![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1941 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat je met zulke uitspraken wenst te bereiken weet ik niet. Het is wel zo dat ik hoge eisen stel aan mensen die zich wetenschapper noemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1942 | ||
|
![]() Citaat:
LEES DEZE PAGINA: http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/ Als je bepaalde zaken niet snapt, zullen we het je wel uitleggen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 |
|
![]() oei, talkorigins, duidelijk Satan's werk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1944 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat is de evolutie?
Eén definitie van evolutieis: "Een proces van verandering in een bepaalde richting." Maar het woord wordt op verschillende manieren gebruikt. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt om grote veranderingen in levenloze dingen te beschrijven, zoals de ontwikkeling van het universum. De term wordt ook gebruikt om kleine veranderingen bij levensvormen te beschrijven, bijvoorbeeld de manier waarop planten en dieren zich aan hun omgeving aanpassen. Maar het woord wordt vooral gebruikt om de theorie te beschrijven dat het leven ontstaan is uit levenloze stoffen, reproducerende cellen heeft gevormd en zich geleidelijk heeft ontwikkeld tot steeds complexere levensvormen, waarbij de mens als de intelligenste geldt. Veel deskundigen op diverse wetenschappelijke terreinen zien in de natuur intelligent ontwerp. Ze vinden het onlogisch te geloven dat de oneindige complexiteit van het leven op aarde toevallig is ontstaan. Tal van wetenschappers en onderzoekers geloven dan ook in een Schepper. Ze zijn ervan overtuigd dat de God van de bijbel de ontwerper en Maker van het stoffelijke universum is. Zoals ook deze onderzoeker Bryon Leon Meadows zegt "Alles wat ik waarneem heeft een oorzaak", hij werk bij de Nasa. Zijn vakgebied is laserfysica. Op dit moment werk hij mee aan het ontwikkelen van technologie om het klimaat, het weer en andere natuurverschijnselen op aarde beter te kunnen volgen. Bij mijn onderzoek werk ik vaak met natuurkundige principes. Ik probeer te begrijpen hoe en waarom bepaalde dingen gebeuren. In mijn vakgebied zie ik duidelijke bewijzen dat alles wat ik waarneem een oorzaak heeft. Ik geloof dat het vanuit wetenschappelijke standpunt redelijk is te aanvaarden dat God de oorspronkelijke veroorzaker van alle dingen in de natuur is. De natuurwetten zijn zo stabiel dat ik wel moet geloven dat ze ingesteld zijn door een Organisator, een Schepper. Als deze conclusie zo voor de hand ligt, waarom geloven dan zo veel wetenschappers in evolutie? Zou het kunnen dat evolutionisten naar hun bewijsmateriaal kijken met een vooropgezette mening? Dat is onder wetenschappers niet ongebruikelijk. Maar waarneming, hoe overtuigd die ook is, garandeert nog geen juiste conclusie. Iemand die zich bijvoorbeeld bezighoudt met laserfysica zou kunnen volhouden dat licht een golf is, vergelijkbaar met een geluidsgolf, omdat licht zich vaak als een golf gedraagt. Maar zijn conclusie zou onvolledig zijn omdat het bewijsmateriaal ook te kennen geeft dat licht zich gedraagt als een groep deeltjes, bekend als fotonen. Ze baseren ook degenen die volhouden dat evolutie een feit is, hun conclusie op slechts een deel van het bewijsmateriaal, en ze laten zich door hun vooropzette mening leiden wanneer ze het bewijsmateriaal bezien. Ik vind het verbazingwekkend dat iedereen de evolutietheorie als een feit aanvaardt terwijl deskundigen op het gebied van de evolutie het niet met elkaar eens zijn over de manier waarop die zou hebben plaatsgevonden. Zou je bijvoorbeeld de rekenkunde als een bewezen feit kunnen aanvaarden als sommige deskundigen zeiden dat twee plus twee vier is, terwijl andere zeiden dat de som waarschijnlijk drie of mischien zes was? Als het de taak van de wetenschap is alleen te aanvaarden wat bewezen, getoest en opnieuw uitgevoerd kan worden, dan is de theorie dat alle levensvormen geleidelijk uit een gemeenschappelijke voorouder zijn ontstaan, geen wetenschappelijk feit. Groet Ronny |
![]() |
![]() |
![]() |
#1945 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zo zie je maar, nog steeds wordt elke 2 seconden iemand geboren die volmondig meeknikt met wat in de beginjaren wordt opgedrongen en geforceerd als waarheid wordt verkocht. Mensen verlossen van die indoctrinatie is echt wel nodig en zal blijkbaar echt nie makkelijk zijn. Ik vrees dat de enige weg om mensen te ontjukken van religie intolerantie is t.o.v. die waanzinnige massahysterie opwekkende moordmachinaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ook deze onderzoeker Bryon Leon Meadows zegt "Alles wat ik waarneem heeft een oorzaak", hij werk bij de Nasa. Zijn vakgebied is laserfysica. Op dit moment werk hij mee aan het ontwikkelen van technologie om het klimaat, het weer en andere natuurverschijnselen op aarde beter te kunnen volgen. Bij mijn onderzoek werk ik vaak met natuurkundige principes. Ik probeer te begrijpen hoe en waarom bepaalde dingen gebeuren. In mijn vakgebied zie ik duidelijke bewijzen dat alles wat ik waarneem een oorzaak heeft. Ik geloof dat het vanuit wetenschappelijke standpunt redelijk is te aanvaarden dat God de oorspronkelijke veroorzaker van alle dingen in de natuur is. De natuurwetten zijn zo stabiel dat ik wel moet geloven dat ze ingesteld zijn door een Organisator, een Schepper.[/quote] Ten eerste geeft dit alles NIETS te maken met evolutie, ten tweede is dit die man zijn vak niet, en ten derde, natuurlijk zijn de natuurwetten stabiel, een wet is iets onveranderlijk. Van mij mag die man best geloven dat een "god" die wetten opstelde, het heeft absoluut niets met evolutie te maken, noch met abiogenesis. Citaat:
Citaat:
Uw conclusie is compleet fout, lees volgende pagina eens: http://www.talkorigins.org/faqs/evolution-fact.html
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 |
Parlementslid
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1948 | |
|
![]() Good one Waudt
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1949 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het duidelijke ontwerp in de cel.
