Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei) voorzitter van SLP Lokeren. Hij is 21 jaar en is een geboren en getogen Lokeraar. Hij studeert momenteel de master Politieke Wetenschappen aan de Universiteit van Gent en gaat er volgend jaar nog een master Algemene Economie bij doen. Hij voetbalt al enkele jaren bij FC Daknam en is altijd al zeer geïnteresseerd geweest in politiek en het samenleven in het algemeen. Sinds oktober 2008 is hij politiek secretaris van het nationale Dagelijks Bestuur van L², de jongeren van SLP. In die hoedanigheid zetelt hij ook in het partijbestuur van SLP.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2009, 05:12   #1
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard Hereniging met Nederland

Als Metternich de vraag niet stelt doe ik het maar:

Citaat:
Hoe staat u tegenover de hereniging met Nederland? Of dit nu Vlaanderen + Nederland is of België + Nederland, doet er even niet toe. Bent u ervoor te vinden om terug naar de staatsgrenzen te gaan van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden?
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 12:13   #2
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Op deze vraag kan ik hetzelfde antwoorden als op de vraag of Vlaanderen onafhankelijk moet worden: voor mij is het prioritair dat er een echte interculturele samenleving komt, dat het pensioenstelsel hervormd wordt, dat kinderopvang gratis wordt, dat de opwarming van de aarde wordt tegengegaan, ... Zoals ik al zei: als dat in een Vlaamse onafhankelijke staat kan, dan wil ik gerust een onafhankelijk Vlaanderen. Als dat makkelijker kan in een federaal Europa, dan wil ik een federaal Europa. Hetzelfde geldt dus voor een "Verenigd Koninkrijk der Nederlanden".

Uiteraard speelt ook identiteit en een natiegevoel mee, maar voor mij geldt dat in mindere mate. Voor mezelf persoonlijk zou dat geen probleem vormen, aangezien mijn vader Belgisch is en mijn moeder Nederlands
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 08:32   #3
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten Bekijk bericht
als dat in een Vlaamse onafhankelijke staat kan, dan wil ik gerust een onafhankelijk Vlaanderen. Als dat makkelijker kan in een federaal Europa, dan wil ik een federaal Europa. Hetzelfde geldt dus voor een "Verenigd Koninkrijk der Nederlanden".
Dat is eigenlijk weinigzeggend. De vraag is dan: in welke staatkundige constellatie denk je zelf dat het beter zal gaan?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2009, 22:03   #4
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Beste,

Ik denk dat het niet al te veel zin zou hebben om terug te fusioneren met Nederland. Met SLP zijn we ervan overtuigd dat er meer bevoegdheden naar Vlaanderen moeten gaan, en meer bevoegdheden naar Europa moeten gaan. Telkens om redenen van schaaleffecten of beleid op maat. Ik denk dat in die optiek een Belgisch-Nederlandse hereniging niet past.
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be