Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2021, 08:01   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Neen, de maatregelen zijn alleen relevant als ze werken.
Zoals gezegd: je kan het virus niet tegenhouden.
Wanneer er heel veel ze steeds maar blijven omzeilen kan je moeilijk weten of ze relevant zijn of waren.
Hoe kan je nu weten of de maatregel om je contacten te beperken werkt of niet als er steeds idioten zijn die blijven feesten alsof het hun allemaal niet deren kan ?
Zoals gezegd zal het dus bij aanmodderen blijven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 april 2021 om 08:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:03   #62
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad maar je kan het wel onder controle hebben en houden zodat je gezondheidszorg niet in gevaar komt.
Zo goedgelovig.
Zonder virus-killer heeft de mens geen controle over een virus.

Zelfs bij pluimvee lukt 't nauwelijks en zijn de maatregelen die ze ervoor moeten nemen zo drastisch dat ik me afvraag of jij dat werkelijk bij mensen voor mogelijk ziet.

En als je de gezondheiszorg niet in gevaar wil brengen, dan versterk je die! Dan breidt je die uit. Dan heb je aparte covid-ziekenhuizen (al zijn het veldbedden) opdat andere zorg kan blijven. Dan gebruik je medicatie die de zorg-tijd kan verkorten.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:03   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Neen, de maatregelen zijn alleen relevant als ze werken.
Zoals gezegd: je kan het virus niet tegenhouden.

Het enige wat daartoe lijkt te werken is alle menselijk contact opschorten. En dat is onmogelijk te realiseren. Dus doet men nu maar wat. In de hoop dat het werkt. En als na een jaar (eigenlijk al veel eerder) bljkt dat de meeste maatregelen absurd zijn en de virusverspreiding NIET tegengaan, dan zijn die maatregelen niet relevant hé.

En dat is al van in het begin zo.
Het enige waar die maatregelen relevant voor zijn, is om verdeeldheid te zaaien in de samenleving. En -verrassing- het werkt.. want de simpelen denken dat het virus hier nog steeds is omdat andere simpelen zich niet aan de regels houden. En maar met de vinger wijzen. En maar blij zijn bij de goei te horen.

Wat wel relevant had kunnen zijn, heeft men NIET gedaan.
Voila, overzicht van het gepandemiseer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:04   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

En als je de gezondheiszorg niet in gevaar wil brengen, dan versterk je die! Dan breidt je die uit. Dan heb je aparte covid-ziekenhuizen (al zijn het veldbedden) opdat andere zorg kan blijven. Dan gebruik je medicatie die de zorg-tijd kan verkorten.
Daar ga ik mee akkoord maar zo is het nu niet en dat is een heel andere discussie. Feit is dat we steeds meer welzijn zijn gaan opgeven in het belang van meer welvaart.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:06   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad maar je kan het wel onder controle hebben en houden zodat je gezondheidszorg niet in gevaar komt.
Kijk, je kan dit niet schrijven, en tegelijkertijd klagen dat we "aanmodderen", want "het spreiden in de tijd" welke de enige techniek is om een beperkte gezondheidszorg "niet in gevaar te brengen", wil juist zeggen dat men kiest om het laten aan te modderen.

Met een grote korte boem is het op een maand gedaan, en is, na een maand onbeschikbaar te zijn, de ziekenzorg weer totaal vrij, want de lijken zijn begraven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:08   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Feit is dat we steeds meer welzijn zijn gaan opgeven in het belang van meer welvaart.
Ik hoop dat je het idiote van die zin zelf wel snapt.

Zoals reeds herhaaldelijk gezegd, ziekenhuizen zijn een luxe. Slechts een heel heel klein deel van de bevolking kan daarop beroep doen. Wij hebben 2000 IC plaatsen of zo. We zijn met 11 miljoen. Dat wil zeggen dat die 2000 IC plaatsen nooit voor die 11 miljoen kunnen dienen he. Voor veruit de meeste mensen is het totaal onbelangrijk of die IC plaatsen waar zij nooit zullen (kunnen) in terecht komen, bestaan of niet.

IC plaatsen zijn zoals een exculsief 5-sterren hotel of zo. Leuk voor die paar mensen die zich dat kunnen veroorloven, overbodige en zinloze luxe voor de grote meerderheid die er niks mee te maken heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 april 2021 om 08:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:11   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Neen, de maatregelen zijn alleen relevant als ze werken.
Zoals gezegd: je kan het virus niet tegenhouden.

