Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei) voorzitter van SLP Lokeren. Hij is 21 jaar en is een geboren en getogen Lokeraar. Hij studeert momenteel de master Politieke Wetenschappen aan de Universiteit van Gent en gaat er volgend jaar nog een master Algemene Economie bij doen. Hij voetbalt al enkele jaren bij FC Daknam en is altijd al zeer geïnteresseerd geweest in politiek en het samenleven in het algemeen. Sinds oktober 2008 is hij politiek secretaris van het nationale Dagelijks Bestuur van L², de jongeren van SLP. In die hoedanigheid zetelt hij ook in het partijbestuur van SLP.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2009, 13:16   #1
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard Toekomst

Beste,

Ik vraag mij af wat u later met trots aan uw kleinkinderen (pakweg in 2050) zult vertellen, bij het terugblikken op uw politieke leven hier en nu.

Ik weet niet of de leden van de politieke klasse ook op lange termijn kunnen denken voor wat betreft ons land, ons volk, onze maatschappij en economie en de wereld.

Beseft dat u verantwoordelijk zult zijn voor hoe ons land en de wereld er in 2050 uit zullen zien, dat u daarop eventueel zwaar afgerekend zult kunnen worden, indien u de boel (verder) om zeep helpt.

Een politiek engagement moet totaal zijn, niet zomaar een carrièreplanning. De verantwoordelijkheidszin bijgevolg ook.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 14:22   #2
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Beste,

Ik ben het volledig met u eens dat de politiek over de toekomst moet gaan. Zoals ik elders al zei; het is een van de belangrijkste redenen waarom ik nu op een lijst sta. Met de jongeren van SLP, L², hebben we bvb onlangs nog een actie opgestart n.a.v. de nakende vergrijzingsgolf. Als je ziet dat omtrent de pensioenen en de arbeidsmarkt quasi geen maatregelen worden getroffen, dan stel ik mij serieuze vragen. Daarom lanceerden wij www.sos2011.be.

Het is maar een van de thema's waarover ik vind dat de huidige beleidsmakers weinig of geen echte visie tentoonspreiden. Allemaal voeren ze wat regeltjes uit in de marge, maar nooit gaat het over een toekomstgericht beleid. Dat stoort mij mateloos. Daarom voel ik een soort van verantwoordelijkheid t.o.v. de huidige en de toekomstige generaties; ik wil beter doen dan de huidige beleidsmakers, die zichzelf helemaal vastgereden hebben in partijpolitieke machtsspelletjes die niet geörienteerd zijn op de toekomst, maar wel op de volgende electorale wedstrijd.

Om concreet op je vraag te antwoorden (wat wil je later aan je kleinkinderen kunnen vertellen?)... Ik zou trots zijn moest ik kunnen vertellen dat ik een bijdrage geleverd heb tot het feit dat de huidige klassieke partijen hun macht volledig is afgebroken en dat zij uiteindelijk hebben opgehouden met bestaan. En dat in de plaats een partijensysteem is ontstaan waarbij verschillende partijen met elkaar concurreren, maar dit doen op basis van argumenten en inhoud. Naast vele andere dingen, zou ik ook graag vertellen dat ik erin geslaagd ben om de stemplicht af te schaffen, maar dat er toch nog steeds een groot aantal burgers gebruik maakt van zijn democratisch recht om te bepalen wie het voor het zeggen krijgt. Ten slotte en dat herhaal ik altijd - ook op markten en foren - dat iedereen eindelijk beoordeeld wordt op zijn of haar keuzes en/of capaciteiten en niet op basis van geslacht, leeftijd, seksuele voorkeur, klederdracht, partijkaart, afkomst.

Ik hoop dit binnen 40 jaar te kunnen vertellen. We zullen zien. In ieder geval was dit een interessante en leuke vraag.
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be