Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2009, 13:48   #1961
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dat is nu typisch aan atheïstische redeneringen: appelen met peren vergelijken. Het is niet omdat het ene (homoseksualiteit) slecht is, dat het andere (doorheen een menigte rammen) niet slecht is. Vraag u liever af wat Uw Schepper over losbandigheid, perversiteit en homoseksualiteit zegt. Kun je me bewijzen dat Hij zulk gedrag goedkeurt? Wat jij, onder invloed van de duivel, al dan niet goedkeurt, doet er niet toe.
Heb het aan mijn moeder en vader (voor zover ik weet mijn 'Scheppers') gevraagd en ze zeggen dat ze daar niks over gezegd hebben en dat iedereen doet wat hij zelf wil.

En voor uw tweede vraag: "Kun je me bewijzen dat Hij zulk gedrag goedkeurt?"

Nee, maar daar maak ik mij niet te veel zorgen over aangezien u zelfs niet kunt bewijzen dat 'Hij' (ik vermoed dat u één of andere skydaddy bedoelt) zelfs maar bestaat laat staan weten wat hij denkt.

En de duivel is niet meer dan een tegenreactie tegen een symbool van de toenmalige griekse en romeinse godsdiensten namelijk de Faun of Sater/Satyr (herken de latere verbastering tot Satan).

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 mei 2009 om 13:58.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 14:09   #1962
Jedd
Banneling

Standaard

de geschiedenis heeft ons geleerd dat diegenen die het hardst tegen homosexualiteit fulmineren, latente homo's zijn die omwille van sociale druk niet voor hun geaaardheid durven uitkomen, en hun frustraties op die manier uiten.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 14:11   #1963
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Die bi-en homoseksuelen zijn bij de Vlamingen echt een soort van plaag geworden. Maar ik ben blij dat die zwakke idioten het te druk hebben met zondig gedrag om nog een serieuze relatie op te bouwen en zich voort te planten ( = sowieso iets dat de natuur niet heeft voorbestemd). Op deze manier groeit op lange termijn hopelijk ook enkel het aantal sterkeren van geest.
Bedankt om deze bijdrage rechtstreeks in dit topic te posten. Bespaart ons tijd en moeite.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 15:20   #1964
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Bedankt om deze bijdrage rechtstreeks in dit topic te posten. Bespaart ons tijd en moeite.
Blah. Jammer dat je 't citeert toch. Bij mij ziet er dat alzo uit:

Citaat:
Dit bericht is verborgen omdat Uh-Huh op jouw negeerlijst staat.
Oud 2 mei 2009, 15:36   #1965
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En toen volgde een oorverdovende stilte... Iemand verrast?
Een mens heeft nog wel andere zaken te doen dan heel de tijd op p.be te posten. En wat zeik je nou dat je niet in bijbel-of koranverzen bent geïnteresseerd? God heeft door de eeuwen heen ofwel rechtstreeks, ofwel onrechtstreeks (via boodschappers/profeten) tot de mensheid gesproken. En men heeft Zijn woord opgeschreven. Als je niet in de bijbel of koran bent geïnteresseerd, hoe kun je dan ooit weten wat Uw Schepper wenst en het onderscheid tussen goed en kwaad maken? Hoe kan ik je zonder de bijbel of koran duidelijk maken wat Uw Schepper goed- of afkeurt? Het lijkt me eerder dat je daar helemaal niet wakker van ligt, uw goed recht, maar je denkt toch niet dat je mij met uw gekronkel kan misleiden.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 15:40   #1966
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens heeft nog wel andere zaken te doen dan heel de tijd op p.be te posten. En wat zeik je nou dat je niet in bijbel-of koranverzen bent geïnteresseerd? God heeft door de eeuwen heen ofwel rechtstreeks, ofwel onrechtstreeks (via boodschappers/profeten) tot de mensheid gesproken. En men heeft Zijn woord opgeschreven. Als je niet in de bijbel of koran bent geïnteresseerd, hoe kun je dan ooit weten wat Uw Schepper wenst en het onderscheid tussen goed en kwaad maken? Hoe kan ik je zonder de bijbel of koran duidelijk maken wat Uw Schepper goed- of afkeurt? Het lijkt me eerder dat je daar helemaal niet wakker van ligt, uw goed recht, maar je denkt toch niet dat je mij met uw gekronkel kan misleiden.
Tutut..wat de toenmalige schriftgeleerden wenste.
Oud 2 mei 2009, 15:42   #1967
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
de geschiedenis heeft ons geleerd dat diegenen die het hardst tegen homosexualiteit fulmineren, latente homo's zijn die omwille van sociale druk niet voor hun geaaardheid durven uitkomen, en hun frustraties op die manier uiten.
Ah zo, noem dan eens een paar befaamde voorbeelden uit die geschiedenis? Het zou misschien ook wel kunnen dat degenen die het hardst tegen losbandigheid en homoseksualiteit fulmineren werkelijk fysiek misselijk worden van zulk gedrag. En ik fulmineer niet enkel daartegen maar tegen alle zonden. Maar de meesten zijn het er nog steeds over eens dat liegen, moorden e.d. slechte zaken zijn, terwijl men ons, via allerlei campagnes (denk maar aan dat tolero-gedoe) probeert op te leggen dat losbandigheid of homoseksualiteit geen zonde, maar acceptabel gedrag is. Natuurlijk valt gefulmineer daartegen dan ook meer op.
Oud 2 mei 2009, 15:44   #1968
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah zo, noem dan eens een paar befaamde voorbeelden uit die geschiedenis? Het zou misschien ook wel kunnen dat degenen die het hardst tegen losbandigheid en homoseksualiteit fulmineren werkelijk fysiek misselijk worden van zulk gedrag. En ik fulmineer niet enkel daartegen maar tegen alle zonden. Maar de meesten zijn het er nog steeds over eens dat liegen, moorden e.d. slechte zaken zijn, terwijl men ons, via allerlei campagnes (denk maar aan dat tolero-gedoe) probeert op te leggen dat losbandigheid of homoseksualiteit geen zonde, maar acceptabel gedrag is. Natuurlijk valt gefulmineer daartegen dan ook meer op.
Nochtans zijn liegen en moorden levensnoodzakelijke functies.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 15:48   #1969
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Tutut..wat de toenmalige schriftgeleerden wenste.
Sodom en Gomorra waren zeker ook het gevolg van hetgeen de schriftegeleerden wensten? Oh ja, die steden hebben nooit bestaan... het zijn volgens u maar fabeltjes. Wel, we zullen zien...

