Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2015, 00:39   #61
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Statistieken zijn altijd lastig, maar uiteindelijk is dit wel degelijk meetbaar. Zelfs die vrijheid, zelfs dingen als hoe vrij, veilig en algemeen prettig burgers zich voelen. "Je kunt het niet meten" is pas een argument als je iets niet kan meten.



Ik vind een lossere filosofischere benadering prima. Van mij mag je je boodschappenlijstje nog terugbrengen tot "wat is de mens?" Ik heb het hele begrip vrijheid dan ook niet genoemd in voorgaande post, ik ben compleet niet ingegaan op de behoefte van mensen om met een pistool rond te lopen omdat het kan. Maar de hoeveelheid misdaad en geweld die je kan verwachten mag zeker meespelen bij een wet waarover vooral gediscussieerd wordt in termen van misdaad. Ik vond deze speltheorie geïnspireerde uitleg daarbij wel een hele goede.
Sorry Bovenbuur. Vergeet dat ik dat schreef. Het verwondert me een beetje dat er überhaupt nog iets leesbaars uit me kwam.

Speltheorie is een interessante invalshoek.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 01:16   #62
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Heb je een strafblad, geen wapen.
Zou dat aanvaardbaar zijn?
In realiteit : heb je een strafblad, koop je je wapen op de zwarte markt.
Wat er op neerkomt, dat in de USA iedereen een wapen kan krijgen, zowel eerlijke als oneerlijke mensen.
In België zijn het vooral de oneerlijke. Of anders moet je je laten inschrijven in een schietclub ( en lidgeld betalen ), uw jachtvergunning aanvragen ( en betalen ).
Een gewone hardwerkende , eerlijke burger die de wet niet wil breken kan in België géén revolver kopen. Het eerste het beste stuk crapuul wel.
D�*t is de harde werkelijkheid.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 01:18   #63
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het gezelliger zonder wapens op straat.
En ook in de huizen.

Daar zou wel tegenover moeten staan, dat wie er illegaal eentje heeft, of ermee naar buiten komt, "gepast" getrakteerd moet worden door justitie.

En voor wie er thuis eentje heeft, dan heb ik het niet over een verzwegen erfstuk zonder munitie, maar wel degelijk "iets echt".

Die traktatie ontbreekt dus momenteel alle kwaliteit.
Wat mij betreft: er mee op straat lopen met criminele bedoelingen: tien jaar hotel, bovenop het misdrijf dat er mee gepleegd zou zijn.
Thuis bezitten, wel ja, pak iets van drie tot vijf jaar.

Duidelijk dus: die straffen moeten zo zwaar zijn, als compensatie voor het niet accepteren van de beschavingsgraad van de wapenloze samenleving.

.
JIJ vind wapens niet goed, Jij wil de wapenbezitters opsluiten. Omdat JIJ vind dat ze slecht bezig zijn.
IK noem dat fascisme. Wat doen dictators trouwens altijd : het volk ontwapenen.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 01:35   #64
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Sorry Bovenbuur. Vergeet dat ik dat schreef. Het verwondert me een beetje dat er überhaupt nog iets leesbaars uit me kwam.

Speltheorie is een interessante invalshoek.
En openlijk speedballen moet ook verboden worden!




__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 03:27   #65
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
In realiteit : heb je een strafblad, koop je je wapen op de zwarte markt.
Wat er op neerkomt, dat in de USA iedereen een wapen kan krijgen, zowel eerlijke als oneerlijke mensen.
In België zijn het vooral de oneerlijke. Of anders moet je je laten inschrijven in een schietclub ( en lidgeld betalen ), uw jachtvergunning aanvragen ( en betalen ).
Een gewone hardwerkende , eerlijke burger die de wet niet wil breken kan in België géén revolver kopen. Het eerste het beste stuk crapuul wel.
D�*t is de harde werkelijkheid.
Nee mijn beste. Er bestaan nog heel wat gewapende eerlijke mensen., zoniet...

Wapens an sich zijn het probleem niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 juni 2015 om 03:29.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 03:32   #66
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En openlijk speedballen moet ook verboden worden!




Waarom? Doet U dat?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 06:14   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nee mijn beste. Er bestaan nog heel wat gewapende eerlijke mensen., zoniet...

Wapens an sich zijn het probleem niet.
Wapens an sich zijn wel een redelijk groot deel van het probleem.

Er zijn inderdaad heel veel eerlijke mensen. Maar zelfs eerlijke mensen hebben soms een kort lontje, of kunnen ongeduldig zijn van karakter, of opvliegend in sommige gevallen.

