![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alstublieft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1942 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1884 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1914 Snap je dan niet dat we zo nergens geraken? Zie toch eens in dat er een verschil is tussen iets en iemand. Tussen een relatievorm en een persoon.... Waarom ga je niet in op wat ik vraag? Te lastig om "constuctief" te discuteren? Liever copy/pasten van je eeuwige vraag die nergens op slaat? Enfin je moet het zelf maar weten natuurlijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw pleidooi voor afzonderlijke homodouches voldoet wel degelijk aan de door mij gehanteerde definitie van homofobie. Het wijst op een negatieve houding ten aanzien van homoseksuelen, gebaseerd op vooroordelen, aversie en irrationele angst. Vooroordelen, omdat u er onterecht van uitgaat dat homoseksuelen per definitie seksueel opgewonden raken van naakt. Aversie, omdat u het afstotelijk vindt dat een homoseksuele man opgewonden zou kunnen raken van het zien van uw naakt lichaam. Irrationele angst, omdat u vreest dat die opgewonden homoseksuele man ook nog eens manoeuvres in uw richting zou kunnen maken. Of misschien omdat u vreest dat u niet aan die avances zal kunnen weerstaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het hebben van kinderen onbelangrijk was voor het huwelijk zou het nooit mogelijk geweest zijn om te scheiden wegen kinderloosheid. Dat is een dus weerlegging van de bewering dat het hebben van kinderen niks met het hwelijk te maken heeft. U bent het die uw gezwets blijft herhalen. Met slechts één doel. Anderen te kunnen beschuldigen van homofobie. Hoe verklaart u anders dat het huwelijk overal en door alle tijden en culturen heen (dus ook daar waar homoseksualiteit een verheven status was), een relatie betreft tussen man en vrouw, als het volgens jou niks met kinderen te maken heeft? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beweert enerzijds dat u voortplanting niet als voorwaarde hanteert voor het huwelijk tussen partners van verschillend geslacht, maar tegelijkertijd gebruikt u het als criterium om partners van hetzelfde geslacht uit te sluiten van het huwelijk. En dat terwijl voortplanting niet, maar dan ook helemaal niets met het huwelijk te maken heeft! Kortom: u heeft geen enkele zinnige reden om het huwelijk exclusief voor te behouden voor partners van verschillend geslacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1952 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom geef jij het doel niet? Is er geen doel? Snap je niet dat je niet kan stellen dat je visie voldoet aan het gelijkheidsprincipe als je geen doel kan geven. Discriminatie dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het is geen bestaansreden.
![]() |
![]() |
![]() |
#1954 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe verklaart u anders dat het huwelijk overal en door alle tijden en culturen heen (dus ook daar waar homoseksualiteit een verheven status was), een relatie betreft tussen man en vrouw, als het volgens jou niks met kinderen te maken heeft? U heeft, naast uw vooroordeel, toch ook wel ergens een eigen gefundeerde mening mag ik hopen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 12:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo kunnen we bezig blijven natuurlijk.Jij vraagt mij waarom de Paus geen katholiek is.. Tenzij je écht wenst creatief en constructief te discuteren om tot een vergelijk te komen, moet je je ook eens in de schoenen van je confrator durven plaatsen om zijn standpunt beter te begrijpen. Ik zeg wel: "Als je echt wil praten". Jij vertrekt vanuit het standpunt dat homorelaties evenwaardig zijn aan heterorelaties en vindt daarom dat het huwelijk moet openstaan ook voor koppels van hetzelfde geslacht. En daarom vraag je voortdurend waarom ik een onderscheid wil maken tussen die twee soorten relaties. Waar of niet? Ik vertrek vanuit het standpunt dat deze relaties niet evenwaardig zijn gelet op de procreatie die we enigszins mogen verwachten en anderzijds mogen uitsluiten. Ik merk echter wel dat mensen zoals jij een voorkeursbehandeling willen geven aan homorelaties, als gevolg van de veranderde maatschappelijke visie op homoseksualiteit. Als ik dan zeg dat ik het liever zo had gelaten, dan vind jij dat ik me daar moet voor verantwoorden. Ik moet uitleggen waarom ik een onderscheid zou maken terwijl dat niet zo is. Dat onderscheid is er en jij wil het wegwerken, door het huwelijk in zijn aard en betekenis aan te tasten. Anders zou ik discrimineren.... ![]() Sorry voor u hoor, maar het weigeren om een voorkeursbehandeling toe te juichen staat hoegenaamd niet gelijk aan discrimineren. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vertrek vanuit het standpunt dat jouw visie niet voldoet aan het gelijkheidsprincipe. Jij beweert van wel. Daarom gaf ik je het gelijkheidsprincipe en vraag je wat het doel is om een onderscheid te maken voor het huwelijk. Na 4 weken kan je dat doel niet geven. Dus discriminatie! Laatst gewijzigd door artisjok : 10 april 2011 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1958 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij te lezen dat u eindelijk toegeeft dat het u louter om het discrimineren van homoseksuelen te doen is. Dat wisten wij hier allemaal natuurlijk al de hele tijd, maar ik zie het als een doorbraak dat u er nu eindelijk ook voor uitkomt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik zei vertrek je vanuit de idee dat beide relatievormen gelijkwaardig zijn en dat is niet zo. Dat is jouw ideaal, maar niet de realiteit. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 april 2011 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |