Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2020, 23:31   #1941
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Weinig IC-capaciteit in Ndl.
+ bijkomend nadeel dat een coronapatiënt in IC daar minstens 2 weken die plaats bezet houdt.
In Nederland hebben ze voor andere opnames soms ook lange wachttijden.
Veel langere dan dat bij ons het geval is.
Vandaar ook dat Nederlanders regelmatig naar Belgische ziekenhuizen afzakten. (capaciteit & kwaliteit)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07...gie-zat-ik-nu/
Dat zal nu niet kunnen vrees ik.
Eigenlijk al lang een hekel punt en ik begrijp niet waarom men daar in Nederland nog niet veel aan gedaan heeft.
Dat gaan ze zich nu wel beklagen denk ik.

Laatst gewijzigd door kojak : 20 maart 2020 om 23:32.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 23:33   #1942
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het establishment was zeker geen vragende partij om de Europese binnengrenzen terug te sluiten. Wel integendeel. Het globalisme was er vooral gekomen door d everzuchtingen vh grootkapitaal. Terugvallen op nationale grenzen en een nationale markt waren vooral populistische eisen.

Dus nee, ik denk niet dat de grote jongens dit gewild hadden.
De 'grote jongens' zagen het zo?
Oud 20 maart 2020, 23:34   #1943
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Weinig IC-capaciteit in Ndl.
+ bijkomend nadeel dat een coronapatiënt in IC daar minstens 2 weken die plaats bezet houdt.
De helft van het aantal ziekenhuisbedden / 1000 personen ivg met Belgie.

Het wordt daar een ramp....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 00:17   #1944
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ondanks ik al een artikel gepost heb ergens ten velde geloof ik nog steeds niet dat het corona virus uit zichzelf ontstaan is.
Aw.. toch weer niet van dat ?

Even herhalen: het RNA van het huidig coronavirus is 96.2 % identiek aan dat van het BatCov RaTG13 virus. En zoals het laatste doet vermoeden, dat is een coronavirus dat leeft in vleermuizen. Sars-Cov-2 is een zoönotisch virus, al die biowapen theorieën kunnen de prullenbak in.

Wetenschappers weten al langer dat vroeg of laat ons dit stond te gebeuren, zeker na SARS. Hier (link) bijvoorbeeld een studie die een half jaar op voorhand al waarschuwde voor wat te gebeuren stond.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 02:20   #1945
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Aw.. toch weer niet van dat ?
../...
Een ernstig maar niet serieus aantal personen uit de huidige generaties plegen een aanval op post-embryonale ontwikkelingen van het brein.
Evolutietheorie wordt hoe langer hoe meer vervangen door mentale regressietheorie praktijken.
Zie maar de 'breincelvrije' postings betreffende conspiracy & alien theorieën die je hier kan lezen.
Oud 21 maart 2020, 07:03   #1946
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Deel 1-2

Deel 1

1.-Waarom is dat niet gebeurd? 2.-Wie wist hiervan?
Dit ganse is van openbaar nut en politiek zeer pijnlijk.

Dit heeft niets te maken met mogelijke complottheorieën die men desondanks niet in dit soort wereld en politiek niet kan uitsluiten.
Het gaat hier over het medisch materiaal voor testen en in het bijzonder mondmaskers.
Misschien kunnen jullie hier antwoorden op geven?
Mondmaskers worden dus in China gefabriceerd.
Het CORONAVIRUS ontstaat tussen begin en einde december 2019.
De Voorraad die in China op dat ogenblik voorhanden is, gaat volledig naar plaatselijk gebruik.
Zover zijn wij mee.
Maar, aangezien die fabrieken er toch zijn, waarom hebben de Chinezen de productie niet verder gezet.
Zodanig dat zij wereldwijd en aan Europa verder konden leveren, waarom hebben zij dat niet gedaan?
Of waren er geen bestellingen van de Europese landen?
Stuk per stuk:
De fabriek stond daar.
De materie om mondmaskers te maken was er ook.
Waarom is dat niet gebeurd.?
Het personeel om achter de machine te staan - in het geval deze mechanisch moet worden bediend - had met de nodige veiligheidskledij moeten kunnen werken.
Waarom is dat niet gebeurd?
In het geval deze maskers door individuele naaisters gemaakt worden, kon men ook deze vanop afstand, met mondmaskers en gepaste kledij, verder laten werken.
Waarom is dat niet gebeurd?
Als je weet dat na de ramp van FUKUSHIMA er mensen het kerngebied zijn in gegaan om bepaalde operaties mogelijk te maken. Idem dito voor Tsjernobyl....
Het gevaar was van het CORONAVIRUS in China is toch niet te vergelijken met dat van FUKUSHIMA, vooral met de nodige bescherming die hier wel beschikbaar was?
Waarom is men niet verder gaan produceren in China en leveren aan diegenen die in nood waren als gevolg van een plaag die in China ontstond?

