Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2013, 16:18   #1941
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Edina is gewoon aan het spartelen voor de verkiezingen van 2014. Alle extremistische vreemdelingen moeten op haar partij stemmen. Meer is het niet.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 17:03   #1942
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, jij springt vooruit op de feiten. Het enige wat ondertussen duidelijk is, is dat er extremisten gebruik hebben gemaakt van dit incident om te polariseren. Of het ook is opgezet met die reden, is iets waar jij vanuit gaat, maar waarover helemaal geen duidelijkheid is. De vele vergelijkbare zaken omtrent vermeend seksueel misbruik leren alvast dat dit echt niet zo hoeft te zijn. Dat kan perfect vertrokken zijn van een misinterpretatie van normaal kleutergedrag zoals in andere zaken. En dan geëscaleerd zijn, omdat men meende niet ernstig te worden genomen.
Zeg eens Edina,

Wat zou jij voorstellen als oplossing?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 17:05   #1943
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoek de tegenspraak.

Citaat:
Ik heb niemand de schuld voor polarisatie op De Wever horen afschuiven hoor.
Citaat:
Maar dat alles neemt niet weg dat De Wever nu voor zijn beurt heeft gepraat aangezien het onderzoek nog niet is afgerond. En daardoor heeft hij nu dat wij/zij-gevoel wel degelijk versterkt, terwijl het zijn taak als burgemeester net is om te verzoenen.
Paulus.
Oud 16 juli 2013, 17:09   #1944
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haal je die idiote conclusie vandaan? Die pipo's van Sharia4Belgium en consoorten moeten wat mij betreft veroordeeld worden voor het opzettelijk verspreiden van valse beschuldigingen en het zaaien van haat. De burgemeester beschuldig ik daarentegen helemaal niet van een misdrijf, maar ik mag van hem toch verwachten dat hij verstandig reageert, hoop ik? En dat heeft hij mi niet gedaan. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen, maar daar kom je niet ver mee. Dat is dus mijn punt.
U vergeet nog 'het onmogelijk maken van een normaal schoolgebeuren'.

Paulus.
Oud 16 juli 2013, 17:17   #1945
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love me tender Bekijk bericht
Edina gaat wel heel gemakkelijk voorbij:

Klaagster De Blokkendoos lid van Sharia Sisters
Juist, en volgens mij wist het parket al heel snel dat deze zaak erger stonk dan de Zenne na een diarree-epidemie in het Upsite complex. Als de ambassadeur van Marokko zich namelijk kan en wil vrijmaken om de gemoederen te kalmeren, dan is dat niet uit angst voor tien gesluierde besjes. Dan vermoedt men wel dat het serieus uit de hand zal kunnen lopen.
En als die operatie van de Marokkaanse gezagdrager lukt, terwijl overleg met het schoolbestuur en de schepen van onderwijs niets uithaalt dan zegt dat ook veel over het zij-wij gehalte van deze onrust.
Wat Piryns hier allemaal uitkraamt is spelen met vuur. In plaats van een oplossing te zoeken om gelijkaardige extremistische acties te voorkomen in de toekomst is ze alles weer aan't goedpraten en de schuld bij de autochtonen en het bestuur aan't leggen. Mooie boodschap voor de allochtonen die misschien begrepen hadden dat ze zich door leugens hadden laten opjutten, maar nu horen dat het toch weer de witte racisten zijn die voor de escalatie verantwoordelijk zijn.
Oud 16 juli 2013, 17:31   #1946
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vandaag de dag zien we dat islamofobie zodanig is ingeburgerd dat mensen die zich links noemen de meest onmenselijke dingen zeggen.

Gelukkig dat die islamieten al een thuisland hebben, moeten we al die concentratiekampen niet meer bouwen

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 16 juli 2013 om 17:31.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 17:32   #1947
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijdens de jaren '30 en '40 zijn ook veel voormalige linkse "antiracisten" antisemitisch geworden en hebben ze mee geholpen om Joden te deporteren naar de concentratiekampen.
Sofie Scholl?

Citaat:
Vandaag de dag zien we dat islamofobie zodanig is ingeburgerd dat mensen die zich links noemen de meest onmenselijke dingen zeggen.
Dat doen ze ook. Waarom komen ze niet op voor de juf?

