreven waren, nu weten we wel beter.

"Een grote groep jongeren koos vervolgens echter de kant van de opgepakte verdachte."

Laatst gewijzigd door BonBon : 27 december 2012 om 16:34.
Oud 28 december 2012, 00:23   #19250
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Natuurlijk zijn het allahtonen, anders hadden ze dat wel vermeld en het groepsgedrag is ook typisch. Ik bevond me vroeger in groep 2, ik wist toen niet beter dan te hopen dat de verhaaltjes overdreven waren, nu weten we wel beter.

"Een grote groep jongeren koos vervolgens echter de kant van de opgepakte verdachte."
Het gekende hyena gedrag.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 07:52   #19251
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het gekende hyena gedrag.
Lelijke beesten

“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 10:19   #19252
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Lelijke beesten

Beesten zijn niet lelijk, het is een belediging om ze te vergelijken met moslims.
Oud 28 december 2012, 11:00   #19253
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Valt dat niet onder stigmatiseren door het steeds over de algemene term jongeren te hebben?
Nu lijkt het alsof alle jongeren verantwoordelijk zijn voor het aanvallen van bussen, beroven van oude mensen en vrouwen op straat, het ineen kloppen van homo's....etc.
Inderdaad, het is eigenlijk discriminerend ten opzichte van de jongeren die zich wel gedragen, dat de overlast jongeren nu overwegend wit of getint zijn mag geen verschil uitmaken, maar is wel niet eerlijk als ze je om de ander niet te schofferen, ze alle jongeren over dezelfde kam scheren
Oud 28 december 2012, 11:07   #19254
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Inderdaad, het is eigenlijk discriminerend ten opzichte van de jongeren die zich wel gedragen, dat de overlast jongeren nu overwegend wit of getint zijn mag geen verschil uitmaken, maar is wel niet eerlijk als ze je om de ander niet te schofferen, ze alle jongeren over dezelfde kam scheren
die opmerking maakte ik al jaren geleden. Hier blijkt duidelijk hoe gehersenspoeld onze jeugd ondertussen is. Nergens heb ik ooit enige commentaar laat staan actie gehoord vanuit de jongerenbeweging om tegen deze stigmatizerende term te protesteren.

Hoe zou dat nu komen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 december 2012, 12:00   #19255
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Beesten zijn niet lelijk, het is een belediging om ze te vergelijken met moslims.
Agree. (Hadden wij deze conversatie eerder al eens?)

Lelijke monsters.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 12:51   #19256
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Agree. (Hadden wij deze conversatie eerder al eens?)

Lelijke monsters.
Als ongelovige hond ben ik een groot fan van wilde honden, echt coole beesten.

Oud 28 december 2012, 13:36   #19257
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vier jaar voor verpleger die op drugsdealer schoot
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21226_00414246

Citaat:
LOKEREN - Verpleger Sven D.V. (41) uit Lokeren is door de correctionele rechtbank in Dendermonde veroordeeld tot vier jaar cel. Daarvan is twee jaar met uitstel.

De man schoot in juni 2007 op een groepje allochtonen in de Voermanstraat in Lokeren.

Hij vuurde zes keer op de 18-jarige Yassine Kaddouri, die onder meer werd getroffen in de lever. Het slachtoffer slaagde er nog in om naar een café te strompelen. De man werd in levensgevaar overgebracht naar het ziekenhuis. Uiteindelijk overleefde hij de schietpartij.

Sven D.V. beweerde dat hij vuurde omdat hij zich bedreigd voelde door de jongeren. Die dealden volgens hem drugs in de straat. Hij had eerder al een klacht ingediend bij de politie. Volgens D.V. vielen de jongeren hem opnieuw lastig en haalde hij daarom een pistool uit zijn zak. Het slachtoffer was een buur van de dader. Sven D.V. gaf zich meteen na de schoten over aan de politie. Hij werd aangehouden en opgesloten. Een jaar later vond een reconstructie plaats van de schietpartij.

D.V. werd aangeklaagd op verdenking van poging tot doodslag.

Tijdens zijn proces had zijn advocaat Jef Vermassen gepleit voor onweerstaanbare drang of uitlokking.

Aanvankelijk werd gedacht dat de schietpartij was ingegeven door vreemdelingenhaat.

Na onderzoek door het parket van Dendermonde bleek er geen sprake te zijn van racisme.
Hij had beter met een ijzeren staaf naar zijn hoofd gegooid, blijkbaar mag je dan vrijuit gaan nadien. Een goeie kickboks met de voeten op het hoofd is ook toegelaten.
Maar schieten(?) aiaiai..... dat is racisme! (of nee, na onderzoek bleek het toch geen racisme te zijn, maar je weet maar nooit hé. Beter schieten op een witte drugsdealer dan op een bruine hoor mensen!).

Oud 29 december 2012, 11:32   #19258
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het begint saai te worden. Gent : Turks of Roma, leeftijd 14 en 16, gewapend, mes en pistool... ik gok op roma, nu ja, turken houden ook van blaffers.

Citaat:
Jongens van 14 en 16 opgepakt na gewapende overval op apotheek in Gent
vrijdag 28 december 2012, 21u27

De Gentse politie heeft vrijdagavond twee jongens, van 14 en 16 jaar oud, opgepakt na een mislukte overval op een apotheek in Gent. Dat meldt de lokale politie. De ene jongen gebruikte daarbij een mes, de andere een pistool.

De feiten gebeurden rond 18.30 uur in een apotheek aan het Heldenplein. De jongens kwamen de zaak binnen en bedreigden de apothekeres. Ze werden echter opgeschrikt door de hond van de vrouw en vluchtten weg zonder buit. Een politiepatrouille zag de tieners weglopen en zette de achtervolging in.

De ene jongen werd bijna onmiddellijk gevat, net nadat hij een keukenmes had weggegooid. De andere verdachte werd ongeveer twintig minuten later opgepakt na verder speurwerk. De jongen was in het bezit van een pistool, zegt de politie. De verdachten worden momenteel verhoord. De jeugdrechter zal daarna oordelen welke maatregelen ze opgelegd krijgen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21228_00416976

Waarschijnlijk mochten ze 's middags beschikken om te gaan nieuwjaar vieren bij mama en papa.

Oud 29 december 2012, 12:42   #19259
BonBon
Banneling

Standaard

Jongeren zijn dus allochtonen maar als je messen erbij plaats zijn het gegarandeerd moslims, Turken in Gent, Marokkanen in Antwerpen, Noord Fransen in West Vlaanderen en Roma zowat overal waar er woonwagens staan.

Het is wat puzzelen maar de code van de nieuwsberichten is te kraken.
Oud 29 december 2012, 12:52   #19260
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het begint saai te worden. Gent : Turks of Roma, leeftijd 14 en 16, gewapend, mes en pistool... ik gok op roma, nu ja, turken houden ook van blaffers.
Die wapenwet geldt eigenlijk toch enkel maar voor blanken dus ja, waarom niet.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be