![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is alvast meer dan waar jij op kan hopen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allerminst. Waarom zou ik?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg dat liever tegen degenen die schelden, beledigen en persoonlijk aanvallen.
Raf.
![]() |
![]() |
![]() |
#1945 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Raf.
Jij beseft toch echt dat je eigenlijk een ongelooflijk irritante vent bent die wel degelijk zélf heel de tijd iederene persoonlijk zit aan te vallen?
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag altijd eens proberen te linken naar een bericht waarin ik iemand persoonlijk aanval.
![]() |
![]() |
![]() |
#1948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had jij ook nog wat, liefje?
![]() |
![]() |
![]() |
#1950 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 |
Minister
|
![]() Het cordon sanitaire bestaat niet meer en heeft goed gewerkt. Bij de volgende verkiezingen bestaat het VB zelfs al niet meer en kunnen we hier de ruzies volgen tussen lijst morel en een paar andere splinterpartijtjes.
![]() |
#1952 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Dat zijn nuchtere vaststellingen. Maar het verwondert me niet dat jij het verschil niet ziet.
![]() |
![]() |
![]() |
#1953 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht dat het cordon sanitaire in het leven was geroepen om te voorkomen dat er niemand met het vlaams belang zou samenwerken. Volgens mij heeft het cordon dus altijd gewerkt, mits dit de doelstelling was. Zeggen dat het niet meer bestaat is misschien nogal voorbarig. Zeggen dat het vb de volgende verkiezingen niet meer bestaat is zeker even voorbarig. Zoals het er in de politiek nu uitziet kunnen we een paar richtingen uit: -ofwel komt er een degelijke staatshervorming -ofwel komt er geen degelijke staatshervorming: in dit geval zal nva volgende keer alleen opkomen, en zullen de partijen die meer bevoegdheden voor vlaanderen/vlaamse onafhankelijk nastreven meer stemmen halen. -ofwel komt er een herverkiezing -ofwel sleept het hele communautaire/begrotings gedoe zodanig aan dat belgië barst, zoals zovelen het hier uitdrukken. Elk van bovenstaande puntjes speelt in de kaarten van Vlaams Belang. Zeggen dat deze partij bijna dood is is zeer incorrect. Ondanks het cordon sanitair bereikt deze partij zeer veel. Ik zou het graag eens willen zien als het cordon wegvalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand een leugenaar noemen terwijl jij zelf stond te liegen dat het kletterde, bewezen door de geviseerde, is een persoonlijke aanval. Dat is mijn idee daarover en ik denk dat ik niet alleen zal zijn die daar zo over denkt. Wat jij daarover denkt is jouw zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1955 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1956 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1094160&postcount=24 U vraagt, wij draaien.. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Raf gaat voor de zoveelste keer met de billen bloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1960 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het Cordon Sanitair was een schriftelijke afspraak tussen alle partijen, op voorstel van Groen! (toen AGALEV). Dit verdrag is plechtig ondertekend door alle democratische partijen. Het werd niet opnieuw ingevoerd na het ontbinden van het VLaams Blok na de veroordeling voor racisme en (vooral) vreemdelingenhaat. Tegenover het VLaams Belang is nooit een dergelijk document ondertekend. Het is enkel het VB zelf dat er mee uitpakt, en een paar van haar meelopers zoals Coveliers en JMDD. Het beste bewijs dat het niet meer bestaat is gebleken tijdens de vorming van de huidige Vlaamse regering door Yves Leterme. Deze nodigde bij de regeringsvorming ALS EERSTE PARTIJ het VB uit! Mocht het cordon sanitaire toen nog van kracht zijn dan zou dit hebben ingehouden dat GEEN ENKELE partij nog zou willen samenwerken met de CD+Vee. Omdat het VB zoveel stemmen haalde door slachtoffer te spelen houden ze hun kiesvee voor dat het nog steeds bestaat, en iedereen loopt in die val, blijkbaar. De realiteit is dat er geen enkel verdrag, protocol, overeenkomst is die een sanctie inhoudt voor een partij die medewerkt met het VB. Er zijn ondertussen trouwens al wisselmeerderheden geweest waar het VB een belangrijke rol speelde. Mocht het cordon sanitair nog steeds van kracht zijn dan waren onderhand alle partijen erdoor in overtreding. De reden dat het VB niet opgenomen wordt in coalities is enkel nog aan hun eigen onverdraagzaamheid en onbereidheid tot enig compromis te wijten: ze willen niet omdat ze dan op slag hun pollen verbranden. Het zijn dus gewoonweg volksverlakkers. Kijk het maar eens na: vindt me een schriftelijke afspraak, een "cordon sanitair" verdrag, overeenkomst, document wat dan ook dat gericht is tegen het Vlaams Belang: je zal het niet vinden. I rest my case. Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2007 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |