Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2020, 11:25   #42481
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Taalunie, mijn waarde, is er gekomen op verzoek van Vlaanderen. Nederland was daarvoor geen vragende partij. Als jij vindt dat het huidige AN jou "opgedrongen" werd dan hoor je te gaan klagen en emmeren bij de Vlaamse overheid. Nederland heeft jou hoegenaamd niets opgedrongen.
Met die Vlaamse (taal) Quislings van de Taalunie heb ik maar weinig van doen. En nog minder respect heb ik voor dat soort lieden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 11:55   #42482
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Taalunie, mijn waarde, is er gekomen op verzoek van Vlaanderen. Nederland was daarvoor geen vragende partij. Als jij vindt dat het huidige AN jou "opgedrongen" werd dan hoor je te gaan klagen en emmeren bij de Vlaamse overheid. Nederland heeft jou hoegenaamd niets opgedrongen.
was Nederland maar wat assertiever op dat vlak. Als het aan mij lag marcheerden de laarzen van de taalpolitie al lang door het Oosten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 12:10   #42483
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
was Nederland maar wat assertiever op dat vlak. Als het aan mij lag marcheerden de laarzen van de taalpolitie al lang door het Oosten.
Dat die leerkrachten Nederlands bij ons en dito onderwijsinspecteurs die Vlaamse Quislings van de Taalunie zonder boe of ba volgen, vind ik bovendien meer dan ergerlijk. Ze zouden op hun strepen moeten staan en onze bloemrijke Vlaamse taal met hand en tand moeten verdedigen en behoeden voor deze uitheemse en steriele Hollandse taaltoevloed. Een bende lamzakken zijn het!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2020 om 12:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 12:54   #42484
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
was Nederland maar wat assertiever op dat vlak. Als het aan mij lag marcheerden de laarzen van de taalpolitie al lang door het Oosten.

H.O. ziet in het AN problemen waar er geen zijn. Het feit dat bvb. in de media (en meer bepaald in de kranten- en tijdschriften-sector) Nederland en Vlaanderen reeds sterk geïntegreerd zijn zal hij evenmin erg leuk vinden.

Laatst gewijzigd door quercus : 30 januari 2020 om 12:55.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 13:11   #42485
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
was Nederland maar wat assertiever op dat vlak. Als het aan mij lag marcheerden de laarzen van de taalpolitie al lang door het Oosten.
Onmiddellijk na de Belgische onafhankelijkheid hadden wij Belgen toenmalig Nederlands Brabant moeten binnenvallen en dit voegen bij het nieuwe België. De kans was zeer groot dat de Nederlandse Brabanders ons met open armen zouden hebben ontvangen en dat we samen de troepen van Willem I hadden bekampt.En dat dit geen sciencefiction verhaal is blijkt uit het volgende.



Toen de Belgische opstand uitbrak werd het onrustig in bepaalde delen van de voormalige Generaliteitslanden.
In november 1830 beseft de toenmalige gouverneur van Gelderland hoe explosief de toestand is geworden in zijn gebied. Hij is zeer ongerust over de gang van zaken en schrijft dan ook aan de toenmalige Minister van Binnenlandse Zaken van Willem I:

Er behoeft niets meer bij te komen, of geheel Maas en Waal is in opstand. Hoe ligt (1) zal dat aanstonds tot de Meijerij overslaan."
________________

(1) gemakkelijk

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2020 om 13:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 14:11   #42486
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Onmiddellijk na de Belgische onafhankelijkheid hadden wij Belgen toenmalig Nederlands Brabant moeten binnenvallen en dit voegen bij het nieuwe België. De kans was zeer groot dat de Nederlandse Brabanders ons met open armen zouden hebben ontvangen en dat we samen de troepen van Willem I hadden bekampt.


