Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2022, 12:23   #19761
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Geen erg.

De bevrijding van Mariupol is bijna een feit.

De vele getuigenissen van bevrijde burgers die momenteel geregistreerd worden zullen de komende jaren dienen als bewijzen.
"Bevrijding" Mariupol is voor de hond zijn kloten in puin geschoten. Ga jij de heropbouw financieren?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 13:24   #19762
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Getuigenissen over wat er echt gebeurde komen naar boven nu de stad bevrijd is.

https://vk.com/video/@rt_internation...e0505ee468be1b

Oekraïense nazi's mishandelen mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden. In Kiev en Kharkov.

https://vk.com/video-190964553_456239629

Zul je niet te zien krijgen op onze leugenmedia natuurlijk, past niet in het plaatje. Heimelijk hoop ik dat de Russen voor meer dan Donbass gaan, en ook Kharkov en Odessa bevrijden. Met de ingesteldheid van parcival en co., die enkel tevreden zal zijn als Rusland kapot, op de knieën is, zal dat wel niet zo moeilijk te verkopen zijn aan het Russische volk.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 maart 2022 om 13:26.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 13:27   #19763
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Oekraïense nazi's mishandelen mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden. In Kiev en Kharkov.
Valt eerlijk gezegd nogal mee, vergeleken met de manier waarop in Belgie incivieken behandeld worden.
Oud 27 maart 2022, 13:27   #19764
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Getuigenissen over wat er echt gebeurde komen naar boven nu de stad bevrijd is.
https://vk.com/video/@rt_internation...e0505ee468be1b

https://vk.com/video-190964553_456239629
Is dat zoals gij hier ooit vertelde omtrent zwarte meiskes in 't aangezicht kletsen verkopen?
Ik snap dat gevoel van thuis komen maar vind het wel weerzinwekkend.
Oud 27 maart 2022, 13:29   #19765
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"Bevrijding" Mariupol is voor de hond zijn kloten in puin geschoten. Ga jij de heropbouw financieren?
De Russen zullen dat wel doen. Mariupol is vanaf nu een Russische stad, iets waar de meerderheid in die stad al 30 jaar van droomt. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar Russen laten zich niet vlug afschrikken blijkt nog maar eens. Ook niet door een woeste door het Westen tot de tanden toe bewapende neonazi militie.
Oud 27 maart 2022, 13:31   #19766
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Is dat zoals gij hier ooit vertelde omtrent zwarte meiskes in 't aangezicht kletsen verkopen?
Ik snap dat gevoel van thuis komen maar vind het wel weerzinwekkend.
Dit zijn onschuldige burgers, geen vrouw die al vele mensen in het ziekenhuis heeft geslagen en al ontelbare keren in de gevangenis belandde wegens geweldplegingen. Ik ben iemand die totaal niet agressief is, iedereen die me kent weet dat. Maar als ze me aanvallen kan ik hard uithalen. Dat weet de vrouw in kwestie (die, ondanks het feit dat ze vrouw is, al meerdere mannen in het ziekenhuis geslagen heeft) en ook de onfortuinlijke 2 jongens die mij probeerden te beroven vorig jaar.
Tussen haakjes: het gaat beter met haar, ze neemt de juiste medicatie om haar woede de beheersen, meegebracht uit België, en we komen weer overeen.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 maart 2022 om 13:34.
Oud 27 maart 2022, 13:35   #19767
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zijn onschuldige burgers, geen vrouw die al vele mensen in het ziekenhuis heeft geslagen en al ontelbare keren in de gevangenis belandde wegens geweldplegingen.
Tussen haakjes: het gaat beter met haar, ze neemt de juiste medicatie om haar woede de beheersen, meegebracht uit België, en we komen weer overeen.
Mijn sympathie gaat naar haar dan: moge ze erin lukken haar nemesis uit te schakelen, definitief.
Oud 27 maart 2022, 13:37   #19768
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Russen zullen dat wel doen. Mariupol is vanaf nu een Russische stad, iets waar de meerderheid in die stad al 30 jaar van droomt. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar Russen laten zich niet vlug afschrikken blijkt nog maar eens. Ook niet door een woeste door het Westen tot de tanden toe bewapende neonazi militie.
Je leugens staan weer tot boven neus-niveau.
Mariupol zal nooit een Russische stad worden, dat staat als een paal boven water.

