Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei) voorzitter van SLP Lokeren. Hij is 21 jaar en is een geboren en getogen Lokeraar. Hij studeert momenteel de master Politieke Wetenschappen aan de Universiteit van Gent en gaat er volgend jaar nog een master Algemene Economie bij doen. Hij voetbalt al enkele jaren bij FC Daknam en is altijd al zeer geïnteresseerd geweest in politiek en het samenleven in het algemeen. Sinds oktober 2008 is hij politiek secretaris van het nationale Dagelijks Bestuur van L², de jongeren van SLP. In die hoedanigheid zetelt hij ook in het partijbestuur van SLP.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2009, 09:59   #1
MartinVeltjen
Burger
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 183
Standaard Drugs

Is dat een federale materie die nu niet ter discussie staat omdat het Vlaamse verkiezingen zijn? Nochtans is volksgezondheid (preventie, hulpverlening) een Vlaamse zaak. Gaat SLP iets doen voor Cannabis Social Clubs? Of is dat drugstandpunt enkel een hip jongerenimago?
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 18:37   #2
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Wat zal ons Gonda hieraf peizen ?
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 18:51   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Wie is Gonda?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 22:58   #4
MartinVeltjen
Burger
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 183
Standaard wie

Gonda is een ongelooflijk sexy, superverstandige vrouw
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 16:43   #5
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Wij hebben met L², de jongerenorganisatie van SLP waar ik politiek secretaris ben, afgelopen week een actie gedaan voor legalisering van softdrugs. Dat is en blijft dus ook mijn standpunt. Ik kende het fenomeen van de Cannabis Social Clubs vaag en heb er net wat meer over gelezen. Ik vind dit zeker een goede tussenoplossing, maar uiteindelijk wil ik gewoon dat softdrugs gelegaliseerd worden. Dan kan het eindelijk volledig uit de illegale sferen worden gehaald , en kan de kwaliteit gecontroleerd worden. Als sociaal-liberaal vind ik dat men zelf moet kunnen kiezen of men al dan niet wat cannabis rookt. Het individu moet verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard speelt de overheid hier een belangrijke rol wat preventie en informatieverstrekking betreft.
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 19:47   #6
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten Bekijk bericht
Wij hebben met L², de jongerenorganisatie van SLP waar ik politiek secretaris ben, afgelopen week een actie gedaan voor legalisering van softdrugs. Dat is en blijft dus ook mijn standpunt. Ik kende het fenomeen van de Cannabis Social Clubs vaag en heb er net wat meer over gelezen. Ik vind dit zeker een goede tussenoplossing, maar uiteindelijk wil ik gewoon dat softdrugs gelegaliseerd worden. Dan kan het eindelijk volledig uit de illegale sferen worden gehaald , en kan de kwaliteit gecontroleerd worden. Als sociaal-liberaal vind ik dat men zelf moet kunnen kiezen of men al dan niet wat cannabis rookt. Het individu moet verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard speelt de overheid hier een belangrijke rol wat preventie en informatieverstrekking betreft.
Is dat ook het standpunt van de 'gewone' SLP? Want laten we wel wezen;
jongerenafdelingen wegen zeer licht in de meeste partijen.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 19:59   #7
MartinVeltjen
Burger
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten Bekijk bericht
Ik vind dit zeker een goede tussenoplossing, maar uiteindelijk wil ik gewoon dat softdrugs gelegaliseerd worden.
Wij mogen er dus op rekenen dat je, als je verkozen wordt, een voorstel gaat indienen om de clubs mogelijk te maken?

