Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2013, 01:01   #201
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

hoe denkt PVDA de haven draaiend te houden als de helft van hun stemmers niet werkt , met robotten ?
Belask0 is offline  
Oud 18 februari 2013, 18:04   #202
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Onzin natuurlijk. Borgerhout heeft het laagste inkomen per persoon omdat het grootste deel van de vrouwen niet gaat werken. En raad eens wiens vrouwen dat zijn? Conclusie: PVDA ronselde zijn stemmen bij de allochtonen.
Jouw vermogen om aan werkelijk alles een raciale draai te geven is griezelig indrukwekkend, als bij jouw thuis de melk zuur wordt is het waarschijnlijk ook de schuld van de vreemdelingen?
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline  
Oud 18 februari 2013, 19:07   #203
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Jouw vermogen om aan werkelijk alles een raciale draai te geven is griezelig indrukwekkend, als bij jouw thuis de melk zuur wordt is het waarschijnlijk ook de schuld van de vreemdelingen?
Ik confronteer je alleen met objectief verifieerbare feiten. En dat is dat het lagere gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking in sommige Antwerpse districten vooral wordt bepaald door de participatiegraad van de allochtone vrouwen in de werkgelegenheid.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 19 februari 2013, 17:55   #204
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik confronteer je alleen met objectief verifieerbare feiten. En dat is dat het lagere gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking in sommige Antwerpse districten vooral wordt bepaald door de participatiegraad van de allochtone vrouwen in de werkgelegenheid.
Feiten? Dat feit hoor ik voor het eerst! Waar vind je die objectieve cijfers?
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline  
Oud 19 februari 2013, 18:24   #205
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Jouw vermogen om aan werkelijk alles een raciale draai te geven is griezelig indrukwekkend, als bij jouw thuis de melk zuur wordt is het waarschijnlijk ook de schuld van de vreemdelingen?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 19 februari 2013, 19:11   #206
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Feiten? Dat feit hoor ik voor het eerst! Waar vind je die objectieve cijfers?
Bij de VDAB.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 19 februari 2013, 21:14   #207
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Jouw vermogen om aan werkelijk alles een raciale draai te geven is griezelig indrukwekkend, als bij jouw thuis de melk zuur wordt is het waarschijnlijk ook de schuld van de vreemdelingen?
Nah, alleen als er tot mijn verbazing een gat in de verpakking van de melk zit, ja dan is mijn Turkse buurman de klos.
Nietzsche is offline  
Oud 20 februari 2013, 15:00   #208
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Bij de VDAB.
Tiens, ik vind die niet, waar dan wel bij de VDAB, kun je me een link geven want noch bij de VDAB noch bij statbel bestaan die cijfers.
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline  
Oud 24 februari 2013, 13:23   #209
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Tiens, ik vind die niet, waar dan wel bij de VDAB, kun je me een link geven want noch bij de VDAB noch bij statbel bestaan die cijfers.
Die gegevens bestaan wel degelijk per gemeente en per stadsdistrict in Antwerpen. Het resultaat wordt door VDAB verwerkt, o.a. in de zesmaandelijkse rapportering over de zogenaamde "kansengroepen".

Kansengroepen in Kaart

Om U even uit uw multikulturele illusies te helpen: dit is het globale resultaat voor Vlaanderen :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Ook de zeer lage vrouwelijke werkzaamheidsgraad en de hoge genderkloof bij allochtonen vallen op. Bij de autochtonen bedraagt de genderkloof ongeveer 10 ppt. (werkzaamheidsgraad van 78,4% bij de mannen t.o.v.
68,5% bij de vrouwen), maar deze loopt op naar 14,5 ppt. bij de genaturaliseerde allochtonen en bijna 30 ppt. bij de niet-genaturaliseerden. Bij die laatste groep is minder dan 1 op 3 (29,9%) vrouwen aan de slag!
In de andere gewesten is de situatie nog slechter. In het Brussels Gewest zijn minder dan de helft (47,6%) van de genaturaliseerde allochtonen aan het werk en amper vier op tien (40,8%) van de niet-genaturaliseerde. In Wallonië doet die laatste groep het nog slechter, niet eens één op drie (32,8%) heeft werk (bij de vrouwen zelfs met moeite één op vijf (21,3%)).
En om het nog wat duidelijker te maken: die vrouwen die werken zijn meestel Fillipinas, Latinas en Ex-USSR vrouwen.

Zoals U ziet zijn de Vlamingen de grootste racisten van allemaal: nergens in dit land worden zoveel allochtonen gedwongen om te werken als hier.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 24 februari 2013, 15:06   #210
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babipanggang Bekijk bericht
En even had ik de hoop dat we hier een topic konden krijgen, waar wel met argumenten en ideeën gedebatteerd kon worden.

Wat haar hoofddoek betreft: Je hebt hier mijn inziens 2 dingen die spelen, namelijk enerzijds dat het vreemd is dat als je als stad neutraal wenst te zijn, je dan wel van loketpersoneel vraagt dat ze geen hoofddoek dragen, maar dat je als raadslid het wel mag doen. Anderzijds is die vrouw democratisch verkozen, heeft ze campagne gevoerd met hoofddoek, en wilt het volk dat ze daar zit met haar hoofddoek.

