Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2016, 22:03   #41
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
We zullen zien. Ik ben twee weken bezig en zo te zien ben ik ongeveer 30% verminderd in totale voedsel inname per dag. Door een eetbeurt te elimimeren en door de andere te verminderen. Ik eet alleen nog bij een stevig hongergevoel . Over 2 weken ga ik op de weegschaal staan. Ik doe dat omdat ik helemaal niet meer mag bewegen een maand lang, en niet nog meer wil aankomen.
Dat houdt niemand vol! Dat is een tijdelijk (en slecht!) crash-dieet.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 22:25   #42
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dat houdt niemand vol! Dat is een tijdelijk (en slecht!) crash-dieet.

Twee weken hou ik het nog wel vol. Geen gewichtsverlies, dan heb je gelijk gehad. Indien wel, dan ga ik er mee door.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 22:29   #43
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Alléz ja, en normaal eten, wat gaat dat opleveren?

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2016 om 22:30.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 22:46   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Minder eten en meer bewegen.

Dat zijn de beste tips.

Gelieve hierna dus geen tips meer te geven.
Stoppen met eten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 22:51   #45
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Deze tekst zegt dat ik 100% verkeerd bezig ben. Verminderen op honger heeft geen zin. Ik eet
als veganist geen vetten, nul dierlijke en weinig plantaardige. En natuurlijk eet ik veel koolhydraten. Deze tekst zegt dat ik vetten moet eten en geen koolhydraten. Deze tekst zegt dat ik de meest hoogcalorische vethoudende producten moet eten zonder hongeren. Voor mij is dat de omgekeerde wereld.
Citaat:
You Asked: What’s the Best Way to Lose Weight?

Markham Heid @markhamh

Jan. 27, 2016
You Asked: What's the best way to lose weight?
Dave Bradley—Getty Images; Photo Illustration by Lauren Margit Jones for TIME
Eat less, move more, and you may lose weight—though probably not for long.

If you’re hoping to drop a few pounds for an upcoming vacation, the old “calories in, calories out” method can be effective. Combine a meager diet with lots of exercise, and in the short term your body will plunder its fat stores in search of energy. You’ll lose weight—maybe even a lot of weight, depending on how much you were eating and exercising before you got going.

But veteran dieters know, and lots of research shows, that nearly all calorie-restriction plans ultimately fail. Most people gain their old weight back, and then some.

“The long-term success rate of obesity treatment is abysmal, which is why every year we have new diets and weight-loss treatments, along with a billion-dollar weight-loss industry,” says Dr. David Ludwig, an endocrinologist and professor of nutrition at Harvard School of Public Health.

In his new book Always Hungry?, Ludwig attacks the conventional wisdom that assumes eating less is the key to losing weight.

When you cut back calories, your body fights back in a number of ways, he says. First and foremost, you get hungry. “Hunger is very powerful and very primal,” he says (as anyone who’s ever felt “hangry” knows). “You can ignore it for a few days or weeks or months, or trick it by drinking lots of water or going for a walk, but it’s very hard to ignore it permanently.”

While you’re feeling famished, your metabolic rate also drops as your body attempts to conserve energy. This means you’ll naturally burn fewer calories, so you’ll have to cut even more of them from your diet in order to keep the scale on a downward trajectory, Ludwig explains.

Do this long enough, and eventually your brain will assume you’re starving (because to some extent, you are). At that point, it will trigger biological responses that tell your fat cells to start storing whatever calories they can get their hands on, which is exactly what you’re trying to prevent in the first place.

“In all these ways, traditional diets work against your body and your biology,” Ludwig says. “You need to work with your body for sustained weight loss.”

How do you do that? You need to eat more of the right types of foods, Ludwig says. In particular, he says healthy sources of dietary fat—like avocados, olive oil, full-fat dairy, nuts and nut butters, full-fat salad dressings and real dark chocolate—are your greatest weight-loss allies.

For two weeks, try to load up your diet with these foods while cutting refined carbs, including chips, pretzels, cookies, breads and other processed snacks, as well as starchy vegetables like potatoes. Hunger will subside, while your body will lose its motivation to store fat, Ludwig says. Non-starchy vegetables, fruit, fish, meat, beans, and other whole foods are all on the menu. “You can eat until you feel full,” Ludwig says.

Other experts agree the right sources of fat help promote weight loss. By increasing fullness and quelling hunger, “healthy fats make weight loss comfortable,” says Dr. Lydia Bazzano, a professor of nutrition at Tulane University. Her research into various diets shows the weight-loss benefits of replacing unhealthy carbohydrates with healthy fats.

After two weeks, you can add back in small amounts of starchy vegetables and whole grains—stuff like steel-cut oats, quinoa, buckwheat, and all those “old-world” whole grains, Ludwig says.

A pilot study based on this diet shows people lost up to 2 pounds a week—without the hunger or across-the-board restriction favored by conventional diets. Eventually, once your weight reaches a new, lower “set point,” you can add back in small amounts of processed carbs,” Ludwig says. Your diet should more or less resemble a Mediterranean-style eating plan—the kind linked to so many brain and body benefits.

It’s not radical or extreme. But if your goal is healthy, sustainable weight loss, this is the kind of diet the latest science supports.

You’re probably wondering, “What about exercise?!” For so many different reasons, regular exercise is essential for a healthy body and mind. But absent major diet changes, most research shows exercise alone won’t lead to more than a couple pounds of dropped weight.

Still, if you’re wondering which workouts will best support your diet-driven weight-loss goals, research suggests high-intensity physical activity is best. Think short bursts of all-out sprinting or cycling, rather than extended runs or rides. All exercise is good for you. But these bouts of super-intense activity have been linked to blood-sugar changes that support lower body weights.
http://time.com/4194462/how-to-lose-weight-fast/

Die gast beweert ook, dat je van langeduursporten niet vermagert, wel van korte explosieve inspanningen. Dat is pertiment gelogen. Kijk maar naar langeafstandlopers. Allemaal sporters zonder vet aan hun lijf. Ik heb zelf eens
13 kilo gewicht eraf gekregen door hardlopen in een maand of vier vijf.

Ik geloof die gast niet, ook niet voor de rest

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2016 om 22:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 22:52   #46
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
We zullen zien. Ik ben twee weken bezig en zo te zien ben ik ongeveer 30% verminderd in totale voedsel inname per dag. Door een eetbeurt te elimimeren en door de andere te verminderen. Ik eet alleen nog bij een stevig hongergevoel . Over 2 weken ga ik op de weegschaal staan. Ik doe dat omdat ik helemaal niet meer mag bewegen een maand lang, en niet nog meer wil aankomen.
i see .. enkel eten bij een stevig hongergevoel is idd geen slecht idee ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 22:54   #47
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Stoppen met eten.
Ik heb dat al eens geprobeerd. Rond 17h moest ik het opgeven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 22:55   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Deze tekst zegt dat ik 100% verkeerd bezig ben. Verminderen op honger heeft geen zin. Ik een als veganist geen vetten, nul dierlijke en weinig plantaardige. En natuurlijk eet ik veel koolhydraten. Deze tekst zegt dat ik vetten moet eten en geen koolhydraten. Deze tekst zgt dat ik de meest hoogcalorische vethoudende producten moet eten zonder hongeren. Voor mij is dat de omgekeerde wereld.

http://time.com/4194462/how-to-lose-weight-fast/

Die gast beweert ook, dat je van langeduursporten niet vermagert, wel van korte explosieve inspanningen. Dat is pertiment gelogen. Kijk maar naar langeafstandlopers. Allemaal sporters zonder vet aan hun lijf. Ik heb zelf eens
13 kilo gewicht eraf gekregen door hardlopen in een maand of vier vijf.

Ik geloof die gast niet, ook niet voor de rest
niet in geloven idd .. die kletst uit zijn nek, bovendien aapt ie het Atkins dieet na -> héél ongezond overigens, ik snap niet dat mensen daar in trappen, maar tja er lopen veel dommerikken rond .... yep
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 22:59   #49
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb dat al eens geprobeerd. Rond 17h moest ik het opgeven.
ooit heb ik eens zo'n 3 dagen helemaal niks gegeten, enkel thee met melk gedronken + water, wel mijn lichaam ging bijna in ketose en mijn spiermassa is toen denk ik afgenomen ... toen zat ik nog aan de kankerstokjes dus ik had niet echt een hongergevoel, lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:00   #50
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
niet in geloven idd .. die kletst uit zijn nek, bovendien aapt ie het Atkins dieet na -> héél ongezond overigens, ik snap niet dat mensen daar in trappen, maar tja er lopen veel dommerikken rond .... yep
Voor ik vegetariër werd, heb ik een tijd Atkins gedaan. Waarbij waarbij je urine het lakmoespapiertje verkleurt zodra je in ketose gaat...Dat is het signaal dat je vetten aan het afbreken bent.