In de volgende aflevering komt RASPOUTINE met vragen over het beleid van de wetenschappers en hun machten.
Van wie hebben zij deze gekregen en hoever gaan deze volmachten? In verband met de “immuun”-theorie dat zij zonder weten van de bevolking zijn gingen en gaan toepassen/uitproberen. De bevolking nemen als proefkonijnen? Marc Van Ranst samen met De Gucht heeft deze toegepaste praktijken meermaals toegegeven op televisie.
Het is ook daarom dat men het federaal laattijdig optreden in verband met drastische en ‘lockdown ‘maar niet kon begrijpen. Terwijl dat het schijnbaar in hun plan -
buiten het weten van de bevolking - zo moest doorgaan.
Het is belangrijk te onderlijnen dat er in die tijd geen speciale wetten of volmachten bestonden die aan het parlement zouden gevraagd zijn.

Het is daarom (enorm) spijtig dat de media niet tot al deze vragen is gekomen en ze nog niet heeft gesteld aan alle verantwoordelijken.
Nochtans zijn deze menselijke testen, zonder enige toelating, buiten het medeweten en akkoord gaan van de persoon zelf, strafbaar.
Een parlementaire onderzoekscommissie is hieromtrent zeker niet uitgesloten. Minister Maggie De Block binnen de ontslagnemende regering (ook dat nog) van Wilmès I

Coronavirus : la stratégie de lutte des Pays-Bas, sans confinement, fait polémique

Le premier ministre, Mark Rutte, défend toujours la politique de l’« immunité collective ». Les pays voisins s’inquiètent.

Par Jean-Pierre Stroobants Publié hier ?* 03h59, mis ?* jour ?* 07h33

https://www.lemonde.fr/planete/artic...3618_3244.html

Coronavirus : la pénurie de masques, grande colère des soignants

Le rationnement au compte-gouttes de cet équipement de protection suscite l’incompréhension dans les hôpitaux et les cabinets médicaux libéraux.
Publié hier 19.03.20 ?* 11h00, mis ?* jour hier ?* 16h39

https://www.lemonde.fr/planete/artic...3655_3244.html

Coronavirus : les graves insuffisances françaises

Les autorités tentent de masquer les carences logistiques par des arguments scientifiques ?* géométrie variable, notamment sur l’usage des masques et l’utilisation des tests de dépistage.

