Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2012, 12:13   #1961
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik geef even, als ik mag, mijn eigen mening weer, dus probeer die niet te weerleggen, want anders zijt ge weer met stropoppen aan het spelen
Oud 8 januari 2012, 12:19   #1962
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Sommige beweringen hebben context nodig, andere kunnen perfect los gequoot worden
Klopt, maar ik heb de quotes even in hun context geplaatst zodat ge zelf kunt oordelen of ik een racist ben.

Citaat:
Je gaat er voetstoots van uit dat een tekst die een of andere rethorische of vormelijke fout bevat, per definitie onwaar is, en jouw gelijk bevestigt.
Nee, dit is waar ge fout zit.
We hebben het nog steeds over de stropoppen veronderstel ik?

Als iemand mij een mening toeschrijf, en ik stel dat dat een stropop is, dan is die tekst per definitie fout omdat ik het zeg. Ik ben namelijk beter geplaatst mijn mening te kennen dan bv Paulus.

Het is dus niet omwille van de vormfout dat de tekst onwaar is, maar omwille van de tekst zelf.

Citaat:
En dat zou nog enigszins begrijpelijk zijn, ware het niet dat je echt een zwaar probleem hebt met het correct duiden en onderkennen van 'foute' discussie-technieken.
Ik draai al lang genoeg mee op fora en heb genoeg kennis van de basisbeginselen van de logica en de statistiek om te weten als en wanneer een bepaalde redenering fout zit.
Ik respecteer uw mening, maar ik vrees dat ge de bal mis slaat.

Ik zeg niet dat ik altijd juist ben, ik ben ook maar een mens, maar ik denk wel dat ik de meeste zaken wel correct kan inschatten.

Citaat:
Maar dat hoeft geen probleem te blijven: even surfen op wiki kan heel verhelderend werken.
Ik ben u al lang voor.
Ik heb die teksten er al verscheidene keren bij geplaatst, dus dat mag geen probleem zijn.

Citaat:
Erger is: de discussies waar je in betrokken raakt, verpieteren bijna onveranderlijk tot bokkesaai geklier en geëmmer over de vorm, veel meer dan over de inhoud.
Ge richt uw pijlen op de verkeerde.
Ik probeer hier al een paar keer terug on-topic te gaan, maar zelfs gij blijft constant terug emmeren over de vorm ipv de inhoud. Ik hoop dat ge dat inziet.

Citaat:
En geloof me, dat gevoel heb ik eveneens in debatten over onderwerpen waar we het over eens zijn: met jou als 'medestander' heb je geen tegenstanders meer nodig.
Ik moet zeggen dat ik bij u hetzelfde gevoel heb, dus daarover zijn we gelijkgestemd.

Citaat:
Ik hoop dat je dit niet opvat als een persoonlijke aanval, maar gewoon als een kritiek op je discussietechniek, die de debatten totaal oninteressant maakt (om het zacht uit te drukken), zelfs voor wie je opvattingen deelt.
Nee, dit is wel ad hominem, maar lijkt me geen persoonlijke aanval.
Ik neem in ieder geval uw kritiek mee, mod.
Oud 8 januari 2012, 12:25   #1963
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar ik heb de quotes even in hun context geplaatst zodat ge zelf kunt oordelen of ik een racist ben.
Volgens uw eigen (foute en selectieve) definitie: ja.
Oud 8 januari 2012, 12:30   #1964
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer hier al een paar keer terug on-topic te gaan, maar zelfs gij blijft constant terug emmeren over de vorm ipv de inhoud. Ik hoop dat ge dat inziet.
Geloof je echt dat je ellenlange oratio pro domo over een rake post van Paulus een poging is om on topic te komen?
Oud 8 januari 2012, 12:33   #1965
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
²
Volgens die definitie is iedereen een 'racist' die tegen een per definitie racistische religie(aanhangers) is.
So be it. Nigga's wordt nu ook met trots gedragen terwijl het vroeger een scheldwoord was.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 12:39   #1966
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ok, ik respecteer uw mening, maar ge zijt fout.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 januari 2012 om 12:39.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 12:43   #1967
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
1. De discussie ging, zoals hier ook even terug over 'Is de islam racistisch'
(...)
En ik blijf binnen die context achter mijn mening staan, en dat schreef ik ook in mijn antwoord aan Diego Raga, dat het arbitrair toeschrijven van een racistische mening aan alle Moslims op basis van verouderde teksten fout is en als racistisch kan aanzien worden (gezien (1)).
Rare redenering. ISLAM is een totalitaire ideologie die apartheid (racisme) als basis heeft. Een volgeling van islam is dus iemand die deze apartheid heeft omarmd. Het zijn net die verouderde teksten die iemand tot moslim maken, anders is het geen volgeling van Mohammed en dus ook geen moslim.

uw redenering klopt dus niet.