Ketose is een metabool proces dat gekenmerkt wordt door een verhoogde concentratie ketonen in het bloed, veroorzaakt door afbraak van vetzuurketens ...

Ziet er allemaal zeer wetenschappelijk uit. Maar het helpt niet. En de hoge proteïnenintake is schadelijk voor de nieren.

Ik zie nu dat jij eerst over ketose begon:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
mijn lichaam ging bijna in ketose l

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2016 om 23:04.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:04   #51
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Om het even eenvoudig voor te stellen.
Stel je lichaam heeft 10 eenheden X nodig (bijv. vitaminen, mineralen) en 50 eenheden Y (bijv. koolhydraten, eiwitten)
Normale voeding heeft de verhouding 10/70.
Dus als je eet om de 10 eenheden X aan te houden dan heb je teveel Y en gaat het gewicht omhoog.
Als je eet om de 50 eenheden Y aan te houden heb je te weinig X en wordt je ziek.
Y kan je ook door beweging elimineren.
Zoek de beste manier om dat te beheren.
Te weinig eten veroorzaakt een gebrek aan X en is dus slecht, tenzij je voedingssupplementen neemt, maar dat is ook weer ingewikkeld omdat je niet kan weten wat je mist.
Als het ideale en universele dieet bestond dan was dat al wel wijd gekend.
Blijf gewoon lucide en reken niet op magie of mirakels.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 26 april 2016 om 23:14.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:07   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

i see .. Atkins heb ik me nooit aan gewaagd -> quatsch en gevaarlijk .......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:10   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
i see .. enkel eten bij een stevig hongergevoel is idd geen slecht idee ..
Dat is 't allerslechtste idee dat er is.

Citaat:
Diëten en honger hebben lijken onlosmakelijk met elkaar verbonden. Veel mensen die aan de lijn doen denken ook dat je honger moet voelen om af te vallen, want alleen als je honger hebt zal je lichaam het vet in je lichaam gaan aanspreken en verbranden. Dit is echter een van de grootste fabels met betrekking tot afvallen.
Gezond afvallen betekent dat je gezond en voldoende eet, want alleen als je lichaam in balans is en alle voedingsstoffen binnen krijgt die het nodig heeft zul je in staat zijn je extra kilo’s voorgoed kwijt te raken.


Als je honger hebt heeft dat een van de volgende oorzaken:

1. Je hebt dorst

Drink je wel voldoende water? Als richtlijn kun je stellen dat je dagelijks minimaal je lichaamsgewicht x 0,44 gedeeld door 10 aan liters water moet drinken dit is inclusief water/vocht uit groene smoothies etc.).

2. Je hebt een tekort aan een of meerdere voedingsstoffen

Je lichaam heeft elke dag een hele hoop vitamines, mineralen, sporenelementen, gezonde vetten, aminozuren etc. nodig om energie uit te halen en goed te kunnen functioneren. Als je aan een of meerdere voedingsstoffen een tekort hebt is dat heel erg belastend voor je lichaam, en van de energie die dat vergt krijg je honger. Het gevolg is dat je gaat ‘snaaien’, maar de voeding die je dan vaak eet bevat de voedingsstoffen waar je lichaam een tekort heeft ook niet, en dan kom je in een soort vicieuze cirkel terecht.

3. Je hebt niet voldoende of op de verkeerde manier ontbeten

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je het ontbijt overslaat, te weinig ontbijt of alleen koolhydraten eet dan kun je dat de rest van de dag voelen. Je krijgt snoepbuien, je voelt je futloos of je krijgt laat op de avond nog honger. Vooral als je ’s avonds laat honger hebt is dat een heel gevaarlijk moment, want als je dan gaat eten geef je je lichaam heel veel energie terwijl je lijf er niets mee kan omdat het zich aan het voorbereiden is op de nacht.
FCOL! Jullie hebben toch ook internet & Google zeker, ga toch niet zelf gaan sleutelen met je lijf als je er totaal geen verstand van hebt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:12   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Montignac had interessante weetjes in z'n boek maar heb ik niet lang volgehouden, lol

nu probeer ik zoveel mogelijk het aziatische model te volgen, met nadruk op probeer want de laatste tijd is het eerder italiaans & amerikaans: lees spaghetti, pizza en hamburgers, LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:14   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is 't allerslechtste idee dat er is.