Het enige wat daartoe lijkt te werken is alle menselijk contact opschorten. En dat is onmogelijk te realiseren. Dus doet men nu maar wat. In de hoop dat het werkt. En als na een jaar (eigenlijk al veel eerder) bljkt dat de meeste maatregelen absurd zijn en de virusverspreiding NIET tegengaan, dan zijn die maatregelen niet relevant hé.
Onmogelijk te realiseren omdat het onmogelijk te controleren is. En dat besef is er ondertussen wel.
Als het de verkeerde kant opgaat zal dit niet de schuld van de maatregelen zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:13   #68
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wanneer er heel veel ze steeds maar blijven omzeilen kan je moeilijk weten of ze relevant zijn of waren.
Zoals gezegd zal het dus bij aanmodderen blijven.
Er komen steeds meer mensen bij die de maatregelen omzeilen.. net omdat steeds meer mensen het absurde ervan inzien! Had men andere keuzes gemaakt dan mensen te behandelen als pluimvee, dan zouden mensen zich misschien niet als kiekens gedragen.

Maar denkt gij nu werkelijk dat je mensen kan opsluiten tot er een vaccin is? Geloof je nu echt dat zoiets de meest verstandige keuze is? Bij een virus waar men haar noch pluim van kent..? Nog beter: bij een virus dat nauwelijks een gevaar vormt voor de samenleving? Nee: het vormt GEEN gevaar voor de samenleving. Enkel voor het zwakkere deel ervan.

Dat er een aantal maatregelen effect hebben op virus-overdracht/verspreiding, wil ik best aannemen.. En nuttige maatregelen wil ik nog best volgen ook. Maar nu is het gewoon belachelijk.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:14   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Onmogelijk te realiseren omdat het onmogelijk te controleren is. En dat besef is er ondertussen wel.
Als het de verkeerde kant opgaat zal dit niet de schuld van de maatregelen zijn.
Als ik er hier veel mag geloven hebben ze sinds dag 1 tot nu toe alle maatregelen aan hun laars gelapt. Om gedurende een korte tijd hun gedrag wat drastisch te veranderen bleek onmogelijk. Te individualistisch voor.
Toch beweren diezelfde mensen dan dat de maatregelen tot niets hebben geholpen ??

Ik vind dus dat het een zeer moeilijke opgave is om te weten of de maatregelen helpen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 april 2021 om 08:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:20   #70
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Onmogelijk te realiseren omdat het onmogelijk te controleren is. En dat besef is er ondertussen wel.
Als het de verkeerde kant opgaat zal dit niet de schuld van de maatregelen zijn.
Neen, het is niet onmogelijk te realiseren omdat er geen controle is.. het is gewoon onmogelijk te realiseren. We leven niet op een eiland. We zijn sociale wezens (enfin, de ene wat meer als de andere) die contact hebben. We leven verdorie in een transit-land. Ons eten reist de hele wereld rond om op ons bord te komen. Er is continu menselijk contact. Leg mij eens uit hoe je dat wil stilleggen..? Nogmaals: we leven niet in een stal waar je ons als kiekens in een klein hokje kan proppen en we mekaar gedurende maanden niet meer zien/horen/voelen hé..

Als ik tussen de lijnen lees is de oplossing: iedereen in huis opsluiten, ramen en deuren dichttimmeren en wachten op de wonderspuit? En dat zou dan ondertussen een jaar geduurd hebben en het zou een betere uitkomst gekend hebben? Dat geloof je toch zelf niet?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:22   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Er komen steeds meer mensen bij die de maatregelen omzeilen.. net omdat steeds meer mensen het absurde ervan inzien! Had men andere keuzes gemaakt dan mensen te behandelen als pluimvee, dan zouden mensen zich misschien niet als kiekens gedragen.

Maar denkt gij nu werkelijk dat je mensen kan opsluiten tot er een vaccin is? Geloof je nu echt dat zoiets de meest verstandige keuze is? Bij een virus waar men haar noch pluim van kent..? Nog beter: bij een virus dat nauwelijks een gevaar vormt voor de samenleving? Nee: het vormt GEEN gevaar voor de samenleving. Enkel voor het zwakkere deel ervan.

Dat er een aantal maatregelen effect hebben op virus-overdracht/verspreiding, wil ik best aannemen.. En nuttige maatregelen wil ik nog best volgen ook. Maar nu is het gewoon belachelijk.
Vanaf dag 1 hebben veel mensen alle maatregelen aan hun laars gelapt. Uiteraard blijft het dan aanmodderen en van aanmodderen worden mensen moe. Bij iedere maatregel volgde bijna een handleiding hoe hem te omzeilen.