Door Paula Kincheloe die verscheidene jaren ervaring als onderzoeker op het gebied van moleculaire biologie en cel- en micrologie. Als onderdeel van mijn studie biologie heb ik me vierjaar lang helemaal geconcentreed op de cel en zijn bestanddelen. Hoe meer ik leerde over DNA, RNA, eiwitten en metabole paden, hoe meer ik me ging verbazen over de complexiteit, organisatie en precicie die erbij betrokken zijn. En hoewel ik ervan onder de indruk was hoeveel de mens al weet over de cel, stond ik er nog meer versteld van hoeveel we nog niet weten. Het is duidelijke ontwerp dat in de cel te zien is, is één reden waarom ik in God geloof. Jongeren die op school evolutie onderwezen krijgen, weten mischien niet goed wat ze moeten geloven. Dat kan een verwarrende perioden voor hen zijn. Als ze in God geloven, is het een beproeving op hun geloof. Maar ze kunnen die beproeving doorstaan door de vele verbazingwekkende dingen in de natuur rodom ons te bestuderen en steeds meer te weten te komen over de Schepper en zijn eigenschappen. Zelf heb ik dat gedaan en ik ben tot de slotsom gekomen dat het bijbelse verslag van de schepping nauwkeurrig is en niet in strijd is met de echte wetenschap.. Groet Ronny |
![]() |
![]() |
![]() |
#1950 | ||
|
![]() Citaat:
Zie: http://www.talkorigins.org/design/faqs/nfl/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De bijbel staat al eeuwen bloot aan kritiek en aanvallen. Steeds weer is de bijbel in het gelijk gesteld. Wat de bijbel over de geschiedenis, gezondheid en wetenschap zegt, is telkens betrouwbaar gebleken. Het advies van de bijbel in verband met relaties is betrouwbaar en tijdloos. Menselijke ideeën en theorieën zijn net als groen gras dat uitspruit en na een tijdje verwelkt, maar het Woord van God zal tot onbepaalde tijd blijven. --- Jesaja 40:8.
De evolutieleer is niet beperkt tot het terrein van natuurwetenschappelijke theorieën. Het is een menselijke filosofie die zich heeft ontwikkeld en vervolgens tientallen jaren heeft gefloreerd. Maar de laatste jaren is de traditionele evolutieleer van Darwin zelf geëvolueerd, in feite zelfs gemuteerd, naarmate er moeite is gedaan om een verklaring te verzinnen voor de toegenomen bewijzen voor ontwerp in de natuur. Groet Ronny |
![]() |
![]() |
![]() |
#1952 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1953 | |||||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1954 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1955 | |
|
![]() Oooh! Jehova's! Die vallen me tegenwoordig niet meer lastig, 'k viel ze aan met wetenschap
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als ik het goed begrijp kan je niemand veroordelen voor een misdaad tenzij iemand het heeft zien gebeuren? Want iemand veroordelen op basis van een geloof in zijn schuld is immoreel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind het positief dat jehova's bloedtransfusies weigeren, dat toont hun debiliteit nog maar eens aan en reduceert hun aantal. Ik hoop dat ze in de toekomst wat consequenter worden en ook antibiotica weigeren, want toen deze ontwikkeld werden riepen verschillende extremistische christenen dat ziektes een straf van god zijn en de mens daar niet in mag tussenkomen.
En die jehova's, ik heb een tempel in mijn straat staan maar sedert zo'n pilarenbijtende kwezel aan mijn deur een les in evolutie kreeg, zie ik ze nooit meer ! ![]()
![]() |
![]() |
#1958 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er stond eergisteren wel een op de Meir in Antwerpen te prediken over Jezus... Ik kon mijn lach amper inhouden toen er een groepje allochtonen voorbij wandelde en ze, misschien wijselijk, even zweeg.
![]() Das wel de eerste keer dak zoiets tegenkom in België.. In Engeland heb ik zulke predikers wel al dikwijls gezien. Om terug te komen op de issue geloof vs. wetenschap: als bepaalde zaken niet kunnen verklaard worden door de wetenschap, haalt men altijd God tevoorschijn... Maar waarom zou dan per se God de oplossing bieden voor een verklaring die (nog) niet gevonden is door wetenschappelijk onderzoek? Er is een kleine kans dat de wetten van de fysica (moleculair magnetisme en zo) die ervoor zorgen dat moleculen kunnen samensmelten tot verschillende elementen in dit universum, ontworpen zijn door een hoger ontwikkelde entiteit; maar waarom die dan als 'god' bestempelen? Want DAT is tenslotte een menselijke constructie, in tegenstelling tot de wetenschap (!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#1960 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |