Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2010, 19:16   #81
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Kheb da gezien met die benno da was opgezet spel om media-aandacht te krijgen ofzo ma soit zo ziet u da niet da weet ik wel.

Waarom is sharia for belgium gevaarlijk?
Welk gevaar gaat er dus concreet uit van s4b?
Het feit alleen al dat u deze vraag stelt, is werkelijk onvoorstelbaar.

Het is een fundamentalistische organisatie die onze democratische, seculiere rechtsstaat wil opzij zetten en maakt deel uit van een wahabistisch netwerk dat overal in Europa tracht voet aan wal te krijgen.

Hun fanatiek programma wordt voorgesteld in het filmpje. U kan het weglachen, Moslim!, maar het is bittere ernst. Het is werkelijkheid dat zo'n mensen de Islam aanhangen en willen verheffen tot staatsgodsdienst waaraan eenieder dient te worden onderworpen.

Sharia4Belgium heeft overigens ook stemgerechtigde moslims opgeroepen om niet meer deel te nemen aan verkiezingen. Wie gaat stemmen, steunt de democratie en kan geen Moslim meer zijn.

We mochten een staaltje van hun optreden zien in de Benno Barnard - kwestie.

zie ook:
http://www.youtube.com/watch?v=0AimT...ayer_embedded#!
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:18   #82
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Kheb da gezien met die benno da was opgezet spel om media-aandacht te krijgen ofzo ma soit zo ziet u da niet da weet ik wel.

Waarom is sharia for belgium gevaarlijk?
Welk gevaar gaat er dus concreet uit van s4b?
Dus volgens u heeft benno Scharia4Belgium betaald om oproer te komen maken? Alstublieft zeg! Een beetje ernstig blijven hé.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:20   #83
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Dus volgens u heeft benno Scharia4Belgium betaald om oproer te komen maken? Alstublieft zeg! Een beetje ernstig blijven hé.
heb ik totaal nie gezegd
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:21   #84
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

U stelt dat het opgezet spel was. Verklaar u dan nader aub
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:24   #85
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Het feit alleen al dat u deze vraag stelt, is werkelijk onvoorstelbaar.

Het is een fundamentalistische organisatie die onze democratische, seculiere rechtsstaat wil opzij zetten en maakt deel uit van een wahabistisch netwerk dat overal in Europa tracht voet aan wal te krijgen.

Hun fanatiek programma wordt voorgesteld in het filmpje. U kan het weglachen, Moslim!, maar het is bittere ernst. Het is werkelijkheid dat zo'n mensen de Islam aanhangen en willen verheffen tot staatsgodsdienst waaraan eenieder dient te worden onderworpen.

Sharia4Belgium heeft overigens ook stemgerechtigde moslims opgeroepen om niet meer deel te nemen aan verkiezingen. Wie gaat stemmen, steunt de democratie en kan geen Moslim meer zijn.

We mochten een staaltje van hun optreden zien in de Benno Barnard - kwestie.

zie ook:
http://www.youtube.com/watch?v=0AimT...ayer_embedded#!

U bent per abuis vergeten te antwoorden.
Ik herhaal welk gevaar gaat er concreet uit van sharia for belgium?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:31   #86
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
U stelt dat het opgezet spel was. Verklaar u dan nader aub
Denk je dat hij toevallig 'blij' is met de reactie van sharia for belgium, hij heeft die opzettelijk uitgelokt en beiden waren gediend, hij kon moslims op tv tonen die gingen tieren, en die moslims mochten tieren. Win win situatie. Hij heeft da nodig want zijn boeken verkopen anders niet, anders was hij niet blij met de reactie die zijn boek zou bevestigen maar had hij liever zijn lezing gehouden. Ook gek dat de lijfwachten van Filip de Winter aan hem zijn uitgeleend geweest op die bewuste dag.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:49   #87
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Denk je dat hij toevallig 'blij' is met de reactie van sharia for belgium, hij heeft die opzettelijk uitgelokt en beiden waren gediend, hij kon moslims op tv tonen die gingen tieren, en die moslims mochten tieren. Win win situatie. Hij heeft da nodig want zijn boeken verkopen anders niet, anders was hij niet blij met de reactie die zijn boek zou bevestigen maar had hij liever zijn lezing gehouden. Ook gek dat de lijfwachten van Filip de Winter aan hem zijn uitgeleend geweest op die bewuste dag.
Hoe heeft hij dat dan "opzettelijk" uitgelokt, Moslim? Het waren heetgeblakerde moslims die het hem onmogelijk maakten te spreken. Indien hij ze niet heeft omgekocht, waren ze daar toch uit vrije wil neem ik aan?
Waarin bestond zijn handeling dan precies om als "opzettelijke uitlokking" te worden gekwalificeerd volgens u?

