Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 25 juni 2012, 00:45   #21
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
- Schoonbroer zoekt verder weg een goede school voor zijn dochter, want inderdaad; Meerbeek da's schandalig. Op een open-deur-dag werd in de verf gezet wat ze allemaal doen voor de allochtonen. Het ging haast over niks anders. Zodanig dat hij zich af vroeg; "en mijn Vlaamse dochter; is die nog iets waard voor jullie?"
Is dat Vlaams zijn van die dochter dan meer waard dan allochtoon zijn?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
- Winkelen in Ninia winkelcentrum = veel hangjongeren die Frans spreken. Er zijn zelfs al zaken die geen nederlands meer spreken. En één populaire zaak (Australisch ijs) spreekt je wel aan in NL, maar achter den toog is het (zeer ostentatief en luidruchtig!) Frans.
Die mogen dat he.

Beter zou je je afvragen waarom deze jongeren geen Nederlands spreken.

Of dacht je dat een paar nva/vb pipo's meer, in het gemeentebestuur, daar voor konden zorgen?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 25 juni 2012, 11:34   #22
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Is dat Vlaams zijn van die dochter dan meer waard dan allochtoon zijn?
Meer?? De juiste vraag is; waarom is zijn vlaamse dochter minder waard dan allochtonen. Want dat is de enige juiste conclusie op dt moment; voor de allochtonen wordt aan alles gedacht, en Vlaamse kindjes zijn blijkbaar onbelangrijk.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Die mogen dat he.
Natuurlijk mogen die dat. En handelaren en hun klanten mogen dat hinderlijk vinden. Wat is je punt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Beter zou je je afvragen waarom deze jongeren geen Nederlands spreken.

Of dacht je dat een paar nva/vb pipo's meer, in het gemeentebestuur, daar voor konden zorgen?
Wel, wat ik vast stel is dat de gevestigde orde er alvast niet kan voor zorgen. Dus ik gun anderen een poging.
pixelpower is offline  
Oud 25 juni 2012, 12:10   #23
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Meer?? De juiste vraag is; waarom is zijn vlaamse dochter minder waard dan allochtonen. Want dat is de enige juiste conclusie op dt moment; voor de allochtonen wordt aan alles gedacht, en Vlaamse kindjes zijn blijkbaar onbelangrijk.
Wat wordt er op die school precies minder gedaan voor die Vlaamse dochter? Waarom is zij onbelangrijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht

Wel, wat ik vast stel is dat de gevestigde orde er alvast niet kan voor zorgen. Dus ik gun anderen een poging.
Nee, de gevestigde orde kan de verfransing idd niet stoppen. Die willen dat ook niet. Al 182 jaar niet. Dat heb je goed gezien.

Wat die ''anderen'' van de moslimhatende partijen hier wél kunnen is mij onduidelijk. Misschien kun je het uitleggen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 juni 2012 om 12:10.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 26 juni 2012, 08:17   #24
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat wordt er op die school precies minder gedaan voor die Vlaamse dochter? Waarom is zij onbelangrijk?
Er wordt voor haar "godsdienst" geen uitzondering gemaakt, noch qua lessenrooster, noch qua eten, etc. En er wordt voor haar ook geen uitzondering gemaakt wat betreft begeleiding (ze heeft lichte vorm van ADHD) terwijl dat voor allochtonen wél het geval is.

Dit zijn maar een aantal voorbeelden. Het is niet mijn kind, ik weet voor de helft niet meer wat mijn schoonbroer allemaal opsomde. Maar het ging vér; extra taalbegeleiding, speciale naschoolse opvang, ... stuk voor stuk inspanningen gericht naar allochtonen. Ze werden werkelijk in de watten gelegd. En aangezien je elke € maar één keer kan uitgeven betekent dat ook dat er gemiddeld gezien minder wordt geïnvesteerd in mijn nichtje.

Wat je 2e vraag betreft; waarom is zij onbelangrijk? -> you tell me!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee, de gevestigde orde kan de verfransing idd niet stoppen. Die willen dat ook niet. Al 182 jaar niet. Dat heb je goed gezien.

Wat die ''anderen'' van de moslimhatende partijen hier wél kunnen is mij onduidelijk. Misschien kun je het uitleggen.
Sinds wanneer zijn N-VA moslimhaters?
pixelpower is offline  
Oud 26 juni 2012, 10:33   #25
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Er wordt voor haar "godsdienst" geen uitzondering gemaakt, noch qua lessenrooster, noch qua eten, etc.
Ik begrijp dus dat deze school vrijdag dicht is? Of wordt toch de christelijke rustdag gehandhaafd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
. Maar het ging vér; extra taalbegeleiding,
Dat lijk me dan zeer verstandig van die school voor als kinderen uit pakhembeet Nepal komen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht

Sinds wanneer zijn N-VA moslimhaters?
Waar zei ik dat ook alweer?