Par Franck Nouchi Publié hier 19.03.20 ?* 10h02, mis ?* jour ?* 08h01

https://www.lemonde.fr/idees/article...3636_3232.html

Deel 2

De vragen beginnen zich te stellen en de antwoorden zullen moeten komen.
Er dreigt namelijk een grote woede bij de bevolking.
Iedereen weet dat het CORONAVIRUS slecht is aangepakt.
1.- Het niet beschikken over het nodige materiaal voor heel de verzorgingssector.
2.- Het niet sluiten van alle land- en luchtgrenzen.
3.- Het niet testen van elk individu bij het binnenkomen en bij aanmelding als zijnde besmet.
4.- Het niet opzetten van “quarantaine-kampen” in elke provincie.
5.- Het organiseren van proviand door de burgers om zich klaar te maken voor een lockdown
6.- Het sluiten van scholen.
7.- Voor opvang zorgen voor de medische sector en andere essentiële beroepen, die tijdens de paasvakantie zeker zal openblijven.
Tenzij er vanaf het begin beslist werd om deze maatregelen niet toe te passen omdat de wetenschappers in een meerderheidsbeslissing beslisten om de “immuuntheorie” in de plaats te gaan toepassen. Zonder voorafgaand de bevolking te hebben geraadpleegd, zij zullen verantwoording moeten afleggen.
Het volk als proefkonijnen gaan gebruiken zonder toestemming, dat kan niet.
Gelukkig heeft men van horen zeggen dat de politiek voor wat betreft de sluiting van scholen deze wetenschappers niet heeft gevolgd.
Wat maakt dat deze “immuuntheorie” maar gedeeltelijk is kunnen doorgaan. Dit door alle drastisch te nemen maatregelen te vertragen.
Vanwaar sommige burgers zoals RASPOUTINE ervan overtuigd zijn dat deze verhoogde fase 2 geen einde zal maken aan de verder verspreiding van dit virus.
Omdat de maatregelen van donderdag 12 maart 2020 niet met onmiddellijke ingang in werking traden, gaf dit de mogelijkheid voor jongeren om te gaan feesten.
Dit verwijt krijgen die jongeren vandaag naar het gezicht gesmeten. Het is evident dat het spijtig is dat zij de ernst van de zaak niet begrepen. Maar aangezien het volgens de minister “maar een griep was en het jongeren niet hard ging treffen”, kan men hun reactie deels begrijpen.
Dat wetenschappers nu gaan stellen dat deze jongeren de reden zouden zijn van een tweede CORONAVIRUS-golf zijn, is heel kort door de bocht.
Iedereen weet dat dit niet de enige reden is. Verre van, hiervoor wordt verwezen naar de bovenvermelde punten van 1 t/m 7.
Men zal dit CORONAVIRUS en haar volgende lagen niet kunnen vermijden zolang men met de open grenzen werkt, die minister Maggie De Block en haar regering nooit hebben willen sluiten.
Sommige mogelijke redenen daarvoor zijn ons vandaag bekend.
Opnieuw voegt RASPOUTINE bijkomende bijlagen toe aan de forumdiscussie, die sinds de opening van deze post op 22 januari 2020 een geheel vormen.
Beste Forumbezoekers, gelieve deze tussenkomst door te sturen.

Le virologue Wathelet répond au virologue Van Ranst : "Je reste mystifié par l’idée qu’il aurait fallu garder les écoles ouvertes"

Contribution externe
Publié le vendredi 20 mars 2020 ?* 06h33 - Mis ?* jour le vendredi 20 mars 2020 ?* 11h44

https://www.lalibre.be/debats/opinio...0d5a29c678fbc1

Marc Van Ranst: “Grenzen sluiten zou alles simpeler maken”

o HLA
• 19 maart 2020
• 21u19
• Bron: VTM NIEUWS, VRTNWS

https://www.hln.be/wetenschap-planee...kr%26taal%3DNL

Comment éviter un rebond des cas de coronavirus ?

Belga
Publié le vendredi 20 mars 2020 ?* 14h50 - Mis ?* jour le vendredi 20 mars 2020 ?* 14h57

https://www.lalibre.be/planete/sante...78e201d8c949e1
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 07:52   #1947
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
In Nederland hebben ze voor andere opnames soms ook lange wachttijden.
Veel langere dan dat bij ons het geval is.
Vandaar ook dat Nederlanders regelmatig naar Belgische ziekenhuizen afzakten. (capaciteit & kwaliteit)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07...gie-zat-ik-nu/
Dat zal nu niet kunnen vrees ik.
Eigenlijk al lang een hekel punt en ik begrijp niet waarom men daar in Nederland nog niet veel aan gedaan heeft.
Dat gaan ze zich nu wel beklagen denk ik.
Gaan we ze botweg weigeren ?

Europa werkt
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 07:56   #1948
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa werkt
Europa werkt thuis, nu ze niet mogen staken!
Oud 21 maart 2020, 08:00   #1949
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Europa werkt
De Nederlanders hebben een totaal andere strategie gekozen om dit virus aan te pakken, een aanpak die overduidelijk verkeerd was en is. Er komen nu al berichten dat de ziekenhuizen in de provincie Noord-Brabant de toevloed van corona patiënten niet meer aankunnen. Moeten wij onze ziekenhuizen in de grensstreken laten verzadigen met zieke Nederlanders omdat ze daar een verkeerde strategie hebben gekozen? Ik dacht het niet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 08:02   #1950
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we niet eens excess capacity hebben, beantwoordt de vraag zichzelf.
Oud 21 maart 2020, 08:14   #1951
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De helft van het aantal ziekenhuisbedden / 1000 personen ivg met Belgie.