Laatst gewijzigd door MartinVeltjen : 11 mei 2009 om 20:00.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 21:51   #8
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten Bekijk bericht
Wij hebben met L², de jongerenorganisatie van SLP waar ik politiek secretaris ben, afgelopen week een actie gedaan voor legalisering van softdrugs. Dat is en blijft dus ook mijn standpunt. Ik kende het fenomeen van de Cannabis Social Clubs vaag en heb er net wat meer over gelezen. Ik vind dit zeker een goede tussenoplossing, maar uiteindelijk wil ik gewoon dat softdrugs gelegaliseerd worden. Dan kan het eindelijk volledig uit de illegale sferen worden gehaald , en kan de kwaliteit gecontroleerd worden. Als sociaal-liberaal vind ik dat men zelf moet kunnen kiezen of men al dan niet wat cannabis rookt. Het individu moet verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard speelt de overheid hier een belangrijke rol wat preventie en informatieverstrekking betreft.
En wat verstaat u precies onder softdrugs?

Enkel cannabis of denkt u aan nog andere middelen?
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 00:12   #9
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Is dat ook het standpunt van de 'gewone' SLP? Want laten we wel wezen;
jongerenafdelingen wegen zeer licht in de meeste partijen.
Ik kan zeggen dat L² wel enige invloed heeft binnen SLP. Maar op dit punt is dat helemaal niet nodig. Ook SLP is voor de legalisering van softdrugs. Nogmaals: niet om te stimuleren, maar om te controleren en uit het criminele milieu te halen.
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 06:50   #10
PAUL27
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 juni 2008
Berichten: 12
Standaard

Als je softdrugs gaat legaliseren mogen we misschien dan ook terug roken waar we willen?
ik vind het werkelijk een schande om zulke dingen te legaliseren maar de rokers te bekijken als crimineel!
PAUL27 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 07:07   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAUL27 Bekijk bericht
Als je softdrugs gaat legaliseren mogen we misschien dan ook terug roken waar we willen?
ik vind het werkelijk een schande om zulke dingen te legaliseren maar de rokers te bekijken als crimineel!
ik vind het prachtig in het restaurant;..
maar uw anomalie heb je ook gelijk hoor, het ene verbieden en het andere legaliseren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 07:39   #12
hotschizodiscocop
Staatssecretaris
 
hotschizodiscocop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 2.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinVeltjen Bekijk bericht
Is dat een federale materie die nu niet ter discussie staat omdat het Vlaamse verkiezingen zijn? Nochtans is volksgezondheid (preventie, hulpverlening) een Vlaamse zaak. Gaat SLP iets doen voor Cannabis Social Clubs? Of is dat drugstandpunt enkel een hip jongerenimago?
Ja want enkel mensen jonger dan achttien gebruiken roesmiddelen
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 15:16   #13
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

"Als je softdrugs gaat legaliseren mogen we misschien dan ook terug roken waar we willen?
ik vind het werkelijk een schande om zulke dingen te legaliseren maar de rokers te bekijken als crimineel!"

> Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Je mag op sommige plaatsen niet meer roken omdat het andere mensen hun gezondheid schaadt. Als ik een jointje rook bij mij thuis of in mijn tuin, heeft niemand daar last van he. Ik hanteer steeds het principe "Iemands vrijheid stopt waar de vrijheid van een ander begint". U kiest om te roken. Ik kies om niet te roken. In een kleine ruimte zoals een café beschadigt u dan mijn gezondheid. Wanneer iemand in zijn tuin of thuis een joint rookt, schaadt hij uw gezondheid niet he.

Beide dingen hebben dus absoluut niets met elkaar te maken.
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 18:48   #14
MartinVeltjen
Burger
 
Geregistreerd: 22 november 2008
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ja want enkel mensen jonger dan achttien gebruiken roesmiddelen
Point taken - en die min achttienjarigen mogen nog niet stemmen. Maar jongeren is dan te bekijken tot 25, of zo. 30-ers, 40-ers etc... roesen inderdaad ook. Maar waar het mij om ging is of dat nu een 'standpunt' was waar SLP ook iets mee gaat doen. Er zijn al verschillende politici van verschillende strekkingen gepasseerd die ook dat standpunt innamen, maar achteraf was er altijd wel iets belangrijkers te doen, of werden ze flink genaaid aan de compromissentafel. De regulering van persoonlijk cannabisgebruik lijkt me een prima test om te zien of de verkozene geen pruikje op de tanden draagt.