De koran is trouwens het letterlijke Woord van God. Tot op heden heeft men daar geen meerdere auteurs aan kunnen toewijzen.
Oud 2 mei 2009, 15:51   #1970
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nochtans zijn liegen en moorden levensnoodzakelijke functies.
Aha, jij doet die dingen elke dag om in leven te blijven? Ik wist niet dat de maatschappij al zo rot was...
Oud 2 mei 2009, 15:51   #1971
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
²
Ted Haggard iemand?

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 2 mei 2009, 15:54   #1972
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sodom en Gomorra waren zeker ook het gevolg van hetgeen de schriftegeleerden wensten? Oh ja, die steden hebben nooit bestaan... het zijn volgens u maar fabeltjes. Wel, we zullen zien...

De koran is trouwens het letterlijke Woord van God. Tot op heden heeft men daar geen meerdere auteurs aan kunnen toewijzen.
De koran is een slechte kopie van de bijbel.
De bijbel is een slechte kopie van de torah.
De torah is een slechte kopie van teksten uit het zoroastrianisme.
etc......

Ik heb geen zin om al die copy/paste auteurs hier te gaan posten.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 mei 2009 om 15:55.
Oud 2 mei 2009, 15:56   #1973
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha, jij doet die dingen elke dag om in leven te blijven? Ik wist niet dat de maatschappij al zo rot was...
Uiteraard. Jij trouwens ook.

Het leven is per definitie gemaskerd. Anders gaat het dood. En om in leven te blijven moet men andere levensvormen vermoorden: planten, dieren, ...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 2 mei 2009, 15:58   #1974
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De koran is een slechte kopie van de bijbel.
De bijbel is een slechte kopie van de torah.
De torah is een slechte kopie van teksten uit het zoroastrianisme.
etc......

Ik heb geen zin om al die copy/paste auteurs hier te gaan posten.
Ja, dat heb ik wel al vaker gehoord: dat het ene gewoon een slapper afkooksel is van het andere, enzovoort. Ik ben daar eerlijk gezegd niet onder de indruk van. Het gaat uiteindelijk om dezelfde ene God die verschillende boodschappers heeft gestuurd; nogal logisch dat ze in grote lijnen ook dezelfde boodschap verspreiden.
Oud 2 mei 2009, 15:59   #1975
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, makkelijk hoor. Trouwens, de Koran is ook niet ongewijzigd gebleven:

Citaat:
In 1979 wist Qadhi Isma'il al-Akwa', directeur van Jemenitische Antiquiteitenauthoriteit, een Duits instituut te interesseren om een vondst uit 1972 van oude koranresten in Sana'a te onderzoeken, en vanaf 1981 werd ook de Duitse geleerde Gerd Rüdiger Puin daarbij betrokken. De oude koranfragmenten bleken geschreven in Hidjazi, het zeldzame en voor zover bekend oudste, Arabische schrift. Puin vond allerlei verschillen met de moderne Koran, wat hem in Jemen niet in dank werd afgenomen.[7] In 1987 schreef Parvez Manzoor boos in de Muslim World Book Review dat de onderzoekers erop uit waren het geloof van moslims in de Koran te ondermijnen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 16:00   #1976
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