Citaat:
Als het om een "witte" school zou gaan, dan zou men het waarschijnlijk nu hebben over "er is geen rook zonder vuur", "ook al zijn er geen bewijzen, we zullen nooit de ware toedracht weten", enzovoort. In het beste geval zal men spreken over "massahysterie" die "begrijpelijk" is, want "hoe zou je zelf zijn als er geruchten circuleren dat je kinderen worden misbruikt; je zou zelf ook ongerust zijn" enzovoort.
Uw waarschijnlijkheid, telt niet als argumentatie. Net zoals elke waarschijnlijkheid. Hou u bij de feiten. 't Is zo al erg genoeg.

Citaat:
Nu worden ouders die gewoon oprecht bezorgd zijn over hun kinderen - en die misschien, dat moet het onderzoek uitwijzen, verkeerde informatie toegediend kregen - onmiddellijk "fanatieke rotzakken", enkel en alleen omdat ze van de verkeerde afkomst zijn.
Heeft iemand ze fanatieke rotzakken genoemd? Waar? Graag citaat + link.
Heeft iemand de ouders veroordeelt enkel en alleen omdat ze van een bepaalde of verkeerde zoals u zegt, afkomst zijn? Ik dacht van niet.

Wat bazelt u toch allemaal?

Citaat:
En opgelet, al diegenen die van dezelfde verkeerde afkomst zijn, worden onmiddellijk medeschuldig bij associatie, tenzij ze meehelpen om, jawel "dat uitschot te verdrijven". Een ander woord voor verdrijven is deporteren. En waar moet men ze dan heen deporteren? Naar Fort Breendonk misschien?
Wie heeft hier gezegd dat alle mensen die van dezelfde afkomst zijn gedeporteerd moeten worden? Graag citaat + link.

Citaat:
Mijn grootnonkel deed daar aan mee destijds, tijdens W.O. II, nog niet lang geleden. Hij werd na de oorlog zwaar gestraft, maar ik stel vast dat dat erg hypocriet was van de Vlaamse samenleving. De anderen zijn immers geen haar beter dan hem.

Ja, ja, de cirkel is rond, mensen.
U begon uw bewering dat veel linksen in de jaren 30 40 racist zijn geworden. Als ik u lees moet ik inderdaad met u besluiten:

Paulus.
Oud 16 juli 2013, 18:11   #1948
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Als het zo was: ja.
De juffen dienen zich aan het leerplan te houden en kleuters geen seksuele voorlichting te geven, en zeker niet de "theorie" aantonen met hun lijfjes, oftewel "voorbeelden uit de praktijk".
Elke ouder heeft het recht om te eisen dat z'n kleuter geen seksuele voorlichting wordt gegeven op die manier. Heeft u er al eens bij stilgestaan dat zo'n onschuldige kleuter inderdaad door seks of verwijzingen ernaar (door een juf) geïntimideerd kan zijn?!
Nou zeg, ik zou zeker ook woedend zijn mocht mijn kind na zo'n "sessies" psychische of fysieke klachten hebben...
Ontdekkende en onderzoekende kleuters dan maar niet op - volgens ons onderwijs geldende - pedagogische wijze duiding geven, zegt u (over de wijze waarop u het eventuele gebeuren omschrijft, heb ik mijn bedenkingen)?

Dit gebeurt op elke kleuterschool hoor, en niet alleen over lijfelijke ontdekkingen, dit noemt men ontwikkeling. U wenst dit niet, u hoeft niets te eisen, de kleuterschool is niet verplicht. Gelukkig maar denk ik dan (de eventuele taal- en andere achterstanden zullen we er maar bij moeten pakken zeker om niet aan uw eisen te moeten voldoen).

