Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2008, 06:18   #19921
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

als die DVD 100 pond was vond ik het het nog waard!

sommige mensen zien de waarde er gewoon niet van in

en dat mag hoor..

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 08:24   #19922
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Het zijn believers die nieuwe zaken aanbrengen en dus makkelijker aan te vallen en te debunken zijn. Pioniers hebben het doorheen de geschiedenis altijd zwaar moeten ontgelden.
Dat klopt. Het is dan ook zaak voor die pioniers om dusdanig overtuigende argumenten aan te brengen, dat hun ideeën mainstream worden. Een groot probleem bij de believers hierbij, is dat zowat elke believer er andere ideeën op nahoudt, die enkel gekenmerkt worden door het feit dat ze de huidige mainstream ideeën afwijzen. Maw, er is geen concensus over het alternatief. Volgens mij schuilt daar de grootste zwakheid.
Oud 20 augustus 2008, 08:34   #19923
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Hola hola hola, toch efkes nuanceren hier, want gij zij blijkbaar niet goed op de hoogte van de prijzen in het VK.

1. zaal huren in Londen: er is een groot tekort aan zalen en een enorm grote vraag (8 miljoen inwonders hier in Londen: iedereen wil wat). De vastgoed prijzen liggen zeer hoog in vgl met de rest van Europa en de wereld - Londen staat op de 3de plaats trouwens (de reden waarom alles in London zowat duurder is omdat vastgoedprijzen zo hoog liggen). De huur van die zaal (Brixton Academy) voor 1 dag tijdens het weekend (minder aanbod) kost minstens £25,000, op voorhand te betalen. Het bedrag ligt wellicht veel veel hoger, afhankelijk van hoeveel personeel ingezet wordt om orde en veiligheid te handhaven, ushering van gasten, verzekeringen ed. Om u een idee te geven: de huurprijs van een kleine commerciele ruimte (winkel) van ocharme 200 vierkante meter in centraal Londen bedraagt £150,000 per jaar, en in straten zoals Oxford Street of New Bond Street varierend tussen de 500,000 en £1 Miljoen. Dan spreken we over 200 vkm.

2. Een nieuwe DVD kost hier in de Virgin Megastores of de HMV tussen de £ 16-20. Dan gaat het over een DVD uit massaproductie met per definitie lagere vaste en directe kosten en een zeer hoge turnover. £35 voor 3 CD's in een relatief gezien zeer kleine niche markt is zeker niet te veel.

3. Een cameraploeg hebt ge hier absoluut niet voor dat bedrag dat gij zegt. vergeet dat maar. Die gasten hebben hier ook veel hogere vaste kosten en de eigenaar van de DVD productiefirma werkt ook niet voor niks.
Bedankt om even de puntjes op de i te zetten. Ze kunnen zeggen wat ze willen maar als er dan iemand afkomt dat er iets van weet dan zien we dat het totaal niet klopte wat ze beweren.
Oud 20 augustus 2008, 08:34   #19924
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat klopt. Het is dan ook zaak voor die pioniers om dusdanig overtuigende argumenten aan te brengen, dat hun ideeën mainstream worden. Een groot probleem bij de believers hierbij, is dat zowat elke believer er andere ideeën op nahoudt, die enkel gekenmerkt worden door het feit dat ze de huidige mainstream ideeën afwijzen. Maw, er is geen concensus over het alternatief. Volgens mij schuilt daar de grootste zwakheid.
De grootste zwakheid, in my humble opinion, is de simpele vaststelling dat ze in vele gevallen niet objectief zijn en dat ze niet de discipline hebben om hun stellingen kritisch te bekijken.

Zolang believers hun religieuze mindset en dogma's niet verlaten (wat van hen de facto non-believers zou maken ) en hun eigen stellingen even kritisch gaan bekijken als de verguisde mainstream, gaan ze nooit ergens komen.

Hoe ga je immers ooit tot consensus komen als iedere believer star vasthoud aan zijn particuliere set dogma's?

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 augustus 2008 om 08:35.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 09:28   #19925
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De grootste zwakheid, in my humble opinion, is de simpele vaststelling dat ze in vele gevallen niet objectief zijn en dat ze niet de discipline hebben om hun stellingen kritisch te bekijken.

Zolang believers hun religieuze mindset en dogma's niet verlaten (wat van hen de facto non-believers zou maken ) en hun eigen stellingen even kritisch gaan bekijken als de verguisde mainstream, gaan ze nooit ergens komen.