Dat hij voorzorgsmaatregelen moet nemen, is denk ik niet abnormaal, gegeven de context.

Laatst gewijzigd door Ephialtes : 31 augustus 2010 om 19:50.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:51   #88
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
U bent per abuis vergeten te antwoorden.
Ik herhaal welk gevaar gaat er concreet uit van sharia for belgium?
Moslim, wat begrijpt u niet aan mijn repliek? Het is een fundamentalistische organisatie. U acht dat niet gevaarlijk? U vindt dat misschien zelfs goed?
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 20:22   #89
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Moslim, wat begrijpt u niet aan mijn repliek? Het is een fundamentalistische organisatie. U acht dat niet gevaarlijk? U vindt dat misschien zelfs goed?
Ik vind dat niet goed of slecht, ik ben het niet eens met hun standpunten maar ik neem ze niet serieus genoeg om er echt tegen te zijn. Ik vind ze dus vooral niet interessant; een 'fundamentalistische organisatie' heeft bestaansrecht zolang ze niet buiten de wet staat.
Een intentie " 'de' 'sharia' in te voeren " en heel vlaanderen begint te gillen als een bang meisje. In een democratie heeft iedereen recht op zijn mening. En moeten ze wel even een 2/3 e meerderheid halen in het parlement (en heel de ratatam). Totaal geen bedreiging dus op het vlak waar ze als een bedreiging worden gezien. Daar maak ik me dan weer wel zorgen over: dat de grote massa wakker kan liggen van een niet interessante organisatie zonder aanhang.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 31 augustus 2010 om 20:27.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 21:04   #90
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik vind dat niet goed of slecht, ik ben het niet eens met hun standpunten maar ik neem ze niet serieus genoeg om er echt tegen te zijn. Ik vind ze dus vooral niet interessant; een 'fundamentalistische organisatie' heeft bestaansrecht zolang ze niet buiten de wet staat.
Een intentie " 'de' 'sharia' in te voeren " en heel vlaanderen begint te gillen als een bang meisje. In een democratie heeft iedereen recht op zijn mening. En moeten ze wel even een 2/3 e meerderheid halen in het parlement (en heel de ratatam). Totaal geen bedreiging dus op het vlak waar ze als een bedreiging worden gezien. Daar maak ik me dan weer wel zorgen over: dat de grote massa wakker kan liggen van een niet interessante organisatie zonder aanhang.
Doet me sterk denken aan : wir haben es nicht gewusst.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 21:21   #91
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik vind dat niet goed of slecht, ik ben het niet eens met hun standpunten maar ik neem ze niet serieus genoeg om er echt tegen te zijn. Ik vind ze dus vooral niet interessant; een 'fundamentalistische organisatie' heeft bestaansrecht zolang ze niet buiten de wet staat.
Een intentie " 'de' 'sharia' in te voeren " en heel vlaanderen begint te gillen als een bang meisje. In een democratie heeft iedereen recht op zijn mening. En moeten ze wel even een 2/3 e meerderheid halen in het parlement (en heel de ratatam). Totaal geen bedreiging dus op het vlak waar ze als een bedreiging worden gezien. Daar maak ik me dan weer wel zorgen over: dat de grote massa wakker kan liggen van een niet interessante organisatie zonder aanhang.
U verwerpt dus niet het feit dat een deel van uw geloofsgenoten doodleuk komt vertellen de democratie buiten spel te willen zetten? U veroordeelt niet het idee dat wetten enkel door God kunnen worden gemaakt?
U hebt geen mening over het feit dat zij de vrijheid van meningsuiting willen aantasten (vb hun optreden in Benno-zaak)?