U beseft toch dat ergens in de lagere school, in de jaren tachtig was dit nog in het zesde, die duiding nog iets explicieter gegeven wordt? Of eist u ook hiervoor vrijstelling voor uw kinderen?
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 19:09   #1949
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Als het zo was: ja.
De juffen dienen zich aan het leerplan te houden en kleuters geen seksuele voorlichting te geven, en zeker niet de "theorie" aantonen met hun lijfjes, oftewel "voorbeelden uit de praktijk".
Elke ouder heeft het recht om te eisen dat z'n kleuter geen seksuele voorlichting wordt gegeven op die manier. Heeft u er al eens bij stilgestaan dat zo'n onschuldige kleuter inderdaad door seks of verwijzingen ernaar (door een juf) geïntimideerd kan zijn?!
Nou zeg, ik zou zeker ook woedend zijn mocht mijn kind na zo'n "sessies" psychische of fysieke klachten hebben...
Serieus, dit is een van de meest ridicule berichten die ik hier al gezien heb. Ooit al een leerplan uit het kleuteronderwijs van dichtbij gezien? Het verschil aan kleuters uitleggen tussen jongens en meisjes past PERFECT binnen die leerplannen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 19:15   #1950
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de jaren '30 en '40 zijn ook veel voormalige linkse "antiracisten" antisemitisch geworden en hebben ze mee geholpen om Joden te deporteren naar de concentratiekampen.

Als het om een "witte" school zou gaan, dan zou men het waarschijnlijk nu hebben over "er is geen rook zonder vuur", "ook al zijn er geen bewijzen, we zullen nooit de ware toedracht weten", enzovoort. In het beste geval zal men spreken over "massahysterie" die "begrijpelijk" is, want "hoe zou je zelf zijn als er geruchten circuleren dat je kinderen worden misbruikt; je zou zelf ook ongerust zijn" enzovoort.

Nu worden ouders die gewoon oprecht bezorgd zijn over hun kinderen - en die misschien, dat moet het onderzoek uitwijzen, verkeerde informatie toegediend kregen - onmiddellijk "fanatieke rotzakken", enkel en alleen omdat ze van de verkeerde afkomst zijn.

En opgelet, al diegenen die van dezelfde verkeerde afkomst zijn, worden onmiddellijk medeschuldig bij associatie, tenzij ze meehelpen om, jawel "dat uitschot te verdrijven". Een ander woord voor verdrijven is deporteren. En waar moet men ze dan heen deporteren? Naar Fort Breendonk misschien?

Mijn grootnonkel deed daar aan mee destijds, tijdens W.O. II, nog niet lang geleden. Hij werd na de oorlog zwaar gestraft, maar ik stel vast dat dat erg hypocriet was van de Vlaamse samenleving. De anderen zijn immers geen haar beter dan hem.

Mja Kallikles, je bent natuurlijk ook zelf moslim, en ik vrees dat je hierdoor ook wat de realiteit van vandaag uit het oog bent verloren.
Er wordt de laatste tijd inderdaad nogal wat gepolariseerd en opgehitst.
Maar de autochtoon daarvoor verantwoordelijk stellen begint zo stilaan onhoudbaar te worden zonder zichzelf in het belachelijke te trekken.

Nadat gisteren al duidelijk werd dat een vooraanstaand lid van Sharia4Belgium achter de online lastercampagne rond De Blokkendoos zit, blijkt vandaag dat één van de aanklaagsters deel uitmaakt van Sharia Sisters, zeg maar de vrouwentak van Sharia4 Belgium.
Najat Mejdoubi, de moeder na wiens klacht over vermeend seksueel misbruik de situatie op de Kielse school onhoudbaar werd, was lid van Sharia Sisters. "Sisters4Sharia was een vrouwenorganisatie die werd aangestuurd vanuit Sharia4Belgium", vertelt een gerechtelijke bron aan Gazet van Antwerpen. "Ze bestond voor een deel uit vrouwen van leden van Sharia4Belgium, maar er waren ook andere vrouwen bij. Ze kregen elke woensdag les in hetzelfde lokaal in de Dambruggestraat als waar Sharia4Belgium haar bijeenkomsten organiseerde. (...) Het is duidelijk dat het om een bijzonder extremistisch clubje gaat."

Extremisten
"Wat er in De Blokkendoos gebeurd is, past wel perfect in de strategie die Sharia4Belgium in het verleden heeft toegepast", zegt de bron bij het gerecht. "We zagen hetzelfde fenomeen als bij het niqab-incident in Molenbeek vorig jaar. Een aantal extremisten probeerde het probleem met De Blokkendoos te gebruiken om de rest van de gemeenschap op te zetten tegen alles wat niet-moslim was."