Het wordt daar een ramp....
Ik dacht dat die "ramp" hun plan was ? Ik dacht dat het een bewuste keuze was om een half miljoen Nederlanders in de komende weken laten dood te gaan, dat is toch wat "herd immunity" impliceert ?

De vraag is maar of dat bij ons anders zal zijn, behalve dat Nederland die doden op een paar weken zal hebben, en wij op 6 maanden...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 08:35   #1952
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Nederlanders hebben een totaal andere strategie gekozen om dit virus aan te pakken, een aanpak die overduidelijk verkeerd was en is. Er komen nu al berichten dat de ziekenhuizen in de provincie Noord-Brabant de toevloed van corona patiënten niet meer aankunnen. Moeten wij onze ziekenhuizen in de grensstreken laten verzadigen met zieke Nederlanders omdat ze daar een verkeerde strategie hebben gekozen? Ik dacht het niet.
En hoe staat het met transmigranten bij coronacrisis want ik las ergens ten internetvelde dat het maximiliaanpark in Brussel weer goed volgelopen is.

Naast de asielzoekers/transmigranten zijn er ook daklozen.

Als die daklozen mensen van 'eigen bodem' zijn, zou men die de nodige hulp kunnen bieden.

Voor mensen uit de naburige landen sluit men de grenzen, die mogen na staan gehouden te zijn door de Politie rechtsomkeer maken???

Waar zit die logica als voor vele anderen de grenzen zomaar open blijven staan? (wir schaffen das???)

De rest (asielzoekers, illegalen, transmigranten ... ) stuurt men beter terug naar hun thuislanden want daar hebben ze zelfs het corona probleem niet of nog niet.

p.s.

Bill Gates (MicroSoft) waarschuwde in 2015 voor epidemie: “We zijn er niet klaar voor”

Nog gezwegen over de economische gevaren die het corona met zich meebrengt.

4 grootste economische gevaren van het coronavirus.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 maart 2020 om 08:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:32   #1953
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Europa werkt
Grenzen zijn al dicht en op het hoogtepunt van de epidemie gaat dat ‘zeer dicht’ worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:45   #1954
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Nederland wint 106-37 in de stand van de al dan niet juiste dodenscore.
Trend is wel duidelijk. Wachten op evoluties volgende tiendaagse...
Oud 21 maart 2020, 09:47   #1955
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nederland wint 106-37 in de stand van de al dan niet juiste dodenscore.
Trend is wel duidelijk. Wachten op evoluties volgende tiendaagse...
De Belgen moeten nog demarreren, de teller gaat procentueel gelijk eindigen, uitgezonderd mirakeloplossingen.
Oud 21 maart 2020, 09:48   #1956
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Grenzen zijn al dicht en op het hoogtepunt van de epidemie gaat dat ‘zeer dicht’ worden.
Zolang er ongehinderd vrachtverkeer en werkverkeer mogelijk blijft, zou ik toch niet over "zeer dicht" gewagen.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:49   #1957
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nadien dicht blijven vermoed ik.

Mensen die het communisme nog meegemaakt hebben zien de frappante gelijkenissen .

Ge gelooft toch niet dat politici deze door moeder natuur gegeven macht gaan afgeven?
Oud 21 maart 2020, 09:49   #1958
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Zolang er ongehinderd vrachtverkeer en werkverkeer mogelijk blijft, zou ik toch niet over "zeer dicht" gewagen.
Werkverkeer kan je ook al afschrijven hoor.
Oud 21 maart 2020, 09:50   #1959
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Belgen moeten nog demarreren, de teller gaat procentueel gelijk eindigen, uitgezonderd mirakeloplossingen.
Ik denk dat ze daar een week achterlopen. Hier zijn de ziekenhuizen al meer dan een week bezig met dokters en verpleegsters heropleiden en bedden vrijmaken. In Nederland weigeren sommige ziekenhuizen corona patiënten uit getroffen regios.

https://www.demorgen.be/nieuws/neder...bant~b4179788/
Citaat:
Nederlandse ziekenhuizen hebben de afgelopen dagen de overplaatsing geweigerd van meerdere patiënten uit de overbelaste provincie Brabant, schrijft de Volkskrant. Ze wilden ze niet opnemen op hun intensive care of andere afdelingen. Brabant is een hotspot van het virus in Nederland.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:51   #1960
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
De grenzen zijn niet dicht voor medisch vervoer.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be