![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#19881 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van plaaster spreken me wel aan. Er was een plaasteren in de tuin van mijn ouders die mij zo kon bekijken ... 't was precies een echte. Ik ben zeker dat hij 's nachts levend werd ![]()
![]() |
![]() |
#19882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19883 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19884 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() FiFy:
Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19885 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19886 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een hele goeie smaak als't om hele slechte smaak gaat
![]() https://www.youtube.com/watch?v=7uBYiEpr3nU ![]() https://www.youtube.com/watch?v=SDf7S8J2yNE ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 6 september 2020 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19887 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen kaartspelers
![]()
![]() |
#19888 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik speel tegenwoordig nog maar zelden kaart. Maar dat is vervangen door Klondike en Freecell op de computer, er gaat geen dag voorbij of ik speel toch enkele van die spelletjes
![]()
![]() |
#19889 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin dit jaar hadden we met een koppel afgesproken om wekelijks te "wiezen" (Whist).
Ik vind het een fantastisch kaartspel. De crisis heeft wat roet in het eten gegooid. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 september 2020 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19890 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter roet op je kaarten dan in het eten!
![]() |
#19891 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is ook al decennia geleden dat ik nog gekaart heb. Wiezen was heel plezant, maar ik heb toch ook een aantal ruzies tussen partners zien ontstaan als gevolg van een niet zo slimme zet (volgens de ene) tijdens het spel.
![]() |
#19892 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, in de jeugdclub uren en uren gekaart. Meestal Belotten, met 32 kaarten.
![]() |
#19893 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voordeel van wiezen is dat je niet met een vaste partner speelt. Solo is ook mogelijk. Een tegen allen. De manier van kaarten schudden is bepaald. Als er voor geld wordt gespeeld liefst duidelijke afspraken over puntenverdeling. Kaarten behoort tot de categorie gezelschapsspelen. In de jaren 90, toen bordspelen zeer populair waren, kocht ik elk jaar het "spel van het jaar". Ik heb zo een stapeltje van die speldozen liggen. Iets wat ik zeer leuk vind is "Scotland Yard", een bordspel uit de jaren 90 waar je met meer dan vier samen kunt spelen. Mister X zijn was de max. Zo kan ik er nog wat citeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19894 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "snelbieden" of "bieden" is ook leuk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19895 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij speelden vroeger dikwijls "zetten", dat lijkt wel op belotten. Ook met 32 kaarten.
![]() |
#19896 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ken ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder een plastieken palmboom, met masseuses die ruiken naar dreft, en glimlachen, en vragen of het een beetje meer mag zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19898 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slaapwel schattekes.
|
![]() |
![]() |
![]() |