Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2022, 16:22   #41
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Veel mensen beginnen te besparen (als ze al niet bezig waren).

In het gebouw waar ik woon heeft de algemene vergadering net tal van onderhoudswerken, soms broodnodige die al jaren aanslepen door corona, uitgesteld omdat teveel mensen last hebben met de gasrekening voor de verwarming.

Dankjewel voor de lockdowns om 80 jarigen twee maanden langer in eenzaamheid in leven te houden Marc Van Ranst en communistische vriendjes. We gaan de volgende decennia zien en ondervinden wat jullie hebben veroorzaakt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 mei 2022 om 16:44.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 17:22   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik heb in Spanje enkele maanden terug betaald met mijn kredietkaart bij het restaurant van een Engelse social en tennisclub. En ik moest mijn kaart in een soort privaat bakje steken, dat bediend werd met een smartphone voor het inputten van het bedrag door de kassier.

Ik vond dat zowat een beetje verdacht.
Nu ken ik die club wel al langer als zeer ernstig, maar ik heb toch een paar maal gecheckt wat er genoteerd werd op internetrekening van mijn kredietkaart.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 20:03   #43
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die leeft ook van de belastingbetaler.
... dewelke een deel van de bevolking is, namelijk bevolking minus overheidsgesponsorden.
Alles wat overheid doet, is namelijk verschuiven van producten van mensen die ze maakten, naar mensen die ze niet maakten, de laatste inclusief overheid zelf.

Dat veroorzaakt "koopkrachtscrisis", en dit onderwerp is een zotte oproep tot meer van dat.
Verschuiven van stukken maakt taarten niet groter.
Het enige dat het doet, is de bakkers van de taarten verder verarmen.
Dat prijzen gestegen zijn, komt precies door overheid.
Die saboteerden, met virus als uitleg, productie en handel.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 20:06   #44
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Veel mensen beginnen te besparen (als ze al niet bezig waren).

In het gebouw waar ik woon heeft de algemene vergadering net tal van onderhoudswerken, soms broodnodige die al jaren aanslepen door corona, uitgesteld omdat teveel mensen last hebben met de gasrekening voor de verwarming.

Dankjewel voor de lockdowns om 80 jarigen twee maanden langer in eenzaamheid in leven te houden Marc Van Ranst en communistische vriendjes. We gaan de volgende decennia zien en ondervinden wat jullie hebben veroorzaakt.
Door corona, nee door hinder veroorzaakt door overheden. Meer zelfs: ze dwongen mensen, onder dreiging van gebruik van geweld, tot stoppen met werken.
Maar je bedoelde dat allicht ook zo.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 20:42   #45
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Ik heb van die Paul Degrauwe nog gelezen lang geleden, pakweg 20 jaar, toen ik na X keer bedonderd geweest te zijn door partijen waarvoor ik toen stemde, besloot op Vivant te stemmen. Degrauwe profileerde zich toen als een anti overheid figuur. Vrije markt, minimale overheid, enz.
Ongelooflijk hoe die metamorfeerde later. Het illustreert het verschil tussen blabla en boemboem. Wat gezegd wordt, en wat blijkt. De voormalige zogezegde liberale, gedachtengoed kaliber von mises, hayek enz, geworden een centraal plannende communist. Een dwangadept. Een nazi.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 14 mei 2022 om 20:42.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2022, 20:47   #46
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

"Transfereren" is een mooi woord voor wat in dit geval een onacceptabele daad is, namelijk stelen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 06:40   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
"Transfereren" is een mooi woord voor wat in dit geval een onacceptabele daad is, namelijk stelen.
Het is inderdaad stelen van mensen die, om God weet welke redenen, het iets beter hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 06:45   #48
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb van die Paul Degrauwe nog gelezen lang geleden, pakweg 20 jaar, toen ik na X keer bedonderd geweest te zijn door partijen waarvoor ik toen stemde, besloot op Vivant te stemmen. Degrauwe profileerde zich toen als een anti overheid figuur. Vrije markt, minimale overheid, enz.
Ongelooflijk hoe die metamorfeerde later. Het illustreert het verschil tussen blabla en boemboem. Wat gezegd wordt, en wat blijkt. De voormalige zogezegde liberale, gedachtengoed kaliber von mises, hayek enz, geworden een centraal plannende communist. Een dwangadept. Een nazi.
een gerespecteerde gast in de canvas studios
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 12:32   #49
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is inderdaad stelen van mensen die, om God weet welke redenen, het iets beter hebben.
En let maar op. Wanneer de bankiers voldoende chaos (inflatie) veroorzaken en de samenleving financieel in de problemen komt, zal men het geld halen waar het zit. Bij de rijkere middenklasse. Ze gaan ons verder uitpersen.