Tot zelfs sinterklaasfeestjes in WZC als bekende voorbeeld.

Dat het virus geen gevaar vormt voor de samenleving is niet waar. Rechtstreeks niet maar onrechtstreeks wel. Het virus zorgt er voor dat de gezondheidszorg in het gedrang komt en dat is een gevaar voor iedereen. Voor wie morgen slachtoffer wordt van een ongeval of acute aandoening is er best altijd een plaatsje vrij op IC.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 april 2021 om 08:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:24   #72
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vanaf dag 1 hebben veel mensen alle maatregelen aan hun laars gelapt. Uiteraard blijft het dan aanmodderen en van aanmodderen worden mensen moe. Bij iedere maatregel volgde bijna een handleiding hoe hem te omzeilen.

Tot zelfs sinterklaasfeestjes in WZC als bekende voorbeeld.

Dat het virus geen gevaar vormt voor de samenleving is niet waar. Rechtstreeks niet maar onrechtstreeks wel. Het virus zorgt er voor dat de gezondheidszorg in het gedrang komt en dat is een gevaar voor iedereen. Voor wie morgen slachtoffer wordt van een ongeval of acute aandoening is er best altijd een plaatsje vrij op IC.

Dat ze dan een percentage IC vrij houden voor niet corona-gerelateerde gevallen hé.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:25   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Neen, het is niet onmogelijk te realiseren omdat er geen controle is.. het is gewoon onmogelijk te realiseren. We leven niet op een eiland. We zijn sociale wezens (enfin, de ene wat meer als de andere) die contact hebben. We leven verdorie in een transit-land. Ons eten reist de hele wereld rond om op ons bord te komen. Er is continu menselijk contact. Leg mij eens uit hoe je dat wil stilleggen..? Nogmaals: we leven niet in een stal waar je ons als kiekens in een klein hokje kan proppen en we mekaar gedurende maanden niet meer zien/horen/voelen hé..

Als ik tussen de lijnen lees is de oplossing: iedereen in huis opsluiten, ramen en deuren dichttimmeren en wachten op de wonderspuit? En dat zou dan ondertussen een jaar geduurd hebben en het zou een betere uitkomst gekend hebben? Dat geloof je toch zelf niet?
Blijven feesten organiseren iedere dag moesten er worden stilgelegd en dan waren het nog maar die die werden ontdekt is verre van in uw huis worden opgesloten. Dat hoefde helemaal niet maar feesten blijven organiseren al zeker niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:26   #74
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik veeg er vierkant mijn kloten aan. Sinds de restaurants gesloten zijn zijn we met onze vriendenkring gewoon take away gaan doen. Elke week bij iemand anders thuis. Kinderen bij de babysit.

Ik ga 2 dagen per week naar kantoor

Mijn kinderen nodigen al heel de vakantie vriendjes uit of gaan zelf ergens anders spelen.

Frank kan zijn maatregelen steken waar de zon niet schijnt. Ik wil mijn burgerrechten nog zoveel als mogelijk gebruiken en dat doe ik dan ook. Ondertussen hebben 3 restaurants waar ik had gereserveerd mij alweer geannuleerd omdat ze niet open gaan. Fuck you Frank.
Idem ditto. Oja en de kapper is al een paar keer langsgekomen om de hele familie bij te knippen. Take that, totalitarians.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:27   #75
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik hoop dat je het idiote van die zin zelf wel snapt.

Zoals reeds herhaaldelijk gezegd, ziekenhuizen zijn een luxe. Slechts een heel heel klein deel van de bevolking kan daarop beroep doen. Wij hebben 2000 IC plaatsen of zo. We zijn met 11 miljoen. Dat wil zeggen dat die 2000 IC plaatsen nooit voor die 11 miljoen kunnen dienen he. Voor veruit de meeste mensen is het totaal onbelangrijk of die IC plaatsen waar zij nooit zullen (kunnen) in terecht komen, bestaan of niet.

IC plaatsen zijn zoals een exculsief 5-sterren hotel of zo. Leuk voor die paar mensen die zich dat kunnen veroorloven, overbodige en zinloze luxe voor de grote meerderheid die er niks mee te maken heeft.
Dat lijkt me niet correct.
Die IC bedden zijn niet voorbehouden voor een selecte club he.
Als ik onder normale omstandigheden omver wordt gereden door een auto zou het kunnen dat ik op de IC terechtkom.
Het aantal IC bedden wordt berekend naargelang de nood van de ganse bevolking. Het is eerder een soort verzekering voor iedereen.

