Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2020, 08:44   #41
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet vooringenomen tegen Rusland.
In veel opzichten vind ik Rusland zelfs beter dan de VS of Turkije.
Maar door de eeuwen heen, zijn er veel volksverhuizingen geweest.
In Rusland zelfs gedwongen volksverhuizingen.
En de Tsaren waren daar nog erger in dan Stalin.
En de noordwestelijke volkeren van Azië zijn moeilijk te onderscheiden van de Europese volkeren.
En het zou mij helemaal niet storen, moest Rusland Turkije binnenvallen, alleen is Turkije bij de NATO en dus delen wij dan mee in de brokken.
Maar wat is dan uw criterium om te bepalen wat de Europese volkeren zijn? Hoe komt u aan het cijfer van 75% niet-Europese volkeren?

Stel dat de bevolking van Rusland 100 miljoen is (het zijn er meer, maar dat rekent gemakkelijker.) U zegt dat dit bestaat uit 25 miljoen mensen van Europese volkeren en 75 miljoen van Aziatische volkeren.

25% woont in Azië, 75% in Europa. Oftewel 25 miljoen in Azië en 75 miljoen in Europa.

25 miljoen Russen wonen in Azië. Laten we ervan uitgaan dat die 25 miljoen volledig bestaat uit niet-Europese volkeren.

Voor het Europese deel blijven er dan nog 50 miljoen mensen van Aziatische origine en 25 miljoen mensen van Europese origine over.

Dat zou betekenen dat in het Europese deel van Rusland er maar 1/3 Europese volkeren zouden wonen en 2/3 Aziatische volkeren.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 oktober 2020 om 08:44.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 17:15   #42
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar wat is dan uw criterium om te bepalen wat de Europese volkeren zijn? Hoe komt u aan het cijfer van 75% niet-Europese volkeren?

Stel dat de bevolking van Rusland 100 miljoen is (het zijn er meer, maar dat rekent gemakkelijker.) U zegt dat dit bestaat uit 25 miljoen mensen van Europese volkeren en 75 miljoen van Aziatische volkeren.

25% woont in Azië, 75% in Europa. Oftewel 25 miljoen in Azië en 75 miljoen in Europa.

25 miljoen Russen wonen in Azië. Laten we ervan uitgaan dat die 25 miljoen volledig bestaat uit niet-Europese volkeren.

Voor het Europese deel blijven er dan nog 50 miljoen mensen van Aziatische origine en 25 miljoen mensen van Europese origine over.

Dat zou betekenen dat in het Europese deel van Rusland er maar 1/3 Europese volkeren zouden wonen en 2/3 Aziatische volkeren.
Maak het niet te moeilijk, hij moet zich nog uit zijn leugens kunnen uitklappen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 11:01   #43
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Zoals verwacht, rusland heft geen vinger op voor de armenen, Poetin heeft ze wandellen gestuurd, geadviseerd bij hun nieuwe vrienden te gaan smeken voor hulp. https://www.standaard.be/cnt/dmf20201008_93519920
https://southfront.org/there-is-cons...ainst-armenia/

Laatst gewijzigd door Dade : 8 oktober 2020 om 11:01.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 19:56   #44
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Zoals verwacht, rusland heft geen vinger op voor de armenen, Poetin heeft ze wandellen gestuurd, geadviseerd bij hun nieuwe vrienden te gaan smeken voor hulp. https://www.standaard.be/cnt/dmf20201008_93519920
https://southfront.org/there-is-cons...ainst-armenia/
Rusland wordt omgeven door oude Sovjet Republieken die Poetin zoveel mogelijk onder in invloed van Rusland wil terug halen.
Zijn droom van Eurazië probeert hij Rusland weer tot wereldmacht te maken.
Het tegendeel gebeurt, want Rusland wordt steeds meer omgeven door vechtende buren.
Hij kan dit niet negeren ,want als het zo doorgaat, waait de onrust over van de rand Republieken naar Rusland zelf.