Citaat:
Op 8 augustus versloegen de Nederlanders vlotjes de resten van het Maasleger onder Daine bij Hasselt. Daine feestte inderdaad liever met het Judasgeld, dat hij kreeg van Cockeril, in het hotel de Wynroemer in Hasselt en was ook nog loslippig.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiendaagse_Veldtocht

Citaat:
Vanwege het Nederlandse militaire machtsvertoon en de gebleken zwakte van de Belgische staat, "......"
even in herinnering dat het aan het ingrijpen van de Fransen is geweest dat Belgie bestaat. Zonder de hulp van de Fransen was de opstand mislukt. Een tegenaanval die u wenst lijkt me totaal onrealistisch. Daar moet je eerst een leger voor hebben dat wil vechten in plaats van zich klem zit te zuipen met andermans geld.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 15:00   #42487
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht




https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiendaagse_Veldtocht



even in herinnering dat het aan het ingrijpen van de Fransen is geweest dat Belgie bestaat. Zonder de hulp van de Fransen was de opstand mislukt. Een tegenaanval die u wenst lijkt me totaal onrealistisch. Daar moet je eerst een leger voor hebben dat wil vechten in plaats van zich klem zit te zuipen met andermans geld.
Hadden de Brabanders de Belgen vervoegd, dan was het waarschijnlijk anders verlopen. Er waren immers ook mensen uit de voormalige Generaliteitslanden die als soldaten deel uitmaakten van het leger van Willem I. Het Hollands leger zou als het ware in zijn rangen een beduidende 'vijfde colonne' hebben geherbergd. Die wel eens kon of zo goed als zeker zou overlopen naar de Belgische vijand. Opstand in eigen Hollandse militaire rangen! En daar was Willem I zeer beducht voor. Volgens dat ik gelezen heb, vertrouwde, de (zo goed als noordelijke Hollandse) legerleiding de soldaten uit de Generaliteitslanden niet erg. En wellicht terecht.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2020 om 15:13.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 15:44   #42488
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
was Nederland maar wat assertiever op dat vlak. Als het aan mij lag marcheerden de laarzen van de taalpolitie al lang door het Oosten.
Hollandse leraren die Vlaamse kinderen hun harde G opleggen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 15:58   #42489
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht




https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiendaagse_Veldtocht



even in herinnering dat het aan het ingrijpen van de Fransen is geweest dat Belgie bestaat.
Zonder de hulp van de Fransen was de opstand mislukt. Een tegenaanval die u wenst lijkt me totaal onrealistisch. Daar moet je eerst een leger voor hebben dat wil vechten in plaats van zich klem zit te zuipen met andermans geld.

Tja, ieder op zijn toer, zou ik zo zeggen. Zonder de hulp van Engeland en van zijn Zwitserse, Duitse huurlingen, en de Watergeuzen, zouden Willem de Zwijger en later zijn calvinistische kliek (lees: de Republiek) nog niet eens het Noorden hebben kunnen behouden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2020 om 16:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 17:07   #42490
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tja, ieder op zijn toer, zou ik zo zeggen. Zonder de hulp van Engeland en van zijn Zwitserse, Duitse huurlingen, en de Watergeuzen, zouden Willem de Zwijger en later zijn calvinistische kliek (lees: de Republiek) nog niet eens het Noorden hebben kunnen behouden.
Leuke gij-bak maar u bent het die de ambitie had om een buurland aan te vallen, zij het in 1830 ofzo. De Republiek heeft nooit echt territoriale ambities gehad en al helemaal niet in europa.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 17:35   #42491
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Leuke gij-bak maar u bent het die de ambitie had om een buurland aan te vallen, zij het in 1830 ofzo. De Republiek heeft nooit echt territoriale ambities gehad en al helemaal niet in europa.

Ik zal het anders formuleren. Moest (Ned) Brabant dezelfde weg opgegaan zijn als Nederlands Limburg bij het uitbreken van de Belgische opstand, dan zou het heel anders verlopen zijn. En dat zat er dik in indien we de toenmalige gouverneur van Gelderland mogen geloven. Het heeft niet veel gescheeld of u waart het toenmalige Nederlandse Brabant kwijtgespeeld.

Met andere woorden, het Nederlandse deel van Koninkrijk van Willem I was een zeer fragiele eenheid wanneer ik het zo allemaal lees. Nog maar een geluk dat de Friezen zich toen koest hebben gehouden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2020 om 17:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 20:55   #42492
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zal het anders formuleren. Moest (Ned) Brabant dezelfde weg opgegaan zijn als Nederlands Limburg bij het uitbreken van de Belgische opstand, dan zou het heel anders verlopen zijn. En dat zat er dik in indien we de toenmalige gouverneur van Gelderland mogen geloven. Het heeft niet veel gescheeld of u waart het toenmalige Nederlandse Brabant kwijtgespeeld.