Welvaart en welzijn, dat zijn 2 tegenstellingen. Welvaart is bijvoorbeeld ons luxeleven, we hebben bijna allemaal een smartphone en dergelijke, maar tegelijk is er veel vervuiling. Dat is dan weer slecht voor het welzijn.
Ergo, zeggen dat voor een grotere welvaart het welzijn wordt opgeofferd is geen contradictie.

https://www.startpagina.nl/v/kunst-c...vaart-welzijn/

Het lijkt semantisch. Maar het klopt.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 15 april 2021 om 08:27.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:27   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat ze dan een percentage IC vrij houden voor niet corona-gerelateerde gevallen hé.
Ja waarom niet maar dat doen ze blijkbaar niet. Dus zit er niet anders op dan ons zo te gedragen dat er voor iedereen mocht dat nodig blijken een plaats vrij blijft.
Er is geen alternatief.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:28   #77
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vanaf dag 1 hebben veel mensen alle maatregelen aan hun laars gelapt. Bij iedere maatregel volgde bijna een handleiding hoe hem te omzeilen.

Tot zelfs sinterklaasfeestjes in WZC als bekende voorbeeld.
Sinterklaas kwam ruim een half jaar later hé... toen was het voor veel mensen al duidelijk. Vanaf dag 1 hebben de meeste mensen zich flink gedragen. Eigenlijk zelfs tijdens die eerste twee/drie maanden. Onzin om te stellen dat er toen al 'veel' mensen zich niet aan de regels hielden.

En als je dan nu kijkt naar Texas, waar de meeste maatregelen niet gevolgd worden die wij wel volgen, dan trek ik het nut van die maatregelen vrij terecht in twijfel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat het virus geen gevaar vormt voor de samenleving is niet waar. Rechtstreeks niet maar onrechtstreeks wel. Het virus zorgt er voor dat de gezondheidszorg in het gedrang komt en dat is een gevaar voor iedereen. Voor wie morgen slachtoffer wordt van een ongeval of acute aandoening is er best altijd een plaatsje vrij op IC.
Neen, het virus vormt geen gevaar. Wel hoe wij er mee omgaan.
Het is mooi als je mensen kan redden, maar zwakken zijn zwak en sterven.
Klaar.

Dat heeft zelfs voordelen: minder mensen > minder consumptie > minder productie > minder vervuiling > minder productie van grondstoffen > meer ruimte voor natuur > meer afstand tussen mens en wild > minder virus-overdracht.

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:29   #78
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja waarom niet maar dat doen ze blijkbaar niet. Dus zit er niet anders op dan ons zo te gedragen dat er voor iedereen mocht dat nodig blijken een plaats vrij blijft.
Er is geen alternatief.
Jawel, er is wel een alternatief. Ik zeg het net: een stuk IC vrijhouden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:29   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik hoop dat je het idiote van die zin zelf wel snapt.

Zoals reeds herhaaldelijk gezegd, ziekenhuizen zijn een luxe. Slechts een heel heel klein deel van de bevolking kan daarop beroep doen. Wij hebben 2000 IC plaatsen of zo. We zijn met 11 miljoen. Dat wil zeggen dat die 2000 IC plaatsen nooit voor die 11 miljoen kunnen dienen he. Voor veruit de meeste mensen is het totaal onbelangrijk of die IC plaatsen waar zij nooit zullen (kunnen) in terecht komen, bestaan of niet.

IC plaatsen zijn zoals een exculsief 5-sterren hotel of zo. Leuk voor die paar mensen die zich dat kunnen veroorloven, overbodige en zinloze luxe voor de grote meerderheid die er niks mee te maken heeft.
Ik veronderstel dat jij dus ook voor niks bent verzekerd ? Een luxe voor wie er ooit beroep moet op doen maar voor de grote meerderheid van de mensen zinloos en weggegooid geld.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2021, 08:30   #80
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja waarom niet maar dat doen ze blijkbaar niet. Dus zit er niet anders op dan ons zo te gedragen dat er voor iedereen mocht dat nodig blijken een plaats vrij blijft.
Er is geen alternatief.
Aangezien corona een uitzonderlijke omstandigheid is, lijkt het me logisch dat het aantal IC bedden zou berekend worden naargelang de nood aan de IC bedden van de bevolking. En onder corona is die ongeveer hetzelfde als voorheen + de IC bedden die nodig zijn voor corona.
Maar dat zal men niet georganiseerd krijgen omdat men dat personeel niet heeft. Een IC bed is niet zomaar een bed alleen maar ook het personeel dat nodig is voor dat bed.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be