FCOL! Jullie hebben toch ook internet & Google zeker, ga toch niet zelf gaan sleutelen met je lijf als je er totaal geen verstand van hebt.
mja ......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:25   #56
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Om het even eenvoudig voor te stellen.
Stel je lichaam heeft 10 eenheden X nodig (bijv. vitaminen, mineralen) en 50 eenheden Y (bijv. koolhydraten, eiwitten)
Normale voeding heeft de verhouding 10/70.
Dus als je eet om de 10 eenheden X aan te houden dan heb je teveel Y en gaat het gewicht omhoog.
Als je eet om de 50 eenheden Y aan te houden heb je te weinig X en wordt je ziek.
Y kan je ook door beweging elimineren.
Zoek de beste manier om dat te beheren.
Te weinig eten veroorzaakt een gebrek aan X en is dus slecht, tenzij je voedingssupplementen neemt, maar dat is ook weer ingewikkeld.
Eenvoudig is dat wel. Te.

Iedereen heeft zijn individueel basismetabolisme. RMR: Resting Metabolic Rate. Bv. 2000Kcal per dag. (als je niets doet) Maar in feite ken je dat getal niet.

Volgens geleverde inspanning verbrand je extra. Laat ons zeggen 1500Kcal. Hoe ga je dat bepalen?

Wil je vermageren, dan moet je intake onder de som blijven. (onder 3500Kcal)

Maar je kent geen van beide caloriebedragen exact. Je kan ze enkel schatten.

Bovendien heb ik het altijd als onmogelijk beschouwd zelfs maar bij benadering te tellen hoeveel calorieën het voedsel bevat dat je consumeert.. Ik kan verkeerd zijn, maar ik heb het nooit gekund.

Ik neem voor medische/veganistische redenen supplementen (oa vitaminen maar nu ook anti-oxidanten), zal dus nooit tekorten hebben.

Beweging? Je moet heel intensief en langdurig sporten om te vermageren. En jaar in jaar uit volhouden. Dat kan ik nu niet voldoende intensief en langdurig meer. Ik zal bijna zeker moeten stoppen zelfs.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2016 om 23:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:38   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eenvoudig is dat wel. Te.

Iedereen heeft zijn individueel basismetabolisme. RMR: Resting Metabolic Rate. Bv. 2000Kcal per dag. (als je niets doet) Maar in feite ken je dat getal niet.

Volgens geleverde inspanning verbrand je extra. Laat ons zeggen 1500Kcal. Hoe ga je dat bepalen?

Wil je vermageren, dan moet je intake onder de som blijven. (onder 3500Kcal)

Maar je kent geen van beide caloriebedragen exact. Je kan ze enkel schatten.

Bovendien heb ik het altijd als onmogelijk beschouwd zelfs maar bij benadering te tellen hoeveel calorieën het voedsel bevat dat je consumeert.. Ik kan verkeerd zijn, maar ik heb het nooit gekund.

Ik neem voor medische/veganistische redenen supplementen (oa vitaminen maar nu ook anti-oxidanten), zal dus nooit tekorten hebben.
ja het zogenaamde 'set point' gewicht dat een ieder zou hebben en dat in verband staat met het aantal vetcellen dat men in z'n kindertijd heeft opgebouwd, alhoewel .. er zijn talloze mensen die als kind mager waren en later echte dikkertjes zijn geworden ........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:46   #58
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht



FCOL! Jullie hebben toch ook internet & Google zeker, ga toch niet zelf gaan sleutelen met je lijf als je er totaal geen verstand van hebt.
Ik vraag me af wie er wel verstand van heeft. Iedereen spreekt iedereen tegen. Je hoort over alles voor en tegen.

Ik heb al eens 10% gewicht verloren door intensief sporten.

Dat kan nu niet meer.

Nu moet het door minder eten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2016, 23:48   #59
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ja het zogenaamde 'set point' gewicht dat een ieder zou hebben en dat in verband staat met het aantal vetcellen dat men in z'n kindertijd heeft opgebouwd, alhoewel .. er zijn talloze mensen die als kind mager waren en later echte dikkertjes zijn geworden ........
Wat is dat set point?

Het schijnt dat het aantal vetcellen nooit vermindert? Alleen de inhoud?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 00:11   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat is dat set point?
is gewicht dat je gewoonlijk hebt als dieet stopt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het schijnt dat het aantal vetcellen nooit vermindert? Alleen de inhoud?
klopt .. althans wat ik er tot nu toe over vernam ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be