Ik schreef hierboven dat ik het gezelliger vond zonder wapens, zowel op straat als in de huizen,

Dus ook in de privé huizen. Zelfs bij mijn buren.

Een onnozel fantasietje:
je bevallige buurvrouw zal nog maar eens een babbeltje met je willen doen over de scheidingshaag heen, omdat buurman alweer gedronken heeft.
Terwijl je daar zo staat te keuvelen, kan plots de achterdeur open gaan en de geïrriteerde dronken buur buiten komen. Beetje jaloers of achterdochtig misschien.
Wel, het is plezanter om dan geen reflex te moeten hebben van achter een boom te duiken, omdat je weet dat elke buur in gans de straat vier wapens in huis heeft.

Deze "dictator" heeft het liefst als norm: geen privaat wapenbezit in huizen. (zelfs jachtwapens voor private jagers ergens enkel bereikbaar tijdens de jacht of tijdens de schietoefening ... bla bla ....)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 juni 2015 om 06:15.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 10:55   #68
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Waarom? Doet U dat?
Hé, ik ben niet degene die zich verbaast over wanneer ik nog wel en niet zinnig kon lijken...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 juni 2015 om 10:55.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 11:48   #69
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
...

Wapens an sich zijn het probleem niet.
Dat is het argument van de wapenlobby in de VS. Ik ben verwonderd dat jij zo denkt (of heb ik iets gemist?)

De VS heeft een 'bewapende' bevolking (89 op 100 mensen bezitten een vuurwapen) en heeft tegelijk ook een van de hoogste aantal moorden per capita.

bron 1: Number of guns per capita by country

bron 2: List of countries by intentional homicide rate
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 11:52   #70
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
IK noem dat fascisme. Wat doen dictators trouwens altijd : het volk ontwapenen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 11:57   #71
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is het argument van de wapenlobby in de VS. Ik ben verwonderd dat jij zo denkt (of heb ik iets gemist?)

De VS heeft een 'bewapende' bevolking (89 op 100 mensen bezitten een vuurwapen) en heeft tegelijk ook een van de hoogste aantal moorden per capita.

bron 1: Number of guns per capita by country

bron 2: List of countries by intentional homicide rate
Het is aan de Amerikanen zelf om te beslissen of ze hun recht op wapendracht willen opgeven in ruil voor meer statistische 'veiligheid'.
Niet aan een of andere nanny state die haar bevolking als kleuters behandelt.

Ik had van jou toch wat meer affiniteit met de Amerikaanse zin voor individuele vrijheid en verantwoordelijkheid verwacht.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 6 juni 2015 om 11:59.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 12:49   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het is aan de Amerikanen zelf om te beslissen of ze hun recht op wapendracht willen opgeven in ruil voor meer statistische 'veiligheid'.
Niet aan een of andere nanny state die haar bevolking als kleuters behandelt.

Ik had van jou toch wat meer affiniteit met de Amerikaanse zin voor individuele vrijheid en verantwoordelijkheid verwacht.
Als je zo verder redeneert moet je ook de snelheidslimiet voor auto's opheffen en iedereen de vrijheid geven om zo snel te rijden als hij wil.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 13:34   #73
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je zo verder redeneert moet je
Ik moet helemaal niets.

Prettige dag verder.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 14:07   #74
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wapens an sich zijn wel een redelijk groot deel van het probleem.

Er zijn inderdaad heel veel eerlijke mensen. Maar zelfs eerlijke mensen hebben soms een kort lontje, of kunnen ongeduldig zijn van karakter, of opvliegend in sommige gevallen.

Ik schreef hierboven dat ik het gezelliger vond zonder wapens, zowel op straat als in de huizen,

Dus ook in de privé huizen. Zelfs bij mijn buren.

Een onnozel fantasietje:
je bevallige buurvrouw zal nog maar eens een babbeltje met je willen doen over de scheidingshaag heen, omdat buurman alweer gedronken heeft.
Terwijl je daar zo staat te keuvelen, kan plots de achterdeur open gaan en de geïrriteerde dronken buur buiten komen. Beetje jaloers of achterdochtig misschien.
Wel, het is plezanter om dan geen reflex te moeten hebben van achter een boom te duiken, omdat je weet dat elke buur in gans de straat vier wapens in huis heeft.

Deze "dictator" heeft het liefst als norm: geen privaat wapenbezit in huizen. (zelfs jachtwapens voor private jagers ergens enkel bereikbaar tijdens de jacht of tijdens de schietoefening ... bla bla ....)