Ik zei dat de gevestigde orde de verfransing idd niet kan stoppen.

Je wist toch dat de NVA gewoon in de Vlaamse regering zit en ministers levert?
(niet dat haar deelname erg opvalt)
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 26 juni 2012, 14:32   #26
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Stop maar, MC Troll.

iets uit zijn verband rukken, of één aspect eruit lichten dat wél in je plaatje past... whatever! Mijn punt is dat de balans zoek is.

En dit forum aat niet om de Vlaamse regering. Het gaat om dorpspolitiek. Gevestigde orde = VLD, CD&V, SP, ... in Ninove.
pixelpower is offline  
Oud 26 juni 2012, 15:10   #27
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Over het algemeen zijn de "oude" immigranten in Ninove goed geïntegreerd... In de Chinese restaurants en in de "oudere" pittazaken (Ali Baba bijv.) spreekt men vlot Ninofs (tegen elkaar hier en daar wat Turks, wat mij niet stoort) maar die mannen doen wel een babbelke in het Nederlands/dialect Ninofs.

In de nieuwere zaken ziet men meer en meer Brusselse inwijkelingen die onvoldoende het Nederlands beheersen.
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline  
Oud 28 juni 2012, 17:27   #28
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Een allochtone kennis (eind van de 50) van m'n ouders heeft in Ninove een pittabar en is er perfect geintegreerd: ze spreekt goed Nederlands en drinkt graag een Duvelken
Wiley E Coyote is offline  
Oud 2 juli 2012, 09:59   #29
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

en de NVA gaat door met het opnemen van overlopers. Klaarblijkelijk maakte de dissidente schepen Rudy Corijn de overstap naar NVA. Corijn was tot januari 2007 lid van de VLD, richtte vervolgens de lokale afdeling van LDD op, inmiddels ging die ter ziele en ging hij met een eigen lijst opkomen, wat niet lukte, en vindt nu onderdak bij de NVA.

NVA Ninove ging nochtans naar eigen zeggen van hun lijsttrekker Toon Van Melkebeke geen overlopers opnemen... nou ja... Van Melkebeke is zelf een opportunistische overloper dus men kon zijn woorden wel met een zak zout nemen...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 23 juli 2012, 07:34   #30
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

... en de soap gaat gewoon door... nu beschuldigd professioneel overloper Rudy Corijn (ex-VLD, ex-LDD, ex-onafhankelijke, nu NVA) voormalig schepen Wim Van Laethem (CD&V en kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen) van bedreiging en smaad en eerroof.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20722_00231429

't gaat waarschijnlijjk om een banale caféruzie die nu door Corijn politiek wordt uitgemolken... Van Laethem die gewoon wat boven zijn theewater was... Het is immers allom bekend dat die man een alcoholprobleem heeft, wat de reden was dat hij indertijd als schepen diende ontslag te nemen.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 19 september 2012, 08:39   #31
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Vanavond vindt het debat met de Ninoofse lijsttrekkers plaats op de regionale zender TV Oost.

http://www.tvoost.be/nl/studiotvoost...anderen-kiest/
Wiley E Coyote is offline  
Oud 19 september 2012, 10:01   #32
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Ondertussen blijft de hetze rond mogelijke belangenvermenging van CD&V schepen Freddy Van Eeckhout (bijgenaamd "Ieckenauten Freddy") voortduren... SP.a-Groen en Vlaams Belang beschuldigen hem immers al enige tijd van belangenvermenging en machtsmisbruik in het kader van het toekennen van stedenbouwkundige vergunningen. De CD&V tracht zich nu te verweren door te stellen dat VB gemeenteraadslid Somers schepen Van Eeckhout aan het stalken is...

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20918_00300522
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20914_00296003
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20625_00199387
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20622_00196064
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=FV3PD2N3
Wiley E Coyote is offline  
Oud 15 oktober 2012, 17:20   #33
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

De Ninoofse verkiezingen gaven een atypisch resultaat. Overal in Vlaanderen verliest het Vlaams Belang fors, maar in Ninove, onder de naam "Forza Ninove", wint het 3 percent (+1 zetel) en wordt ze met 26,5% de grootste partij.

De grootste verliezers zijn VLD dat 8,5% en 3 zetels verliest (komt uit op 24,4% en 9 zetels) en de CD&V dat 8,4% en 4 zetels verliest (komt uit op 14,5% en 4 zetels).

