Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari Louis Ide, °03-07-1973, Roeselare, is in de eerste plaats arts-klinisch bioloog met bijzondere interesse in de microbiologie en daarnaast ook geaggregeerde in de geneeskunde. Hij is lid van het VGV. Als vrijwilliger-politicus is hij algemeen ondervoorzitter N-VA.

 
 
Discussietools
Oud 6 januari 2007, 16:23   #1
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Mensonwaardige toestanden in gevangenissen

Het is nu reeds een oud zeer : belgische gevangenissen lijden aan constante overbevolking inclusief mensen die er niet thuishoren : minderjarigen, psychiatrisch gestoorden en nu ook nog zorgbehoevende ouderlingen ! Wat moet er volgens U aan die toestand gedaan worden ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 7 januari 2007, 18:25   #2
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

heel typisch is trouwens dat Vlamingen geïnterneerden, patiënten noemen en Franstaligen diezelfde geïnterneerden, gevangen... Dit is een pars prototo, voor een geheel verschil in visie... Dus splitsen nietwaar?
Louis Ide is offline  
Oud 7 januari 2007, 21:20   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

'splitsen' op zich lost niets op, na die eventuele splitsing moet er toch ook een beleid worden uitgestippeld?
Pelgrim is offline  
Oud 9 januari 2007, 11:09   #4
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

akkoord, dat is wat ik bedoel met "in welk Vlaanderen word ik morgen wakker" en je vergist je als die invulling er nog niet zou zijn
Louis Ide is offline  
Oud 9 januari 2007, 13:52   #5
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
heel typisch is trouwens dat Vlamingen geïnterneerden, patiënten noemen en Franstaligen diezelfde geïnterneerden, gevangen... Dit is een pars prototo, voor een geheel verschil in visie... Dus splitsen nietwaar?
Ik geloof niet dat als Amnesty International het over onze gevangenissen heeft dat men dan woordspelletjes doet een "geïnterneerde" in een psychiatrische instelling is iets anders dan een "geïnterneerde" of een "gevangene" in een gevangenis. Overigens recent gaf men op het VRT nieuws een bericht over een toestand in een gevangenis waar gevangenen op opgevouwde dekens op de vloer moeten slapen ipv in bedden. In die gevangenis kan de keuken voor maximlaal 625 maaltijden per dag zorgen, er zijn ca. 750 gevangenen .. oplossing : de porties verkleinen..

Van mij mag je hier ook een "communautair probleem" maken en er voor zorg dragen dat in Vlaanderen de gevangenissen niet overbevolkt zijn en dat er daar geen personen, psychiatrische patienten en minderjarigen zitten (om van asielzoekers die geen enkele misdaad ten laste gelegd worden te zwijgen). Ik geloof dat Bruxelles en Wallonie dan wel zullen volgen, over het omgekeerde zou ik mij diep schamen.

België is reeds veroordeelt door straatsburg om een aanzienlijke schadevergoeding uit te betalen aan een klein meisje dat onderweg naar Canada uit de transitzone geplukt maandenlang in onmenselijke omstandigheden vastgehoude werd, gaat het over het topje van de ijsberg of worden hier mensen systematisch mishandeld ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be