Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jefrey Van der Straeten (SLP) (11 t.e.m. 17 mei) voorzitter van SLP Lokeren. Hij is 21 jaar en is een geboren en getogen Lokeraar. Hij studeert momenteel de master Politieke Wetenschappen aan de Universiteit van Gent en gaat er volgend jaar nog een master Algemene Economie bij doen. Hij voetbalt al enkele jaren bij FC Daknam en is altijd al zeer geïnteresseerd geweest in politiek en het samenleven in het algemeen. Sinds oktober 2008 is hij politiek secretaris van het nationale Dagelijks Bestuur van L², de jongeren van SLP. In die hoedanigheid zetelt hij ook in het partijbestuur van SLP.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2009, 12:05   #1
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard Negationisme en censuur

Beste

Op de valreep (wegens afwezigheid van mijnentwege), hopelijk zie je nog kans hierop te antwoorden.

Hoe verantwoordt u dat bepaalde meningsuitingen (zelfs al gaat het over verderfelijk negationisme) in dit land verboden zijn? Wat is de redenering achter het verbieden van die uitlatingen?

Mvg
Distel
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 13:39   #2
Jefrey Van der Straeten
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 79
Standaard

Beste,

Bedankt voor deze vraag. Ik maak graag even wat tijd vrij om u een antwoord te geven over dit complexe thema.
Ik moet u direct zeggen dat ik over deze thematiek zelf veel twijfel.
Over bijvoorbeeld het feit dat sommige partijen Blood & Honour-bijeenkomsten willen verbieden, ben ik eenduidig: ik vind dat dergelijke verboden geen zin hebben. Los van het feit dat ik het wansmakelijk vind wat er in zo'n zaaltje te zien en te horen valt, vind ik dat je dergelijke bijeenkomsten niet hoeft te verbieden. Immers, wat lost dit op? Niets. Door een verbod in te stellen, zullen deze mensen er geen andere visie op gaan nahouden. Dat wat betreft Blood&Honour.

Over vrije meningsuiting (bijvoorbeeld negationisme) ben ik absoluut onbeslist. Alweer, dat iemand de (verstrekkende gevolgen van de) holocaust in twijfel trekt, vind ik wansmakelijk. Maar ik weet niet of dit verboden moet worden. Dit is voor mij echt een heel moeilijke vraag waar ik niet makkelijk het een of het ander op kan antwoorden.
Hopelijk heb ik uw vraag beantwoord. Laat gerust weten als je het over een bepaalde specifieke case wil hebben.

groeten,
Jefrey
Jefrey Van der Straeten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2009, 22:02   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Alvast heel hard bedankt voor uw antwoord, mr Van Der Straeten. Ik heb bijzonder veel respect voor het feit dat u op de valreep toch nog inging op mijn vraag, daar waar veel andere politici zich hier in een periode van meerdere dagen niet wensten te verbranden aan dit onderwerp.

Ik ben het volkomen met u eens dat een verbod op dergelijke zaken niets uithaalt (en overigens ook dat het weliswaar telkens om wansmakelijke zaken gaat). Ook bij negationisme is dit het geval. Ik stel mij immers de vragen:

1. Waar trek je de lijn? Wat met de slachtoffers van andere genocides? Waarom alleen genocides?
2. Wie mag die lijn trekken en op basis van wat gebeurt dit?
3. Wat zijn de aantoonbare gevolgen van het toelaten van pakweg negationisme? Als er slachtoffers van zijn, waar zijn die dan? Hoe is de geleden schade bepaald geweest?

Stel je voor, we zijn 100 jaar verder, je nakomelingen hebben nooit negationistische lectuur onder ogen gekregen (de verspreiding ervan is immers verboden). Hoe moeten zij zich dan een mening vormen over dit onderwerp? Moeten zij negationisme slecht vinden omdat de overheid zegt dat het slecht is? Een overheid die in uw plaats denkt en u moreel opvoedt, aan welk soort regimes denken we dan? En hoe kan de bevolking ervoor kiezen om de negationismewet af te voeren (een optie die in een echte democratie een evidentie is) als ze zich niet in de materie kunnen verdiepen?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 12:34   #4
Valentine Julien
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Locatie: Leuven/Amsterdam
Berichten: 586
Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Beste Jef
Wist je dat de gedenksteen in Auschwitz onder druk van de internationale wetenschappelijke gemeenschap vervangen is? Op de eerste steen stond een cijfer van 4 miljoen doden, op de nieuwe steen staat 2 miljoen doden.Waarom heeft dat geen effect op het totaal cijfer? Het heeft mij ten zeerste verbaasd toen ik dat las. Ik ging op zoek..

Het is belangrijk om de waarheid te kennen als je aan politiek doet.

Deze man geeft er zijn vrijheid voor op.. voor jou en voor mij ....
Waarom is dat zo belangrijk dan?

http://www.zundelsite.org/
__________________
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 24 mei 2009 om 12:51.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 17:20   #5
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Beste Jef
Wist je dat de gedenksteen in Auschwitz onder druk van de internationale wetenschappelijke gemeenschap vervangen is? Op de eerste steen stond een cijfer van 4 miljoen doden, op de nieuwe steen staat 2 miljoen doden.Waarom heeft dat geen effect op het totaal cijfer? Het heeft mij ten zeerste verbaasd toen ik dat las. Ik ging op zoek..

Het is belangrijk om de waarheid te kennen als je aan politiek doet.

Deze man geeft er zijn vrijheid voor op.. voor jou en voor mij ....
Waarom is dat zo belangrijk dan?

http://www.zundelsite.org/
Zundel is een nazi, een Hitler-bewonderaar en een holocaust-ontkenner van het ergste soort, en geniet momenteel van de gastvrijheid van de Duitse gevangenissen.