Hoe ga je immers ooit tot consensus komen als iedere believer star vasthoud aan zijn particuliere set dogma's?
Zolang er mensen als Pindar naar buiten treden als vertegenwoordiger van believers, zal het nooit wat worden. Met zijn manier van 'discuteren' (of het gebrek daaraan) jaagt hij aspirant-believers allemaal weg en met zijn stortvloed aan dubieuze berichten worden de serieuze posts bedolven. Zou hij ingehuurd zijn door NWO?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 09:32   #19926
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Zolang er mensen als Pindar naar buiten treden als vertegenwoordiger van believers, zal het nooit wat worden. Met zijn manier van 'discuteren' (of het gebrek daaraan) jaagt hij aspirant-believers allemaal weg en met zijn stortvloed aan dubieuze berichten worden de serieuze posts bedolven. Zou hij ingehuurd zijn door NWO?
Pindar is helemaal geen vertegenwoordiger van de believers, net zomin ik dat ben of anderen op dit forum dat zijn. Wij zeggen gewoon onze mening. En in grote lijnen is dit hetzelfde alheowel het op sommige details kan verschillen.

Echte onderzoekers laten zich niet afschrikken door "dubieuze" berichten of berichten die "out there" lijken. Die zullen altijd de feiten volgen.
Oud 20 augustus 2008, 09:34   #19927
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Echte onderzoekers laten zich niet afschrikken door "dubieuze" berichten of berichten die "out there" lijken. Die zullen altijd de feiten volgen.
Echte onderzoekers durven ook hun ongelijk toegeven.
Bijgevolg zijn noch jij, noch Pindar, noch de meerderheid van de believers echte onderzoekers.

Jullie komen zelfs niet in de buurt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 augustus 2008 om 09:34.
Oud 20 augustus 2008, 09:37   #19928
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

A. je veralgemeent aan 120 km/h
B. je hebt zelf 100% dezelfde instelling aan wat jij jouw 'believers' verwijt, gebrek aan objectiviteit en kritische analyse

Leg uw hand op uw hoofd en kijk wie er onder staat

Laatst gewijzigd door Gun : 20 augustus 2008 om 09:39.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 09:40   #19929
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echte onderzoekers durven ook hun ongelijk toegeven.
Bijgevolg zijn noch jij, noch Pindar, noch de meerderheid van de believers echte onderzoekers.

Jullie komen zelfs niet in de buurt.
Jij wel, parcifal de grote onderzoeker.
Oud 20 augustus 2008, 10:08   #19930
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Jij wel, parcifal de grote onderzoeker.
Moest je een beetje opletten zou je doorhebben dat ik mezelf niet beschouw of benoem als 'groot onderzoeker', enkel als scepticus.

Moet ik écht de posts van Exodus en Pindar gaan opzoeken die van toepassing zijn?
Oud 20 augustus 2008, 10:36   #19931
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest je een beetje opletten zou je doorhebben dat ik mezelf niet beschouw of benoem als 'groot onderzoeker', enkel als scepticus.

Moet ik écht de posts van Exodus en Pindar gaan opzoeken die van toepassing zijn?
scepticus

Het enige wat jij doet is wanneer je er zin in hebt een post counteren door op het www een bericht te gaan zoeken dat de bewuste stelling tegenspreekt, iets waar elke internetgebruiker toe in staat is.

Ik herinner me nog je enthousiasme toen je een historicus gevonden had die de voorkennis van Roosevelt over Pearl Harbour ontkende op onze vraag of er nog hedendaagse historici zijn die PH niet als een inside job zien. Jouw historicus had echter begin de jaren 70 de pijp aan Maarten gegeven, maar daar was je in je scepticisme overgewandeld.
Oud 20 augustus 2008, 10:58   #19932
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
En in grote lijnen is dit hetzelfde alheowel het op sommige details kan verschillen.
Allow me to disagree. Ik vind het niet echt een "detail" als de ene believer beweert dat het grootkapitaal de wereld domineert, en de andere zegt dat het reptilians from outer space zijn.