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...-Sisters.dhtml

En ja, ik vind wel degelijk dat het de verdomde plicht is van de islamitische gemeenschap in dit land om daar hardop tegen te protesteren, zodat de rest van de samenleving haar terechte twijfels bij de bereidheid tot coëxistentie van deze gemeenschap, gezien de lamentabele tolerantie van elke islamstaat in de wereld, en alle gruwelijkheden en geweldsorgieën die daarmee gepaard gaan, kan laten varen.

Maar hoeveel uitspattingen van islamitische extremisten die beweren de echte islam te volgen de wereld ook beroeren, en hoe dikwijls mensen als u en Edina er hier op hameren dat moslims het beu zijn telkens opnieuw zich te moeten verantwoorden voor extremistische geloofsgenoten, ik zie de "gematigde massa" zich nergens afzetten tegen die extremisten.

Het blijft me dan ook een raadsel hoe een gemeenschap die nooit op straat komt tegen het misbruik van wat ze als "vrede" omschrijven, het beu kan zijn op straat te moeten komen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 19:18   #1951
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Temeer omdat de meerderheid van de allochtonen met deze zaak niets te maken hebben en daar vaak gewoon hetzelfde als wij over denken. Door er een wij/zij-verhaal van te maken, werk je enkel mee aan de polarisatie die de extremisten willen creëren. En die polarisatie komt niemand ten goede, zeker niet de afhandeling van deze zaak.
Gematigde moslims bestaan niet. het hangt er van af in wiens aanwezigheid ze zich bevinden. Tegenover u zijn ze poeslief en "gematigd"; tegenover een haatbaard zijn ze vromer dan ooit. De angst om uit de gemeenschap gestoten te worden is te groot, en dit vanwege de sectaire kenmerken van de Islam en het gebrek aan een centrale autoriteit die de geloofsregels voorschrijft.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 19:22   #1952
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Serieus, dit is een van de meest ridicule berichten die ik hier al gezien heb. Ooit al een leerplan uit het kleuteronderwijs van dichtbij gezien? Het verschil aan kleuters uitleggen tussen jongens en meisjes past PERFECT binnen die leerplannen.
past niet binnen de "leerplannen" uit het Atlasgebergte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 19:22   #1953
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Er zijn nog mensen die bij de woorden "seksuele voorlichting" verstijven als een hark. Als hun fantasie dan op hol slaat en enkele extremisten maken hen wijs dat een juf kleutertjes, hoe beschrijft ze het ook alweer, zodanig intimideert en hen psychische en fysieke klachten bezorgt door hen door middel van hun lijfjes heuse standjes te laten poseren, dan slaan ze door.

De cultuur van de schaamte en de hypocrisie, je kunt er maar je hoofd bij schudden.

Ik vind die post van Laynee ronduit achterlijk, maar dat mag ik vast niet zeggen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 20:50   #1954
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik vind die post van Laynee ronduit achterlijk, maar dat mag ik vast niet zeggen.
Agitprop heruitgevonden. Laynee schijnt te vergeten dat de gemiddelde forumganger hier politiek geïnteresseerd is en vrij kritisch is. De meesten hier herkennen agitatie en propaganda van mijlen ver en prikken er zo door. Ze heeft niet door dat ze zichzelf ronduit belachelijk maakt op dit forum.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 21:25   #1955
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love me tender Bekijk bericht
Edina gaat wel heel gemakkelijk voorbij:

Klaagster De Blokkendoos lid van Sharia Sisters
denk je nu echt dat Edina en de goedpraters hier op gaan reageren?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 21:28   #1956
Groentje-18

Standaard

Interessant om te bemerken dat enkele individuen in deze draad die ik typeerde als zijnde (extreem) links, er een veel genuanceerdere mening op nahouden.
Zo blijkt dat iedere Vlaming/autochtoon toch langzaamaan het extreem-linkse spectrum verlaat en opschuift naar een realistische of zelfs rechtse visie.