Met andere woorden, het Nederlandse deel van Koninkrijk van Willem I was een zeer fragiele eenheid wanneer ik het zo allemaal lees. Nog maar een geluk dat de Friezen zich toen koest hebben gehouden.
U hebt een heel raar beeld van de lage landen, net alsof het Gewest Holland is die de rest onderdrukt, zoiets. U gaat compleet voorbij aan de fijne nuances, krachten en regionale verschillen en overeenkomsten van de verschillende gebiedsdelen.

Uw gekrakeel over de Friezen houdt ook maar niet op. De Friezen hebben zich niet koest gehouden, dat weet u maar al te goed. Sterker nog, de Friezen hebben massaal vrijwilligers geleverd om aan de Tiendaagse Veldtocht deel te nemen om op de Zuiderlingen te kloppen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 21:24   #42493
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U hebt een heel raar beeld van de lage landen, net alsof het Gewest Holland is die de rest onderdrukt, zoiets. U gaat compleet voorbij aan de fijne nuances, krachten en regionale verschillen en overeenkomsten van de verschillende gebiedsdelen.

Uw gekrakeel over de Friezen houdt ook maar niet op. De Friezen hebben zich niet koest gehouden, dat weet u maar al te goed. Sterker nog, de Friezen hebben massaal vrijwilligers geleverd om aan de Tiendaagse Veldtocht deel te nemen om op de Zuiderlingen te kloppen.
Zo heel veel geklopt hebt u anders niet toen (1) . En dan was het nog tegen een amateurslegertje van een landje dat pas onafhankelijk was geworden. Dat was gemakkelijk. Maar uiteindelijk bent u bent toen moeten afdruipen. Tegen een serieus Frans leger ging het niet meer blijkbaar of durfde Willem I niet meer. De Friezen hadden even goed thuis kunnen blijven.


___________

(1) De veldtocht maakt soms de indruk een dans te zijn van dove en blinde legerkorpsen die rondjes om elkaar heen draaien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2020 om 21:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 21:36   #42494
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zo heel veel geklopt hebt u anders niet toen.
Dat was niet nodig, want de Zuiderlingen gingen lopen of zaten in de kroeg te zuipen. Althans, dat zeggen de bronnen.

Maar goed, tegen een Frans leger werd het inderdaad moeilijk, ook getalsmatig en al helemaal expeditioneel. U moet tenslotte niet vergeten dat Nederland in die tijd ook geen monolithisch blok was. Er waren heel wat krachten in de samenleving die blij waren van de Zuiderlingen af te zijn. Dan is een open oorlog met Frankrijk niet een heel handige zet. De Veldtocht heeft gebracht wat nodig was, eerherstel en grenscorrecties.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 21:42   #42495
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat was niet nodig, want de Zuiderlingen gingen lopen of zaten in de kroeg te zuipen. Althans, dat zeggen de bronnen.

Maar goed, tegen een Frans leger werd het inderdaad moeilijk, ook getalsmatig en al helemaal expeditioneel. U moet tenslotte niet vergeten dat Nederland in die tijd ook geen monolithisch blok was. Er waren heel wat krachten in de samenleving die blij waren van de Zuiderlingen af te zijn. Dan is een open oorlog met Frankrijk niet een heel handige zet. De Veldtocht heeft gebracht wat nodig was, eerherstel en grenscorrecties.

Ook niet altijd waar. Een Hollands soldaat getuigt:

'Halsoverkop mengen de schutters zich in het verwarrende gevecht. Vriend en vijand duiken op uit de kruitdampen. De soldaten schieten ‘op goed geluk’ naar iedere plek waar vuur vandaan komt. ‘Den geheelen avond bleven wij zoo vechtende; wij avanceerden wel niet, maar retireerden evenmin'.



Wrede Holanders:

'De gemeente Kermpt wierd aen de uytplondering overgegeven.Alle de wooningen wierden in eenen oogenblik ingenomen, de deuren en vensters ingeslagen en op de grond geworpen. De geroofden buyt wierd onmiddelyk op karren en wagens geladen. (1) Alwat men in de huyzen vond wierd opgelaeden of verbryzeld, de schup van den landbouwer en het werktuyg van den ambagtsman wierden alzoo min gespaerd als de meubelen van deze goede borgeren. Men had alzoo min eerbied voor de persoonen als voor de eygendommen.
Na de vreedste mishandelingen op de persoonen te hebben gepleegd, gingen de hollandsche barbaeren over tot een ander slach van gruweldaeden waervan de natuer afschrik heeft, de pen ontvalt my hier! Ongelukkige vrouwspersonen, die zich in de kelders en bosschen hadden verborgen, wierden ontdekt. Tien, twaelf en vyftien barbaeren wierpen zich op eene dogter, welke het vreedste ongelyk, dat haere kan worden aengedaen, te ondergaen had. De voorzigheyd verbied my alhier nog meer te zeggen.'