En om dan toch op je insinuatie te antwoorden: haar afkomst en haar religie kunnen me geen bal schelen.

Wat ik veel interessanter vind, is het sociaal economische aspect van de samenleving en de PVDA+.

PVDA+ vindt immers dat er meer sociale woningen moeten komen, dat arme mensen hun vuilniszakken gratis dienen te krijgen, dat de staat moet bijspringen als mensen schoolrekeningen niet betalen.

Uiteraard moeten deze ideeën ook betaald worden. Dus de werkende mensen, moeten meer belastingen betalen om dit allemaal te financieren. Waardoor je uiteindelijk een systeem creëert waar er weinig stimulansen zijn om te gaan werken.

Dit is een grote verlieskost voor de staat. In dit voorbeeld, zij is liever huismoeder, maar is dat wel deels op kosten van de samenleving. Want een sociale woning kost geld voor de samenleving, terwijl zij die keuze bewust maakt. Terwijl er nu de kans bestaat dat als iemand nu morgen zou ontslagen worden, daardoor zijn huur op de private markt (of hypotheek op zijn woning) niet meer kan betalen, dan maakt hij geen kans op een sociale woning, want er is een wachtlijst van duizenden mensen, terwijl deze persoon niet gekozen heeft om in deze situatie te belanden.

Terwijl, als men sociale woningen niet zou geven aan dergelijke mensen die uit zichzelf niet wensen te participeren op de arbeidsmarkt, dan worden deze personen gedwongen naar de private huurmarkt te gaan. Doordat zij daar meer moeten betalen aan huur, zal zijn wel gestimuleerd worden om een job te zoeken om deze huur te kunnen betalen. Wat juist belastingsinkomsten voor de staat zou opleveren. daarnaast zal zij dankzij haar arbeidsinkomsten over een groter budget beschikken dat op zijn beurt weer in de economie terechtkomt en zo de economie steunt.

Maar als het aan de PVDA+ ligt, kunnen we zelf kiezen om niet te werken, we krijgen dan een goedkope sociale huurwoning, hoeven geen schoolrekeningen, vuilniszakken te betalen...
Dit alles betaald door de werkende mens uiteraard, die daardoor zelf meer belastingen moet betalen en minder kan uitgeven en daarna de vraag bij zichzelf gaat stellen: Waarom werk ik nog? Voor dit schamele beetje meer dan wanneer ik niet zou werken en altijd thuis zou zijn?
En dan bestaat de kans dat deze persoon ook beslist om huismoeder/ huisvader te worden en krijgt de staat weer minder inkomsten en meer kosten.

En daar komt haar afkomst en religie misschien wel in terug, want het aantal vrouwen van allochtone afkomst dat huismoeder is, is hoger dan dat bij autochtone vrouwen. Wat op zich dus weeral leidt tot minder belastingsinkomsten en tot een grotere behoefte om door de overheid geholpen te worden.


En laten we nu reageren met argumenten aub? Ik begrijp best dat andere mensen een ander standpunt hebben, maar zo zie ik het. Overtuig me met argumenten in plaats van idiote opmerkingen.

Ik ben het volledig met de partij eens dat het dragen van een hoofddoek en haar religie een privézaak is, en dat ze het recht heeft daarvoor uit te komen.

U gaat er echter foutief van uit dat de voorstellen van de PVDA er enkel zijn voor de luie werkloze. Er zijn heel wat mensen, zeker in de migrantenpopulatie, met slechtbetaalde jobs die amper rondkomen.
Als vrouwen liever huismoeder zijn, is dat hun keuze maar dan moeten ze rondkomen met wat hun man verdient.

Echter, het leven is echt duur voor mensen met een bescheiden inkomen, dus zaken als het aanbieden van sociale woningen vermindert de financiële druk. In Nederland zie je dat een groot deel van de woningmarkt in feite "sociale woningen" (hoewel dat daar anders noemt) betreft, ook voor mensen die het wat breder hebben.
tomm is offline  
Oud 24 februari 2013, 15:15   #211
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Definieer eens wat een dictatuur is en vergelijk het met Cuba en met onze westerse "beschaving"...., het Cubaanse politieke systeem is gebaseerd op het fundament van de lokale verkiezingen. Elke wijk in de stad of landelijk dorp is georganiseerd in een "bestuur", meestal bestaande uit 1000/00 kiezers. het bestuur komt regelmatig bijeen om de wijk of dorp problemen te bespreken. Elke drie jaar, voert het bestuur verkiezingen, daarin concurreren twee tot acht kandidaten. De genomineerden worden niet voorgedragen door de communistische partij of een andere organisatie. De nominaties worden gemaakt door iedereen in het bijwonen van de bijeenkomsten, die in het algemeen een participatiegraad van 85% tot 95% beschikken. De genomineerden zijn algemeen bekend door de kiezers, omdat de beperking in het algemeen niet groter is dan 1500 stemmers. Het gaat er dus veel democratischer aan toe dan hier beste communist!
Je bedoelt waarschijnlijk de CDR? Hoeveel keer ben je al in Cuba geweest?