Misschien kan hij daar zijn holle aarde theorie verder uitwerken, de gek.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 18:12   #6
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zundel is een nazi, een Hitler-bewonderaar en een holocaust-ontkenner van het ergste soort, en geniet momenteel van de gastvrijheid van de Duitse gevangenissen.

Misschien kan hij daar zijn holle aarde theorie verder uitwerken, de gek.
Vind je wel lekker, he, andersdenkenden opsluiten.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2009, 22:01   #7
Valentine Julien
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Locatie: Leuven/Amsterdam
Berichten: 586
Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

In uw paspoort zit een chip en binnenkort een vingerprint,irisscan edm. Terwijl ze nog geldig is wordt u opgeroepen om een andere te komen halen.Vanwaar die haast? De aankoop van de pasjes moet renderen voor de staat? Voor wie werkt de staat ? voor u en mij ?

Alles is in uw voordeel zogenaamd! Controle is een obsessie van de overheid. Ho maar als wij burgers vragen stellen... We krijgen geen antwoord! Sommigen denken dat het uit conformisme is dat mensen dergelijke systemen implementeren aan hun medemensen.Dat is waar, zo een systemen kunnen werken doordat gewone mensen er aan meewerken uit gebrek aan bewustzijn. In de oorlog zijn duizende joden gered doordat mensen niet mee werkten in zweden Roemenie.

Ik denk dat het nazisme niet is uitgeroeid na 1945 . Ik denk dat de Neurenberg processen een farce waren. Waarom zijn anders al die nazi medewerkers die ontsnapt zijn naar Zuid Amerika niet vervolgd? Werner Von Brown was de top man bij Nasa...Hij bouwde de V eens in de oorlog voor Hitler. We leren op vele plaatsen dat dezelfde mensen die nu de oorlog in Irak fabriceerden de WW2 financierden... Prescott Bush financierde Thyssen ea.

Veel mensen vinden het vervelend als je hen opmerkzaam maakt op deze mogelijkheid. Ze willen het liever niet weten.Dat is een soort cognitieve dissonantie of met ander woorden het past niet in het beeld van wat je geleerd hebt. Scholen en universiteiten zijn ervoor om mensen te conformeren. Je zal er niet over de Bilderberg (opgericht door Bernard een nazi) noch over de Federal Reserve Bank lezen die een prive firma is die het geld maken in handen heeft... De plaatsen waar de Elite haar economische macht uitoefent en haar orwelliaanse controle maatschappij projecten uitwerkt;

Een ieder die probeert naar zijn hart te luisteren voelt dat er iets niet klopt.
Fosfor bommen op Bagdad en de Gaza? En wij kunnen daar niks aan doen?
Bullshit!

Waarom is het verboden dit in verband te brengen met nazisme ?

Wat betekent Na zi ? vanwaar die zi?
denk zelf na.
Er zijn veel mensen aan de macht die achter tralies horen voor genocide.
__________________
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 16:31   #8
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
In uw paspoort zit een chip en binnenkort een vingerprint,irisscan edm. Terwijl ze nog geldig is wordt u opgeroepen om een andere te komen halen.Vanwaar die haast? De aankoop van de pasjes moet renderen voor de staat? Voor wie werkt de staat ? voor u en mij ?

Alles is in uw voordeel zogenaamd! Controle is een obsessie van de overheid. Ho maar als wij burgers vragen stellen... We krijgen geen antwoord! Sommigen denken dat het uit conformisme is dat mensen dergelijke systemen implementeren aan hun medemensen.Dat is waar, zo een systemen kunnen werken doordat gewone mensen er aan meewerken uit gebrek aan bewustzijn. In de oorlog zijn duizende joden gered doordat mensen niet mee werkten in zweden Roemenie.

Ik denk dat het nazisme niet is uitgeroeid na 1945 . Ik denk dat de Neurenberg processen een farce waren. Waarom zijn anders al die nazi medewerkers die ontsnapt zijn naar Zuid Amerika niet vervolgd? Werner Von Brown was de top man bij Nasa...Hij bouwde de V eens in de oorlog voor Hitler. We leren op vele plaatsen dat dezelfde mensen die nu de oorlog in Irak fabriceerden de WW2 financierden... Prescott Bush financierde Thyssen ea.

Veel mensen vinden het vervelend als je hen opmerkzaam maakt op deze mogelijkheid. Ze willen het liever niet weten.Dat is een soort cognitieve dissonantie of met ander woorden het past niet in het beeld van wat je geleerd hebt. Scholen en universiteiten zijn ervoor om mensen te conformeren. Je zal er niet over de Bilderberg (opgericht door Bernard een nazi) noch over de Federal Reserve Bank lezen die een prive firma is die het geld maken in handen heeft... De plaatsen waar de Elite haar economische macht uitoefent en haar orwelliaanse controle maatschappij projecten uitwerkt;

Een ieder die probeert naar zijn hart te luisteren voelt dat er iets niet klopt.
Fosfor bommen op Bagdad en de Gaza? En wij kunnen daar niks aan doen?
Bullshit!

Waarom is het verboden dit in verband te brengen met nazisme ?

Wat betekent Na zi ? vanwaar die zi?
denk zelf na.
Er zijn veel mensen aan de macht die achter tralies horen voor genocide.
Weet je, er bestaat reeds een fascinerende thread waar allerhande NWO-theorieën en aanverwante uitvoerig besproken worden.

Hier gaat het over negationisme.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be