.
Allemaal goed en wel, maar als uw geïrriteerde buur nu een vuurwapen op de zwarte markt gekocht heeft ?
Je beseft toch wel dat het verboden zijn of niet enkel één ding verandert : dat je het in de winkel koopt, of bij de gun & drugs-dealer achter het hoekje...
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 17:12   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar als uw geïrriteerde buur nu een vuurwapen op de zwarte markt gekocht heeft ?
Je beseft toch wel dat het verboden zijn of niet enkel één ding verandert : dat je het in de winkel koopt, of bij de gun & drugs-dealer achter het hoekje...
Op de zwarte markt kopen ...
In een wapengekke samenleving komen meer wapens voor dan in een wapenluwe samenleving.

Maar verder maakt het toch geen verschil, want mocht ik een wapen mogen hebben, en er ook een of meerdere bezitten, doch zou ik die niet constant rond mijn nek hebben hangen, als ik in mijn tuintje bezig ben.

Het is en blijft simpel voor mij: ik moet van die penis-verlengende en penis-vervangende dingen die zo gevaarlijk zijn (omdat mensen niet perfect zijn) niet weten.
De begeleidende voorwaarde (die ik hoger al schetste, namelijk dat de overheid dat ook gepast moet optreden tegen illegaal wapenbezit) is helaas niet vervuld op dit ogenblik.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 20:34   #76
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je zo verder redeneert moet je ook de snelheidslimiet voor auto's opheffen en iedereen de vrijheid geven om zo snel te rijden als hij wil.
Kromme redenering. Als je zo begint...OK, hier gaan we :
Met een vuurwapen kan je immers niet rijden ?!
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 20:37   #77
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op de zwarte markt kopen ...
In een wapengekke samenleving komen meer wapens voor dan in een wapenluwe samenleving.

Maar verder maakt het toch geen verschil, want mocht ik een wapen mogen hebben, en er ook een of meerdere bezitten, doch zou ik die niet constant rond mijn nek hebben hangen, als ik in mijn tuintje bezig ben.

Het is en blijft simpel voor mij: ik moet van die penis-verlengende en penis-vervangende dingen die zo gevaarlijk zijn (omdat mensen niet perfect zijn) niet weten.
De begeleidende voorwaarde (die ik hoger al schetste, namelijk dat de overheid dat ook gepast moet optreden tegen illegaal wapenbezit) is helaas niet vervuld op dit ogenblik.

.
Dat heeft niets met uw penis te maken man. Of het zou moeten zijn dat je inbrekers met je penis te lijf gaat als je die s'nachts in je huis betrapt !
Nou, die zouden misschien inderdaad de schrik van hun leven hebben, als ze plotseling door een naakte schoofzak met zijn penis in erectie besprongen worden !
Maar pas op, ze dienen beslist klacht in voor ( poging tot ) verkrachting !
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 21:15   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Kromme redenering. Als je zo begint...OK, hier gaan we :
Met een vuurwapen kan je immers niet rijden ?!
Met een penis kan je daarentegen wel rijden. Wel niet vergeten veilig te rijden
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 06:21   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Dat heeft niets met uw penis te maken man. Of het zou moeten zijn dat je inbrekers met je penis te lijf gaat als je die s'nachts in je huis betrapt !
Nou, die zouden misschien inderdaad de schrik van hun leven hebben, als ze plotseling door een naakte schoofzak met zijn penis in erectie besprongen worden !
Maar pas op, ze dienen beslist klacht in voor ( poging tot ) verkrachting !
Tut tut,
wapens in particulier bezit zijn penisverlengers.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 06:28   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een onnozel fantasietje:
je bevallige buurvrouw zal nog maar eens een babbeltje met je willen doen over de scheidingshaag heen, omdat buurman alweer gedronken heeft.
Terwijl je daar zo staat te keuvelen, kan plots de achterdeur open gaan en de geïrriteerde dronken buur buiten komen. Beetje jaloers of achterdochtig misschien.
Wel, het is plezanter om dan geen reflex te moeten hebben van achter een boom te duiken, omdat je weet dat elke buur in gans de straat vier wapens in huis heeft.
Als dronken buurman natuurlijk weet dat jij daar leuk staat te keuvelen met een Super Redhawk aan je gordel, zal hij misschien twee keer nadenken alvorens zijn jachtgeweer in jouw richting te wijzen, en jou de wettelijke mogelijkheid te geven om hem af te knallen uit zelfverdediging, wetende dat jij nuchter bent, en dus veel sneller en accurater zal schieten, terwijl hij zijn vrouw zou kunnen aflappen gelijk nen onnozelaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be