In theorie heb je gelijk, maar het probleem is natuurlijk dat het hier om mensen gaat en dat in de meeste gevallen voor de verkiezingen al lang duidelijk is wie er gaat verkozen worden. Iedereen kent iedereen dus de machtsverhoudingen zijn al duidelijk voor de verkiezingen. (een beetje zoals in de Belgische gemeentepolitiek ook trouwens) Kandidaten die partijsteun genieten hebben een groot voordeel.

Dat gezegd zijnde, ik vind het systeem van de CDR niet zo slecht. Zaken als drugsmisbruik, prostitutie, diefstal, criminaliteit, onveiligheid worden ter sprake gebracht en vermits iedereen iedereen kent kunnen de problemen ook bij naam genoemd worden en opgelost worden. Cuba is daarom zeker een van de veiligste landen ter wereld, laat staan van de Caraïben (een al bij al toch gewelddadige regio). En het is niet zo dat kritiek op het regime onmiddellijk gerapporteerd wordt. Maar wie systematisch het systeem uitkaffert maakt wel minder kans op sollicitatie, dat is in elke organisatie zo.
tomm is offline  
Oud 24 februari 2013, 17:26   #212
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die gegevens bestaan wel degelijk per gemeente en per stadsdistrict in Antwerpen. Het resultaat wordt door VDAB verwerkt, o.a. in de zesmaandelijkse rapportering over de zogenaamde "kansengroepen".

Kansengroepen in Kaart

Om U even uit uw multikulturele illusies te helpen: dit is het globale resultaat voor Vlaanderen :



En om het nog wat duidelijker te maken: die vrouwen die werken zijn meestel Fillipinas, Latinas en Ex-USSR vrouwen.

Zoals U ziet zijn de Vlamingen de grootste racisten van allemaal: nergens in dit land worden zoveel allochtonen gedwongen om te werken als hier.
Jamaar wadistnu? Profiteren van de uitkeringen of pakken ze het werk af? Allebei is onmogelijk.
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline  
Oud 25 februari 2013, 02:25   #213
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Cuba is daarom zeker een van de veiligste landen ter wereld, laat staan van de Caraïben (een al bij al toch gewelddadige regio
Het is een stuk veiliger dan Jamaica en Honduras(weinig opmerkelijk gezien ze wellicht in de top 10 gevaarlijkste landen ter wereld zijn), maar te zeggen dat Cuba één van de veiligste landen ter wereld zou zijn is zwaar overdreven. Puur statistisch gezien ligt het juist op het randje van de groep "veilige" landen.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 25 februari 2013 om 02:26.
stevensterk is offline  
Oud 25 februari 2013, 17:18   #214
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoeveel keer ben je al in Cuba geweest?
Mijn leraar geschiedenis is nog steeds op zoek naar Julius Caesar.
Onze pastoor heeft al veel gezien, maar Jezus Christus altijd net gemist.
westdiep is offline  
Oud 25 februari 2013, 17:21   #215
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

Joachim Chiller
Belask0 is offline  
Oud 27 februari 2013, 12:37   #216
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben het volledig met de partij eens dat het dragen van een hoofddoek en haar religie een privézaak is, en dat ze het recht heeft daarvoor uit te komen.

U gaat er echter foutief van uit dat de voorstellen van de PVDA er enkel zijn voor de luie werkloze. Er zijn heel wat mensen, zeker in de migrantenpopulatie, met slechtbetaalde jobs die amper rondkomen.
Als vrouwen liever huismoeder zijn, is dat hun keuze maar dan moeten ze rondkomen met wat hun man verdient.

Echter, het leven is echt duur voor mensen met een bescheiden inkomen, dus zaken als het aanbieden van sociale woningen vermindert de financiële druk. In Nederland zie je dat een groot deel van de woningmarkt in feite "sociale woningen" (hoewel dat daar anders noemt) betreft, ook voor mensen die het wat breder hebben.
welaan kameraad!
Eduard Khil is offline  
Oud 27 februari 2013, 16:49   #217
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Jamaar wadistnu? Profiteren van de uitkeringen of pakken ze het werk af? Allebei is onmogelijk.
Toch wel. Dat noemen ze zwartwerkende illegalen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 27 februari 2013, 21:03   #218
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Flauwekul. Een geloof vraagt niks. Het zijn mensen die iets vragen.
Ik meende zelfs dat dit niet in de Koran stond.
Vito is offline  
Oud 27 februari 2013, 21:03   #219
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tja, communisme de dag van vandaag.
Opium voor het volk is ook al niet meer wat het geweest is...
Vito is offline  
Oud 27 februari 2013, 21:32   #220
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Opium voor het volk is ook al niet meer wat het geweest is...
Vervangen door sex, drugs en rock&roll. Veel efficiênter.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be