Als ik het betoog van PVDA hoor, walg ik vanbinnen. Altijd maar kappen op iedereen die het goed heeft. Alsof we allemaal even arm moeten zijn ongeacht de keuzes die we in het leven maken.

Mijn ouders bezitten meerdere eigendommen en ik ben er sterk van overtuigd dat zodra de financiële apocalyps komt (het monetaire stelsel is failliet) de staat uiteindelijk nog alles afpakt "om de ongelijkheid op te lossen". We zitten nu al ergens op die schaal vanwege de schandalige successierechten, die grotendeels neerkomen op onteigening.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 20 mei 2022 om 12:33.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 12:46   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En let maar op. Wanneer de bankiers voldoende chaos (inflatie) veroorzaken en de samenleving financieel in de problemen komt, zal men het geld halen waar het zit. Bij de rijkere middenklasse. Ze gaan ons verder uitpersen.

Als ik het betoog van PVDA hoor, walg ik vanbinnen. Altijd maar kappen op iedereen die het goed heeft. Alsof we allemaal even arm moeten zijn ongeacht de keuzes die we in het leven maken.

Mijn ouders bezitten meerdere eigendommen en ik ben er sterk van overtuigd dat zodra de financiële apocalyps komt (het monetaire stelsel is failliet) de staat uiteindelijk nog alles afpakt "om de ongelijkheid op te lossen". We zitten nu al ergens op die schaal vanwege de schandalige successierechten, die grotendeels neerkomen op onteigening.


Jij bent ook niet vies van enige overdrijving...

Rechte lijn dus, afzonderlijk te berekenen per erfgenaam, afzonderlijk voor roerend en onroerend vermogen

0 tot 50000 euro : 3% erfbelasting
50.000 tot 250.000 : 9%
vanaf 250.000 : 27%

Hoe je dat 'onteigening' kunt noemen is mij een raadsel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 17:24   #51
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij bent ook niet vies van enige overdrijving...

Rechte lijn dus, afzonderlijk te berekenen per erfgenaam, afzonderlijk voor roerend en onroerend vermogen

0 tot 50000 euro : 3% erfbelasting
50.000 tot 250.000 : 9%
vanaf 250.000 : 27%

Hoe je dat 'onteigening' kunt noemen is mij een raadsel.
Met de prijsinflatie van de afgelopen jaren zit je eigenlijk onmiddellijk aan 250 000. 27% is heel veel. Zeker voor iets wat je ouders volledig hebben afbetaald. Verder hoor ik ook van iemand die bij de bank werkt dat je geen lening kan aangaan om successierechten af te betalen. Dat geld moet je volgens hem gewoon hebben, of de boel wordt verkocht.

Dus je hebt een hypotheek lopen voor je eigen woning en je ouders sterven. De successierechten bedragen bijvoorbeeld 100 000 euro. Je kan geen lening aangaan om die successierechten af te betalen. Wil je dus in het ouderlijke huis wonen, maar heb je geen 100 000 euro aan de kant staan? Dan moet je je eigen woning verkopen. Dat bedoel ik met onteigening. Dit is op basis van wat een patïent die bankbediende is, me vertelde. Mocht het niet kloppen, tell me.

En ja, je ouders kunnen "slim zijn" en op voorhand schenken om de successierechten te drukken. Maar om 100 redenen gebeurt dat niet altijd.

Mensen denken dat een huis een soort van spaarpot is. Iets waar je je geld in kan steken, iets dat zijn waarde behoudt en dat dus altijd veilig is. Maar de staat vindt altijd wel een manier om je te belasten.

Idealiter zouden mijn ouders nu een huis verkopen, en al de opbrengst in goudmunten steken zonder dat de bank of de staat daar weet van heeft. Die munten dan in de familie doorgeven. De staat kan geen 27% belasting heffen op iets waarvan ze niet weet dat het er is. Maar ik hoor ook van diezelfde bankier dat aangekochte edelmetalen automatisch geregistreerd worden.

Ik zoek eigenlijk iets waardevast om te kopen, dat ik kan bijhouden zonder dat de staat het weet zodat men het niet kan belasten. Het beste wat ik kan bedenken is kunst. Al is daar discussie over de waarde.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 mei 2022 om 17:26.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 07:46   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Met de prijsinflatie van de afgelopen jaren zit je eigenlijk onmiddellijk aan 250 000. 27% is heel veel. Zeker voor iets wat je ouders volledig hebben afbetaald. Verder hoor ik ook van iemand die bij de bank werkt dat je geen lening kan aangaan om successierechten af te betalen. Dat geld moet je volgens hem gewoon hebben, of de boel wordt verkocht.