Wat roken in cafés en restaurants betreft scoort Jeffrey, m.i.. Brother Paul en Paul27 (en ikzelf) kunnen misschien eens beginnen denken aan tabak social clubs.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 20:57   #15
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten Bekijk bericht
Als sociaal-liberaal vind ik dat men zelf moet kunnen kiezen of men al dan niet wat cannabis rookt. Het individu moet verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard speelt de overheid hier een belangrijke rol wat preventie en informatieverstrekking betreft.
Bent u consequent aan dit principe en moet de overheid dan ook maar alles legaliseren? Of trekt u toch grenzen, bvb voor vrije verstrekking opiaten, geneesmiddelen, etc? Die grenzen zijn echter per definitie arbitrair: welk criterium gebruikt u dan om die grens te stellen?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 21:17   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Laten we zeggen dat we stillekes aan naarmate we het touw wat vieren ontdekken wat de voor of nadelen zijn van het blowen...

Nu het is crisis, en we hebben geen tijd om stoned te lopen, we moeten allemaal meer werk zoeken en efficienter werken en harder werken. Dat is de enige oplossingen. We kunnen ons die luxe nu niet permitteren. Dus discussie verzet tot binnen 8 jaar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 00:32   #17
cdekeule
Burgemeester
 
cdekeule's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten Bekijk bericht
"Als je softdrugs gaat legaliseren mogen we misschien dan ook terug roken waar we willen?
ik vind het werkelijk een schande om zulke dingen te legaliseren maar de rokers te bekijken als crimineel!"

> Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Je mag op sommige plaatsen niet meer roken omdat het andere mensen hun gezondheid schaadt. Als ik een jointje rook bij mij thuis of in mijn tuin, heeft niemand daar last van he. Ik hanteer steeds het principe "Iemands vrijheid stopt waar de vrijheid van een ander begint". U kiest om te roken. Ik kies om niet te roken. In een kleine ruimte zoals een café beschadigt u dan mijn gezondheid. Wanneer iemand in zijn tuin of thuis een joint rookt, schaadt hij uw gezondheid niet he.

Beide dingen hebben dus absoluut niets met elkaar te maken.
Nu hebben we binnenkort al politiekers die joints roken.
Ach, ik denk niet dat we het verschil gaan merken.
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 05:26   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Die hebben we nu al. Zelfs op de WC's in het Europese parlement vonden ze sporen van cocaine.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 11:52   #19
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu het is crisis, en we hebben geen tijd om stoned te lopen, we moeten allemaal meer werk zoeken en efficienter werken en harder werken. Dat is de enige oplossingen. We kunnen ons die luxe nu niet permitteren. Dus discussie verzet tot binnen 8 jaar
Beste,

We moeten inderdaad -zeker in tijden van crisis- allemaal een tandje bij steken. Maar dat wil niet zeggen dat iemand na zijn 8uren of meer werk geen tijd mag besteden aan wat ontspanning. De een zal op café gaan en een pintje drinken, de ander kijkt wat tv, de ander gaat naar de voetbal gaan kijken en nog iemand anders ... rookt een jointje. Laat iedereen vrij zijn, zolang men de anderen maar niet stoort is het voor mij allemaal goed. Vrijheid en verantwoordelijkheid zijn voor mij twee sleutelwoorden!
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 11:54   #20
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Nu hebben we binnenkort al politiekers die joints roken.
Ach, ik denk niet dat we het verschil gaan merken.
Beste,

Het wil niet zeggen dat omdat ik softdrugs wil legaliseren dat ik zelf gebruiker ben he. Laat ik het zo formuleren: ik ben ook voor de legalisering van prostitutie, maar bezoek zelf geen prostituees . (over dat laatste open ik zo dadelijk een nieuwe thread. Wil graag iedereen zijn mening horen daarover).
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be