![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
betreft, ik daag u uit om eens na te gaan welk percentage van het kapitaal in Waalse handen is. U zult niet ver geraken. Net zoals overigens het overgrote deel van de beursorders door particulieren in België, van Vlamingen komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1942 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1945 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist de reportage over de kennis van het Nederlands in Franstalig België gezien. Het is meer dan duidelijk dat die kennis zeer laag in Franstalig België is. Maar die komt eerst en vooral vanwege de oninteresse voor die taal en ook door het slechte imago van Vlaanderen op de Franstalige kant. Classic 21 en Pure FM kunnen Clouseau draaien zolang ze willen op hun zenders, dat zal helemaal niets helpen. Ik werk in een tweetalige omgeving maar ik merk elke dag dat de contacten tussen de twee gemeenschappen bijna afwezig zijn en dit zelfs met tweetaligen van de twee kanten. We hebben gewoon niets meer met elkaar te zeggen. In het begin konden ze nog een "Bonjour/Goeie Dag" van mij verwachten, nu is het gewoon "Bonjour" geworden..........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laat maar het land verder splitsen ... Limburg zou graag een regio willen ontwikkelen Luik zou graag een regio willen ontwikkelen Antwerpen zou graag een regio willen ontwikkelen Ardennen zou graag een regio willen ontwikkelen Met meer regios hebben wij een efficient federale staat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1948 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1949 | |
|
![]() Citaat:
luik, namen en henegouwen willen naar frankrijk. Luxemburg willen terug naar het Groot-Hertogdom Luxemburg. antwerpen wilt geen aparte staat zijn? tenzij samen mss met Brussel en Vlaams-Brabant tot Zuid-Brabant (cfr naar het Nederlandse Noord-Brabant). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1950 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 | ||
Parlementslid
|
![]() Maar niet met Nederland ! Een verenigd Loon ... !
Luik ? naar Frankrijk ? Luik zou liever onafhankelijk zijn maar eerste keuze blijft Belgie ! Henegouwen ... Belg, als het moet Waals, als er geen andere keuze is ... Frans. Namen ... Namen zal uiteindelijk de keuze van de meerderheid kiezen. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1952 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het "slechte imago" is overigens, meen ik, wederzijds. Het kan nog wel een tijdje duren, maar eens het gros der bevolking evenzeer gesnapt heeft dat de constructie België aan het eind van haar latijn is gekomen, rest de vraag : hoe pakt men best de scheiding aan ? Mijn bedenking daarbij is : hoeveel redelijkheid en sereniteit kun je daarbij verwachten, als je de zaak aan beide kanten zo lang hebt laten verzuren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lid nee maar ik kan hun standpunten begrijpen. Ik steun ze niet maar ik kan ze begrijpen aangezien de situatie in België. Ik geloof wel helemaal niet in de rattachisme maar ik ga wel akkoord als Gendebien zegt dat het echte land van de Franstalige Belgen Frankrijk is. Het is een dagelijkse en culturele realiteit die niemand kan ontkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1954 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Kan je dat nog ergens online bekijken, of heeft de RTBF daar weer geen budget voor? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1955 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo ook op de uwe, t'Serclaes (cfr. o.a. post 1786 in deze draad). Of u mijn reacties leest, is een andere zaak. Maar daar bent u volkomen vrij in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 | |
|
![]() Citaat:
2) een onafhankelijk luik? de grootste rattachisten zitten juist IN Luik! 3) Henegouwen en Namen zullen ook kiezen voor Frankrijk aangezien ze daar ook al leven zoals in Frankrijk. 4) onlangs heeft de Luxemburgse bevolking in een enquete gezet dat ze terug naar het groot-hertogdom willen. is ook op TV geweest! (mss heeft u gene TV?) 5) Antwerpen-stad mss stadstaat maar aangezien dat niet meer van deze tijd is, er totaal geen draagvlak voor is en nooit erkend zal worden, hebben de organisatoren dikke pech. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1958 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gendebien kan blijven dromen ... RWF 0,9% stemmen ... Er is wel een groot verschil tussen Franstalig identiteit en Frans identiteit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1960 | |
|
![]() Citaat:
logisch dat RWF maar klein is. |
|
![]() |
![]() |