Een grotere droom voor VB of NVA is een circus als dat wat zich afspeelde voor de blokkendoos niet. Hoeveel mensen hebben daardoor hun geloof in hun allochtone - meerbepaald Marokkaanse want we veralgemenen niet graag - nieuwe medebewoners opgegeven?

Wat er nu moet gebeuren, is nadenken over hoe gevolg wordt gegeven aan de zaak.
Degenen die dit in gang staken alsook degenen die meededen, zijn allicht van alles op de hoogte. Doorgestoken kaart tot en met.
Ik zou zeggen: verhoor de mensen, doe huiszoekingen, ...
Probleem is, wie zal er klacht indienen? De juffen zijn allicht meer dan blij genoeg dat ze nog leven. Ze vluchten zelfs van school. Mogelijk moeten ze zelfs gedwongen verhuizen. Bepaalde heerschappen uit die religie zullen zich genoodzaakt voelen het hier niet zomaar bij te laten. Hoeveel van die mensen volgt onze Belgische berichtgeving over deze zaak of is nog maar in staat om deze te lezen? Hoeveel van die mensen geloven onze berichtgeving? Etc. Ik denk dat die blog daar duidelijk genoeg over was ...
Daarom is dit "feest" voor de juffen vrees ik nog lang niet voorbij. Idem dito voor de school ...
De juffen afzonderlijk, die nochtans de grootste slachtoffers zijn, kunnen dan ook geen klacht indienen op gevaar van eigen leven of hun eigen land uitgepest te worden.
De school?
Die of haar directie loopt identieke gevaren. De verstandhouding met de buurt zal er alvast niet op verbeteren. En een school waarvan er zeker in Antwerpen zo'n groot tekort is doordat onze Sharia-sisters vinden dat ze in naam van Allah allen acht kinderen moeten uitbroeden letterlijk in brand laten steken, ziet niemand graag gebeuren...

Het lijkt me dan ook beter dat de overheid zich burgerlijke partij stelt, eventueel het ministerie van onderwijs, gelijke kansen en diversiteitsbeleid en dat van Turtelboom. Dat moest zich volgens hun toch met de zaak moeien.
Oud 16 juli 2013, 21:36   #1957
marjan
Burgemeester

Standaard

Het doel van deze leugenachtige aantijgingen van de extremisten van sisters4sharia en co is enkel om via rellen de maatschappij te destabiliseren om aldus op termijn de macht te kunnen grijpen.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 21:44   #1958
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Negeert u hiermee niet in het geheel de ontstaansreden van deze rel, die vooral blijkt te liggen bij de particuliere overtuigingen van de aanstookster. Daarmee zit men de facto toch al in een wij-zij scenario vanuit extremistisch-religieus standpunt. Dat dit niet voor de hele allochtone gemeenschap geldt klopt, maar de 'culturele achtergrond' van de aanstookster is hier toch niet vreemd aan de gebeurtenissen en blijkt toch een motivatie te zijn. M.a.w. geen persoonlijke vete, geen feitelijkheden maar één ideologische groep (de aanstookster en haar geloofsgenoten (neen niet alle Moslims dus) vs. de ongelovigen (men heeft zowat iedereen beschuldigd zoals de school, de politie, het gerecht, de politiek, de 'westerse maatschappij', ...).

Dat er geen 'wij-zij' in dit verhaal zou zijn, is gewoon een onnozele stelling omdat hoe langer hoe meer blijkt dat de aanstokers van heel deze rel, vooral daar op uit waren.

De juiste vraag is dan wel, wie zijn die WIJ en wie zijn die ZIJ.

Wel om je gerust te stellen, die ZIJ (vanuit mijn oogpunt) zijn zeker niet alle Moslims. Echter wel een groeiende groep die een ongezond fundamentalistische overtuigingsbeleving hebben. Deze gaat onvermijdbaar gepaard met racisme, homofobie en afkeer van zowat alle belangrijke verwezenlijkingen van de verlichting en de wetenschap.

De WIJ zijn zeker ook niet alle westerlingen (er zijn ook voldoende anti-democraten, racisten e.d. met europese origine) of zo maar is eerder de democratie, de vrijheden in het Westen, de ongelovigen, enz. Onderwijs zoals in ons land is een exponent van de verlichting en voor de ZIJ (zoals hierboven beschreven) een afschuwelijk monster.