U keurt het niet af... Ligt dit echt zo moeilijk voor u, als fundamentele moslim? U illustreert opnieuw perfect hetgeen ik hierboven heb opgeworpen.

Laatst gewijzigd door Ephialtes : 31 augustus 2010 om 21:28.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 21:46   #92
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik vind dat niet goed of slecht, ik ben het niet eens met hun standpunten maar ik neem ze niet serieus genoeg om er echt tegen te zijn. Ik vind ze dus vooral niet interessant; een 'fundamentalistische organisatie' heeft bestaansrecht zolang ze niet buiten de wet staat.
Een intentie " 'de' 'sharia' in te voeren " en heel vlaanderen begint te gillen als een bang meisje. In een democratie heeft iedereen recht op zijn mening. En moeten ze wel even een 2/3 e meerderheid halen in het parlement (en heel de ratatam). Totaal geen bedreiging dus op het vlak waar ze als een bedreiging worden gezien. Daar maak ik me dan weer wel zorgen over: dat de grote massa wakker kan liggen van een niet interessante organisatie zonder aanhang.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
U verwerpt dus niet het feit dat een deel van uw geloofsgenoten doodleuk komt vertellen de democratie buiten spel te willen zetten? U veroordeelt niet het idee dat wetten enkel door God kunnen worden gemaakt?
U hebt geen mening over het feit dat zij de vrijheid van meningsuiting willen aantasten (vb hun optreden in Benno-zaak)?

U keurt het niet af... Ligt dit echt zo moeilijk voor u, als fundamentele moslim? U illustreert opnieuw perfect hetgeen ik hierboven heb opgeworpen.
Ze mogen willen wat ze willen met hun vrije wil en vertellen wat ze vertellen met hun vrije mening, zolang ze niets illegaal doen.
Als ze de democratie bedreigen, of de vrijheid van meningsuiting aantasten etc zijn ze strafbaar en moeten ze bestraft worden. Ik zie niet in waarom ze minder recht hebben op een mening dan u en ik. Enkel omdat ik het niet eens ben met die mening? Was u het niet die zo mooi Voltaire citeerde.

Zo'n groepen moet je laten voor wat ze zijn en niet de boel opblazen. Wil je dezelfde fout maken als bij het vlaams blok? Want dan maak je ze monddood voor ze iets illegaal gedaan hebben en dan hebben ze perspectieven. Laat ze doen en vervolg ze als ze buiten de wet treden, wat stel je anders voor een wet te kaderen die specifiek sharia gedachtegoed verbiedt etc.. Je killt de democratie dan ipv dat zei dat doen.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 21:51   #93
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
U verwerpt dus niet het feit dat een deel van uw geloofsgenoten doodleuk komt vertellen de democratie buiten spel te willen zetten? U veroordeelt niet het idee dat wetten enkel door God kunnen worden gemaakt?
U hebt geen mening over het feit dat zij de vrijheid van meningsuiting willen aantasten (vb hun optreden in Benno-zaak)?