Citaat:
Een partij die 'Eigen volk eerst' nog altijd in zijn grondbeginselen heeft staan (punt 4) en die daardoor mensen op basis van afkomst wil discrimineren is per definitie (zie boven) racistisch.
Een ideologie die andersdenkenden per definitie uitsluit en zelfs opdracht geeft tot het vermoorden of onderdrukken van die andersdenkenden vind je dan weer niet racistisch? Wat zal het zijn?

Citaat:
Ben ik dus racistisch als ik denk dat de leden van een partij die discriminatie van mensen op basis van afkomst ingebakken heeft in de grondbeginselen hoogst waarschijnlijk diezelfde grondbeginselen onderschrijven?
volgens je eigen definitie wel ja, want nu ben je dus islam aan het bekritizeren en dat mag toch niet volgens jou?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 12:45   #1968
Alboreto

Standaard

Citaat:
Geloof je echt dat je ellenlange oratio pro domo over een rake post van Paulus een poging is om on topic te komen?
Nee, dat was op vraag van een aantal forummers hier.
Als ge niet wilt dat die rechtzetting er komt moet ge hen daarover aanspreken, niet mij.
Oud 8 januari 2012, 12:58   #1969
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dat is dus de reden waarom ik meestal niet antwoord op uw vragen en waardoor ge in de categorie van mensen die er niet in slagen beleefd te blijven in een discussie.
Ik hoop dat ge beseft dat het vrij normaal is dat mensen, als ze geen onbeperkte tijd hebben, enkel discussiëren met mensen die *wel* beleefd kunnen debateren?
Mocht je intellectueel eerlijk genoeg zijn om ondubbelzinnige antwoorden te geven op gestelde vragen, dan bleven mensen beleefd in een discussie.
Ik hoop dat jij dat ook beseft, gezien ik niet de enige ben die je daarop wijst.

Ondertussen weten we stilaan waar jij voor staat en echt fraai kan dat niet genoemd worden.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 12:58   #1970
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, ik respecteer uw mening, maar ge zijt fout.
Wat een flauwekul.
Ik respecteer geen foute meningen.
Je kan niet in alle eerlijkheid tegengestelde meningen respecteren.
Dat is immers fake respect voor een van beide.
Je kan hoogstens het uiten van alle meningen respecteren.
ben je daar voor in?
Oud 8 januari 2012, 12:59   #1971
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat was op vraag van een aantal forummers hier.
Als ge niet wilt dat die rechtzetting er komt moet ge hen daarover aanspreken, niet mij.
Ah, ik begrijp het: een troll op verzoek.
Oud 8 januari 2012, 13:22   #1972
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt je rol van tegenstander goed vervult.
Mag het nu weer on-topic.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 13:24   #1973
Elbow
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Rare redenering. ISLAM is een totalitaire ideologie die apartheid (racisme) als basis heeft. Een volgeling van islam is dus iemand die deze apartheid heeft omarmd. Het zijn net die verouderde teksten die iemand tot moslim maken, anders is het geen volgeling van Mohammed en dus ook geen moslim.

Een ideologie die andersdenkenden per definitie uitsluit en zelfs opdracht geeft tot het vermoorden of onderdrukken van die andersdenkenden vind je dan weer niet racistisch? Wat zal het zijn?
Moest Alboreto er nog aan twijfelen moet hij maar de situatie in Egypte en Nigeria even volgens. Daar worden christenen dagelijkse vermoord in naam van die ideologie die hij niet racistisch vindt. Misschien vindt hij dat moorden gewoon onder vrijheid van godsdienst valt zoals het dragen van hun opzichtig apartheidssymbool (de hoofddoek) dat is.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 13:30   #1974
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dan zullen de moslims in mijn vrienden en kennissenkring alweer geen echte moslims zijn zeker?
Zijn er dan wel echte moslims in België, behalve die enkele van S4B?
Oud 8 januari 2012, 13:42   #1975
Alboreto

Standaard

Citaat:
Rare redenering. ISLAM is een totalitaire ideologie die apartheid (racisme) als basis heeft.
Dat is uw mening natuurlijk, geen feit.

Ge maakt trouwens een cirkelredenering.
Ge gaat uit van uw mening dat de islam en racistische ideologie is om te bewijzen dat ik een racist ben door de racistische ideologie te verdedigen.