Ik ben het daar volkomen mee eens.

Het zijn hier ook duidelijk de groep aanstokers die er een wij-zij verhaal van maakten, niet Bart de Wever of eender welke rechtse politicus...

Dit gaat in essentie om een groep mensen die een georganiseerde en georchestreerde, alsook gecoördineerde aanval op ons onderwijs aanvoert, met als doel dit in diskrediet te brengen. Dit met als hoger doel alles wat naar het westen ruikt te linken met verachtelijke doelen.
De keuze voor pedofilie is geen toeval. Men speelt duidelijk in op de zere plekken van België en de trauma's die het heeft opgelopen in recente decennia. België werd meermaals op de kaart gezet door de affaire Dutroux, de Kim& Ken affaire, een geval in Frankrijk dat toch meer Belgisch bleek te zijn, ... en dan de hele Katholieke meute natuurlijk ... die dan ook weer sterk gelinkt is aan onderwijs.
Ze hebben alleen het onderwerp onvoldoende goed bestudeerd ... Ze hadden moeten weten dat een vrouwelijke pedofiel weinig voorkomt. Misschien was dat een plan van de vrouwen om nog meer in de verf te zetten hoe verderfelijk westerse vrouwen die ongekleed durven buitenkomen wel niet zijn? Of misschien hadden ze gehoopt dat we daarvan nog meer zouden walgen?
Ze hebben dat nog proberen recht te trekken door er de vriend van een bepaalde juffrouw bij te slepen, "toevallig" een Afrikaan. We weten allemaal hoezeer Afrikanen worden uitgebuit in bepaalde landen en hoe Moslims denken over andere volkeren en etnische groepen, zeker extremistische Moslims. Kom eens buiten en vraag het eens aan de halve wereldbevolking, indien zij hun aanvaring met extremisten als niet-extremistische-Moslim zijnde nog kunnen navertellen natuurlijk ...
Het heeft helaas niet mogen baten. Enfin, toch niet voor de autochtonen. Maar wat is in de allochtone gemeenschap gaande? Daar hebben we het raden naar.
Ik denk niet dat één van die mensen een tv in huis heeft, en indien wel niet dat daar een Belgische zender op komt dus ... al het nieuws krijgen ze allicht via één van de sharia-sisters of broeders.

Vreemd dat ze wel geen probleem lijken te hebben met de pedofilie van hun geliefde profeet noch met de pedofilie in hun thuisland, of het feit dat onze sharia-sisters zelf seksslaafje mogen zijn van hun man. Maar goed ...
Oud 16 juli 2013, 22:01   #1959
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans hebben zij deze keer wel meer dan een punt. De Wever doet hier niet wat een burgemeester zou moeten doen. Zolang het onderzoek lopend is, zou hij zich ver moeten houden van uitspraken over het dossier zoals ik ook al eerder zei (scheiding der machten enzo). Wat hij nu doet is verder polariseren en zo vooral in de kaart spelen van de extremisten die in deze zaak betrokken zijn. Hij maakt het die laatsten wel erg gemakkelijk om anderen te overtuigen van hun beweringen zoals dat er geen ernstig onderzoek werd gevoerd. Hij schijnt te denken dat hij die extremisten op deze manier tegenwerkt, maar doet net het tegenovergestelde. En toont zich hier dus ook weer geen burgemeester van iedereen.
"Burgemeester van iedereen". Dat is pas prietpraat. Uit ervaring weet ik dat in een dorp de burgemeester niet op ieders sympathie kan rekenen, laat staan dat dit in een stad het geval zou kunnen zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 22:03   #1960
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat die kleuterjuf nog voor een klas zou willen staan in die school? Ik ben ervan overtuigd dat zij overigens niet de enige juf zal zijn die daar niet terugkeert in september. Wat er ook gebeurt, er zijn jammer genoeg altijd mensen die zullen blijven denken dat er wel iets van de beschuldigingen waar zal geweest zijn.
Alleen ging het eventjes daar niet over. Wel dat de krijsende hoofddoeken de verplaatsing van de juf als een overwinning zullen zien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be