De russische oorlogsmisdaden worden geteld en zullen vergolden worden.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 13:41   #19769
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk wel. De Krim is nu eenmaal Oekraïens overeenkomstig het internationaal aanvaard principe dat bij het onafhankelijk worden van gebieden binnengrenzen staatsgrenzen worden. Daarnaast heeft Rusland door haar handtekening onder het Memorandum van Boedapest dit specifiek voor Oekraïne onderschreven: het respecteren van de territoriale afbakening van Oekraïne. Dit heeft Rusland nu al driemaal met voeten getreden: één keer door de bezetting van de Krim, één keer met het vuurtje stoken in de Donbasregio en het militair tussenkomen toen het Oekraïens te dicht bij de ongewenste oplossing kwamen, en nu, natuurlijk, met de open aanval op de hele Oekraïense staat.

Hiermee heeft Rusland maar één zaak bewezen: haar onbetrouwbaar karakter.

Heel Europa is dan ook gewaarschuwd. Hoog tijd dat er eens deftig geluisterd wordt naar wat de Polen, de Balten en de Slowaken al zo lang zeggen en voor waarschuwen. Alleen was men grotendeels naïef in de Noord- en West-Europese kringen. En nu is het een koud ontwaken.
"overeenkomstig het internationaal aanvaard principe dat bij het onafhankelijk worden van gebieden binnengrenzen staatsgrenzen worden. "

Dat principe heeft het Westen zelf met voeten getreden door Kosovo te erkennen. Dus waarom zou Rusland zich moeten houden aan een standaard waar ook het Westen zich niet aan houdt? Jaja, whataboutism...

Als een principe straffeloos door het Westen met voeten getreden wordt, kan datzelfde Westen datzelfde principe niet meer inroepen om Rusland tot de orde te roepen, of ben je het daar niet mee eens?
Oud 27 maart 2022, 13:44   #19770
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mijn sympathie gaat naar haar dan: moge ze erin lukken haar nemesis uit te schakelen, definitief.
Dank je, maar het zal niet lukken. Ze is in therapie nu, en op de goede weg.
Oud 27 maart 2022, 13:46   #19771
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je leugens staan weer tot boven neus-niveau.
Mariupol zal nooit een Russische stad worden, dat staat als een paal boven water.

De russische oorlogsmisdaden worden geteld en zullen vergolden worden.

Mariupol wordt deel van de Donetsk Volksrepubliek, die zich vroeg of laat (ik denk eerder vroeg) zal aansluiten bij de Russische Federatie. Einde verhaal.
Oud 27 maart 2022, 13:51   #19772
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De man die het voor de Palestijnen opneemt en de politiek van Israël aanklaagt (en waarin ik hem altijd gelijk heb gegeven), juicht het nu bijna onverholen toe dat dezelfde methodes worden gebruikt tegen de Oekraïners. En waarom? Louter omdat ze in vrijheid als soevereine natie een andere keuze willen maken dan die welke de man in het Kremlin leuk vindt. Dit lijkt echt op frustratie. Frustratie dat het beeld dat jarenlang werd gekoesterd en verhoopt, uiteindelijk niet blijkt te kloppen.
Waarom? Omdat Israël ermee weg komt! De Palestijnen hebben jammer genoeg geen supermacht die hen steunen en Israël wel, daarom zijn ze de pineut. Internationaal recht, etc. blijkt allemaal onzin.

Ik heb het over de vrijheid van de pro-Russische streken van Oekraïne, ik vind niet dat Rusland zomaar regime change mag opleggen aan heel Oekraïne.
Oud 27 maart 2022, 13:58   #19773
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Right Sector in actie in Lviv (2017): Wit-Russische toeristen worden afgetuigd om de simpele reden dat ze de verkeerde taal spreken.
LVOV: “RIGHT SECTOR” RADICALS BEAT TOURISTS FROM BELARUS FOR SPEAKING RUSSIA
vertaald 1 jan 2022
origineel bericht 23 feb 2017
Ik was in Lvov meer dan 12 jaar geleden, en wat ik mij herinner is dat mensen mij weigerden te helpen omdat ik Russisch sprak (en ik heb nogal een Russische kop).
Oud 27 maart 2022, 14:00   #19774
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vind niet dat Rusland zomaar regime change mag opleggen aan heel Oekraïne.
meent ge da nu?
volgens mij zijt ge op uw kop gevallen en blijven botsen

zomaar aanvaarden dat er in Kiev een naziregime blijft zitten dat er enkel is gekomen dankzij een bloeddorstige Amerikaans staatsgreep in 2014
Gij aanvaardt dat nu?