Citaat:
Heb ik reeds tot 3x toe weerlegd.
Feel free om te lezen wat er staat.
Oud 8 januari 2012, 13:42   #1976
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hebt je rol van tegenstander goed vervult.
Mag het nu weer on-topic.
OK.
On topic:

Ik ben volgens velen een gore racist.
Dat komt omdat ik pro apartheid ben.
Je weet wel, het systeem van Zuid-Afrika van vorige eeuw.
In mijn geval is het niet zozeer apartheid met negers die ik nastreef, maar veeleer apartheid met religieuze zotten, dewelke we voornamelijk terugvinden bij allochtone moslims.
Om die reden pleit ik onverkort voor aparte zwemuurtjes voor moslims (m/v)
Ik wil niet samen met hen in het water, en nadat hun apart zwemuurtje verlopen is, wacht ik nog een uurtje of nachtje, zodat al het vuile water weer gefilterd is.
Ik ben er van overtuigd dat de moslimgemeenschap mijn voorstel welwillend zal omarmen.
Waren zij trouwens al geen vragende partij voor iets dergelijks?

Ook op kledijgebied stel ik me racistisch op.
In tegenstelling echter tot wat van racisten gedacht wordt, ben ik geen voorstander van een boerka of hoofddoekverbod.
Ik ben weldegelijk een voorstander van een hoofddoek of boerka- verplichting en voor de moslimmannen verplichte baarddracht en lange djellaba.
In vroegere tijden moesten ongewenste minderheidsgroepen ook een merkteken dragen.
Dat is handig wanneer er hard moet tegen opgetreden worden, bijvoorbeeld als ze zich niet aan onze wetten houden.
Ik geloof vast dat de moslimgemeenschap ook dit voorstel genegen zal zijn, want in vele gevallen verplichten ze mekaar al tot vestimentaire stigmatisatie.

Je merkt het: racisme hoeft niet zuur te zijn.
Het kan een win-win voor iedereen betekenen.
Oud 8 januari 2012, 13:44   #1977
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan zullen de moslims in mijn vrienden en kennissenkring alweer geen echte moslims zijn zeker?
Zijn er dan wel echte moslims in België, behalve die enkele van S4B?
Dat is eigenlijk waar het op neer komt en wat ik al eerder schreef.
Velen hier kennen eigenschappen van extremisten toe aan de hele groep, wat fout is.

Ik weet dat ze fout zijn, want ik heb het genoegen een aantal van die mensen IRL ontmoet te hebben, en hoewel ze mijn levensvisie niet delen en soms ook niet kunnen begrijpen voldoen ze langs geen kanten aan de beschrijving die sommigen hier hen toekennen.

Bot gezegd weet ik dat het leugenaars zijn.
Oud 8 januari 2012, 13:50   #1978
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
OK.
On topic:

Ik ben volgens velen een gore racist.
Dat komt omdat ik pro apartheid ben.
Je weet wel, het systeem van Zuid-Afrika van vorige eeuw.
In mijn geval is het niet zozeer apartheid met negers die ik nastreef, maar veeleer apartheid met religieuze zotten, dewelke we voornamelijk terugvinden bij allochtone moslims.
Om die reden pleit ik onverkort voor aparte zwemuurtjes voor moslims (m/v)
Ik wil niet samen met hen in het water, en nadat hun apart zwemuurtje verlopen is, wacht ik nog een uurtje of nachtje, zodat al het vuile water weer gefilterd is.
Ik ben er van overtuigd dat de moslimgemeenschap mijn voorstel welwillend zal omarmen.
Waren zij trouwens al geen vragende partij voor iets dergelijks?

Ook op kledijgebied stel ik me racistisch op.
In tegenstelling echter tot wat van racisten gedacht wordt, ben ik geen voorstander van een boerka of hoofddoekverbod.
Ik ben weldegelijk een voorstander van een hoofddoek of boerka- verplichting en voor de moslimmannen verplichte baarddracht en lange djellaba.
In vroegere tijden moesten ongewenste minderheidsgroepen ook een merkteken dragen.
Dat is handig wanneer er hard moet tegen opgetreden worden, bijvoorbeeld als ze zich niet aan onze wetten houden.
Ik geloof vast dat de moslimgemeenschap ook dit voorstel genegen zal zijn, want in vele gevallen verplichten ze mekaar al tot vestimentaire stigmatisatie.

Je merkt het: racisme hoeft niet zuur te zijn.
Het kan een win-win voor iedereen betekenen.
Ik vrees dat je de moslimgemeenschap ietwat verkeerd inschat.
Dit is geen homogene groep, zoals jij ze voorstelt.
Je zal er ongetwijfeld medestanders vinden voor je voorstellen, en evengoed tegenstanders.
Oud 8 januari 2012, 13:52   #1979
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het kunnen dhimmies zijn ook natuurlijk
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 13:52   #1980
Alboreto

Standaard

Citaat:
Eigenaardig dat ge een rechtzetting waar ge trouwens zelf om gevraagd hebt een troll noemt.

Citaat:
Niet mijn geprefereerde techniek.
Ik weerleg leugens onder de originele, niet-vervalste quote.
Weet ge eigenlijk wel wat ge wilt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be