De NV-A wint 13.7% en vijf zetels en komt uit op 16,2%.
Het kartel SP.a-Groen blijft ongeveer status quo tegenover 2006 toen ze apart opkwamen maar wint 1 zetel en komt uit op 17,6% en zes zetels.

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 15 oktober 2012 om 17:21.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 27 oktober 2012, 12:13   #34
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Ninove krijgt blijkbaar een VLD-SP.a/Groen-CD&V bestuur.

De winnaars van de verkieizngen Forza Ninove (= Vlaams Belang) en NV-A worden uitgesloten. De verliezers VLD (-3 zetels) en CD&V (-4 zetels) blijven in de meerderheid en nemen er SP.a/Groen (+1 zetel) bij.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 28 oktober 2012, 09:31   #35
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Grappig hoe sommigen zich aan de macht vastklampen.
Vito is offline  
Oud 28 oktober 2012, 16:50   #36
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Je moet nu eenmaal een meerderheid kunnen vormen en met Vlaams Belang wou niemand - ook de NVA niet - in zee. D'Haeseleer schijnt ook te vergeten dat 74% van de Ninovieters niet op hem en zijn partij stemde...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 28 oktober 2012, 20:04   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Je moet nu eenmaal een meerderheid kunnen vormen en met Vlaams Belang wou niemand - ook de NVA niet - in zee. D'Haeseleer schijnt ook te vergeten dat 74% van de Ninovieters niet op hem en zijn partij stemde...
Dat van die 74% is onnozele nep-argumentatie voor niks he.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 29 oktober 2012, 09:38   #38
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

toch wel, dat is nu eenmaal het spel van de democratie: tenzij je een absolute meerderheid hebt, moet je coalitiepartners vinden en een meerderheid smeden, wat D'Haeseleer niet kan.

D'Haeseleer moet dan ook niet pretenderen dat een meerderheid hem verkozen heeft, wat pertinent onwaar is.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 30 november 2012, 13:38   #39
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

De drievoudige klacht die de Ninoofse N-VA indiende bij de Kiescommissie is gegrond verklaard. N-VA diende klacht in tegen het plaatsen van een auto met CD&V-verkiezingsaffiches bij een stembureau, tegen het feit dat tientallen Ninovieters hun stem niet konden uitbrengen omdat een stemlokaal om 13 uur stipt dicht ging ondanks de lange wachtrij, en tegen de belofte van Forza/VB-kopman Guy D'haeseleer op Facebook om na de verkiezingen iedereen die een foto van het stembiljet kon voorleggen waaruit bleek dat die op hem had gestemd een pint te trakteren.

De Kiescommissie zal pas in december de klachten onderzoeken en oordelen of ze ernstig genoeg zijn om de uitslag te vernietigen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...21127_00383880
Wiley E Coyote is offline  
Oud 3 december 2012, 12:58   #40
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Zucht...

Als Ninovieter én N-VA lid even mijn mening;

Dat Forza erop vooruit ging valt toe te schrijven aan...
1) Forza zélf. De Guy zijn team doet het goed, punt uit.
2) De zwakte van de N-VA kandidatenlijst. Twee van hen zijn hier bij mij een Duvel komen drinken. Ene was een type "leraar van de lagere school"; enorm belerend, en compleet met floeren broekske twee maten te kort. De andere had een oud Joods kerkhof in zijn mond (wat hem écht nul de botten présence gaf) en kon bovendien nog geen volzin maken. En maar van leer trekken tegen Forza. maar over iets opbouwends uit eigen programma spreken; ho maar. Verder op de lijst; veel moemoekes aan de haard en zelfs een halve (of hele?) mongool.

I'm sorry, maar het feit dat N-VA de meerderheid niet kon breken is door hun eigen zwakte. Trouwens, ze zaten nog méér op de kap van Forza dan op de kap van de machthebbers. Nogal logisch dat de meesten die willen stemmen voor verandering hun stem niet gaven aan N-VA. Want die hebben allemaal gedacht; "als de huidige meerderheid geen 50% meer haalt, dan komt N-VA er gewoon bij maar blijft de rest in de oppositie, en dus zal er niet veel veranderen. Daarom stem ik maar op Forza".

Self fulfilling prophecy!

N-VA kreeg wat ze hadden moeten verwachten.
Dit klachten-gedoe is rommel in de marge.

Als de N-VA in Ninove ergens wil staan, dan hoop ik dat van hogerhand orde op zaken wordt gesteld. Tenslotte zou een partij een gezond bedrijf moeten zijn, waar wordt gesaneerd in departementen die het niet goed doen.
pixelpower is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be