Laatst gewijzigd door cato : 8 oktober 2020 om 19:57.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 20:34   #45
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland wordt omgeven door oude Sovjet Republieken die Poetin zoveel mogelijk onder in invloed van Rusland wil terug halen.
Zijn droom van Eurazië probeert hij Rusland weer tot wereldmacht te maken.
Het tegendeel gebeurt, want Rusland wordt steeds meer omgeven door vechtende buren.
Hij kan dit niet negeren ,want als het zo doorgaat, waait de onrust over van de rand Republieken naar Rusland zelf.
Ik zie geen verband met de werkelijkheid, rusland voert een politiek die elk land voert, poetin is een zeer gematigd figuur, conflicten zijn er overal, voor elk conflict in de voormalige ussr kan ik er 1 in europa opnoemen, niks nieuw onder de zon. en ja rusland grenst aan veel landen, het is dan ook het grootste land ter wereld. Dat die conflicten zouden overslaan naar rusland lijkt me vrij onwaarschijnlijk, rusland is een vrij homogeen land, de minderheden zijn dat niet enkel in naam, ook in getal. Wat betreft de imperiale ambities die je hen toedicht, ik zie dat niet in de realiteit gebeuren, de russen zijn blij dat ze de balten en ander ballast niet meer economisch hoeven te ondersteunen. ze willen vooral met rust gelaten worden.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 23:31   #46
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik zie geen verband met de werkelijkheid, rusland voert een politiek die elk land voert, poetin is een zeer gematigd figuur, conflicten zijn er overal, voor elk conflict in de voormalige ussr kan ik er 1 in europa opnoemen, niks nieuw onder de zon. en ja rusland grenst aan veel landen, het is dan ook het grootste land ter wereld. Dat die conflicten zouden overslaan naar rusland lijkt me vrij onwaarschijnlijk, rusland is een vrij homogeen land, de minderheden zijn dat niet enkel in naam, ook in getal. Wat betreft de imperiale ambities die je hen toedicht, ik zie dat niet in de realiteit gebeuren, de russen zijn blij dat ze de balten en ander ballast niet meer economisch hoeven te ondersteunen. ze willen vooral met rust gelaten worden.
De rust waarover u spreekt komt bij mij wat naïef over.
Poetin zal inderdaad niet zo dom zijn om de Baltische staten of andere Navo landen aan te vallen, want hij zit niet op een oorlog met het Westen te wachten.
Zeker zal hij er alles aan doen om de andere ex Sovjet landen onder de invloed van Rusland te houden,
omdat hij het einde van de Sovjet Unie de grootste stommiteit van Jeltsin beschouwt.
Gematigd is hij zeker niet en hij staat in een traditie van heersers in Rusland die nog nooit gematigd zijn geweest en
die altijd tegenstanders uit de weg hebben geruimd.
Hoewel Poetin Rusland de afgelopen jaren bij elkaar heeft gehouden ,zal hij geen welvaart brengen ,
omdat hij nog leeft met een wereldbeeld uit de vorige eeuw , waarin alles draait om militaire macht en grondgebied en
niet om economische en technologische macht zoals dat in deze tijd het geval is.
Daarom zal de onrust in Rusland de komende jaren toenemen door economische achteruitgang ,armoede en verval.

Laatst gewijzigd door cato : 8 oktober 2020 om 23:33.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 09:03   #47
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het optreden van Erdogan de laatste jaren is zoals dat van Hitler in de jaren '30.
Erdogan is een zege voor Rusland.
Hij houdt alle ballen in de lucht en wil met al zijn buren onderhandelen en handel drijven.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2022, 12:29   #48
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik zie geen verband met de werkelijkheid, rusland voert een politiek die elk land voert, poetin is een zeer gematigd figuur, conflicten zijn er overal, voor elk conflict in de voormalige ussr kan ik er 1 in europa opnoemen, niks nieuw onder de zon. en ja rusland grenst aan veel landen, het is dan ook het grootste land ter wereld. Dat die conflicten zouden overslaan naar rusland lijkt me vrij onwaarschijnlijk, rusland is een vrij homogeen land, de minderheden zijn dat niet enkel in naam, ook in getal. Wat betreft de imperiale ambities die je hen toedicht, ik zie dat niet in de realiteit gebeuren, de russen zijn blij dat ze de balten en ander ballast niet meer economisch hoeven te ondersteunen. ze willen vooral met rust gelaten worden.
Hoe bedoel je "Poetin is een gematigd figuur"?
In mijn optiek heeft Poetin met deze oorlog in Oekraïne de machtsverhoudingen in de wereld flink veranderd?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 08:23   #49
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hoe bedoel je "Poetin is een gematigd figuur"?
In mijn optiek heeft Poetin met deze oorlog in Oekraïne de machtsverhoudingen in de wereld flink veranderd?
Dankzij Poetin is de EU en de NAVO een hecht bondgenootschap geworden.
Zo zal hij de geschiedenis ingaan , als de redder van het Westerse bondgenootschap
en de terugkeer van de bipolaire machtsverhoudingen in de wereld.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be