In mijn thread over aandelen komt MIS hier ineens weer af met één van zijn typische schrijfsels:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS
Interessante stellingen die toch wel wat nuancering toelaten of uitlokken, zo meen ik. Naargelang hoe je ‘evolutie’ wil beschouwen is er nog heel wat progressie mogelijk op bvb. sociaal vlak. Je stelt hierover dat de mensheid een maatschappij heeft opgericht waar eenieder z’n talenten kan ontvouwen middels beroep of hobby. Dat is niet onwaar maar lijkt me, om even eerlijk te zijn, een vrij narcistische benadering van dit gegeven. Dat de mensheid dierlijke eigenschappen heeft en deze ook op een even dierlijke manier manifesteert moge duidelijk zijn. We kunnen dit zelfs iets extremer stellen en terecht noteren dat deze dierlijke (in de zin van onbewust) eigenschappen relatief gezien van minder kwalitatieve aard zijn, redelijk destructief zelfs. Door onbegrip en het intellect dat ons gegeven werd kan dit zich uiten in bvb wereldoorlogen, tenzij je me een voorbeeld kan geven dat bvb. een bende zwaluwen naar de andere kant van de wereld trekt om aldaar een bende ganzen aan te vallen, is de mensheid vindingrijk in het vernietigen van z’n bedachte vijanden, iets minder vindingrijk in het vinden van de consensus om bvb. iedereen te voorzien in z’n basisbehoeften. Uiteraard is dit alles relatief te benaderen maar ik hoop oprecht dat de evolutie niet stil ligt, enkel inzake bewustwording is nog een heel lange weg te gaan maar hier is deze evolutie misschien eerder verticaal (bewustwording) te bekijken dan wel wat ik de traditionele horizontale evolutie wil noemen in vorm en beeld. Langs de andere kant zouden we inderdaad kunnen stellen dat de evolutie stil ligt, vroeger maakte men oorlog met pijl en boog, nu met tanks en creatieve wapens, in essentie is er inderdaad geen verschil, de evolutie lijkt enkel het decor te veranderen, de dynamiek blijft hetzelfde.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 16:04   #1977
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat heb ik wel al vaker gehoord: dat het ene gewoon een slapper afkooksel is van het andere, enzovoort. Ik ben daar eerlijk gezegd niet onder de indruk van. Het gaat uiteindelijk om dezelfde ene God die verschillende boodschappers heeft gestuurd; nogal logisch dat ze in grote lijnen ook dezelfde boodschap verspreiden.
Alleen Zarathustra heeft de moed gehad zijn eigen doctrine te herroepen!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 2 mei 2009, 16:17   #1978
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah zo, noem dan eens een paar befaamde voorbeelden uit die geschiedenis?
J. Edgar Hoover bv

Citaat:
Het zou misschien ook wel kunnen dat degenen die het hardst tegen losbandigheid en homoseksualiteit fulmineren werkelijk fysiek misselijk worden van zulk gedrag.
was jij niet diegene die schreef dat ze ook wel gevoelens had voor vrouwen, maar het tot haar plicht rekende daar niet aan toe te geven ?

Citaat:
En ik fulmineer niet enkel daartegen maar tegen alle zonden. Maar de meesten zijn het er nog steeds over eens dat liegen, moorden e.d. slechte zaken zijn, terwijl men ons, via allerlei campagnes (denk maar aan dat tolero-gedoe) probeert op te leggen dat losbandigheid of homoseksualiteit geen zonde, maar acceptabel gedrag is. Natuurlijk valt gefulmineer daartegen dan ook meer op.
ik zou de mogelijkheid niet uitsluiten dat bepaalde zaken genetisch bepaald zijn.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 16:29   #1979
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom waarschijnlijk ook dat al die aanbidders van de drie schapengodsdiensten elkaar zo gretig over de kling jagen.
T zit in de familie.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 mei 2009 om 16:31.
Oud 2 mei 2009, 16:34   #1980
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
J. Edgar Hoover bv
Alez dan, wat betekent zo'n voorbeeld? Was die trouwens uitgesproken anti-homo? Dus volgens jou is trouwens iedereen die losbandigheid, perversiteit of homoseksualiteit afkeurt een "verdoken" homo.
Citaat:
was jij niet diegene die schreef dat ze ook wel gevoelens had voor vrouwen, maar het tot haar plicht rekende daar niet aan toe te geven ?
Ja, dat was tijdens m'n puberteit toen m'n hormonen niet normaal deden (en ik zat bovendien ook op een meisjesschool) maar nooit echt harde, seksuele gevoelens. Eerder bewondering voor uiterlijke kenmerken: bijvoorbeeld die heeft een mooie huid. Bovendien was ik toch meer in de jongens van de naburige jongensschool Sint-Lievens geïnteresseerd. Tegenwoordig heb ik helemaal geen seksuele gevoelens voor vrouwen, laat staan dat ik een vrouw boven een man zou verkiezen ofzoiets. Nee, geef mij maar mannen op seksueel gebied.

Citaat:
ik zou de mogelijkheid niet uitsluiten dat bepaalde zaken genetisch bepaald zijn.
Natuurlijk wil ik best aannemen dat bepaalde mensen zich meer tot hetzelfde geslacht kunnen aangetrokken voelen dan anderen maar een mens maakt de keuzes in zijn of haar leven toch hoofdzakelijk met de hersenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be