U keurt het niet af... Ligt dit echt zo moeilijk voor u, als fundamentele moslim? U illustreert opnieuw perfect hetgeen ik hierboven heb opgeworpen.
dat 'deel' van mijn geloofsgenoten is een tiental op 5 procent belgen die mijn geloof delen

Laatst gewijzigd door Moslim! : 31 augustus 2010 om 21:52.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 22:01   #94
Discobitch
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Locatie: Duits Nepal
Berichten: 845
Standaard

Wat is er mis met tegen rechtstaat en demokratie zijn?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 08:22   #95
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ze mogen willen wat ze willen met hun vrije wil en vertellen wat ze vertellen met hun vrije mening, zolang ze niets illegaal doen.
Als ze de democratie bedreigen, of de vrijheid van meningsuiting aantasten etc zijn ze strafbaar en moeten ze bestraft worden. Ik zie niet in waarom ze minder recht hebben op een mening dan u en ik. Enkel omdat ik het niet eens ben met die mening? Was u het niet die zo mooi Voltaire citeerde.

Zo'n groepen moet je laten voor wat ze zijn en niet de boel opblazen. Wil je dezelfde fout maken als bij het vlaams blok? Want dan maak je ze monddood voor ze iets illegaal gedaan hebben en dan hebben ze perspectieven. Laat ze doen en vervolg ze als ze buiten de wet treden, wat stel je anders voor een wet te kaderen die specifiek sharia gedachtegoed verbiedt etc.. Je killt de democratie dan ipv dat zei dat doen.
Moslim!, u kan iets moreel veroordelen, ook al is het wettelijk "in orde". Ik mag de stellingen van het VB veroordelen, ook al hebben ze het recht die stellingen te verkondigen.

Ik vraag niet om ze te vervolgen. Alleen vraag ik me af hoe het komt dat we vanuit moslim-hoek nooit reacties horen tegen bijvoorbeeld sharia4belgium.

Ik herinner me nog een moslima op ter zake die geenszins het optreden van Sharia4Belgium in de Benno-zaak wou veroordelen. Het ligt toch o zo gevoelig... Zij maakten door hun optreden het recht van vrije meningsuiting onmogelijk...
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 08:22   #96
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Wat is er mis met tegen rechtstaat en demokratie zijn?
Dan bent u een fascist...
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 10:40   #97
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen, ge mankeert de ballen. Dat is uw probleem.

Wat is 'jullie' niveau, wijsneus?
Dat heeft niets met ballen te maken, religieus gebrainwashed adeptje. Sommige mensen zijn nu eenmaal conflictzoekers en anderen zijn dat niet. In welke hoek we de conflictzoekers moeten situeren toon je hier trouwens wel op een zeer efficiente manier aan.

Het grappige van de zaak is, dat als er dan eens iemand ingaat op de eeuwigdurende provocaties, de allochtoontjes de racismekaart beginnen trekken.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:20   #98
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Moslim, wat begrijpt u niet aan mijn repliek? Het is een fundamentalistische organisatie. U acht dat niet gevaarlijk? U vindt dat misschien zelfs goed?
Acht je blood and honour een gevaarlijke organisatie?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:24   #99
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Acht je blood and honour een gevaarlijke organisatie?
Natuurlijk is Blood and Honour gevaarlijk. Wat dacht u?
Maar vindt u Sharia4Belgium niet veel gevaarlijker?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:26   #100
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
De verantwoordelijkheid voor deze stereotypering ligt bij de Islamitische gemeenschap.
Neen, de verantwoordelijkheid ligt bij degene(n) die deze stereotype naar voor brengt en steeds herhaalt.

Uit het artikel in de standaard

"Onze stelling is niet dat het bestaan van moslimterrorisme verzwegen zou moeten worden op school. Integendeel: een hoofdstuk 'geweld in naam van de godsdienst' lijkt ons in zo'n vergelijkend handboek zeker een plaats te verdienen. Daar kan dan ook het geweld van hindoe-extremisten in India, van radicale joden in Israël en van anti-abortusactivisten in de VS een plaats krijgen.

Maar als je leerlingen in tien regels wil laten kennismaken met de koran, en de helft daarvan legt een verband met terrorisme, dan is dat stigmatisering. Islamofobie is wijdverbreid en de gelijkschakeling van islam en terrorisme is daarin een centrale factor."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be