_______________________


(1) Nu begrijp ik mijn grootvader die soms lachend zei: "de Pruus et 't pêrd gesjtoolen en de Hollenger de kar."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2020 om 21:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 22:42   #42496
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mooie Brabantse, Zuiderse taal. Ver weg van die uitheemse 'je', jij' en 'julie'.
Ja, 't is uitheems voor... Brabanders. Niet voor een deel van de Nederlandstaligen, daar in het Frans-, West- en Zeeuws-Vlaams alsook het Zeeuws de jij-vorm zo inheems is als maar kan zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 22:48   #42497
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff, in West-Vlaanderen wordt maar even veel de 'gi' gebruikt als de 'je'. Hoeveel keren moet ik u dit nog zeggen.
En als het nu louter ik zou zijn dit dit beweert, dan had u -misschien- reden tot twijfel.

[u]Vervoeging van 'zijn' in het West-Vlaams:
Al eerder bent u met dat lijstje afgekomen. Als repliek heb ik u toen met enkele voorbeelden getoond dat er niet zoiets bestaat als algemeen West-Vlaams en dat de vervoeging van de aangehaald werkwoorden van streek tot streek verschilt. In het Waregems klinkt de vervoeging van het aangehaalde werkwoord alvast heel anders.

Los daarvan: u geeft eigenlijk toe dat "jij" tot het West-Vlaams behoort, want u geeft aan dat "de je evenveel wordt gebruikt als de gi".

Dan kan de "je" alvast niet uitheems (u bedoelt daar steevast "Hollands" mee) zijn, daar ze inherent behoort tot een deel van de West-Vlaamse dialecten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 22:49   #42498
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb nooit ontkend dat in West-Vlaanderen ook een je-vorm wordt gebruikt. De je-vorm wordt in West-Vlaanderen slechts in bepaalde delen van West-Vlaanderen veel gebruikt.
Wel, dan is het heel verbazend dat u in een eerder bericht die vorm afdoet als "uitheems". Als de je-vorm in bepaalde West-Vlaamse dialecten voorkomt, is die vorm van het persoonlijk voornaamwoord "inheems" voor de zuidelijke dialecten van onze Nederlandse taal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 22:51   #42499
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk wordt ons dat opgedrongen. In Vlaanderen werd overal de 'ge-vorm' gebruikt. Tot nog niet zo lang geleden.
Merkwaardig, u schreef enkele minuten geleden nog:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb nooit ontkend dat in West-Vlaanderen ook een je-vorm wordt gebruikt. De je-vorm wordt in West-Vlaanderen slechts in bepaalde delen van West-Vlaanderen veel gebruikt.
Heeft men die je-vorm de West-Vlamingen dan vanuit "Holland" opgedrongen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2020, 22:55   #42500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk wordt ons dat opgedrongen. In Vlaanderen werd overal de 'ge-vorm' gebruikt. Tot nog niet zo lang geleden. Toen, plots, de leraars verplicht werden in onze scholen de 'jij-vorm' te gebruiken en aan te leren. Plus nog een trits Hollandse woorden. En wij Vlamingen, platbroeken zoals we altijd zijn geweest voor wat onze taal betreft, laten ons weer ringeloren door deze Hollandse taal klakkeloos over te nemen. In plaats van onze mooie, sappige Vlaamse taal te koesteren!

Nogmaals, platbroeken zijn we op dit vlak. En wellicht zullen we dat altijd blijven op dit punt.
Welke taal bedoelt u als u het over "onze mooie, sappige Vlaamse taal" hebt? Is dat dan het hoekige West-Vlaams van de Westhoek met z'n vele ingeslikte eindklinkers en harde korte klinkers? Of misschien het Waregems met die ongelooflijk vette è en Oost-Vlaams klinkende tweeklanken? Of gaat het over het Antwerps van de Seefhoek, ruw en scherp? Waar gaat het eigenlijk over?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be