Uw voorvaderen draaien zich om in uw graf
ge bezet heel Oekraine, versplinterd dat in regio's en dan organiseert ge staatsgestuurde referenda die eindigen in het juiste resultaat. Een bevolking dat wil aansluiten bij Rusland.

uw perfecte democratie en annexatie
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 14:05   #19775
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"overeenkomstig het internationaal aanvaard principe dat bij het onafhankelijk worden van gebieden binnengrenzen staatsgrenzen worden. "

Dat principe heeft het Westen zelf met voeten getreden door Kosovo te erkennen. Dus waarom zou Rusland zich moeten houden aan een standaard waar ook het Westen zich niet aan houdt? Jaja, whataboutism...

Als een principe straffeloos door het Westen met voeten getreden wordt, kan datzelfde Westen datzelfde principe niet meer inroepen om Rusland tot de orde te roepen, of ben je het daar niet mee eens?
En Biden die dan Poetin een slachter noemt terwijl de VS zelf meer dan een miljoen doden heeft veroorzaakt in Irak alleen al. Als iemand z'n bek moet houden is het de VS wel, en Europa laat zich gedwee naar de slacht leiden. Het is een ongelofelijke situatie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 14:07   #19776
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
meent ge da nu?
volgens mij zijt ge op uw kop gevallen en blijven botsen

zomaar aanvaarden dat er in Kiev een naziregime blijft zitten dat er enkel is gekomen dankzij een bloeddorstige Amerikaans staatsgreep in 2014
Gij aanvaardt dat nu?

Uw voorvaderen draaien zich om in uw graf
ge bezet heel Oekraine, versplinterd dat in regio's en dan organiseert ge staatsgestuurde referenda die eindigen in het juiste resultaat. Een bevolking dat wil aansluiten bij Rusland.

uw perfecte democratie en annexatie
Het is duidelijk dat ze in Kiev en West-Oekraïne niet zitten wachten op Russische "bevrijding", maar heel veel mensen in Oost- en Zuid-Oekraïne wel. Ik zeg dat als iemand met jarenlange ervaring in het land, die de taal spreekt.
Oud 27 maart 2022, 14:09   #19777
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En Biden die dan Poetin een slachter noemt terwijl de VS zelf meer dan een miljoen doden heeft veroorzaakt in Irak alleen al. Als iemand z'n bek moet houden is het de VS wel, en Europa laat zich gedwee naar de slacht leiden. Het is een ongelofelijke situatie.
ja idd. Zaken worden duidelijker. Bvb. de censuur van pro-Russische media was een belangrijk moment, dat aantoont dat het Westen helemaal niet om "vrijheid", "democratie" etc. draait. Dat wist ik als historicus al lang natuurlijk.
Oud 27 maart 2022, 14:11   #19778
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat ze in Kiev en West-Oekraïne niet zitten wachten op Russische "bevrijding", maar heel veel mensen in Oost- en Zuid-Oekraïne wel. Ik zeg dat als iemand met jarenlange ervaring in het land, die de taal spreekt.
Dezelfde "ik" die voor de invasie vertelde dat Putin zoiets nooit zou doen want Russen zijn niet zo idioot?

Mis poes, maar dat is maar een detailke in the big scheme of things, niet?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 maart 2022 om 14:12.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 14:13   #19779
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mariupol wordt deel van de Donetsk Volksrepubliek, die zich vroeg of laat (ik denk eerder vroeg) zal aansluiten bij de Russische Federatie. Einde verhaal.
Het verhaal begint nog maar.
Rusland kan dit op de lange duur nooit winnen, hoe vreemd dat je dat niet ziet.

Heel dit conflict en ook het bestaan van DNR en LNR staat of valt met Poetin.
En dat Poetin valt, vroeg of laat, is een feit.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 14:15   #19780
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja idd. Zaken worden duidelijker. Bvb. de censuur van pro-Russische media was een belangrijk moment, dat aantoont dat het Westen helemaal niet om "vrijheid", "democratie" etc. draait. Dat wist ik als historicus al lang natuurlijk.
Historicus van den ijzeren weg.
In Belgenland, no less!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be