Dus je hebt een hypotheek lopen voor je eigen woning en je ouders sterven. De successierechten bedragen bijvoorbeeld 100 000 euro. Je kan geen lening aangaan om die successierechten af te betalen. Wil je dus in het ouderlijke huis wonen, maar heb je geen 100 000 euro aan de kant staan? Dan moet je je eigen woning verkopen. Dat bedoel ik met onteigening. Dit is op basis van wat een patïent die bankbediende is, me vertelde. Mocht het niet kloppen, tell me.

En ja, je ouders kunnen "slim zijn" en op voorhand schenken om de successierechten te drukken. Maar om 100 redenen gebeurt dat niet altijd.

Mensen denken dat een huis een soort van spaarpot is. Iets waar je je geld in kan steken, iets dat zijn waarde behoudt en dat dus altijd veilig is. Maar de staat vindt altijd wel een manier om je te belasten.

Idealiter zouden mijn ouders nu een huis verkopen, en al de opbrengst in goudmunten steken zonder dat de bank of de staat daar weet van heeft. Die munten dan in de familie doorgeven. De staat kan geen 27% belasting heffen op iets waarvan ze niet weet dat het er is. Maar ik hoor ook van diezelfde bankier dat aangekochte edelmetalen automatisch geregistreerd worden.

Ik zoek eigenlijk iets waardevast om te kopen, dat ik kan bijhouden zonder dat de staat het weet zodat men het niet kan belasten. Het beste wat ik kan bedenken is kunst. Al is daar discussie over de waarde.
Los van het feit dat ik erfbelasting iets vind om van te kotsen, moet ik toch even nuanceren.


Ouders met twee kinderen sterven.

Het huis wordt verkocht voor 250.000 euro.
Dus ieder kind wordt belast op 125.000 euro
dit wilt zeggen:
  • 3% op 50.000 euro
  • 9% op 75.000 euro
  • 27% op 0 euro

De ouders hadden goed geboert en hadden 510.000 euro spaargeld
Dus ieder kind wordt belast op 255.000 euro
dit wilt zeggen:
  • 3% op 50.000 euro
  • 9% op 200.000 euro
  • 27% op 5.000 euro


Je ziet, zo rap zit je niet aan 250.000 euro hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 mei 2022 om 07:49.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 07:48   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Bubbel
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 mei 2022 om 07:49.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 13:54   #54
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Los van het feit dat ik erfbelasting iets vind om van te kotsen, moet ik toch even nuanceren.

Ouders met twee kinderen sterven.

Het huis wordt verkocht voor 250.000 euro.
Dus ieder kind wordt belast op 125.000 euro
dit wilt zeggen:
  • 3% op 50.000 euro
  • 9% op 75.000 euro
  • 27% op 0 euro

De ouders hadden goed geboert en hadden 510.000 euro spaargeld
Dus ieder kind wordt belast op 255.000 euro
dit wilt zeggen:
  • 3% op 50.000 euro
  • 9% op 200.000 euro
  • 27% op 5.000 euro


Je ziet, zo rap zit je niet aan 250.000 euro hé.
Een huis van 250 000 euro? Is dat een sociale woning?

In het grootste deel van Antwerpen zitten huizen tussen de 400 en 500 000 euro. Open bebouwing, welteverstaan.

Dus even concreet. Ouders wonen in een huis van 500 000 euro. Verhuren 2 appartementen van 300 000 euro.

2 kinderen hebben hun eigen hypothecaire lening lopen en zijn 10 jaar aan het afbetalen wanneer de ouders sterven. 1 van de 2 kinderen wil het ouderlijke huis kopen, maar zit vast aan zijn eigen lening.

Successierechten voor het ouderlijke huis bedragen:
3% op 50 000 euro = 1500 euro.
9% op 200 000 euro = 18 000 euro.
27% op 250 000 euro = 67 500 euro.

Het totaal bedraagt 87 000 euro, los van notariële kosten edm.

Voor de successierechten kan het kind geen lening aangaan.
Wat moet dat kind dus doen om in het ouderlijke huis te trekken?

De vastgoedprijzen zijn de afgelopen 3-4 jaar enorm toegenomen.
Als die trend zich verder zet, vertaalt zich dit in steeds hogere successierechten in euro's bekeken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 mei 2022 om 13:57.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be