Citaat:
Probleem is dat het dikwijls gaat om interpretaties van feiten. De interpretatie hangt dan weer af van het "wereldbeeld" dat men wenst te volgen.
Oud 20 augustus 2008, 12:10   #19933
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Allow me to disagree. Ik vind het niet echt een "detail" als de ene believer beweert dat het grootkapitaal de wereld domineert, en de andere zegt dat het reptilians from outer space zijn.
Nee, dat is geen verschil maar een extentie. Diegene die geloven dat reptillians het zijn (trouwens niet van outer space maar van andere dimensies), zegt ook dat het grootkapitaal een rol speelt maar dat dat slechts één niveau is in het hierarchische mechanisme van de extra-dimensionele controle.
Oud 20 augustus 2008, 14:10   #19934
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Hola hola hola, toch efkes nuanceren hier, want gij zij blijkbaar niet goed op de hoogte van de prijzen in het VK.

1. zaal huren in Londen: er is een groot tekort aan zalen en een enorm grote vraag (8 miljoen inwonders hier in Londen: iedereen wil wat). De vastgoed prijzen liggen zeer hoog in vgl met de rest van Europa en de wereld - Londen staat op de 3de plaats trouwens (de reden waarom alles in London zowat duurder is omdat vastgoedprijzen zo hoog liggen). De huur van die zaal (Brixton Academy) voor 1 dag tijdens het weekend (minder aanbod) kost minstens £25,000, op voorhand te betalen. Het bedrag ligt wellicht veel veel hoger, afhankelijk van hoeveel personeel ingezet wordt om orde en veiligheid te handhaven, ushering van gasten, verzekeringen ed. Om u een idee te geven: de huurprijs van een kleine commerciele ruimte (winkel) van ocharme 200 vierkante meter in centraal Londen bedraagt £150,000 per jaar, en in straten zoals Oxford Street of New Bond Street varierend tussen de 500,000 en £1 Miljoen. Dan spreken we over 200 vkm.

2. Een nieuwe DVD kost hier in de Virgin Megastores of de HMV tussen de £ 16-20. Dan gaat het over een DVD uit massaproductie met per definitie lagere vaste en directe kosten en een zeer hoge turnover. £35 voor 3 CD's in een relatief gezien zeer kleine niche markt is zeker niet te veel.

3. Een cameraploeg hebt ge hier absoluut niet voor dat bedrag dat gij zegt. vergeet dat maar. Die gasten hebben hier ook veel hogere vaste kosten en de eigenaar van de DVD productiefirma werkt ook niet voor niks.
1. "DE CONCERTZAAL" van Brixton Academy afhuren kost ongeveer 10.000 EUR volgens een bevriende organisator in London... een zaal voor een lezing is belange zoveel niet. Minstens 25.000£ je gelooft je eigen leugens zeker!!!

2. Een DVD laten maken kost DRIE KEER NIKS als je de inhoud zelf aanleverd.
Kan eens een offerte laten opmaken als je wil...

3. Al betaal je 400 Euro /u voor een ploeg.

TOTAAL = 15.000 Euro kosten

Hoeveel was het ticket & hoeveel volk was daar in de Academy?
Oud 20 augustus 2008, 14:45   #19935
Pindar
Banneling

Standaard

2500 mensen

so what? waar GAAT dit over?

ik vind het nogal jaloerzerig overkomen van erg beknepen geesten.

Pin d"Ar
Oud 20 augustus 2008, 14:50   #19936
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik jaloers of beknepen zijn als ik "onderzoek" wat den David Icke verdient aan een lezing?

Hoeveel kostte het ticket Pindar?
Oud 20 augustus 2008, 14:51   #19937
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
2500 mensen

so what? waar GAAT dit over?

Pin d"Ar
Nee, ik ben nie jaloers hoor op Icke. Die gast heeft dat goed gezien en verdient er heel veel geld mee. Alleen jammer voor sommigen dat ze zich zo eenvoudig laten oplichten, maar goed, het is mijn geld niet.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2008, 14:51   #19938
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik jaloers of beknepen zijn als ik "onderzoek" wat den David Icke verdient aan een lezing?

Oud 20 augustus 2008, 14:55   #19939
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht

ja je mag alles onderzoeken, maar het is meer het gezeik er over,
wat maakt het uit? die man heeft , mijns insziens, een hele goede en
belangrijke lezing neergezet, waarom bestel je niet als je echt geintresseerd bent? en mensen kunnen het zelfs gezamenlijk bestellen, leg gewoon gezamenlijk wat geld bij elkaar of zo.

Ik heb echt alleen maar 'non believers' horen zeiken, en dat is tuurlijk veelzeggend.

Pin d"Ar
Oud 20 augustus 2008, 14:59   #19940
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ja je mag alles onderzoeken, maar het is meer het gezeik er over,
Pindar,
Ik stel enkel een VRAAG

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be